29.12.2002 - Omluva horší
kvality fotek, která byla v záhlaví této stránky, je už bezpředmětná. Jak se
můžete přesvědčit na stránce trolejbusu 336 a
trolejbusu 361, kam byly doplněny fotky aktuálního
vzhledu vozů, už to neplatí - Olympus C-2020 je už trochu jiná kategorie.
Stejně tak byly na stránkách tr 338,
tr 339, tr 345 a
tr 391 vyměněny fotky aktuálního vzhledu vozu za
kvalitnější. Další výměny nekvalitních fotek budou plynule následovat.
Dále je na stránce tr 390 fotka jeho zánovní reklamy
na firmu MTS Group
21.12.2002 - V dnešní MF Dnes se objevila zprávička,
že od 1.ledna 2003 bude nástup předními dveřmi až od 20.00 hodiny a ne už od
18.00 jako doposud. Zajímavá je ale fotka doprovázející tento text, na obrázku
(z jarních oslav) je vpředu Ostravská "sedmnáctka" a za ní vykukuje soukromá "třistapadesáttrojka",
takže souvislost s DPmP je pouze okrajová...
Od pátku má další vůz reklamu: tentokrát letošní 21Tr číslo 390 (firma MTS
Group).
19.12.2002 - Na stránce
trolejbusu 339 je poněkud neostrá fotka jeho nového reklamního vzhledu.
15.12.2002 - Včera se podařilo úderné skupině Lp+JR
vyměnit vadné kolo na trolejbusu 353.
Přesně podle zásady, že odstranění závady pouze způsobí objevení závady další,
nám při zkušební jízdě vyhořel vypínač rozmrazovaní předního skla. V sobotu
proběhla také schůzka klubu přátel MHD i když v poněkud menším počtu než
obvykle - zde je část členů při prohlídce
vozovny před odjezdem trolejbusu 353. Do fotogalerie 14Tr je doplněno aktuální
foto trolejbusu 338 (po opravě).
Na stránce trolejbusu 343 je fotka vozu v nové
výstupní stanice na točně Slovany. Do stanice se docela blbě najíždí, protože
je hned za odbočením do pravého úhlu, a cestující si už stěžují, že vozy
zastavují daleko od obrubníku. Dnes jsem se celkem 8 x pokoušel najet co
nejblíže, ale pod 35 cm od kraje se mi to nepovedlo. Pořád je to ale lepší než
první varianta, kdy se k obrubníku nedalo najet vůbec, protože byl příliš
vysoký.
13.12.2002 - Rubrika Trolejbus 353 se přejmenovala na
Trolejbusy 353 a 358 a budou na ní postupně rozšířeny i informace o trolejbusu
358. Prozatím je tam odkaz na stránku se čtyřmi
fotkami z pravidelného provozu trolejbusu 358 z let 1989-1995.
Po déletrvající opravě vyjel ve středu 11.12. trolejbus
338 (14Tr08/6 z roku 1989). Rozšířil řady našich čistě bílých trolejbusů
(které nedávno opustily nyní už reklamní vozy 345 a 391).
10.12.2002 - Trolejbus 358 v
Opavě - tři fotky kolegy Lp
Trolejbus 391 dostal novou reklamu velmi křiklavých
barev. Na jeho stránce je foto z dnešního rána ve vozovně. Po nějaký čas
neuvidíme na nočním provozu oblíbený rychlý stroj C 934.1351 ev. číslo 14,
který dostal v neděli v ranních hodinách ránu osobním autem do levého boku.
Podrobnosti o nehodě neznám, takže je od informovanějších uvítám.
6.12.2002 - upřesnění termínů na 14.12.2002: Schůzka
klubu přátel začne v zasedačce DpmP ve 14.00. Pokud budou v provozu historické
trolejbusy, je možné termín po dohodě posunout. Předpověď počasí zatím vypadá
tak, že má mrznout, avšak svítit slunce, takže by mohlo být 14.00 ještě slušné
světelné podmínky pro fotografy (info o provozu 353 a 358 a tedy i začátku
schůzky v sobotu na 604534196).
