MHD Pardubice zasahuje daleko mimo město - kliknutím otevři mapu
Plány MHD Pardubice najdete zde
Kudy kam, aneb jak se kam dostat pomocí MHD PardubiceAktuální vozový park DPmP, přehled všech vozidel MHD PardubiceLinkové vedení - seznam linek, základní schéma, atd.Nástupy kurzů - pro kolegy řidičeOznačníky zastávek a čekárnyKřížení MHD a železnice
Kromě DPmP jezdí v Pardubicích a okolí i jiné firmy. Kromě Connexu VČ jsou to i další drobní dopravci. Hlavním tématem je ale provoz DP Pardubice. Rubrika o MHD Pardubice je velmi obsáhlá. Protože je poněkud nepřehledná, zde je stručný obsah:
V jednotlivých rubrikách najdete: Historická
vozidla - soukromé i podnikové historické trolejbusy a autobusy,
Linkové vedení - přehled linek, počty vozů,
rozsah provozu, Mapky, plánky, přehledy: plánky napájení,
sítě, linek, historie sítě, historické přehledy vývoje linek a aktuální stav linek
a počty vypravovaných trolejbusů a autobusů,
Nástupy - přehled nástupů a ukončení kurzů
vozidel MHD, Fotky a zajímavosti: obsahuje mnoho fotek,
a to jak archívních, tak aktuálních, dále výluky a mimořádnosti,
Reklamní nátěry: přehled nátěrů vozů 14Tr a 21Tr od roku
1983, Vozový park: přehled všech trolejbusů a autobusů
DP Pardubice od roku 1950, Fotogalerie 9,14,21Tr: Obsahuje
všechny trolejbusy 14Tr a 21Tr, které jezdily v Pardubicích. Fotogalerie 9Tr se
rozšiřuje. U každého vozu jsou základní údaje a fotografie různých reklamních
nátěrů nebo rekonstrukcí, Aktuální vozový park - včetně
aktuálního stavu reklamních nátěrů trolejbusů, Vraky trolejbusů
DpmP: zachovalé vraky trolejbusů 7, 8 a 9Tr, Tramvaje
v Pardubicích: Jezdily v Pardubicích tramvaje?, Něco málo
o autobusech, Servisní a montážní vozidla. K návratu na hlavní stránku - odkaz v horní části menu: Zpět na stránky
trolejbusu 353.
Dále najdete na webu i podstatnou část knihy vydané k 50 letům trolejbusů v roce
2002. Celkem do sedmi kapitol rozdělený text najdete zde >>
Z historie trolejbusové dopravy v Pardubicích.
Nezařaditelné stránky (co se jinam nevešlo):
Výstavba kruhového objezdu u OBI - 2005
Návrh Klubu přátel MHD - optimalizace
MHD z jara 2005
Most Pavla Wonky - úvaha nad uzavírkou (podzim 2004)
Měření jízdních dob - pomocí tr 353 v roce 2002
Chronometráže spojů MHD Pardubice -
2006
1950 zahájení provozu autobusů na trase Jesničánky - nemocnice
zařazeny dva autobusy 706 RO
1951 druhá linka autobusů Svítkov - Slovany
první zkušební jízdy trolejbusů
měnírna Semtín ve zkušebním provozu
zařazeno prvních šest trolejbusů
7Tr a další 4 autobusy 706 RO
1952 zahájen provoz na první trolejbusové trati od nádraží do Bohdanče
zahájen provoz měnírny u Stadionu
1953 zahájen provoz na trolejbusových tratích do Jesničánek, k vozovně
a k nemocnici
1954 trolejbusy jezdí na Slovany
autobusy jezdí na Židov
trolejbusů 7Tr jezdí už 20 kusů
1956 zařazeny čtyři předválečné trolejbusy Tatra 86 (ex Praha)
1957 zařazen první trolejbus Škoda 8Tr
1958 ukončen provoz starého nádraží, autobusy začínají jezdit k novému
zprovozněna měnírna MR 3 - Jan
1959 trolejbusy jezdí k novému nádraží
zařazen první autobus Škoda 706
RTO
1960 zrušena trolejbusová trať po starém labském mostě
otevřena nová po mostě u zimního
stadionu a po dnešním náměstí TGM
autobusy jezdí na Duklu, na Hůrka
a do Spojila
1961 zprovozněna trolejbusová manipulační trať v ul. Ke Kamenci
autobusy jezdí ke Krematoriu
1962 autobusy jezdí do Ohrazenic
zařazen první trolejbus 9Tr
1963 přeložka trati v Bohdanči
autobusy jezdí do Rosic nad Labem
1964 do Ohrazenic jezdí trolejbusy
trolejbusy prodlouženy ke hřbitovu
v Pardubičkách
