26. února 2006 - Montážní plánky vrchního vedení
Z počítače Lp se nám podařilo získat (v podstatě nám je vnutil) několik plánků trolejového vedení. Všechny zaslané plánky najdete na této stránce. Prvním z nich je 3.stopa u nádraží. Není to projekt v měřítku, ale pomůcka pro montéry, kteří si sem zpravidla zapisují ještě další údaje, jako např.délky lan a pod. Už dnes jsou na vozovce vyměřeny nenápadné značky, podle kterých se vytvoří lanové sítě, pověsí izolátory a výhybková tělesa. Nové věci jsou označeny barevně: červená barva pro novou trolej a nosná lana, zelená pro nosné sítě výhybek a modrá pro přikotvení sloupů. To však není pravidlo a grafická podoba plánků bývá pokaždé jiná. Při vlastní montáži se navíc občas provedou i nějaké drobné změny – viz například první a velmi podrobný návrh nové stopy do „trolejbusového nebe“. Stopa je nakonec poněkud delší, odpojovač je na jiném stožáru a po zkoušce stability bylo upuštěno od spodního jištění výložníků i izolační desky na vjezdové traverze. Dnes kolem navíc vede ještě propojka s výhybkami od 10. a 11.stopy.
Takové a mnohé jiné obrázky se připravují před každou akcí. Viz např. loňský kruháček U Kalvodů v Trnové. Tam jsou už i délky lan a závěsné výšky.
Poslední ukázka je z roku 1994, kdy probíhala výměna trolejového vedení v části vozovny. Staré haly tehdy ještě nebyly pro trolejbusy zprovozněny. Tento obrázek řeší pořadí tažení jednotlivých trolejových stop tak, aby na trubkových výhybkách a kříženích bylo dosaženo kýženého pořadí „vrstev“ vodičů s co nejmenší námahou při rozvinování trolejového drátu. To je u podvěsných armatur na rozdíl od tahových, kde jsou ovšem zapotřebí úplně jiné postupy, velmi důležité. Číslicí 0 jsou označeny stopy, které byly nataženy v mírném předstihu tak, aby bylo kam umístit vracející se trolejbusy.
Kliknutím otevřete plánek 3. stopy u nádraží. Další plánky otevřete buď kliknutím na odkazy v textu, nebo ze stránky Mapy a plánky
Takové a mnohé jiné obrázky se připravují před každou akcí. Viz např. loňský kruháček U Kalvodů v Trnové. Tam jsou už i délky lan a závěsné výšky.
Poslední ukázka je z roku 1994, kdy probíhala výměna trolejového vedení v části vozovny. Staré haly tehdy ještě nebyly pro trolejbusy zprovozněny. Tento obrázek řeší pořadí tažení jednotlivých trolejových stop tak, aby na trubkových výhybkách a kříženích bylo dosaženo kýženého pořadí „vrstev“ vodičů s co nejmenší námahou při rozvinování trolejového drátu. To je u podvěsných armatur na rozdíl od tahových, kde jsou ovšem zapotřebí úplně jiné postupy, velmi důležité. Číslicí 0 jsou označeny stopy, které byly nataženy v mírném předstihu tak, aby bylo kam umístit vracející se trolejbusy.
Kliknutím otevřete plánek 3. stopy u nádraží. Další plánky otevřete buď kliknutím na odkazy v textu, nebo ze stránky Mapy a plánky
Omlouvám se za takový přísun kultu osobnosti, ale snad to bude někoho zajímat.
Lp
Lp