15. června 2006 - Konec mystifikace, Křižík nás předběhl
Když jsme s přítelem Oldou Č. psali před lety mystifikační brožuru o pardubických tramvajích, zmínili jsme tam také Františka Křižíka, jakožto jednoho z autorů této myšlenky. Jenže tehdy jsme naprosto "vařili z vody", neboli přesněji - vymýšleli jsme si. Jenže všechno je jinak! Mystifikace končí! V rukou kolegy Lp je momentálně kopie Křižíkova projektu elektrické malodráhy Pardubice - Sezemice z roku 1906 ("naše" tramvaje jezdily až od roku 1908). Opakuji, že tentokrát to není žádný vtípek. Křižík opravdu již v roce 1906 zpracoval projekt dráhy, o kterém zatím prozradím toto: délka 8,9 kilometru, rozchod 1000 mm, napájení 1200 Vss z městské elektrárny. Dráha měla být "veskrze jednokolejná" a měly na ní být "seřízeny výhybkové koleje" na konečných stanicích a na jediné traťové výhybně u donucovací pracovny. Provoz měly zajišťovat tři motorové vozy a tři vlečné vozy nákladní (!). Kolega Lp projekt "digitalizuje", jeho uveřejnění očekávejte na oficiálním webu DPmP, kam podle nás určitě patří. Je to "bomba sezóny"!