5.12.2002 AKCE v sobotu 14.12.2002 - dopoledne pořádá
Pardubický spolek historie železniční dopravy v kulturní místnosti
pardubického depa od 8.00 Burzu železničních (i
jiných) modelářů a přátel železnice a MHD. Doporučujeme všem příznivcům
účast. Po polední přestávce pokračujeme schůzkou Klubu přátel MHD v Dopravním
podniku. Na programu bude video z rekonstrukce českobudějovické 9Tr, video z
brněnských oslav a případně další. V případě, že nebude nějak extrémně ošklivé
počasí, proběhne zároveň "Rozloučení trolejbusů 353 a 358 s jubilejním rokem
2002", případně se trolejbusy zúčastní návozu či odvozu účastníků burzy či
schůzky klubu přátel. Jako vždy jsou zváni též noví zájemci o MHD, případně
železnici.
4.12.2002 Po dlouhé době přestal alespoň jeden
trolejbus jezdit čistě bílý. Na stránce trolejbusu 345
najdete jeho fotku s reklamou na Linku důvěry.
Od dnešního dne se používá nová zastávka Slovany, u přejezdu (viz níže)
2.12.2002 Oprava schodu (viz níže) se zdařila, takže
jsou na trolejbusu 353 odstraněny všechny závady, vytknuté nám při TBZ. V
nejbližší době nás ale ještě čeká oprava jednoho zadního kola, které uchází
víc, než je zdrávo.
Zkušebně je na stránce trolejbusu 384 jiný
způsob zobrazování fotek z náhledu (do vnořeného rámu). Koukněte se tam,
jestli si s tím vaše prohlížeče poradí. IE 5 a 6 by s tím neměl mít problém.
Stejně tak na stránce trolejbusu 390, kde je trochu
jiná varianta a také fotka trolejbusu na podvalníku před transportem do
Maďarska od kolegy pš.
29.11.2002 Do pardubických
ulic se asi vrátí tramvaje, které zde jezdily (nebo snad nejezdily) v letech
1908-1958 (více v rubrice Tramvaje v Pardubicích). Prvním náznakem
znovuzavedení jsou označníky na nových zastávkách u Hypernovy. Jseou na nich
symboly tramvaje a autobusu - pohled na stanici na
silnici z Polabin je zde.
Trolejbus 353 byl odtažen k opravě zadního schodu -
fotky z přesunu jsou zde.
28.11.2002 Včera vyjel po delší dobu trvající opravě
trolejbus 339. Jak je nyní zvykem dostal čistě bílý lak, bez reklamy či
rychlých pruhů. Zároveň byl do provozu konečně zpět zařazen trolejbus 21Tr č.
390, který se vrátil z předváděcích jízd v Maďarsku (foto je na jeho
stránce ve fotogalerii). I tento trolejbus jezdí v
čistě bílém nátěru. Počet vozů, které jezdí bílé, stálé roste - viz Aktuální
přehled reklamních nátěrů.
Dne 14.11.2002 pořádá PSHŽD modelářskou burzu /železnice, MHD/. Koná se od
8.00 v budově depa v ulici Na Staré poště. Plánek
přístupu k budově zde.
27.11.2002 Trolejbus 353 se chystá o nejbližším
víkendu na opravu poslední ze tří závad, zjištěným při TBZ - zavaření
prasklého nosníku pod zadním schodem. Devátý vůz, který bude od 1.12. přidán
na linku 13, bude nasazen v pracovní dny od 5.57 do 17.48. Trolejbusy v
Pardubicích celkem najedou za jeden pracovní den 8886 km a jejich řidiči
odpracují 708,8 hodin.
Za sobotu ujedou trolejbusy 5197 km a za neděli 5014 km. Z toho vychází za
týden už docela pěkná suma téměř 55000 km.
V rubrice MHD Pardubice je aktualizovaný linkový přehled.
25.11.2002 Na stránce trolejbusu
383 byla nahrazena fotka aktuálního vzhledu kvalitnější. Na stránku
trolejbusu 362 doplněna fotka jeho aktuálního stavu.
Zjednodušena úvodní stránka fotogalerie 14Tr (odpadá načítání všech náhledů
fotek)
21.11.2002
Na stránku trolejbusu 356 byla doplněna fotka
aktuálního stavu - v unifikovaném nátěru DpmP. K níže uvedené informaci o
možnosti výstavby trati na Hůrka: byla to opravdu jen úvaha, která v
současnosti není blízká realizaci.
