16. února 2005 - Irisbus - Citybus - Karosa - drobné zamyšlení
Teprve dnes jsem měl poprvé možnost jezdit z Citybusem z poslední série (174-176), tedy s modernizovaným interiérem a pracovištěm řidiče. Konkrétně s vozem 175. A byl jsem z toho docela rozpačitý. Kladem jsou určitě nové plasty v interiéru a lepší osvětlení. Ale především pro řidiče (podle mne) bylo původní uspořádání kabiny pohodlnější. Na původních Citybusech mám rád to, že prakticky nemusíte dát ruce z volantu a na vše důležité dosáhnete. Zde už ne - pravou rukou dosáhnout na tlačítka zadních dveří už od volantu nejde a páčka blinkrů (která je teď pod volantem) také zrovna nejde ovládat jedním prstem jako dřív. Vysloveně roztomilý je "multifunkční" displej, který zabírá čtvrt palubky a nahrazuje vlastně jen kontrolky dveří a staniční brzdy. Vlastně ještě se dá zobrazit stav paliva, které prostě ve městě nedojde - což ale například tvůrci Kobry 11 asi netuší - viz díl s uneseným městským autobusem, kterému došla nafta:-) a dále také tlak vzduchu. To je vše, většinu doby je displej prázdný. Největší lahůdkou se mi ale zdá jiná věc. Autobus za velmi mnoho milionů korun je vybaven naprosto božími dveřmi kabinky. Rozhodně bych nechtěl něčemu takovému kreslit výkresy pro výrobu. U této série se totiž otevírá celý bok kabinky a tyto "dveře" se skládají snad z 20 dílů a 50 šroubů. samozřejmě vržou, nepříliš lícují a táhne kolem nich zima. Nedalo mi to a pohled na vnitřní stranu dveří jsem na dal na stránku busu 175. Nechtěl bych si něco omylem hodit do toho širokého otvoru nad kapsou. Je to na rozebrání celých dveří. Ale proč tam ta díra je? A proč je sklo ze dvou dílů? A proč dveře nemají madlo na zavření? A proč ...
| JR | 21:00 | odkaz