26. října 2008 - Nová lávka na Palackého ulici
Kolega Lp nafotil včera usazení nové lávky a sepsal k tomu následující:
„Vždycky jsem se těšil, že až někdy bude příležitost přesunout trolejovou stopu v zastávce Tesco blíž k chodníku. Teď taková příležitost je. Jenže ... Musíme dodržet tyto požadavky:
- Vedení pod novou lávkou musí jít vždy pod některým ze segmentů, aby se nad něj daly dobře namontovat ochranné rošty. Lávky se samozřejmě nechytáme. Segmenty jsou široké asi 160 cm. Když dáme stopu k nádraží do prvního segmentu, bude vedení v zálivu nad trolejbusem. Když to dáme do druhého segmentu, bude vedení blíž k chodníku jak dnes jen asi o 70 cm. A to je stále málo. Naštěstí lze stopu od nádraží umístit už nyní do finální podoby. Příslušný segment lávky bývalý stav vychyluje jen asi o 30 cm směrem k chodníku, což je lepší, než bylo. Ale pozor, je žádoucí, aby osa troleje byla přibližně kolmá k ose lávky. To úplně přesně nepůjde.
- Vedení v zálivu nesmíme zatím namontovat blíž k chodníku než bylo dosud, protože zde stále probíhá stavební činnost a záliv + jeden pruh zůstávají nadále uzavřeny.
Asi za 3 týdny má být víkendová výluka, kdy se bude pracovat na spodku lávky. Budeme pak moci zajíždět více vpravo? Můžeme už dát vedení do zálivu? To nikdo dnes neví. Příští rok se má rekonstruovat záliv. Marně sháním nějaké podklady, jak to bude vypadat. Asi se celý posune blíž k nádraží. Lze tomu věřit?
Co máme tedy dělat? Rozhodl jsem tedy takto:
Vedení dnes zaujme definitivní polohu jen ve směru od nádraží. Výšku pak samozřejmě doladíme později, až budeme vědět, co všechno ještě pod lávkou bude namontováno. Směr od centra půjde dočasně do staré osy. Ne že by to byl pro místní překážkovou jízdu nějaký hit, ale nebudeme tak muset zatím trolejové dráty prodlužovat ani krátit, vyjde to nejlevněji a neuzavřeme si možnost dvou dalších variant pro první nebo druhý segment v zastávce.
A ten přechod pro chodce tam možná opravdu – lávka nelávka – zůstane!
Nuže tolik o té lávce.”
Lp
„Vždycky jsem se těšil, že až někdy bude příležitost přesunout trolejovou stopu v zastávce Tesco blíž k chodníku. Teď taková příležitost je. Jenže ... Musíme dodržet tyto požadavky:
- Vedení pod novou lávkou musí jít vždy pod některým ze segmentů, aby se nad něj daly dobře namontovat ochranné rošty. Lávky se samozřejmě nechytáme. Segmenty jsou široké asi 160 cm. Když dáme stopu k nádraží do prvního segmentu, bude vedení v zálivu nad trolejbusem. Když to dáme do druhého segmentu, bude vedení blíž k chodníku jak dnes jen asi o 70 cm. A to je stále málo. Naštěstí lze stopu od nádraží umístit už nyní do finální podoby. Příslušný segment lávky bývalý stav vychyluje jen asi o 30 cm směrem k chodníku, což je lepší, než bylo. Ale pozor, je žádoucí, aby osa troleje byla přibližně kolmá k ose lávky. To úplně přesně nepůjde.
- Vedení v zálivu nesmíme zatím namontovat blíž k chodníku než bylo dosud, protože zde stále probíhá stavební činnost a záliv + jeden pruh zůstávají nadále uzavřeny.
Asi za 3 týdny má být víkendová výluka, kdy se bude pracovat na spodku lávky. Budeme pak moci zajíždět více vpravo? Můžeme už dát vedení do zálivu? To nikdo dnes neví. Příští rok se má rekonstruovat záliv. Marně sháním nějaké podklady, jak to bude vypadat. Asi se celý posune blíž k nádraží. Lze tomu věřit?
Co máme tedy dělat? Rozhodl jsem tedy takto:
Vedení dnes zaujme definitivní polohu jen ve směru od nádraží. Výšku pak samozřejmě doladíme později, až budeme vědět, co všechno ještě pod lávkou bude namontováno. Směr od centra půjde dočasně do staré osy. Ne že by to byl pro místní překážkovou jízdu nějaký hit, ale nebudeme tak muset zatím trolejové dráty prodlužovat ani krátit, vyjde to nejlevněji a neuzavřeme si možnost dvou dalších variant pro první nebo druhý segment v zastávce.
A ten přechod pro chodce tam možná opravdu – lávka nelávka – zůstane!
Nuže tolik o té lávce.”
Lp