Archiv aktualit - rok 2001

Prosinec 2001

Ve dnech 15. a 16.12.2001 proběhla rekonstrukce oblouku u věznice na Židově. Místo dosavadních převěsů jsou na VNITŘNÍ straně oblouku výložníky. K rekonstrukci došlo proto, že sloupy na vnější straně oblouku byly uvnitř areálu věznice a její vedení "je tam nechtělo" po změně režimu ostrahy věznice. (2001-12-16)
Podle kuloárních a jiných zpráv má být trať na Dubinu hotová do 30.6.2002. Největší problém zřejmě nebudou finance, ale neexistující silnice a točna v místě plánovaného ukončení trati. Stejně tak by měla být do pololetí postavena trať ulicí Demokratické mládeže (spojka mezi točnou na Dukle a Zborovským náměstím), v příštím roce se totiž plánuje delší uzavření Teplého ulice a vozovna by nebyla spojena ze zbytkem sítě). V roce 2002 by měly být dodány tři (podle jiných zdrojů čtyři) vozy 21Tr a zřejmě ŽÁDNÝ autobus. (2001-12-07)
Trolejbus 14Tr17 /6M číslo 381 z roku 1999 dostal celovozovou reklamu na MS juniorů v ledním hokeji (2001-12-07)

Listopad 2001

Trolejbus 14Tr07 číslo 324 z roku 1985 dostal celovozovou reklamu na Služby města Pardubic (2001-11-19)
Trolejbusy ex Hradec Králové (viz níže) budou zařazeny do vozového parku DpmP. Mají již přiděleny evidenční čísla: HK 21 - Pce 307, HK 22 - Pce 308 a HK 29 - Pce 311 (2001-11-06)
Dne 4.11. se po delší době objevil v ulicích města trolejbus 14Tr07 číslo 323 z roku 1985 při zkušební jízdě vrchního vedení. Vůz byl odstaven od roku 1999, v roce 2001 byl opraven, ale není pravidelně nasazován. Obdobně byl dne 23.10. byl při zkoušce vrchního vedení na Bělehradské ulici použit nenasazovaný trolejbus 14Tr05 číslo 320 z roku 1984. (2001-11-06)

Říjen 2001

Od 31.10. je ukončena uzavírka Dašické ulice a linka 1 opět začíná jezdit v plném rozsahu (5 celodenních + 3 dělené kurzy) (2001-10-29
Stránky majitele trolejbusu 353 - Pardubického spolku historie železniční dopravy byly přesunuty na adresu http://www.pshzd.cz (2001-10-25)
Vozovna pardubického dopravního podniku se utěšeně plní - v sobotu 20.10. se zde objevily další 3 trolejbusy 14Tr. Tentokrát se jedná o trolejbusy z Hradce Králové čísel 21, 22 a 29.
Fotografie vozidel z neděle 21.10. najdete zde. (2001-10-22)
Dne 17.10.2001 do DpmP dorazily vlakem dva vraky trolejbusů 14Tr z bývalého SSSR. Údajně se jedná o vozy, které se jako opraví, ale ve skutečnosti se seštrotují a zpět se odešlou ex-Plzeňské vozy (ex 382, 388, 400)
Fotografie těchto krasavců najdete zde. (2001-10-18)
V pardubické trolejbusové síti jsou od 25.10. všechny elektromagnetické výhybky (s vyjímkou vozovny) rádiově dálkově ovládány. Poslední s proudovým ovládáním byly: výhybka v ulici Kosmonautů (nahrazena novou při rekonstrukci - viz zpráva níže), u zimního stadionu směrem od Polabin (doplněno ovládání) a v ulici Sladkovského (doplněno ovládání). Přehled všech výhybek je zde. (2001-10-26)
Ve dnech 20.-23.10.2001 proběhla rekonstrukce trolejbusové křižovatky "u pergoly", tedy ulic Kosmonautů a Bělehradské. Byla doplněna stopa rovně po ulici Bělehradské, takže vznikl trojúhelník sjízdný ve všech směrech.
Původní a nový stav + foto z rekonstrukce křižovatky je zde.(2001-10-24)
V září 2001 byly do DpmP dopraveny vlakem tři vyřazené trolejbusy 14Tr07 z Plzně. Jedná se o vozy evidenčních čísel 382, 388 a 400. Mají být opraveny a posléze odprodány.
Fotografie vozů po příjezdu do DP jsou zde. (2001-10-11).
Ve dnech 20.-23.10.2001 proběhne rekonstrukce trolejbusové křižovatky "pergola", tedy ulic Kosmonautů a Bělehradské. Bude doplněna stopa rovně po ulici Bělehradské, takže vznikne trojúhelník sjízdný ve všech směrech. O víkendu budou linky t-2, t-4 a t-11 nahrazeny autobusy, v pondělí a úterý jen t-4 a t-11, linka t-2 bude zkrácena a směrem od nádraží bude končit na točně Sluneční. Více zde.(2001-10-10)

Září 2001

Od 13.8.2001 je přerušen provoz na trolejbusové lince číslo 1 v úseku Na Okrouhlíku - Slovany točna. Trolejbusy končí na manipulační trati v ulici Na Kamenci, dál jede autobus označený také jako linka 1. Od 20.8. je na lince zaveden výlukový jízdní řád, stejný jak pro pracovní dny, tak so+ne. Autobus zajišťuje i první spoj z Jesničánek a poslední ze Slovan v celé trase. Od září 2001 je obnovena linka t-7 a linka a-8 je rozdělena: cca polovina spojů přešla na novou linku 28, která jezdí v trase Dubina točna - n. Republiky - Závodu Míru. (2001-09-01)