Dopravní podnik města Pardubic
Dukelská 2141, Pardubice
Investiční úkol
pro trolejové vedení v
sídlišti Dukla a na náhradní komunikaci
kolem RAMO k novému nádraží v Pcích.
Údaje v š e o b e c n
é :
----------------------------------
Odvětví:
Místní hospodářství
Vrchní investor:
Správa pro MHaD rady KNV v Pardubicích
Přímý investor:
Odbor pro MHaD rady MěstNV v Pardubicích
Druh investic:
Decentralisovaná
Název investice:
Trolejové vedení v Dukle a kolem RAMO
Generální projektant:
Elektromontážní závody n.p. Praha
Provádějící závod:
Elektromontážní závody n.p. Praha
"A" ÚDAJE POVŠECHNÉ
Dnešní trolejová linka č. 3 Dukla Bohdaneč
a linka č. 5 Dukla - Slovany probíhají, po severní straně nového sídliště
Dukla, jehož výstavba jest již dokončena. V celém sídlišti bydlí cca
12.000 obyvatel a jeho rozloha jest přibližně 650 m x. 750 m, při čemž
přiléhá kratší stranou k trolejbusové síti.
Pro odbavení všech cestujících slouží 2
zastávky, z nichž jedna jest před trolejbusovou vozovnou asi v jedné
třetině severní strany sídliště a druhá při severovýchodním rohu sídliště.
Obytné jednotky v jižní a východní části sídliště jsou. vzdáleny přibližně
15 min. chůze k nejbližší zastávce.
Převážnou část obyvatelstva sídliště tvoří
zaměstnanci chemických továren a ústavů a jejich pracoviště jsou mimo
oblast sídliště. Přes to, že v sídlišti jsou vybudovány obchodní jednotky,
jest požadavek na spojení se středem města v souvislosti s nákupem trvalý;
V sídlišti samém není shromažďovací místo a veškerý kulturní život se
odbývá mimo sídliště, takže nároky na dopravu pro kulturní potřeby
obyvatel jsou rovněž trvalé. Při předpokládané hybnosti v Pardubicích 275
vyplývá z uvedených důvodů trvalý a značný nárok na dopravu, který se
zatím soustřeďuje do 2 zastávek.
Aby byla odstraněna'dlouhá vzdálenost k
dopravnímu spojení a rozdělen nástup cestujících na více míst a tím lepší
možnost zvládnutí hlavně špičkové dopravy jeví se potřebným, provésti
změnu trasy trolejového vedení linky č. 3 a linky č. 5. Z těchto důvodů
plánujeme rekonstrukci linky č. 3 tak, že vybudujeme trolejové vedení
uvnitř sídliště a na náhradní komunikaci kolem RAMO, která spojuje nové
nádraží se silnicí Dukla - Svítkov. Tímto opatřením bude též docíleno
přímé spojení Dukla - nádraží. Rekonstrukce linky č. 5 bude provedena tak,
že výchozí stanice jest na náměstí Dukelských hrdinů,
linka se bude dotýkati severního rohu sportovního stadionu Rudé Hvězdy a
pokračuje po východním okraji sídliště.
"B" STRUČNÝ POPIS.
Jedná se o vybudování 2 samostatných
trolejových linek, z nichž linka č. 3 bude prodloužena od stávajícího
vedení odbočením 60 m od dnešní konečné stanice u vozovny směrem jižním
Moskevskou ulicí 6 m širokou s těžkým spodkem a asfaltovým kobercem v
délce 300 b dvoustopě až na Náměstí Dukelských hrdinů, kde bude v 1/3
vybudována trolejová točka, v opačném směru bude. napojena na vedení před
vozovnou směrem ke Svítkovu, kde trolejové vedeni odbočí před železničním
náspem dráhy Rosice - Chrudim na novou budovanou náhradní, komunikaci
kolem Ramo, přes Pražské železniční zhlaví nadjezdem směruje k novému
nádraží, kde bude napojena na nově budované trolejové vedeni kolem nádraží
směrem ke křižovatce u Veselky.
Linka č. 5 bude mít vybudovanou trolejovou
točku ve 2/3 náměstí Dukelských hrdinů a trolejové vedení bude odbočovat
do ulice Petra Jilemnického, dále odbočuje do ulice Sov. armády, kde
pokračuje až k Teplého ulici a zde bude napojena na stávající trolejové
vedení u Jeslí.
Trolejové vedení na obou linkách bude
montováno na ocelové stožáry, když v zastavěné Části Dukly budou umístěny
v zelených plochách, mimo zastavěnou část na pokrajích chodníků. Na
náměstí bude vybudována manipulační stopa na obou stranách náměstí pro
najetí trolejbusů z linky č. 3 na linku č. 5. Manipulace se bude provádět
ručně, přendáními sběračů.
"C" KAPACITA a ROZSAH STAVBY
Provozní délka navrhovaného prodloužení
jest na lince č.3 2.080 m a na lince č.5. 770 m.
Uvažované prodloužení trolejového vedeni
jest v souladu s výhledovém plánem Dopravního podnikni i další výstavby
podle směrného plánu. Pro montáž trolejového vedení bude použito typu
pružného vedení, které se běžně používá u některých Dopravních podniků a u
nás bude zavedeno na lince kolem nového nádraží a přes nový Labský most.
Pro montáž trolejového vedení bude
zapotřebí zabudovat 4 automatické výhybky a 4 samostavitelné výhybky.
Z přiložených plánků města sídliště Dukla,
jest patrné připojení navrhovaného prodloužení na stávající síť městské
dopravy. Na orientační tabulce jest patrné upravení jednotlivých linek po
zhotovení trolejového vedení uvnitř sídliště Dukla a na náhradní
komunikaci kolem Ramo. Umístění stanic bude projednáno s městským národním
výborem, je třeba však vybudovati na Náměstí Dukelských hrdinů zděnou
čekárnu s provozní místností a sociálními zařízením pro řidiče, průvodčí a
ostatní dopravní personál.
"D" ORIENTAČNÍ ROZPOČET NÁKLADŮ
Náklad na stavbu trolejového vedení o
celkové délce
2.650 m dvoustopého vedení 950.000 kčs
Náklad na výstavbu čekárny 80.000 Kčs
Celkem
1,030.000 Kčs
Navrhovaná investice si vyžádá drobných
vedlejších úprav na zařízeních cizích investorů, z těchto důvodů budou
požádány národní podniky RPA a Spoje o rekonstrukci těchto zařízení při
zpracovávání zadávacího projektu ve spolupráci s projektantem po
přesnějším vyznačení trasy trolejového vedení.
Harmonogram prací:
investiční úkol 15.06.1959
ZP a PV 30.12.1960
Zahájení montážních a stavebních prací 1.4.1961
ukončení stavby
II. čtvrtletí 1962
Projekční práce a montážní práce budou
objednány u elektromontážních závodů, n.p., Praha.
V Pardubicích. dne 2. června 1959
Návrh nového vedení linek
MHD
Návrh linkového vedení (jpg,65kB)
Schéma nových "toček" na
Dukle
Zamítnutí:
|