20. května 2007 - Preference MHD Pardubice a parní akce
Nejprve k MHD. Pročetl jsem si dnes zánovní web www.mestskadoprava.eu. Zajímavé čtení, a jak to u "pražských tramvajových" webů bývá, obsáhle se věnuje i (ne)preferenci tramvají. Ačkoliv jsem s tramvají jel jen jednou v životě - z Modřan na Anděl, samozřejmě jejich stesky chápu. A pak jsem si úpěnlivě snažil vzpomenout na to, jak pomáhá MHD naše drahé krajské město. Samozřejmě, nejsme Praha, nemáme tramvaje. Ale Pardubice touží být velkoměsto, nutně potřebují 150 metrů pěší zóny, tak co třeba preference MHD? Takže přemýšlel jsem a vzpoměl jsem si jen na tohle:
- v posledních týdnech muži od Služeb města ožlutili hrany většiny zastávek. Řidiči IGK sice netuší co to znamená, případně tuší, ale nerespektují; přesto to oceňuju - pořád lepší než čmárání žlutých čar přímo v zastávkách, ty nevydrží ani půl roku.
- od nádraží k autobusáku máme jeden jediný kousek vyhrazeného BUS pruhu. Ač je stále vyznačen jen jako dočasná úprava, díky za něj.
- no a to bude vše ... snad ještě připočteme semafory ve Svítkově se samostaným BUS signálem na výjezdu ze zastávky
Jinak se MHD v Pardubicích proplétá městem zcela rovnoprávně (a mnohdy hůř) s ostatní dopravou. A proč hůř? Protože auta parkující v zastávkách nikdo nepokutuje, protože v už tak úzkých ulicích (nejen ul. 17. listopadu, ale třeba i celá Palachova a dál až k Zborovskému nám.) se parkuje všude možně a všelijak, protože na spoustě křižovatek je vodorovné značení běžně pro 12 metrů dlouhé vozidlo vlastně neprůjezdné bez porušení zákona a mimo jiné i proto, že Pardubice jsou městem sebevražedných cyklistů zmlsaných cyklostezkami, kteří potom na silnici nemají sebemenší pud sebezáchovy. Příšernosti jako kruhový objezd u Intersparu snad ani nemá cenu zmiňovat, stejně jako nemožnost odbočit ze Sukovky k zimáku bez zabrání dvou pruhů. Křižovatka u zimáku je téma vůbec samo pro sebe, ale nebudu se rozčilovat, je to úplně zbytečné.
Raději změníme téma - v sobotu 19.5. se konal Den otevřených dveří v Holcimu Prachovice a ačkoliv jsem dlel na školení v DP, po jeho skončení jsem několik málo obrázků pořídil - Akce s lokomotivou 464.202. Nejsou to žádné želpagoidní traťovky, nýbrž pět reportážních obrázků.
- v posledních týdnech muži od Služeb města ožlutili hrany většiny zastávek. Řidiči IGK sice netuší co to znamená, případně tuší, ale nerespektují; přesto to oceňuju - pořád lepší než čmárání žlutých čar přímo v zastávkách, ty nevydrží ani půl roku.
- od nádraží k autobusáku máme jeden jediný kousek vyhrazeného BUS pruhu. Ač je stále vyznačen jen jako dočasná úprava, díky za něj.
- no a to bude vše ... snad ještě připočteme semafory ve Svítkově se samostaným BUS signálem na výjezdu ze zastávky
Jinak se MHD v Pardubicích proplétá městem zcela rovnoprávně (a mnohdy hůř) s ostatní dopravou. A proč hůř? Protože auta parkující v zastávkách nikdo nepokutuje, protože v už tak úzkých ulicích (nejen ul. 17. listopadu, ale třeba i celá Palachova a dál až k Zborovskému nám.) se parkuje všude možně a všelijak, protože na spoustě křižovatek je vodorovné značení běžně pro 12 metrů dlouhé vozidlo vlastně neprůjezdné bez porušení zákona a mimo jiné i proto, že Pardubice jsou městem sebevražedných cyklistů zmlsaných cyklostezkami, kteří potom na silnici nemají sebemenší pud sebezáchovy. Příšernosti jako kruhový objezd u Intersparu snad ani nemá cenu zmiňovat, stejně jako nemožnost odbočit ze Sukovky k zimáku bez zabrání dvou pruhů. Křižovatka u zimáku je téma vůbec samo pro sebe, ale nebudu se rozčilovat, je to úplně zbytečné.
Raději změníme téma - v sobotu 19.5. se konal Den otevřených dveří v Holcimu Prachovice a ačkoliv jsem dlel na školení v DP, po jeho skončení jsem několik málo obrázků pořídil - Akce s lokomotivou 464.202. Nejsou to žádné želpagoidní traťovky, nýbrž pět reportážních obrázků.