Typ: B40
Současný stav: neprovozní, renovace zahájena v roce 2007
Dvounápravové vlečné vozy typu B 40 vyráběl v letech 1953 - 1959 n.p. Karosa Vysoké Mýto a od roku 1960 převzaly jejich výrobu Středočeské strojírny Vodochody. V Dopravních podnicích po celém Československu jich jezdilo 22. Ostatní byly ve službě u ČSAD. V Pardubicích jezdil tento typ s trolejbusy nejčastěji na posilových spojích do Semtína a to do roku 1966. Tehdy se upustilo od provozu s trolejbusy a až do konce šedesátých let jsme je mohli vídat s městskými autobusy. Po té byly nahrazeny novějšími vlečnými vozy Jelcz PO 1E z Polska. Náš první vůz byl vyroben Středočeskými strojírnami Vodochody v roce 1961. Po vyrobení byl přidělen ČSAD Pelhřimov, kde sloužil až do roku 1977, kdy došlo k jeho vyřazení. Nepodlehl však likvidaci, ale byl odprodán JZD Pelhřimov. Zde byl hojně využíván jako úkryt před deštěm a útulek pro pracující zemědělce a brigádníky přímo na poli. Vlek byl získán do sbírek v prvním pololetí roku 2000. Současný stav dokumentuje, jak vozidlo vypadá před zahájením renovace. V roce 2003 jsme získali další vlek v lepším stavu a první zřejmě rozebereme na náhradní díly. Po případné opravě by měl druhý vlek nést evidenční číslo 3.
Další info na webu majitele > http://www.pshzd.cz/b40.html
aktualizace této stránky: 27.10.2007 , http://www.trolejbus.cz