28.11.2002 se v Pardubicích otevírá hypermarket Hypernova, takže už tak hustý
provoz u nádraží ještě zhoustne.
Od včerejška (20.10.2002) se používá nová výstupní zastávka na točně linky 1
na Slovanech. Původní stanice zatím ještě funguje, ale v nejbližší době bude
přeložena ke vstupu do podchodu pod tratí.
18.11.2002 Při včerejší schůzce klubu přátel sice z
rodinných, zdravotních a dalších důvodů chyběli zástupci vedení DP, ale bylo
nám to vynahrazeno zapůjčením trolejbusu 325 a autobusu 162 pro exkurzi po
síti MHD. Na stránce trolejbusu 325 je foto z
návštěvy Dukelské spojky. Z kuloárních zdrojů jsme slyšeli, že se uvažuje o
změně linky 11 na trasu Globus - Polabiny - Sukova - Na Drážce - Dubina -
Hůrka, kde by byla vystavěna krátká spojka ze st. Dubina, sever na točnu
Hůrka. Spoje linky a-9, které končí na Hůrkách by jezdily na konečnou Dubina,
penzion.
16.11.2002 Opraveny chyby v odkazech na stránce
věnované automatům na jízdenky a na stránce trolejbusu 345.
Na stránce trolejbusu 369 doplněno foto aktuálního
reklamního nátěru (Xeron).
Ve fotogalerii 14Tr doplněny fotky dalších dnes už bývalých nátěrů:
330 (Adves), 333 (Nadace),
339 (pojišťovna), 341 (TMB),
342 (Vesna), 351 (Skip
mobil), 373 (Beco link), 381
(Pilsner).
Stránky kolegy Petráska a autobusu 8 mají novou adresu:
http://www.sm11.cz
12.11.2002 Novinky z DPmP: Od 1.12.2002 bude na lince
13 při zachování stávajícího JŘ přidán v pracovní dny jeden vůz. Je to z
proto, že při dnešní ucpanosti centra města se stávalo, že přestávka na
konečné nestačila ani na vyrovnání zpoždění a spoj jel pozdě už z výchozí
stanice. Celkově tak počet vypravených trolejbusů ve špičce dosáhne 48
trolejbusů. Podrobnější přehled vypravených vozů najdete v rubrice MHD
Pardubice v přehledu linkového vedení. U linky 7 se připravuje převedení z
Teplého ulice na Dukelskou spojku od 1.2.2003
7.11.2002 Další trolejbus přišel o celovozovou
reklamu. Na stránce trolejbusu 305 najdete foto jeho
aktuálního stavu. Jako tradičně je reklama patrná i nadále. Z předvolebního
trolejbusu 391 už také zmizela reklama ČSSD. Trolejbus 358 dnes vozí hosty z
dalších dopravních podniků, kteří jsou v DPmP na jednání. Foto z vozovny
najdete zde 20021107.
5.11.2002 V rubrice MHD Pardubice jsou nově upravené
historické přehledy linkového vedení autobusů a
trolejbusů. Z důvodu nutnosti dostat z původně
Wordovského dokumentu inteligentně velkou (tedy malou) stránku htm není zatím
dodělaná úprava stránek (zarovnání apod.)
Trolejbusy 14Tr05 jsou zřejmě nesmrtelné - dnes jezdí na lince 2
trolejbus 319 (zařazen 3.10.1984 - je zde tedy 18
let, 1 měsíc a 2 dny). Nutno poznamenat, že je ve slušném stavu a na rozdíl od
některých mladších vozů nedělá na ulici ostudu.
