21. září 2006 - Mladá fronta o trolejbusech
Dnešní regionální přiloha MFDnes přinesla hned tři články s tématem MHD, přesněji řečeno o rozhodnutí magistrátu zrušit na třídě Míru trolejbusy a vytvořit tam pěší zónu. Nechci polemizovat s radnicí, ale na něco upozorním:
1) ve sloupku "K věci" vyjadřuje jeden z redaktorů radost nad tím, že se na třídu Míru "vrátí korzo" a klid pro choce. Dovoluju si pana redaktora upozonit, že tam nikdy žádné korzo nebylo (tedy Corso ano, ale to bylo něco jiného...) a že ulice, dnes se jmenující třída Míru byla vždycky hlavní dopravní tepnou Pardubic, jak dokládá pár obrázků z třídy Míru za posledních 100 let. Samozřejmě - byl menší provoz, ale vidite někdo pěší zónu? Předzahrádky? Lavičky na ulici? Nikoliv, byla to vždy hlavní ulice:
okolo roku 1900
okolo roku 1910
dvacátá léta
Auta na třídu Míru nepatři ... okolo roku 1935
A jednou léta padesátá
A ještě jednou barevně
2) Na straně C3 tvrdí šéf odboru dopravy, že je potřeba rekonstruovat křižovatku Sladkovského a Teplého. No, určitě nejsem takový odborník na dopravu jako pan vedoucí, ale podle mne se tyto dvě ulice ve městě nikde ani nepřiblíží, natož aby měly společnou křižovatku...
3) Jak ilustrační foto k článku o tom, jak objížďka pěší zóny pro trolejbusy bude stát peníze je použito opravdu nápadité fotky jedné ze studií pěší zóny. A to pěší zóny s provozem trolejbusů!!! Sice je to s křížkem po hlasování, ale je to krása - jako zdůvodnění vymístění trolejbusů obrázek, na kterém trolejbus přes onu pěší zónu jede:
4) A jako poslední bod bych chtěl upozornit na článek pana ředitele ... tedy na rozhovor s panem ředitelem na straně C4. Kromě toho, že se prakticky pod všechny jeho odpovědi o dopravě můžu klidně také podepsat, určitě zvídavému oku fandů a šotoušů neunikla fotka u článku. Na ní totiž kromě pana ředitele uvidíte obě pardubické devítky a co nás samozřejmě těší, z naší tři-pět-trojky je tam vidět víc :-)))
Pro ty, kdo se neorientují: zleva podniková 358, pan ředitel a naše 353 :o)))
foto: Michal Klíma, MfDnes
1) ve sloupku "K věci" vyjadřuje jeden z redaktorů radost nad tím, že se na třídu Míru "vrátí korzo" a klid pro choce. Dovoluju si pana redaktora upozonit, že tam nikdy žádné korzo nebylo (tedy Corso ano, ale to bylo něco jiného...) a že ulice, dnes se jmenující třída Míru byla vždycky hlavní dopravní tepnou Pardubic, jak dokládá pár obrázků z třídy Míru za posledních 100 let. Samozřejmě - byl menší provoz, ale vidite někdo pěší zónu? Předzahrádky? Lavičky na ulici? Nikoliv, byla to vždy hlavní ulice:
okolo roku 1900
okolo roku 1910
dvacátá léta
Auta na třídu Míru nepatři ... okolo roku 1935
A jednou léta padesátá
A ještě jednou barevně
2) Na straně C3 tvrdí šéf odboru dopravy, že je potřeba rekonstruovat křižovatku Sladkovského a Teplého. No, určitě nejsem takový odborník na dopravu jako pan vedoucí, ale podle mne se tyto dvě ulice ve městě nikde ani nepřiblíží, natož aby měly společnou křižovatku...
3) Jak ilustrační foto k článku o tom, jak objížďka pěší zóny pro trolejbusy bude stát peníze je použito opravdu nápadité fotky jedné ze studií pěší zóny. A to pěší zóny s provozem trolejbusů!!! Sice je to s křížkem po hlasování, ale je to krása - jako zdůvodnění vymístění trolejbusů obrázek, na kterém trolejbus přes onu pěší zónu jede:
4) A jako poslední bod bych chtěl upozornit na článek pana ředitele ... tedy na rozhovor s panem ředitelem na straně C4. Kromě toho, že se prakticky pod všechny jeho odpovědi o dopravě můžu klidně také podepsat, určitě zvídavému oku fandů a šotoušů neunikla fotka u článku. Na ní totiž kromě pana ředitele uvidíte obě pardubické devítky a co nás samozřejmě těší, z naší tři-pět-trojky je tam vidět víc :-)))
Pro ty, kdo se neorientují: zleva podniková 358, pan ředitel a naše 353 :o)))
foto: Michal Klíma, MfDnes