Archiv stránek trolejbusu 353

Trolejbus.cz > Novinky ze stránek trolejbusu 353 > Archiv
19. prosince 2005 - 21Tr na sněhu
V posledních dnech mám podezřelé štěstí na dobré (nové) vozy. Poslední čtyři směny s trolejbusem vyšly v pořadí 385, 392, 390, 394. Pravda, ve čtvrtek jsem vyjel na kurs 555 s t-341 (ještě nedávno to byl strašnej šrot, teď je to už trochu lepší), ale ten po ujetí jednoho kola zkolaboval a následném oživování předváděl výraznou arytmii chodu serve, takže jsem ho vyměnil za o 12 let mladší vůz 392. Jenže 21Tr také nejsou úplně bez much. Kromě toho, že se v létě nedají vyvětrat, se překvapivě v zimě nedají vytopit. Osobně bych přežil, kdyby mi mrzli cestující a alespoň já měl teplo, ale do ne zcela uzavřené kabiny řidiče táhne kudy může... Nepříjemné je ale hlavně chování trolejbus na sněhu, nejlépe lehce namrzlém. Zažil jsem to teď v sobotu i v neděli a jde o to, že při dvoupedálovém uspořádání brzdíte vždy přes elektrickou brzdu. To znamená, že každé zpomalení začíná brzděním zadní nápravy. A elektrická brzda 21Tr je docela výkonná, takže jsem se i při opatrném brždění na dlážnění před zastávkami (třeba na Okrouhlíku) pohyboval víc skluzem než normálně. Přepnutím hlavního vypínače 24V do polohy 1 jde sice vypnout jízda (a tedy i el. brzda), ale kromě brždění na svahu točny Dubiny sever jsem to nepoužíval. Přece jen to není úplně pohodlný způsob. Kromě toho se mi podařilo při intenzivním přerušovaném brždění na sněhu (zase kvůli cyklistovi, ach jo) asi tak v 15 km/h "zašlápnout" zastávkovou brzdu. Sice jsem potom smykem popojel jen pár metrů, ale příjemné to nebylo. Pravda, i ta brzda jde deaktivovat, ale na to nějak nebyl čas.
Škoda 21Tr číslo 394 v Jesničánkách
394 na sněhu


 Kategorie: Z provozu| JR | 00:30 | odkaz

Stránky trolejbusu 353, nejen o trolejbusech - http://www.trolejbus.cz