28. prosince 2011 - Aktualizace plánků
Od kolegy Lp jsem obdržel nové verze Plánku sítě a Plánku sítě ve vozovně. Tohle mi k tomu napsal:
Na plánku sítě je novinkou tzv. přibližovač zkratu, který byl namontován do vedení u můstku přes Rajskou strouhu v Lázních Bohdanči. Jedná se v podstatě o jakousi odrůdu podružné proudové ochrany, která hlídá proud v koncovém úseku tratě. Při překročení nastavené hodnoty však nevypne proud do koncové části, ale způsobí zkrat blíž k měnírně, takže tato jej bez problému vyhodnotí a vypne celý úsek. Zařízení tedy nepotřebuje žádnou zvláštní přípojku proudu a ani nemusí být datově propojeno s měnírnou. Vedení zkratuje silový tyristor. Přibližovače zkratu mají na vedení např. v HK i v JI. Na rozdíl od ostatních měst, kde se k rozdělení podúseků používají běžné úsekové děliče, my jsme si navrhli a nechali vyrobit pouze tzv. pracovní mezeru, která je vybavena magnety a růžky pro roztržení oblouku a dá se projíždět s proudem.
Ve vozovně mají dvě výjezdové výhybky letos namontované tzv. zhášecí děliče, což jsou vlastně takové pracovní mezery před izolační lištou, aby při jízdě s proudem nešlo vyhodit měnírnu ani lištu zapálit. Takové děliče máme i jinde v síti, ale velký plánek je nezobrazuje. Ve vozovně mají však přeci jen jednu zvláštnost, protože jsou namontovány k lištám podvěsného vedení, a to nikdo nevyrábí, takže jsme si to vyrobili sami.
S pozdravem Lp
Na plánku sítě je novinkou tzv. přibližovač zkratu, který byl namontován do vedení u můstku přes Rajskou strouhu v Lázních Bohdanči. Jedná se v podstatě o jakousi odrůdu podružné proudové ochrany, která hlídá proud v koncovém úseku tratě. Při překročení nastavené hodnoty však nevypne proud do koncové části, ale způsobí zkrat blíž k měnírně, takže tato jej bez problému vyhodnotí a vypne celý úsek. Zařízení tedy nepotřebuje žádnou zvláštní přípojku proudu a ani nemusí být datově propojeno s měnírnou. Vedení zkratuje silový tyristor. Přibližovače zkratu mají na vedení např. v HK i v JI. Na rozdíl od ostatních měst, kde se k rozdělení podúseků používají běžné úsekové děliče, my jsme si navrhli a nechali vyrobit pouze tzv. pracovní mezeru, která je vybavena magnety a růžky pro roztržení oblouku a dá se projíždět s proudem.
Ve vozovně mají dvě výjezdové výhybky letos namontované tzv. zhášecí děliče, což jsou vlastně takové pracovní mezery před izolační lištou, aby při jízdě s proudem nešlo vyhodit měnírnu ani lištu zapálit. Takové děliče máme i jinde v síti, ale velký plánek je nezobrazuje. Ve vozovně mají však přeci jen jednu zvláštnost, protože jsou namontovány k lištám podvěsného vedení, a to nikdo nevyrábí, takže jsme si to vyrobili sami.
S pozdravem Lp