Po čtyřech letech existence tohoto webu jsem se přece jen odhodlal dát sem i takovou malinkou osobní stránečku. Tedy něco o mně.
Narodil jsem se v Pardubicích v roce 1972, a to přesněji
8.8. Abych si už tak jednoduché datum narození lépe pamatoval, úředníkům na
matrice na mne zbyla v rodném čísle skupina 3333. Už mnoho let udivuju různé
další úředníky tím, že si své rodné číslo pamatuju. Po několika letech jsem
obdržel dvě sestry, přičemž o té starší z nich se dozvíte víc na
http://kocky.virtualne.cz.
Po celou dobu bydlím v Pardubicích na Slovanech, což je místo pro vývoj
nadšence do dopravy docela důležité. Protože ze zahrady vidím (ne sice moc
dobře, ale přece jen) na trať Pardubice - Česká Třebová a těsně za "našima"
závorama už 50 let jezdí trolejbus. Proto mám dodnes zafixovaný občasný kouř
parních lokomotiv nad hlavní tratí a asi nadosmrti je moje první
představa na slovo trolejbus právě Škoda 9Tr. Až do svých 11 let jsem stejně
jiným trolejbusem nejel.
Náznak většího zájmu o dopravu ve mně posilovali už rodiče výlety kolem trati
a cestami za příbuznými po trati Pce - Havlíčkův Brod. Takže můžu hrdě prohlásit, že si pamatuju páru v pravidelném provozu - sice jen na pár nákladech, ale pamatuju.
Stejně tak si vybavuju první jízdu tyristorovým trolejbusem. Ono to najednou
necvakalo, ale hrálo :-). Od druhé třídy až do maturity jsem navíc dojížděl
denně MHD do školy a nějakou stopu to na mě asi taky zanechalo.
Organizovaně jsem se k dopravě dostal v roce 1986 přes tehdejší "véteesku"
neboli Československou vědecko-technickou společnost - krajskou odbornou
skupinu dějin dopravy (nebo tak nějak). Tehdy jsem tam jsem také získal za
kamaráda kolegu Čížka, takto dnešního jednatele
PSHŽD. A pak to začalo - v roce 1987 byla jízda 434.2186 do Jaroměře první
moje parní akce. Naflákal jsem tam spoustu fotek, přičemž tu dnes
nejzajímavější - sergeje na nezadrátovaném jaroměřském nádraží mám jen na
rozmazaném diáku. O rok později potom jízda stykačovou devítkou
335 po
Pardubicích byla první zásadní akcí okolo MHD. To už to se mnou šlo "z kopce"
- od roku 1988 jsem také pomáhal příteli Čížkovi na opravách
M 131.1133, tehdy
na vlečce v Sadové.
V roce 1990 jsem maturoval a po neúspěšné přihlášce na VŠDS v Žilině jsem šel
do práce. K vojsku. K vojsku železničnímu. Práce sice nic moc, ale alespoň
jsem měl rok režijku pro tehdy ještě celou federativní republiku. Ve stejném
roce se také začali nadšenci zvolna sdružovat ve spolcích - v Pardubicích byl
založen už zmiňovaný PSHŽD. V roce 1991 jsem
na přece jen na vejšku do Žiliny dostal a tak jsem měl možnost blíže poznat
systém MHD na Blízkém východě. Na škole jsem vydržel jen rok, potom jsem si
také musel v Kolíně odkroutit vojnu. Ještě, že jsme zažili tu krásnou věc -
zkrácení vojny z "548" na "365". "730" jsem zaplať pámbů už nezažil.
Ještě předtím se stala další zásadní věc - v roce 1991 jsem potkal slečnu, se
kterou jsem dodnes - od roku 1997 na to máme i papír a od roku 2001 i potomka.
Ač je potomek holčička, provádím nenáročný trénink a rozpoznávat lokomotivy ČD zvládala už před
svými
druhými narozeninami. Stejně tak už tehdy rozeznala M
131.1133 od M 131.1128 :-).
Ale zpět ke mně - čím víc byla kolem mě rodina, tím míň času bylo na dopravu.
V roce 1998 jsme se ale odvážně pustili do renovace trolejbusu 353, která
dopadla úspěšně a tak nás to docela povzbudilo. Mít trolejbus a nemít na něj
řidičák také nebylo ono a tak jsem si ho v roce 2000 udělal a začal jsem na
vedlejšák jezdit jako řidič v DPmP. To se dalo i proto, že jsem dělal na směny
jak v práci, tak na brigádě. Jezdím v DP stále - od roku 2003 i s autobusem ,
ačkoliv v mém hlavním zaměstnání (chemička Synthesia) jsem před pár lety
opustil dělnickou třídu a chodím jen na ranní. Ale zase s velmi pohyblivým časem odchodu
domů...
Kromě popsaných zálib jsem (tedy spíš byl) radioamatér. Mám jen třídu D - od
roku 1989 nejdřív na kolektivce OK1OSV, potom jsem měl chvíli
OL5VXG a od
podzimu 1990 oplývám značkou OK1UPI. Už několik let jsem ale velmi neaktivní
radioamatér. Pro ty z vás, kteří víte o co jde, tak můj otec je
OK1NE (ex
OK1ATB,DIS,ZF), sestřička OK1DIS/DMX a švára
OK1MX.
Nejnovější aktivita webmastera: od 1.3.2006 jsem jedním z webmasterů oficiálních stránek DP Pardubice - www.dpmp.cz.
Aktualizace 2/2007: od února 2007 jsem na plný úvazek řidič MHD. Moje místo v Synthesii bylo pro nadbytečnost zrušeno...
Jiří Reitmayer 12.února 2007
Potomek se zdárně učí - tady je za volantem našeho Sanosu
Já dneska (leden 2005) vypadám asi takhle (bohužel lepší už to
nebude)
aktualizace této stránky: 27.10.2007 , http://www.trolejbus.cz