za trolejbusy přestávají jezdit
vlečné vozy
1966 otevřeny nové trolejbusové tratě na Duklu a na Židov
autobusová linka 4 obsluhuje nové
sídliště v Polabinách
zařazen první autobus ŠM11
1967 autobusová linka 11 nahrazuje trolejbus v Ohrazenicích
1968 prodloužení trolejbusové trati v Pardubičkách cca o 100 metrů
výpomocné autobusové linky jezdí
k nové Tesle Zámeček
zařazen kloubový autobus ŠMK 20001
vyřazeny poslední dva autobusy
706 RO
1969 autobusy jezdí do Černé za Bory
1970 autobusy obsluhují novou konečnou Sluneční v Polabinách
1972 autobusy linky 12 začínají obsluhovat obec Drozdice
zrušena měnírna Stadion
1973 vozový park trolejbusů tvoří pouze vozy 9Tr
1974 zařazen první montážní vůz vrchního vedení Š 706 RTH
1976 autobusy linky 12 jezdí až do Mnětic
1977 autobusy začínají jezdit do Starých Čivic
ukončen provoz vlečných vozů za
autobusy
1978 autobusy začínají obsluhovat nové sídliště Dubina
1979 první tyristorové trolejbusy 9Tr
1980 zařazen první kloubový autobus Ikarus
1982 začátek dodávek autobusů řady Karosa B 730
1983 zařazeny první trolejbusy typu 14Tr
vyřazen poslední autobus Š 706
RTO
1984 nová měnírna (MR 7) ve vozovně
1986 otevřena trolejbusová trať ze Stavařova přes Polabiny konečnou do
Trnové
1987 zprovozněna trať z nádraží přes Polabiny III do Polabin konečné
1988 na Dubině jezdí autobusy na dnešní konečnou Sever
1990 zahájen provoz nové měnírny (MR 5) v Polabinách
1991 trolejbusová linka 4 částečně nahrazuje autobusovou
vyřazen poslední autobus ŠM11
zahájeno vyřazování vozů B 730
1992 trolejbusová linka 11 nahrazuje autobus
otevřena trolejbusová trať na konečnou
Sluneční
autobusy jezdí do obcí Srnojedy,
Lány n.D., Opočínek a na sídliště Cihelna
všechny kloubové autobusy Ikarus
prodány do Prahy (18 kusů)
1993 autobusy začínají obsluhovat Doubravice, Nemošice a Fáblovku
první rychloprůjezdná výhybka
1994 autobusy linky 16 obsluhují obce Staré Hradiště, Brozany, Ráby a Kunětickou
Horu
1995 vyřazen poslední trolejbus typu 9Tr
1996 autobusová linka 10 prodloužena do Ostřešan
začátek vyřazování trolejbusů 14Tr
první rádiově řízená výhybka
1997 autobusy obsluhují obce Hrádek, Pohránov a Srch
dodáno posledních 5 autobusů Karosa
(typ B 930)
1998 začátek dodávek nízkopodlažních autobusů Renault Citybus
prozatím dva spoje denně do Dražkovic
a Mikulovic
1999 autobusy jezdí i do obcí Němčice a Dříteč
2000 zahájen provoz trolejbusů po Sukově třídě
rozšířen provoz do Dražkovic
zahájen provoz nové měnírny (MR
4 - Drážka)
2001 zařazen první nízkopodlažní trolejbus 21Tr
autobusy obsluhují obec Starý Máteřov
a sídliště Závodu Míru
2002 zahájen provoz na nové trolejbusové trati do stanice Dubina sever
autobusová linka 13 nahrazena trolejbusovou
zprovozněna trať v ulici Dem. mládeže
(zatím jen manipulačně)
autobusy jezdí do obce Hostovice
a k novému závodu Panasonic v Čivicích
ukončena obsluha obcí Ráby a Brozany
2003 pravidelný provoz po trati v ulici Demokratické mládeže
poprvé od roku 1997 vyřazen větší
počet trolejbusů 14Tr - prodány do Kazachstánu
2004 zahájen provoz linky 19 do Sezemic
2005 zahájeny generální opravy trolejbusů 14Tr v DP Plzeň
2006 dodání prvních trolejbusů 24Tr, testování 15M vozidel Solaris
vyřazení starších autobusů,
dodání 6 x B951E
rozšířen provoz MHD do Průmyslové zóny
Staré Čívice
2007
2008 první trolejbusy délky 15 metrů - typ 28Tr
2009 první autobusy na stlačený zemní plyn
2010
2011 MHD zajíždí do Přelouče a obce Úhřetice
2012 první trolejbusy typu 26Tr, MHD zajíždí do obce Nerad
2013 ukončení provozu do Přelouče
aktualizace této stránky: 09.02.2018 , http://www.trolejbus.cz ::