- provoz prototypu 24Tr skončil poněkud neslavně. Zatímco ve čtvrtek
odjezdil (už s nalepeným pardubickým evid. číslem 301) celodenní kurs na
lince 13, v pátek potom na lince 2, tak sobotní jízdy na lince 3 skončily
kolem čtvrté hodiny. Důvodem byly opakované problémy s vypadáváním jističe
kompresoru. Nakonec bylo rozhodnuto o výměně vozu - místo čísla 301 tedy
nastoupila 21Tr číslo 399. Ta se zároveň poprvé předvedla v nové reklamě na
Pardubický inzertní týdeník. Fotka je na stránce vozu
399. Trolejbus 399 vyjel za 301 i v neděli, kdy už 24Tr nebyla vůbec na
plánovaný kurs nasazena. Několik fotografií 24Tr z
Pardubic najdete zde.
- Ve čtvrtek 19. srpna byl do DP dopraven náš Sanos 329. V pátek proběhlo
tlakové čištění spodku a elektroinstalace. V sobotu jsme se potom sešli na
brigádě, při které jsme konečně z větší části vyčistili interiér, odvezli
náhradní díly do našeho skladu a pečlivě zkoumali technický stav trolejbusu.
Oficiální majitel trolejbusu - PSHŽD - totiž má momentálně nějaké prostředky
na objednání některých nutných prací na Sanosu u DPmP. Tyto práce by měly po
dohodě pokračovat příští týden - jedná se o věci, které svépomocí neumíme
zajistit. Fotky z brigády najdete zde: Zachraňte
Sanos 329 !
- po ukončení brigády na 329 jsme ještě "projeli" naši devítku číslo 353,
která od návratu ze Zlína stála. Zjistili jsme několik drobných závad, které
postupně opravíme.
- autobus Karosa B732 číslo 129 odjel na GO. Fotku
busu na vagoně pořídil kolega JW.
- údaje 24Tr doplněny na stránku - Vozový park
vozidla ostatních typů
- ve čtvrtek 19.8. bude opět po nějaké době probuzen Sanos a dotažen do DP.
Tam se bude konat očista spodku a el. části vozidla, následně potom o
víkendu brigáda zaměřená především na práce prováděné z kanálu. Jako odměna
pro brigádníky vyjede v podvečerních hodinách trolejbus
353 na svou první jízdu po návratu ze Zlína. V neděli potom bude v
provozu trolejbus 358 na
lince 51.
- na nádraží objevil vagon s naloženým prototypem 24Tr.
Fotku najdete zde, víc o tom, co se
plánuje zatím nevím.
- na stránku o čtrnáctkách v Hradci doplněny dvě
fotky kolegy Lp z roku 1988.
- na stránku Connex - Východní Čechy doplněno pár
autobusových fotek.
- na stránce o plzeňských trolejbusech v Pardubicích jsou doplněny aktuální
fotky ex-Plzeňské 14Tr číslo 388, která momentálně slouží jako rybářská
chata.
- trolejbus 21Tr číslo 398 dostal reklamu na jakousi Mega Párty.
- kolega Petrásek má na webu rubriku "Černá kronika". Impulsem pro její
vznik bylo možná to, že do jeho a-100 stále
někdo naráží :-). Já bych mohl pomalu založit rubriku "to se nám nepovedlo"
- jako např. tady vykloubená 347
nebo tady: linka 3 pod třináctkovými
dráty a linka 13 pod trojkovými.... Doufám, že pánové aktéři těchto
snímků se neurazí a pokud si obrázky prohlédne i některý jejich nadřízený,
tak bude shovívavý - stejně raději neuvádím datum. Nota bene autor webu má v
archivu také něco sám na sebe - někteří konkrétní čtenáři si jistě
vzpomenou, jak se nynější webmaster před 15 lety rozhodl projet trolejbusem
302 točnu na Slovanech a jak složitě jsme pak trolejbus dostávali zpět pod
dráty (ahoj Karle!, ahoj Oldo!). Vypadalo to takhle:
vytrolejení 302 v roce 1989. Je vidět,
že úchylka na trolejbusy mě pronásleduje už opravdu dlouho. (Pro později
narozené příznivce MHD - vedení bylo tehdy pevné, vedené mnohem víc po
kraji točny a těžké sběrače proklatě krátké.)
- strávil jsem zase nějakou dobu u mého scaneru fungujícího na dobré slovo a
přeskenoval jsem další fotky z archivu - tentokrát hlavně pardubické 9Tr.
Jak to dopadlo najdete třeba tady - 350 u
nádraží v roce 1991 nebo tady 364 u
lékárny na tř. Míru v roce 1989. Je jich ale víc - viz
fotogalerie 9Tr. Kvalita fotek je kompromisem mezi
špatným originálem a nutností nemít fotky na webu moc datově velké...
- na stránce trolejbusu 392 je konečně fotka
slibované zajímavé reklamy CK Datour.
- a ještě něco: stránka o autech "dospělých" doplněna také o stránečku o autíčkách podstatně menších :-)
- na otázku, na které točně se dají dělat opravy autobusů zespodu i bez
použití zvedáku najdete odpověď na třetí fotce na stránce
Citybusu číslo 162.
- poněkud změněna stránka o Hradci Králové - rozděleno
dle typů vozidel. Doplněno několik fotek z archivu a hlavně přeskenovány
fotky hradeckých devítek. Ty přestaly jezdit mnohem
dřív než pardubické, ale pár fotek se mi podařilo udělat.
- několik fotek doplněno i na stránky dalších měst.
- na stránku o Žilině doplněny ještě dvě fotky z
archivu - z roku 1997.
- na dvoře vozovny se objevil trolejbus 362 s
novým lakem a hned se přiřadil k vozům, které o prázdninách nejezdí. Po
jedné z reklam tomuto vozu zbyla červená barva na části plechů na střeše. A
tak je vidět, že i úplná drobnost oživí celobílý nátěr... Viz
foto.
- rubrika Fotografie z dalších měst je rozšířena o stránku fotek ze Žiliny, ale hlavně o fotky z města Prešova. Toto východoslovenské město (mimochodem po Bratislavě a Košicích třetí největší v SR) je pro českého fandu MHD přece jen "z ruky". Zdejší provoz si ale zaslouží pozornost. V provozu jsou vozy 14 a 15 Tr v různých stupních renovací či modernizací (např. hlášení nebo LED transparenty DIS ve starých čtrnáctkách). Autobusy zastupuje široká paleta Karos od unavených B731 až po nové kloubáky B961. Během mé návštěvy byl v provozu i jeden krátký Solaris. Celkově však vozový park vypadá velmi slušně, a to nejen na "spišské" poměry. Za pozornost jistě stojí i vrchní vedení, které mimo jiné dvakrát kříží železnici elektrifikovanou 3 kV. V centru města je většina armatur rychloprůjezdných (snad Elektroline), směrem na periferie začíná místy spíš muzeum pod širým nebem. Více najdete na fotkách.
10 nových fotek ze Žiliny |
28 nových fotek z Prešova |
Nová fotka
trolejbusu 339: |