O uplynulém víkendu 2.-3.11. nastaly v Pardubicích opět některé mimořádnosti:
V sobotu byly na lince 3 autobusy, tentokrát však ne kvůli kruhovému objezdu v
Bohdanči, ale kvůli opravám veřejného osvětlení v Semtíně. Na lince 6 jezdila
oba dva dny posila číslo 906 v trase Nádraží - n. Republiky - Krematorium -
Dukla nám. (dva autobusy). Kromě toho byl uzavřen most v Mněticích a proto
všechny autobusy linky 12 končily v Černé za Bory. Dopravu do Mnětic
zajišťovala výpomoc 912 v trase Nádraží - n. Republiky - Krematorium -
Nemošice - Mnětice. Ke cti DP je nutno uvést, že obě posilové linky měly na
zastávkách jízdní řády i výrazným upozorněním o jakou mimořádnost se jedná. To
zde nebývalo vůbec zvykem. K tomu všemu prasknul v sobotu cca v 13.30 za
Krematoriem vodovod, takže autobusy linky 10 jezdí od Krematoria ulicí Pod
břízkami, na Zborovském odbočují na Chrudimskou a z ní na Nemošickou. Zastávku
Nemošická projíždějí.
4.11.2002 Včera - 3.11. provedl trolejbus 353 první
orientační měření jízdních dob. Jednalo se pouze o jedno kolo na lince 1 a
jedno na lince 2. Podívejte se na "protokol o měření".
2.11.2002 Další schůzka klubu přátel MHD při DPmP se
bude konat v neděli 17.11. odpoledne. Součástí schůzky bude pro zájemce
exkurze do měníren DP. Zároveň by o víkendu 16.-17.11. měl vyjet trolejbus 353
"rozloučit se se sezónou". Během jízd by mělo být provedené orientační měření
jízdních dob na vybraných linkách. Přesný rozsah jízd a čas schůzky bude včas
upřesněn
28.10.2002 Na stránce
trolejbusu 351 je doplněno foto aktuálního vzhledu
trolejbusu ("rychlé pruhy").
Od soboty 26.10. je ve zkušebním provozu Dukelská spojka. Prozatím ji
využívají pouze vozy linky 1 při najíždění z vozovny do Jesničánek. Tím odpadá
při najíždění dvojí ruční přesazování sběračů a odbočování nepovoleným směrem
z Teplého do Jesničánek. Začátkem příštího roku by tam měla být převedena
linka 7. V Bohdanči proběhla další výluka - na lince 3 byly nasazeny o víkendu
autobusy a v Bohdanči se objíždělo staveniště kruháku po místních
komunikacích. Kromě toho byl 26.-27. uzavřen rozestavěný kruhový objezd u
budoucí Hypernovy, takže objízdnou trasou jezdily autobusy linek 8, 10 a 15.
Na trolejbusu 353 byly odstraněny některé závady - hlavně izolace kabelů ke
kompresoru, skříň stykače kompresoru a natřeny sběrače. Dále byly podotahovány
šroubové spoje v interiéru a nahrubo zatmeleny některé vady na skříni. Pokud
počasí dovolí, je do konce roku ještě v plánu druhý nátěr sběračů a vybroušení
a přetření zatmelených míst.
23.10.2002 V rubrice Různé jsou fotky autobusů (ex
MHD) na náhradní přepravě v Pardubicích dne 21.10.2002.
Předvolební agitaci před komunálními volbami se v Pardubicích se účastní jak
trolejbus 358 (pro US-DEU), tak i trolejbus 391, na
jehož stránce najdete jeho fotky ve volební úpravě pro ČSSD.
19.10.2002 V rubrice MHD Pardubice -
Vraky trolejbusů DpmP jsou fotky nově objeveného
trolejbusu 9Tr17 číslo 124/324. Příští týden skončí objížďka na lince 6, takže
v Pd bude na linku 6 nasazováno o jeden autobus míň.
16.10.2002 V rubrice MHD Pardubice je doplněna
aktuální mapa trolejového vedení platná po úpravách ve
vozovně a nová mapka délek jednotlivých úseků vedení.
14.10.2002 V průběhu měsíce října se bude konat
brigáda na údržbě trolejbusu 353. Dejte mi vědět, jak máte čas. V plánu je
oprava kabelů ke kompresoru, oprava schrány stykače kompresoru, nátěr sběračů
atd.
12.10.2002 Na stránce trolejbusu
374 je jeho fotka v aktuálním stavu bez reklamy. Zároveň je na fotce
původní zakončení stopy číslo 10, které je ode dneška minulostí, protože v
rámci rekonstrukce a doplnění stopy číslo 11 je nyní vedena vpravo od sloupů a
do stopy 9A napojena výhybkou.
