Dopravní podnik města Pardubic Investiční úkol
pro trolejové vedení v sídlišti Dukla a Višňovka přes podjezd v Anenské ulici kolem polikliniky Údaje všeobecné Odvětví:
Místní hospodářství
"A" ÚDAJE POVŠECHNÉDnešní trolejová linka č. 3 v ranních hodinách Dukla - Bohdaneč a linka
č. 5 Dukla - Divadlo probíhají po severní straně nového sídliště Dukla,
jehož výstavba jest již dokončena. V celém sídlišti bydlí cca 12.000
obyvatel a jeho rozloha jest přibližně 650 x 750 m, při čemž přiléhá
kratší stranou k trolejbusové síti. Převážnou část obyvatelstva sídliště tvoří zaměstnanci chemických továren a ústavů a jejich pracoviště jsou mimo oblast sídliště. Přesto, že v sídlišti jsou vybudovány obchodní jednotky, jest požadavek na spojení se středem města v souvislosti s nákupem trvalý. V sídlišti samém není shromažďovací místo a veškerý kulturní život se odbývá mimo sídliště, takže nároky na dopravu pro kulturní potřeby obyvatel jsou rovněž trvalé. Při předpokládané hybnosti v Pardubicích 275 vyplývá z uvedených důvodů trvalý a značný narodit na dopravu, který se zatím soustřeďuje d.o 2 zastávek. Aby byla odstraněna dlouhá vzdálenost k dopravnímu spojeni a rozdělen nástup cestujících na více míst a tím lepši možnost zvládnutí hlavně špičkové dopravy jeví se potřebným provésti další trasu trolejového vedení linky č. 9. Z těchto důvodů plánujeme novou trasu linky č. 9 tak, ze vybudujeme trolejové vedení uvnitř sídliště Dukla kolem stadionu RH ulicí Staňkovou na křižovatku na Koněvovém náměstí a odbočením do Gottwaldovy ulice. Hově budované sídliště na Višňovce nelila dosud spojení městskou dopravou. Obyvatelé tohoto sídliště /cca 6.000/ mají jedinou možnost použití městské dopravy linky č. 1, která vede Gottwaldovou třídou, při čemž jsou nuceni docházet na stanici "Gorkého", t.j. průměrně 400 m Obyvatelé sídliště jsou většinou zaměstnanci podniků v města a Tesly a částečně z chemických závodů. Z těchto důvodů je třeba zavést trolejové vedení kolem sídliště "Na Višňovce" a využit přitom nového podjezdu v Anenské ulici jako 2 možnost dostat se přes drážní těleso z jižní do severní části města. Proto plánujeme rekonstrukci trasy č.1 z Jesničánek, která by po dokončení sídliště na pravém břehu končila u tamní nemocnice. Rekonstrukce linky č.1 bude provedena ták, že po průjezdu Koněvovým nám. odbočí vpravo do ulice Gen. Svobody po východní straně sídliště na Višňovce podjezdem v Anenské ulici kolem polikliniky a lázní Jiráskovou ulicí s vyústěním'do ulice Jáhnovy. "B" STRUČNÝ POPIS.Jedná se o vybudování 2 samostatných trolejových linek: a manipulační stopy. Manipulační stopa bude prodloužena od stávajícího vedení odbočením 60 m od dnešní konečné stanice u vozovny směrem jižním Moskevskou ulicí 6 m širokou s těžkým spodkem a asfaltovým kobercem v délce 300 m jednostopě až na nám. Dukelských hrdinů, kde bude ve 2/3 vybudována trolejová točna. Linka č. 9 bude mít vybudovanou trolejovou točku ve 2/3 náměstí Dukelských hrdinů a trolejové vedení bude odbočovat do ulice Petra Jilemnického, pokračuje ulicí Staňkovou na severní okraj Koněvova náměstí a zda bude napojeno na stávající trolejové vedení v Gottwaldově ulici. Další linka bude navazovat na trolejové vedení z Jesničánek na Koněvovém nám. s odbočením vpravo do ulice gen. Svobody až na východní okraj sídliště na Višňovce směrem severním do podjezdu v Anenské ulici. Na náměstí před poliklinikou odbočuje vpravo podél lázní tělovýchovného střediska Dynama Jiráskovou ulicí, kde na křižovatce se napojí na stávající trolejové vedení v ulici Jáhnově směrem k divadlu. Trolejové vedení na obou linkách bude montováno na ocelové stožáry, když v zastavěné části Dukly a Višňovky budou umístěny v zelených plochách, mimo zastavěnou část na pokrajích chodníku. Na náměstí bude vybudována manipulační stopa pro najetí trolejbusů z vozovny. Manipulace se bude provádět ručně, přendáním sběračů. "C" KAPACITA A ROZSAH STAVBYProvozní délka navrhovaného prodloužení jest na lince č.9 890 m a na
lince č. l 2200 m a manipulační stopa 400 m. Z přiložených plánků města sídliště Dukla jest patrné připojeni
navrhovaného prodlouženi na stávající síť městské dopravy. Na orientační
tabulce jest patrné upravení jednotlivých linek po zhotovení trolejového
vedení uvnitř sídliště Dukla a Višňovka. Umístění stanic bude projednáno s
městským národním výborem, já třeba však "D" ORIENTAČNÍ ROZPOČET NÁKLADŮ
Navrhovaná investice si vyžádá drobných vedlejších úprav na zařízeních cizích investorů, z těchto důvodů budou požádány národní podniky EPA a Spoje o rekonstrukci těchto zařízení při zpracovávání zadávacího projektu ve spolupráci s projektantem po přesnějším vyznačeni trasy trolejového vedení. Harmonogram prací V Pardubicích 25. dubna 1960.
Návrh nového vedení linek MHDSchéma nové trati na Dukle
Nová trať Anenským podjezdem:
|