Výlet do Wroclawi - 6.7.2006

Trolejbus.cz > MHD v dalších městech > Polsko > Wroclaw 2006

Informace a fotky z minulých expedic do Polska najdete zde

Alespoň jeden výlet ročně do Polska, to je už tradice naší rytmické skupiny. Tentokrát jsme v sestavě já, kolega jednatel, mladá paní jednatelová a kolega Kůna navštívili Wroclaw. Nebyl to výlet vysloveně za dopravními zajímavostmi, ale také se na ně našel čas.
Rodinnou feldou jsme vyrazili z Pardubic až okolo půl sedmé a po odzkoušené trase jsme dorazili za chvíli do Klodzka. Dále jsme tentokrát jeli přes Kamieniec Ząbkowicki (s povinnou návštěvou nádraží) a Strzelin do Wroclawi. Tam se jednatelovic rodina vydala poznávat krásy historické části města a skupina šotoušících se vydala nejdřív najít místo na zaparkování (docela náročný úkol) a potom na průzkum tramvajové sítě. Sice už jsem byl ve Wroclawi mockrát, ale poprvé jsme si pořídili celodenní jízdenku (za 9 zlotých ve spoustě trafik a v automatech). S tou jsme se potom vypravili poznávat kvalitu cestování v místních tramvajích. Navštívili jsme také jednokolejný úsek tramvajové linky 17. O tramvajích ve Wroclawi se toho na netu najde určitě dost, takže tady je jen pár subjektivních poznatků:
- tramvaje jsou v lepším technickém stavu, než na první pohled zdá, solidní jsou i koleje
- kloubové Konstaly 102 sice mají interiér poplatný svému stáří, ale ani jízda v nich není nepohodlná
- jízdní řády jsou na evropské úrovni, jsou vylepené všude, označení stanic je také dobré
- modernizované tramvaje jsou vybaveny elektronickými označovači, ve starších stále fungují děrovací strojky
- slabá je ale preference na křižovatkách, na mnoha stanicích se po nástupu čeká na semafory společně s auty, v centru jsou běžně značené pruhy pro auta i na tramvajových pásech
- a nakonec - ve městě je tolik krásných žen a dívek, že bylo na co koukat, i když žádné vozidlo MHD nebylo v dohledu :-)
Zpět jsme vyrazili nejkratší cestou, zastavili jsme se jen na pár zrušených nádražích cestou a domů jsme dorazili kolem osmé večerní. Z celé cesty bylo největší komplikací vedro, budeme muset výlet opakovat při trochu lepším (teda vlastně horším) počasí. To už ale auto nechám na kraji a dál budeme pokračovat tramvají...

Další informace u fotek:
(a tady si můžete stáhnout krátké video ze zrušené stanice Kobierzyce, kde se nám podařilo přestavit návěstidlo)


První vlak na polském území - a to zrovna rychlík ČD z Wroclawi do Čech (Kamieniec)

Velké depo v Kamienci plné porůznu nefunkčních i funkčních lokomotiv

Šestikolák přitáhl právě dlouhý náklad a zrovna zhasnul světla do polohy "obsazené vozidlo"

Další náklad v Kamienci - Sulzer na postrku velice dlouhého vlaku do Košic

Rekonstruovaný Konstal 105 číslo 2386

Wroclawská klasika - Konstal 102Na v městských barvách

Jednokolejka a super vysokopodlažní nástup do tramvaje

Tramvaj linky 17 směřující do centra po jednokolejném úseku

Interiér modernizované tramvaje Konstal 105

A opět klasika - "kloubák" Konstal 102 tady zevnitř

Ruční obsluha výhybky, vzadu už se sjíždí další tramvaje

Důkaz toho, že město je plné žen a dívek, aneb najdi chlapa :-)

Něco pro naftomily
klasika Ikarus 280

Wroclaw Glowny
ET22-270

Na "ícéčku" do Varšavy jede EP09-202 PKP Cargo s.a.

V Kobierzycích se nám podařilo přestavit návěstidlo

Kolega OČ se sune zpět do Wroclawi, ačkoliv je posun zakázán

Váha na zaniklé stanici Niemcza

Budova stanice Niemcza

Povinná zastávka v Kudowě - hned dvě soupravy osobních vlaků za sebou

Vrak páry stojí v Kudowě už dlouho, ale kolega Kůna ho viděl poprvé...
     

 

aktualizace této stránky: 27.10.2007 , http://www.trolejbus.cz