10.10.2002 Od kolegy Schindlera jsem získal fotky
pardubické 21Tr číslo 390, která jezdí od září v předváděcím provozu v
Debrecínu v Maďarsku pod číslem 801. Fotku najdete na stránce
trolejbusu 390.
9.10.2002 JÍZDY TROLEJBUSU 358 A HISTORICKÝCH
MOTORÁČKŮ - při Velké pardubické v neděli 13.10. budou jezdit historické
motoráky PSHŽD M131.1 mezi stanicemi Pardubice hl.n. a Pardubice Závodiště. Na
nádraží budou přípoje trolejbusem 358 (převážně z/na Dubinu).
O víkendu 12.,13.10. se letos potřetí (po Dubině a Dukelské spojce) a naposled
rozroste délka pardubické trolejové sítě. Měla by se totiž montovat 11. stopa
ve vozovně (u plotu na západní straně areálu) a měnit zakončení stopy číslo
10.
5.10.2002 fotky 358 na Dukelské spojce najdete zde
20021005
Na stránce trolejbusu 309, který byl v roce 1997
prodán opravený firmě Klazar Praha je fotka údajného současného stavu
trolejbusu, jako číslo 594 ve Lvově. Podle děleného předního skla je to snad
opravdu on, i když v Pardubicích měl místo nápisu Škoda na předním čele pouze
čtvercový znak. Foto Aare Olander.
2.10.2002 Na lince a-6 ještě neskončila objížďka na
ul. S. K. Neumanna a už začala další. Tentokrát v Ohrazenicích, kde je
uzavřená Semtínská ulice. Linka 6 tam jezdí z Trnové vlevo ke Globusu a přes
kruhový objezd u Globusu na točnu.
Tak nakonec se o víkendu 5. a 6. 10. budou konat jízdy historického trolejbusu
v rámci městského festivalu. 353 je stále bez průkazů způsobilosti, takže nám
byla poskytnuta 358.
30.9.2002 Pár
fotek a info z exkurze do Teplic najdete zde:
Klub v Teplicích
Pozoruhodné snímky z rekonstrukce vedení v Bohdanči najdete zde
Bohdaneč 21.9..
27.9.2002 Podle nejen mého názoru nejstrašnější
pardubický trolejbus 322 byl dočasně znepojízdněn. Včera mi totiž na Slovanech
stáhnul stahovák sběrač tak šikovně, že ho zlomil. Kromě toho jsem napsal na
opravenku dalších 8 bodů a k tomu "Doporučuji sešrotovat". Pokud tuto stránku
čte někdo kdo o tom spolurozhoduje, tak ho prosím ať hlasuje pro ANO. Fotka
trolejbusu, na které ještě nemá pět děr skrz plechy a vůbec vypadá docela
dobře je zde: 322 v roce 1995.
Při dnešní polední návštěvě DP jsem z hrůzou zjistil, že zlomený sběrač T322
je vyměněn. Snad se nebudou opět snažit tenhle šrot dávat na linky. Jak jsem
přítel DPmP a tyto stránky nejsou rozhodně vůči DP kritické, tak tohle ne -
podívejte se sem: 322 hrůza děs
24.9.2002 Na stránce Dukelské
spojky jsou dvě fotky z nedělních zkušebních jízd.
Na stránce ex-hradeckého trolejbusu 307 doplněna
fotka z nasazení na lince 1
22.9.2002 - aktualizována stránka o Dukelské spojce,
která byla dnes dokončena. Zkušební jízdy ve večerních hodinách provedly
trolejbusy 348 (Lp) a 329 (JR). V souvislosti se spojkou probíhá výluka (dle
kolegy Lp SUPERvýluka). 20.9. jezdily autobusy na t-5, o víkendu na t-1, 3, 5.
Na lince 3 bude pokračovat ještě dál, tam je to kvůli výstavbě kruhového
objezdu v Bohdanči. Ale přes tuto tzv. supervýluku bylo v sobotu dopoledne na
linkách 15 trolejbusů (5 x t-2, 2 x t-4, 3 x t-11, 5 x t-13). Ještě v roce
1990 by při podobné výluce jezdila jen dvojka, a to pouze k nádraží a ještě
jen v neděli odpoledne.
Trolejbus 374 přišel o reklamu a je bílý.
Na stránce trolejbusu 381 doplněna fotka na Dubině
dne 21.9.2002.
Na stránce trolejbusu 321 nová fotka z vozovny
(společně s ostatními 14Tr05 320 a 319).
Na stránce trolejbusu 329 nová fotka z točny na
Semtíně 22.9.2002
20.9.2002 - rubrika MHD Pardubice rozšířena o stránku
věnovanou výlukám a mimořádnostem. Zatím toho tam moc není, uvidím, jestli to
bude životaschopný.
Od 1.9. nejezdí linka 14 do Opočínku. Tichou vzpomínku najdete zde:
linka 14.
Trolejbusy 358 a 382 se zúčastnily divadelní akce Ostrovy neklidu. Fotky T 358
najdete zde: Ostrovy neklidu.
18.9.2002 - Další žánrové provozní obrázky najdete
zde: 341 na Slovanech.
Našel jsem na spřízněných stránkách kolegy Petráska další foto s mojí
maličkostí za volantem. A ani tady nejsem nijak moc vidět:
366 na Dubině.
Stavba "Dukelské spojky" rychle pokračuje. Dnes jsou namontovány výložníky, v
pátek bude natažena trolej a v neděli večer má být hotovo! S tím a s kruháčem
v Bohdanči jsou spojeny výluky o víkendu: linka 1 a 3 v sobotu a neděli, linka
5 už od pátku. Na Dubinu sever se tak vrátí po třech týdnech zase autobusy, i
když ne na třináctce.
14.9.2002 - Protože nemám čas nějak zásadně web
rozšiřovat, budu čas od času zveřejňovat "žánrové obrázky", na kterých nebude
nic převratně zajímavého, ale budou z pravidelného provozu. Takže: jak
vypadají trolejbusy 14Tr08 č. 331 a 14Tr17/6M č. 372 v Pardubičkách dne 13.9.
najdete zde: 331+372. Trolejbus 331
má po nehodě nepůvodní přední blinkry namontované na čele z prvních sérií
14Tr. Obráceně zase vozy 14Tr01 301 a 303 měly blinkry u světel jako vozy
dalších sérií. Foto je ve fotogalerii 14Tr.
Získal jsme také fotku, kde jsem zachycen za volantem trolejbusu na pravidelné
lince. Zaplaťpánbůh tam nejsem skoro vidět, jak se můžete přesvědčit
zde.
Do fotogalerie 14Tr jsou doplněny fotky aktuálního vzhledu trolejbusů 316,
323, 333, 346, 374.
Myslíte si, že v Hradci Králové a blízkém okolí nepoužívají v hromadně
přepravě osob nejmodernější výkřiky techniky? Z omylu vás vyvedou:
myslivci.
V rubrice MHD jinde - Zlín jsou dvě nové fotky Sanosů z roku 1989.
V rubrice MHD Jinde - Ústí nad Labem je foto 22Tr v pravidelném provozu (fotil
Petr Ježek)
8.9.2002 - směs fotek z vozovny z dnešního dne najdete
zde: Vozovna 8.9.2002 . Klub přátel MHD při DPmP
a.s. pořádá dne 28.9. autobusový zájezd na oslavy 50 let trolejbusů do Teplic.
Zájezd bude zároveň členskou schůzkou Klubu. Máte-li zájem stát se členy (a
jet do Teplic), kontaktujte nás.
4.9.2002 - od 2. září jezdí linka 7 na dlouhá léta
pouze manipulační točnu Semtín, hlavní brána. Fotka T369 na sedmičce je tady:
Semtín. Pomalu a nenápadně přestaly na linkách jezdit
trolejbusy 14Tr05. Vozy 319 a 320 v současnosti používá výhradně školící
středisko a vůz 321 je odstaven mimo dráty. Zato znovu vyjel trolejbus 345
poškozený v červnu při vichřici - nyní v novém bílém laku.
2.9.2002 - fotky z výjezdu 353 a 358 na "První den
školy" najdete zde. Aktuální stav výstavby
"Dukelské spojky" k dnešnímu dni zde.
