MHD Ostrava

Trolejbus.cz > MHD v dalších městech > Ostrava
 

4 obrázky z krátké návštěvy Ostravy o vánočních svátcích 2005. Jedním z bodů programu byla krásní tramvajová linka 5 z konečné Vřesinská do Zátiší. Jednokolejná trať vedená po vlastním tělese je opravdu hezká a občas máte pocit, že jedete spíš vlakem. Všem fandům její návštěvu doporučujeme...


14Tr #3250
Hlavní nádraží
26.12.2005

Solaris #3707
Hlavní nádraží
26.12.2005

2 x T3 (904+920)
Zátiší
26.12.2005

2 x T3 (904+920)
Zátiší
26.12.2005

 

U příležitosti výročí 75 let autobusové dopravy v Ostravě a také k ukončení provozu autobusových garáží Fifejdy na Sládkově ulici byl v této provozovně dne 25.6.2005 uspořádán den otevřených dveří a v provozu byla autobusová linka číslo S na trase garáže Fifejdy – Zimní stadion – Husův sad – Most Pionýrů – vozovna Hranečník (pomalý průjezd vozovnou s výkladem – sem se budou fifejdské autobusy brzy stěhovat) – Radvanice - Bartovice – Šenov křižovatka. Nasazena byla tato ostravská historická vozidla: Škoda 706 RTO + vlek Jelcz (číslo 247 + 1227), ŠM 11 číslo 5842, Ikarus 280 číslo 4070 (ten při předposledním kole poněkud zkolaboval), Karosa B731 číslo 6160, a ostravský „trolejbusový“ vlečný vůz Karosa B40 číslo 141 byl připojen za pardubický autobus Škoda 706 RTO číslo 28. Každý vůz absolvoval 4 až 5 kol na uvedené (velmi kopcovité) lince. Jízdné bylo 15 Kč (kasírovali průvodčí), pracovníci DPmO a jejich rodinní příslušníci mohli jet zdarma. Protože náš autobus je vybaven pouze jednou zásuvkou pro připojení vleku (doufám že zatím), nefungovala zvuková signalizace od průvodčího ve vlečném voze. Tento nedostatek jsme operativně a spolehlivě vyřešili používáním píšťalky, pomocí které byl dáván signál k odjezdu.
Text + foto Lp©2005


Vozovna Sládkova a barevně sladěná souprava 28 + 141 před odjezdem na linku. Náš autobus jel hned na prvním spoji v 9.00.

Konečná stanice Šenov, křižovatka. Souprava se otáčí na rozměrově příjemném kruhovém objezdu.

Pardubický autobus s ostravským vlekem se chladí v prostorné hale garáží Sládkova před odjezdem na linku

Obří červ olgoj chorchoj vylézá na světlo denní. Ve stínu haly mu sice bylo dobře, ale JŘ je neúprosný.

Celkový pohled na vozovnu Fifejdy přes sklo přijíždějícího erťáku. Autobus ŠM 11 je připraven k odjezdu na zvláštní linku. K vozovně ještě patří odstavná plocha, která se nachází za fotografovými zády.

Souprava projíždí vozovnou Hranečník, průvodčí v autobuse i ve vleku právě podávají výklad pro cestující.

Ostrava se asi brzy rozloučí s typem 17Tr. Všechny 3 exempláře pózovaly vedle sebe doplněné muzejní brněnskou Karosou řady 800.

Ještě před odjezdem z Ostravy jsme podnikli malý okruh po městě. V Michálkovicích na konečné jsme se setkali s prvním 15 metrovým Trollinem

 


V neděli dopoledne se pod hrozivě zataženou oblohou vydal náš autobus na cestu domů. Trasa byla tentokrát zvolena přes Opavu a Moravský Beroun. V Opavě jsme drze projeli přes centrum. Na Dolním náměstí si nás jeden řidič trolejbusu stačil z okénka vyfotit. U divadla jsme na chvilku zastavili, aby mohla být pořízena tato v podstatě kýčovitá fotografie s místními věžemi.
Že je to místo oblíbené, poznáte s porovnáním s tímhle.

aktualizace této stránky: 06.11.2007 , http://www.trolejbus.cz