Archiv aktualit - srpen  2004

22.8.2004

- provoz prototypu 24Tr skončil poněkud neslavně. Zatímco ve čtvrtek odjezdil (už s nalepeným pardubickým evid. číslem 301) celodenní kurs na lince 13, v pátek potom na lince 2, tak sobotní jízdy na lince 3 skončily kolem čtvrté hodiny. Důvodem byly opakované problémy s vypadáváním jističe kompresoru. Nakonec bylo rozhodnuto o výměně vozu - místo čísla 301 tedy nastoupila 21Tr číslo 399. Ta se zároveň poprvé předvedla v nové reklamě na Pardubický inzertní týdeník. Fotka je na stránce vozu 399. Trolejbus 399 vyjel za 301 i v neděli, kdy už 24Tr nebyla vůbec na plánovaný kurs nasazena. Několik fotografií 24Tr z Pardubic najdete zde.
- Ve čtvrtek 19. srpna byl do DP dopraven náš Sanos 329. V pátek proběhlo tlakové čištění spodku a elektroinstalace. V sobotu jsme se potom sešli na brigádě, při které jsme konečně z větší části vyčistili interiér, odvezli náhradní díly do našeho skladu a pečlivě zkoumali technický stav trolejbusu. Oficiální majitel trolejbusu - PSHŽD - totiž má momentálně nějaké prostředky na objednání některých nutných prací na Sanosu u DPmP. Tyto práce by měly po dohodě pokračovat příští týden - jedná se o věci, které svépomocí neumíme zajistit. Fotky z brigády najdete zde: Zachraňte Sanos 329 !
- po ukončení brigády na 329 jsme ještě "projeli" naši devítku číslo 353, která od návratu ze Zlína stála. Zjistili jsme několik drobných závad, které postupně opravíme.
- autobus Karosa B732 číslo 129 odjel na GO. Fotku busu na vagoně pořídil kolega JW.

18.8.2004

- údaje 24Tr doplněny na stránku - Vozový park vozidla ostatních typů
- ve čtvrtek 19.8. bude opět po nějaké době probuzen Sanos a dotažen do DP. Tam se bude konat očista spodku a el. části vozidla, následně potom o víkendu brigáda zaměřená především na práce prováděné z kanálu. Jako odměna pro brigádníky vyjede v podvečerních hodinách trolejbus 353 na svou první jízdu po návratu ze Zlína. V neděli potom bude v provozu trolejbus 358 na lince 51.

15.8.2004

- na nádraží objevil vagon s naloženým prototypem 24Tr. Fotku najdete zde, víc o tom, co se plánuje zatím nevím.
- na stránku o čtrnáctkách v Hradci doplněny dvě fotky kolegy Lp z roku 1988.
- na stránku Connex - Východní Čechy doplněno pár autobusových fotek.
- na stránce o plzeňských trolejbusech v Pardubicích jsou doplněny aktuální fotky ex-Plzeňské 14Tr číslo 388, která momentálně slouží jako rybářská chata.

 

- trolejbus 21Tr číslo 398 dostal reklamu na jakousi Mega Párty.

11.8.2004

- kolega Petrásek má na webu rubriku "Černá kronika". Impulsem pro její vznik bylo možná to, že do jeho a-100 stále někdo naráží :-). Já bych mohl pomalu založit rubriku "to se nám nepovedlo" - jako např. tady vykloubená 347 nebo tady: linka 3 pod třináctkovými dráty a linka 13 pod trojkovými.... Doufám, že pánové aktéři těchto snímků se neurazí a pokud si obrázky prohlédne i některý jejich nadřízený, tak bude shovívavý - stejně raději neuvádím datum. Nota bene autor webu má v archivu také něco sám na sebe - někteří konkrétní čtenáři si jistě vzpomenou, jak se nynější webmaster před 15 lety rozhodl projet trolejbusem 302 točnu na Slovanech a jak složitě jsme pak trolejbus dostávali zpět pod dráty (ahoj Karle!, ahoj Oldo!). Vypadalo to takhle: vytrolejení 302 v roce 1989. Je vidět, že úchylka na trolejbusy mě pronásleduje už opravdu dlouho. (Pro později narozené příznivce MHD - vedení bylo tehdy pevné,  vedené mnohem víc po kraji točny a těžké sběrače proklatě krátké.)
- strávil jsem zase nějakou dobu u mého scaneru fungujícího na dobré slovo a přeskenoval jsem další fotky z archivu - tentokrát hlavně pardubické 9Tr. Jak to dopadlo najdete třeba tady - 350 u nádraží v roce 1991 nebo tady 364 u lékárny na tř. Míru v roce 1989. Je jich ale víc - viz fotogalerie 9Tr. Kvalita fotek je kompromisem mezi špatným originálem a nutností nemít fotky na webu moc datově velké...
- na stránce trolejbusu 392 je konečně fotka  slibované zajímavé reklamy CK Datour.

- a ještě něco: stránka o autech "dospělých" doplněna také o stránečku o autíčkách podstatně menších :-)

6.8.2004

- na otázku, na které točně se dají dělat opravy autobusů zespodu i bez použití zvedáku najdete odpověď na třetí fotce na stránce Citybusu číslo 162.
- poněkud změněna stránka o Hradci Králové - rozděleno dle typů vozidel. Doplněno několik fotek z archivu a hlavně přeskenovány fotky hradeckých devítek. Ty přestaly jezdit mnohem dřív než pardubické, ale pár fotek se mi podařilo udělat.
- několik fotek doplněno i na stránky dalších měst.
- na stránku o Žilině doplněny ještě dvě fotky z archivu - z roku 1997.
- na dvoře vozovny se objevil trolejbus 362 s novým lakem a hned se přiřadil k vozům, které o prázdninách nejezdí. Po jedné z reklam tomuto vozu zbyla červená barva na části plechů na střeše. A tak je vidět, že i úplná drobnost oživí celobílý nátěr... Viz foto.

1.8.2004

- rubrika Fotografie z dalších měst je rozšířena o stránku fotek ze Žiliny, ale hlavně o fotky z města Prešova. Toto východoslovenské město (mimochodem po Bratislavě a Košicích třetí největší v SR) je pro českého fandu MHD přece jen "z ruky". Zdejší provoz si ale zaslouží pozornost. V provozu jsou vozy 14 a 15 Tr v různých stupních renovací či modernizací (např. hlášení nebo LED transparenty DIS ve starých čtrnáctkách). Autobusy zastupuje široká paleta Karos od unavených B731 až po nové kloubáky B961. Během mé návštěvy byl v provozu i jeden krátký Solaris. Celkově však vozový park vypadá velmi slušně, a to nejen na "spišské" poměry. Za pozornost jistě stojí i vrchní vedení, které mimo jiné dvakrát kříží železnici elektrifikovanou 3 kV. V centru města je většina armatur rychloprůjezdných (snad Elektroline), směrem na periferie začíná místy spíš muzeum pod širým nebem. Více najdete na fotkách.

10 nových fotek ze Žiliny
28 nových fotek z Prešova
Nová fotka trolejbusu 339: