Archiv stránek trolejbusu 353

Trolejbus.cz > Novinky ze stránek trolejbusu 353 > Archiv
12. listopadu 2005 - Pohádka se špatným koncem
... aneb Jak jsem vyřadil trolejbus 307.
Ex-hradecké trolejbusy 307 a 308 se mezi běžnými řidiči DPmP nezaslouženě těší pramalé oblibě. Jinak je to ale mezi řidiči - šotouši. S kolegou Martinem_j jsme přednedávnem vymýšleli, jak se s nimi důstojně rozloučit při blížícím se konci jejich bohaté kariéry. Myšlenka nasadit všechny tři hradečáky (tedy i 311) ke konci roku na jednu linku se líbila i kolegovi Lp. S trolejbusem 308 jsem jezdil mnohokrát, ale s třistasedmou snad jen jednou. A tak jsem v sobotu 12.11.2005 zkusil ráno poprosit dispečera, zda bych si tenhle trolejbus nemohl na odpolední kurs 13.54 vzít. Je to totiž kurs začínající i končící ve vozovně a tak není problém s výměnou vozu. Na ranní půlce a tedy i na té mojí odpolední mělo být nasazeno "emko" číslo 372. Dipečer P. ale nebyl myšlence nakloněn a já na něj ani moc nenaléhal. Když jsem ale dorazil po druhé odpolední do vozovny, přeptal se mně dispečer Z. na můj požadavek a když jsem mu ho přednesl, výměnu povolil. Tímto mu ještě jednou děkuji - to bylo v chaloupce radosti... Bez problémů jsem trolejbus dřímající na 11. stopě rozpohyboval, prosmýkl jsem se po stopě 9a (kde už se řadil výjezd na neděli) a ještě jsem zavažečovi slíbil, že večer 307 zase dám spát k plotu, když už mu dělám na dvoře zmatek. Na linku jsem vyjel přesně v 14.54. Kurs 13.54 má nejprve čtyři kola na lince 13. Trolejbus tiše odkrajoval své bůhví kolikáté kilometry, krásně topil a vůbec - choval se prostě velmi vzorně. Když jsem si trolejbus ve 3/4 na čtyři fotil na Sluneční, netušil jsem že to možná jsou poslední fotky tohoto vozu na lince. Když mě před posledním půlkolem na lince 13 navštívil kolega Trolleybus, spřádal jsem plány o tom, že by stálo za to takhle krásně jezdící trolejbus snad i koupit a přiřadit ho k 353 a Sanosu do našeho vozového parku. V 18.55 se trolejbus vydal na cestu, na jejímž konci nás čekala na Dubině přestávka a potom ještě další 4 kola na lince 5. Bohužel, to už se nestalo. Ještě na Dašické ulici náš trolejbus - veterán předjel automobil zahraniční výroby (VAZ), načež zastavil spořádaně ve stanici Na Okrouhlíku. Z ní už ale neodjel. Všechny palubní systémy dvacet let starého stroje fungovaly, objevila se jen jedna malá vada - nejel. Přilákaní pracovníci údržby byli přesvědčení, že se jedná o nějakou ptákovinu, ale po deseti minutách seznali, že žádná z běžných závad se nekoná a trolejbus byl potupně odtažen (po rychlodráze a potom Pichlovou ulicí) do vozovny. Já jsem vyfasoval trolejbus 368 a s mírným spožděním jsem pokračoval na kurzu. Večer jsem se ale dozvěděl ve vozovně krutou pravdu - trolejbus má nefunkční trakční motor, což při jeho věku téměř na 100% znamená, že už se do něj nebude investovat a zbytek života prostojí u plotu. Kromě toho jsem si vyslechl od přebírače množství vysloveně dementních keců jako "kdybys sis nevymejšlel a jezdill s tím, co ti přidělej" a podobně. Ten pán měl vysloveně pocit, že jsem to rozbil schválně, i když nevím jak bych to dokázal. Těch řečí bylo víc a kdybych byl jen trochu víc psychicky labilní, tak by došlo snad i k jeho inzultaci. Každopádně pokud trolejbus 307 opravdu dojezdil, je to velká škoda. Minimálně mně se s ním jezdilo velice dobře. A pokud jsem způsobil nějaké problémy dispečerovi Z., který mi tuhle výměnu povolil, tak se hluboce omlouvám.
PS: před třemi lety jsem "vyřadil" trolejbus 322. Byl jsem totiž poslední, kdo s ním byl v Pardubicích na trati (nyní je v Kazachstánu). Toho mi ale rozhodně líto nebylo - vypadal asi takhle - 322.
Poslení fotky 307
Kliknutím na 307 oteřete stránku s jeho možná posledními provozními fotkami.


 Kategorie: Z provozu| JR | 23:45 | odkaz

Stránky trolejbusu 353, nejen o trolejbusech - http://www.trolejbus.cz