Archiv stránek trolejbusu 353

Trolejbus.cz > Novinky ze stránek trolejbusu 353 > Archiv
1. listopadu 2006 - Novinky od 1.11.2006
Novinky nejprve obrazem. Dnes byla obnovena trolejbusová linka 33. Proč obnovena? Pod tímto číslem už jednou posila linky 3 totiž jezdila - od září 1999 do června 2000. Dnešní linka 33 jezdí až na UMU, ta původní končila na Globusu. V první den provozu byly na lince trolejbusy 385 a 389:

Dále je ode dnešního dne obnovena linka 4, a to v polookružní variantě Polabiny točna - třída Míru - Masarykovo nám. - Polabiny točna. Poprvé od roku 2000 se tak vrací plnohodnotná linka MHD do Sladkovského ulice. Navíc je to vlastně jediný jednostopý úsek s pravidelným provozem. Stopa opačným směrem sice v ulici vede, slouží ale pouze jako napájecí vedení trati na Sukově třídě. Změny nastaly i u autobusů - linka 10 je prodloužena k Univerzitě, linka 16 omezena pouze na spoje na Fáblovku, pod Kunětickou Horu a do Němčic. Dále několik spojů linky 28 nově obsluhuje Staročernsko. Tohle vše jsem už před časem dával i na web DpmP a.s., kde se dají najít i moje plánky linek s vyznačením změn.
Jedna novinka technická - jak už jsem psal - trolejbusy 365, 367 a 368 opravdu už nemají originální displeje ZMA Ostrov. Kvůli novému OS byly nahrazeny displeji EM-Test s typickými oranžovými diodami. Celkem bylo vozů s transparenty ZMA šest, ale vozy 366 a 370 už mají delší čas displeje BUSE a vůz 369 je vyřazený. Dnes jsem zachytil t-367 s funkčním novým displejem.
367 u Kostelíčka
Kliknutím otevřete fotku celého trolejbusu :))

A nakonec shrnutí změn v odbavování od 1.11.2006
Byl spuštěn nový odbavovací systém (OS) a také změněny tarifní podmínky. Nyní máte při cestách v MHD Pardubice následující možnosti:
- papírové jízdenky. Jsou nepřestupní a existují v ceně 14 Kč (zlev. 7 Kč) pro cestu bez omezení počtu projetých zastávek a 12 Kč (zlev. 6 Kč) pro jízdu do 10 zastávek. Ve vozech už nejsou kolíčkové děrovací strojky. Nahradily je elektronické označovače, ve kterých se na jízdenku natisknou údaje. Mimo jiné se natiskne datum, číslo spoje a číslo nástupní zastávky. Ve všech vozech jsou nyní digitální hodiny, u kterých je ještě jedno číslo - to znázorňuje pořadí zastávky na lince. Slouží právě pro kontrolu, kolik stanic jedete.
- jízdenky zakoupené u řidiče. Doplňkový prodej u řidiče funguje i nyní - jízdenka stojí 15 Kč a platí na jednu jízdu bez omezení poštu stanic. Po zaplacení ji řidič vytiskne na tiskárně u předních dveří.
- předplatní jízdenky. I tzv. lítačky platí i nadále. Prozatím platí i původní papírové, nové se ale už nahrávají na čipovou kartu. S předplatní jízdenkou nahranou na kartě není nutné se ve voze nijak odbavovat u strojků, pouze večer se přikládá při nástupu předem ke čtečce u prvních dveří.
- elektronická peněženka. Opravdovou novinkou je možnost platit jízdné pomocí "peněz na kartě", tedy elektronické peněženky. S čipovou kartou je potom nutné se při nástupu do vozidla přihlásit na čtečce a při výstupu se zase odhlásit. Cestování na "peněženku" na rozdíl od zdražených jízdenek a lítaček je levnější než dosavadní tarif. Jízda do 10 zastávek stojí 10 Kč, bez omezení potom 12 Kč. Kromě toho ale karta umožňuje jet úsek do tří zastávek pouze za 6 Kč, zvýhodňuje přestup - při další jízde do 30 minut od předešlé jedete se slevou 50%, umožňuje bezhotovostně zakoupit jízdné pro spolucestujícící atd.

A ještě jedna aktualizace - je obnovena stránka s nástupy kurzů od 1.11.2006 včetně verze pro stažení. Děkuji dodavatelům - pánům Kucejovi a Savincovi.

 Kategorie: Z provozu| JR | 16:49 | odkaz

Stránky trolejbusu 353, nejen o trolejbusech - http://www.trolejbus.cz