18. října 2006 - 14Tr11 po delší době v provozu
Protože od listopadu se konečně vrátí trolejbusy na linky 4, 7, 11 a po několika letech bude obnovena trolejbusová linka 33, začal DP s oživováním nějaký čas odstavených vozů. Tak se po delší době dostaly opět na tratě trolejbusy ze série 14Tr11 čísel 305, 306 a 355. Jestli vyjela také 356 nevím a poslední trolejbus této série - 314 - je údajně navržen k prodeji. Ačkoliv se nejedná o nejstarší trolejbusy v DP, zřejmě budou při případné další vlně vyřazování na řadě. Údajně jsou totiž kvůli odlišnostem v konstrukci (jsou to vozy exportního provedení pro SSSR) nevhodné pro generálku v PMDP a přitom jim je už 15 let. Vyrobeny byly v roce 1991 a do Pardubic dodány o rok později.
Fotky reaktivovaných trolejbusů 14Tr11 poslal kolega PB, najdete je ve fotogalerii 14Tr. Nové provozní snímky jsou u vozů 305, 306 a 355. Na tomto obrázku stojí t-305 při předvádění nového OS na třídě Míru
Takže s trolejbusy 14Tr to aktuálně vypadá následovně - ojetiny 14Tr07 čísel 307 a 308 ex DPmHK z roku 1985 jsou již zřejmě trvale odstaveny a novým OS se nevybavují, stejně jako odstavená 14Tr10 číslo 344 z roku 1991. Odstavený by měl být i už zmíněný vůz 14Tr11 číslo 314. V DP stále také stojí 14Tr08 číslo 339, který nakonec neodjel loni do Archangelska, kam byly prodány vozy 316, 333, 336 a 338. Nejstarším provozním trolejbusem je tak 14Tr08 číslo 334 z roku 1987, který byl ovšem již v roce 1998 modernizován. Nejstarším trolejbusem v původním stavu je 14Tr08 číslo 337 z roku 1989, který má být ovšem v nejbližší době vyřazen. Kromě odstavené 344 je potom celá série trolejbusů 14Tr10 z roku 1991 (340-348) již modernizovaná, částečně v DPmP, částečně v Plzni, částečně dokonce tam i tam (342, 347). O vozech série 14Tr11 jsem už psal, ze série 14Tr13 (349, 351, 357, 361 a 362) z roku 1994 je naopak zatím modernizovaný pouze vůz 349. Z velice široké série 14Tr17/6M (365-384) z let 1995-9 byl už vyřazen trolejbus 369 po nehodě z roku 2004.
Shrnuto: 5 odstavených trolejbusů (307, 308, 314, ex 339, 344), 8 provozních "ceduláků" (305, 306, 351, 355, 356, 357, 361, 362), 10 modernizovaných vozů (334, 340-343, 345-349) a 19 "eMkových" vozů (365-368, 370-384).
Dále mi dnes opět dorazil do schránky další projekt z dob minulých, tentokrát se jedná o trať do Ohrazenic, provozovanou krátce v šedesátých letech. Děkuji příteli Lp, ale už to nestíhám upravit pro web, takže zase příště.
Fotky reaktivovaných trolejbusů 14Tr11 poslal kolega PB, najdete je ve fotogalerii 14Tr. Nové provozní snímky jsou u vozů 305, 306 a 355. Na tomto obrázku stojí t-305 při předvádění nového OS na třídě Míru
Takže s trolejbusy 14Tr to aktuálně vypadá následovně - ojetiny 14Tr07 čísel 307 a 308 ex DPmHK z roku 1985 jsou již zřejmě trvale odstaveny a novým OS se nevybavují, stejně jako odstavená 14Tr10 číslo 344 z roku 1991. Odstavený by měl být i už zmíněný vůz 14Tr11 číslo 314. V DP stále také stojí 14Tr08 číslo 339, který nakonec neodjel loni do Archangelska, kam byly prodány vozy 316, 333, 336 a 338. Nejstarším provozním trolejbusem je tak 14Tr08 číslo 334 z roku 1987, který byl ovšem již v roce 1998 modernizován. Nejstarším trolejbusem v původním stavu je 14Tr08 číslo 337 z roku 1989, který má být ovšem v nejbližší době vyřazen. Kromě odstavené 344 je potom celá série trolejbusů 14Tr10 z roku 1991 (340-348) již modernizovaná, částečně v DPmP, částečně v Plzni, částečně dokonce tam i tam (342, 347). O vozech série 14Tr11 jsem už psal, ze série 14Tr13 (349, 351, 357, 361 a 362) z roku 1994 je naopak zatím modernizovaný pouze vůz 349. Z velice široké série 14Tr17/6M (365-384) z let 1995-9 byl už vyřazen trolejbus 369 po nehodě z roku 2004.
Shrnuto: 5 odstavených trolejbusů (307, 308, 314, ex 339, 344), 8 provozních "ceduláků" (305, 306, 351, 355, 356, 357, 361, 362), 10 modernizovaných vozů (334, 340-343, 345-349) a 19 "eMkových" vozů (365-368, 370-384).
Dále mi dnes opět dorazil do schránky další projekt z dob minulých, tentokrát se jedná o trať do Ohrazenic, provozovanou krátce v šedesátých letech. Děkuji příteli Lp, ale už to nestíhám upravit pro web, takže zase příště.