1. prosince 2005 - Ověřovací vozy Karosy v DPmP
Do návštěvní knihy jsem dostal zprávu, kde autor připomíná provoz některých prototypů autobusů Karosy v Pardubicích. Píše: autobus ŠM 16,5 - před trvalým zařazením ev. č. 1 (SPZ PU-31-00) byl podle mého ve zkušebním provozu s pětiúhelníkovou SPZ jiný vůz bez ev. č. Měl jinou barvu bočnic - světle červenou, zatím co "jednička" měla pruhy původně netypicky tmavé. B 731 - koncem 70./začátkem 80. let v provozu několik týdnů s pětiúhelníkovou SPZ "polomáčený" prototyp/ověřovací kus tohoto typu.
Protože osobně si prototyp kloubáku v provozu opravdu napamatuju a první béčka jen velmi matně, obrátil jsem se jako tradičně na našeho guru Lp. Ten se vytáhl a dodal odpověď obratem. Z ní vyplývá, že:
- Autobus ŠM 16,5 číslo 1 měl SPZ PU-31-76 a byl opravdu poněkud fialový. Dle údajů z podnikového archívu jezdil nějaký čas po dodání (či snad nejprve jen po zapůjčení) bez evidenčního čísla. Přesto se Lp nezdá, že by šlo o dva vozy. Tolik jich zase po ČSSR nejezdilo.
- Zkušební autobusy Karosa B731 u nás opravdu jezdily, a to dokonce hned tři. Na konci sedmdesátých let probíhal zkušební provoz prvního z nich. Měl trochu jinou barevnou kombinaci - byl opravdu polomáčený a patřil výrobci. Další měl místo evidenčního čísla označení B10 a převozní značku H-37-09. V prosinci 1984 byl zařazen do majetku DPmP pod číslem 33. Třetí vůz byl autobus označený jako B110. Jezdil u nás s převozní značkou H-02-45. Jeho další osudy nejsou známé.
Autor příspěvku v knize zmiňuje provoz i Ikarusu 620/630 v šedesátých letech. To je pravda a vůz Ikarus 620 s ev. č. 27 je uveden i v přehledu zde na webu.
Fotku ověřovací B 731 s označením B10 nebo B110 nemám, ale Karosa tento systém používala ještě dlouho potom. Na snímku webmastera z roku 1990 je autobus pardubické pobočky ČSAD s manipulační SPZ a "evidenčním číslem" LC13.
Tohle nejsou sice prototypy, ale je to řada "atmosféráků" v DP před 15 lety. Vozy v popředí jsou čísla 11 a 13 z roku 1984. Na rozdíl od současnosti, kdy se vyřazují vozy 12 let staré a jezdí i vůz starý 17 let, jezdil autobus 11 jen 8 let a autobus 13 dokonce bez pár dnů jenom 7 let.
A jak vypadá 346 v Plzni?
Protože osobně si prototyp kloubáku v provozu opravdu napamatuju a první béčka jen velmi matně, obrátil jsem se jako tradičně na našeho guru Lp. Ten se vytáhl a dodal odpověď obratem. Z ní vyplývá, že:
- Autobus ŠM 16,5 číslo 1 měl SPZ PU-31-76 a byl opravdu poněkud fialový. Dle údajů z podnikového archívu jezdil nějaký čas po dodání (či snad nejprve jen po zapůjčení) bez evidenčního čísla. Přesto se Lp nezdá, že by šlo o dva vozy. Tolik jich zase po ČSSR nejezdilo.
- Zkušební autobusy Karosa B731 u nás opravdu jezdily, a to dokonce hned tři. Na konci sedmdesátých let probíhal zkušební provoz prvního z nich. Měl trochu jinou barevnou kombinaci - byl opravdu polomáčený a patřil výrobci. Další měl místo evidenčního čísla označení B10 a převozní značku H-37-09. V prosinci 1984 byl zařazen do majetku DPmP pod číslem 33. Třetí vůz byl autobus označený jako B110. Jezdil u nás s převozní značkou H-02-45. Jeho další osudy nejsou známé.
Autor příspěvku v knize zmiňuje provoz i Ikarusu 620/630 v šedesátých letech. To je pravda a vůz Ikarus 620 s ev. č. 27 je uveden i v přehledu zde na webu.
Fotku ověřovací B 731 s označením B10 nebo B110 nemám, ale Karosa tento systém používala ještě dlouho potom. Na snímku webmastera z roku 1990 je autobus pardubické pobočky ČSAD s manipulační SPZ a "evidenčním číslem" LC13.
Tohle nejsou sice prototypy, ale je to řada "atmosféráků" v DP před 15 lety. Vozy v popředí jsou čísla 11 a 13 z roku 1984. Na rozdíl od současnosti, kdy se vyřazují vozy 12 let staré a jezdí i vůz starý 17 let, jezdil autobus 11 jen 8 let a autobus 13 dokonce bez pár dnů jenom 7 let.
A jak vypadá 346 v Plzni?