Typ: Škoda 706 RTH - montážní vůz
Výrobce: Liaz Mnichovo Hradiště + Železniční stavitelství Benešov
Vyroben 1973, v provozu od roku 1974
Současný stav: stále provozní (2006)
Nástavbu s nůžkovým zvedacím systémem a s montážní plošinou VNP-500 namontoval na podvozek se čtyřmístnou kabinou vyrobený v roce 1973 podnik Železniční stavitelství Praha, závod Benešov u Prahy. Do užívání byl vůz předán v březnu 1974. Od ostatních pardubických trambusů se liší tím, že po každé straně nástavby má pět schránek namísto čtyř a žebřík i otáčení plošiny se nacházejí vpředu. Vůz je proto vhodný pro práci při rozvinování trolejových drátů. V létě 1991 se nástavbě dostalo ve výrobním závodě generální opravy, při níž byl mj.dosazen elektromotor pro alternativní pohon hydrauliky a zrušeno ruční otáčení plošiny. Vůz je dodnes veden ve stavu. Jako jedno z prvních montážních vozidel Škoda 706 RTH v ČR aspiruje stát se historickým exponátem. Název „Pětka“ byl odvozen od volacího znaku jeho původní radiostanice a sloužil k odlišení od dalších trambusů. |
aktualizace této stránky: 27.10.2007 , http://www.trolejbus.cz