Dne 1.8.2002 to vypuklo. Ráno vyjely na dva kurzy linky 13 trolejbusy. Byly to na kurzu 1302/1352 trolejbus 366 (viz foto) a na kurzu 1304/1354 trolejbus 384. Během srpna se ve zkušebním provozu jezdí podle původních autobusových jízdních řádů, ačkoliv směrem na Dubinu se jezdí vnitřkem sídliště, kde přibyly tři křižovatky a zastávka, navíc směrem do Polabin trolejbusy i autobusy nově zastavují na stanici pod nadchodem u Tesca. Podle osobních zkušeností mých i ostatních tří řidičů trolejbus stíhá dodržovat jízdní řád velmi slušně. První kolo jsem se přehlédl v JŘ a z Dubiny jsem dojel na nám. Republiky o 2 minuty dřív (bez problému). Večer se podařilo zajet trasu Dubina - Sluneční za 16 minut, a to s dodržením všech předpisů, čekáním na zavření dveří a podobně. Svižná jízda se podepsala na spotřebě energie. Norma je cca 1kW na 1km, na voze 366 měl kolega Putich ráno 200 kW na 138 km, já pak odpoledne 231 kW na 147 km. V 16.27 došlo také k první poruše trolejbusu na lince 13, kdy vůz 366 zústal viset na Sluneční s prasklou hadicí kompresoru. Odjezd byl 16.33. V 16.35 dorazil autobus ev. č. 16 (náhradní spoj), v 16.38 vůz lehké údržby. V 16.42 byla závada opravena. Trolejbus 366 potom využil toho, že v Pardubicích jsou na rozdíl od nedalekého krajského města vždy všechny trolejové armatury sjízdné do všech směrů a na Dubinu vyrazil prázdný po Bělehradské ulici. Na Dubině jsem byl 5 minut před příjezdem náhradního spoje. K místům, které můžeme fanouškům trolejbusů doporučit, patří rozhodně sjížděcí výhybka u točny Židov ve směru na Dubinu. Oba vozy jí 1.8. odzkoušely plnou rychlostí, tedy přes 60 km/h v přímém směru :-). Bez problémů. V srpnu budou ale s trolejbusy na 13 jezdit autobusáci. Buďte na ně hodní pokud pojedou pomalu, pozdě nebo se budou chovat k trolejbusu neuctivě. Od září to bude jiné.
aktualizace této stránky: 27.10.2007 , http://www.trolejbus.cz