20. července 2005 - Uhlí jezdí po dálnici D1
Další nehoda na dálnici D1 plnila dnes hlavní zpravodajské pořady našich TV stanic. Kamion plný uhlí se v zúžení převrátil na protijedoucí auto. Něco je asi opravdu špatně. Ne proto, že se dálnice stále opravuje a má se i rozšiřovat, ale PROČ je výhodnější vozit uhlí autem po dálnici než po železnici? Co to bylo za uhelnou specialitu, že se musela vézt po dálnici? Ať už je chyba na kterékoliv straně, tady přece nejde jen o konkurenci silnice a železnice. Pokud se na naše silnice mají vůbec auta vejít, mělo by jasně platit, že uhlí, chemie, štěrk a další hromadně přepravované věci patří na železnici. Tady by měl opravdu stát něco pro podporu železnice dělat. A to ne kvůli zisku ČD, ale v zájmu státu, jeho silnic a občanů na těch silnicích. Hustá síť českých železnic dopraví téměř cokoliv kamkoliv, jen chtít ... Ale když například při nakládce v Třemošnici požadují ČD od zákazníka, aby jezdil s papíry autem do Čáslavi, tak ho jen a jen motivují k přechodu na silnici.
Po skoro deseti letech jsme se podívali na jedno z romantických míst na síti ČD, na odbočku Obora. Více najdete zde > Obora.
Jo - a autobus 145 opravdu stojí v nástupní zastávce Opočínek, točna - čili na konci linky 15.
Po skoro deseti letech jsme se podívali na jedno z romantických míst na síti ČD, na odbočku Obora. Více najdete zde > Obora.
Jo - a autobus 145 opravdu stojí v nástupní zastávce Opočínek, točna - čili na konci linky 15.