8. července 2008 - Wroclaw 2008
Polské město Wrocław je po Praze druhé největší město v okolí Pardubic. Autem po celkem dobré silnici tam od nás dojedeme úplně v klidu i s pár zastávkami za tři hodiny a jen nedostatek času nám brání v tom, abychom tamní zajímavý provoz MHD navštěvovali častěji.
Už jsem o MHD ve Wrocławi zde na webu několikrát psal, takže se asi budu opakovat. Páteří tamní MHD je rozsáhlá tramvajová síť, v posledních letech s výrazně modernizovanými tratěmi. Po letech se nyní objevují i nová vozidla, po dvou článkových vozech Protram to teď jsou české vozy Škoda 16T. Provozovány jsou podle našeho pozorování především na tratích v ose jih - sever a deponovány jsou ve vozovně IV ležící u příjezdové silnice z jihu (a tedy i z Čech) do centra města. Hned vedle vozovny je nejmenovaný diskont, kde se dá vhodně zanechat na parkovišti automobil a dále pokračovat tramvají. V době naší návštěvy stála celodenní jízdenka v automatu devět zlotých, což je vzhledem k rozsahu provozu suma velice slušná. Zpět k vozidlům - největší část dopravy zajišťují dvojičky hranatých Konstalů 105N, nyní i v modernizované podobě, kdy zadní vůz přichází o stanoviště řidiče a je v něm rozšířen protor pro cestující. Tři dvojice Konstalů 105N spojených "PX", neboli zadními čely k sobě zajišťuje aktuálně dopravu na úseku k točně Kowale. Dvě dvojičky jezdí střídavě každá po jedné koleji a třetí stojí jako záloha na konečné. Vozy jsou vystaveny nájezdům vandalů a je to na nich vidět - viz fotogalerie. Ale i o prázdninách a přes několik výluk se Wroclaw stále neobejde bez kloubových veteránů Konstal 102Na.
My (tedy přesněji jedna polovina naší dvoučlenné expedice) jsme se chtěli i podívat na autobusy - a to především na klasické Ikarusy 280. Těch jsme nakonec v provozu v severovýchodní části města potkali celkem dost jak v originálním stavu s manuálním řazením, tak i v různě modernizovaných podobách. Vozový park městských autobusů je pak tvořen celkem různorodou směsicí vozidel, s naprostou převahou značek Jelcz a Volvo.
Celkem jsou fotky z výletu rozděleny do sedmi galerií, přístup k nim najdete na stránce o našich cestách do Polska.
Už jsem o MHD ve Wrocławi zde na webu několikrát psal, takže se asi budu opakovat. Páteří tamní MHD je rozsáhlá tramvajová síť, v posledních letech s výrazně modernizovanými tratěmi. Po letech se nyní objevují i nová vozidla, po dvou článkových vozech Protram to teď jsou české vozy Škoda 16T. Provozovány jsou podle našeho pozorování především na tratích v ose jih - sever a deponovány jsou ve vozovně IV ležící u příjezdové silnice z jihu (a tedy i z Čech) do centra města. Hned vedle vozovny je nejmenovaný diskont, kde se dá vhodně zanechat na parkovišti automobil a dále pokračovat tramvají. V době naší návštěvy stála celodenní jízdenka v automatu devět zlotých, což je vzhledem k rozsahu provozu suma velice slušná. Zpět k vozidlům - největší část dopravy zajišťují dvojičky hranatých Konstalů 105N, nyní i v modernizované podobě, kdy zadní vůz přichází o stanoviště řidiče a je v něm rozšířen protor pro cestující. Tři dvojice Konstalů 105N spojených "PX", neboli zadními čely k sobě zajišťuje aktuálně dopravu na úseku k točně Kowale. Dvě dvojičky jezdí střídavě každá po jedné koleji a třetí stojí jako záloha na konečné. Vozy jsou vystaveny nájezdům vandalů a je to na nich vidět - viz fotogalerie. Ale i o prázdninách a přes několik výluk se Wroclaw stále neobejde bez kloubových veteránů Konstal 102Na.
My (tedy přesněji jedna polovina naší dvoučlenné expedice) jsme se chtěli i podívat na autobusy - a to především na klasické Ikarusy 280. Těch jsme nakonec v provozu v severovýchodní části města potkali celkem dost jak v originálním stavu s manuálním řazením, tak i v různě modernizovaných podobách. Vozový park městských autobusů je pak tvořen celkem různorodou směsicí vozidel, s naprostou převahou značek Jelcz a Volvo.
Celkem jsou fotky z výletu rozděleny do sedmi galerií, přístup k nim najdete na stránce o našich cestách do Polska.