14. října 2011 - Jak na to jdou číňani
Dnes úplně o něčem jiném než o trolejbusech...
Na youtube už nějaký ten pátek visí nádherný záznam monologu vztekajíícho se opraváře traktorů, přičemž jedna z jeho základních hlášek zní "Nebudu rozdělávat celý traktor kvůli desetiminutové záležitosti". Jako reakce na tenhle záznam je pak na netu i rozhovor s dotyčným, kde vysvětluje že u slovenského lakatoše se ke spoustě dílů nedá dostat jinak, než vypálit autogenem díru do rámu...
Úplně stejně, jen v jiném měřítku jsem si připadal dneska. Je o mně asi všeobecně známo že jsem hračička a pod záminkou nákupu hraček potomkovi si taky občas nějakou pořídím. Už asi dva roky tak napříkald s dcerou vlastníme "humra" - tedy model (hračku) na vysílačku v měřítku asi tak 1:6. Protože originální akumulátor moc nevydržel, nadopoval jsem tenhle týden humra olověným akumulátorem 1,3 Ah ... jezdí teď jako drak (dneska například vozil i kameru - tady, dřív zase třeba tady vozil koště), ale dnes večer se mi na zahradě zničeho nic zastavil. Bylo celkem jasné že to není nic mechanického, prostě byl bez šťávy. Šel jsem samozřejmě nejdřív po mých dodělávkách a předělávkách, ale ty byly v pořádku. Takže vylučovací metodou jsem se dostal až k plošňáku přijímače v autě. A to už jsem si začal připadat jako zmiňovaný opravář. Plošňák je u modelu v něčem, co by se dalo nazvat dvojitá podlaha a zvrchu je z něj vidět sotva třetina. Takže nejdřív jsem "vypálil díru do rámu", sice ne autogenem, nýbrž pájkou - ale bylo to k ničemu, nic jsem nenašel. Přívod šťávy do desky je totiž zespodu. A tak jsem musel rozebrat celé auto včetně pružin na přední nápravě, aby od sebe dva díly podlahy dostal. Ani pak nebylo vyhráno, protože desku čínský dělník do desky nejen zacvakl, ale i zalepil. Navíc kontakty akumulátoru byly přišroubované pod deskou, kam se vůbec nedalo dostat, zřejmě se deska doletovávala až v autě. Tak jsem desku musel nakonec vyrvat s trochou násilí a ... a pak mne to dojalo nejvíc. Zespod desky, na tom úplně, ale úplně nejnepřístupnějším místě celého autíčka, byla v desce zapájená pojistka. Přerušená samozřejmě. Oprava pak už byla docela rychlá, ale věta "Nebudu rozdělávat celý traktor kvůli desetiminutové záležitosti" mi zněla v hlavě celou dobu... Kdybych o existenci pojistky na tak debilním místě věděl předem, mohl jsem propálit podlahu zespod a opravit to celé zvenku. Takhle jsem si prostě "rozdělal celý traktor".
Okamžik skoro úplné destrukce auta, ale pojistka už je konečně na světe (červeně) + je tam vidět i zeleně
označené "vypálení díry do rámu", tedy zvětšování původních otvorů v podlaze
(po kliknutí se otevře větší fotka)
Konec OT příspěvku, ale o takhle silný zážitek jsem se musel podělit :)
Na youtube už nějaký ten pátek visí nádherný záznam monologu vztekajíícho se opraváře traktorů, přičemž jedna z jeho základních hlášek zní "Nebudu rozdělávat celý traktor kvůli desetiminutové záležitosti". Jako reakce na tenhle záznam je pak na netu i rozhovor s dotyčným, kde vysvětluje že u slovenského lakatoše se ke spoustě dílů nedá dostat jinak, než vypálit autogenem díru do rámu...
Úplně stejně, jen v jiném měřítku jsem si připadal dneska. Je o mně asi všeobecně známo že jsem hračička a pod záminkou nákupu hraček potomkovi si taky občas nějakou pořídím. Už asi dva roky tak napříkald s dcerou vlastníme "humra" - tedy model (hračku) na vysílačku v měřítku asi tak 1:6. Protože originální akumulátor moc nevydržel, nadopoval jsem tenhle týden humra olověným akumulátorem 1,3 Ah ... jezdí teď jako drak (dneska například vozil i kameru - tady, dřív zase třeba tady vozil koště), ale dnes večer se mi na zahradě zničeho nic zastavil. Bylo celkem jasné že to není nic mechanického, prostě byl bez šťávy. Šel jsem samozřejmě nejdřív po mých dodělávkách a předělávkách, ale ty byly v pořádku. Takže vylučovací metodou jsem se dostal až k plošňáku přijímače v autě. A to už jsem si začal připadat jako zmiňovaný opravář. Plošňák je u modelu v něčem, co by se dalo nazvat dvojitá podlaha a zvrchu je z něj vidět sotva třetina. Takže nejdřív jsem "vypálil díru do rámu", sice ne autogenem, nýbrž pájkou - ale bylo to k ničemu, nic jsem nenašel. Přívod šťávy do desky je totiž zespodu. A tak jsem musel rozebrat celé auto včetně pružin na přední nápravě, aby od sebe dva díly podlahy dostal. Ani pak nebylo vyhráno, protože desku čínský dělník do desky nejen zacvakl, ale i zalepil. Navíc kontakty akumulátoru byly přišroubované pod deskou, kam se vůbec nedalo dostat, zřejmě se deska doletovávala až v autě. Tak jsem desku musel nakonec vyrvat s trochou násilí a ... a pak mne to dojalo nejvíc. Zespod desky, na tom úplně, ale úplně nejnepřístupnějším místě celého autíčka, byla v desce zapájená pojistka. Přerušená samozřejmě. Oprava pak už byla docela rychlá, ale věta "Nebudu rozdělávat celý traktor kvůli desetiminutové záležitosti" mi zněla v hlavě celou dobu... Kdybych o existenci pojistky na tak debilním místě věděl předem, mohl jsem propálit podlahu zespod a opravit to celé zvenku. Takhle jsem si prostě "rozdělal celý traktor".
Okamžik skoro úplné destrukce auta, ale pojistka už je konečně na světe (červeně) + je tam vidět i zeleně
označené "vypálení díry do rámu", tedy zvětšování původních otvorů v podlaze
(po kliknutí se otevře větší fotka)
Konec OT příspěvku, ale o takhle silný zážitek jsem se musel podělit :)