30.8.2002 - doplnění k
přehledu vypravovaných vozidel - po dobu trvání objížky na lince a-6 (o
objížďce info zde) bude na této lince nasazeno o jeden vůz víc, tedy
celkem 10 autobusů.
28.8.2002 - Trolejbus 353 vyjede 2. a 20. září a 5.,6.
a 13. října. Jízdní řády budou postupně v rubrice Trolejbus 353
27.8.2002 - zajímavé heslo použil DPmP na letáčku
informujícím o změnách v MHD od září DPmP. Pod celkem přehledným a
pochopitelným textem o změnách je napsáno: "Milí cestující, prosíme -
nepropadejte panice". Je to údajně (s nadsázkou) proto, aby v případě že
cestující panice budou propadat, mohl DP říct - "my Vás varovali".
V souvislosti s výstavbou kruhového objezdu v Bohdanči hrozilo ještě minulý
týden přerušení trolejbusového provozu na lince 3 na několik měsíců. Nakonec v
pondělí 26.8. došlo k dohodě, takže trolejbusy do Bohdanče jezdit budou, pouze
při přeložkách na kruháč bude provoz na pár dní nahrazen autobusy.
21.8.2002 - takže: spoje linky 15 v sobotu a neděli
budou zajišťovány přejezdem vozu z linky 24. Od 1.9. tedy kromě novinek také
něco skončí - provoz vozů linky 14 ze Starých Čívic po silnici I/2 na Kokešov
a dál přes st. Opočinek rozvodna do Opočinku a zpět do Pardubic. Úsek Čivice -
Opočinek tak bude opět bez provozu MHD.
20.8.2002 - v sekci MHD Pce je v rubrice Linkové
vedení nový rozsah provozu a počty vypravovaných vozidel od září. Na rozdíl od
informací ze včerejška je linka 15 pouze celodenní v Pd, takže o víkendu
zřejmě bude doprava do Opočínku nadále linkou 14, nebo snad linkou 24, která
má o víkendu silně zvýšený počet kilometrů. Až se to dozvím přesně, budu
informovat. Příjemné je, že nezapočítáváme-li výpomocné spoje 9xx, tak v
pracovní dny vedou trolejbusy nad autobusy v počtu vypravených vozů 47 : 39.
Ve fotogalerii 14Tr jsou aktuální fotky T307 a T326, v fotogalerii 21Tr potom
T390 a T391.
19.8.2002 - V rubrice MHD Pce je nový plán sítě MHD
platný od 1.9.2002 (GIF - 275kB). Pro toho, komu se nechce tak velký soubor
stahovat jsem vytvořil zjednodušený plánek (15kB). Shrnutí změn v Pardubicích
od 1.9.2002: linka 13 bude plně trolejbusová, linka 5 ve špičce prodloužená na
Dubinu. Linka 7 bude v provozu celodenně, většina spojů bude končit na st.
Semtín hlavní brána. Rozšířen provoz linky 15 (celotýdenní), takže u linky 14
budou zrušeny večerní a víkendové spoje po trase linky 15. Linka 28 bude
vedena novou trasou: Závodu Míru - n. Republiky - Pardubičky - TMS - Černá za
Bory - Žižín - Hostovice. Kromě těchto změn jsou upraveny jízdní řády
především linek 5,6,8,13 na intervalové (špička 8 minut). Na lince 8 bude
každý druhý spoj končit na nádraží a do Svítkova bude interval 16 minut.
15.8.2002 - Z důvodů odstraňování škod po povodních v
Praze bude kapacita firmy Elektroline využita tam. Proto bude tzv. Dukelská
spojka dokončena později, pravděpodobně koncem září.
12.8.2002 - Od dnešních 7 hodin začala objížďka na
lince 6. Autobusy se statečně proplétají naprosto nevyhovujícími uličkami.
Chaos umocňuje to, že MHD může uzavřený úsek objet obousměrně, ale ostatní
auta pouze směrem od Chrudimi do města. Kromě toho není objížďka pro osobáky
značená (asi si někdo myslel, že když se neoznačí, tak to všichni objedou
úplně jinudy). A nakonec policie donutila i DP, aby sundal své šipky na
objížďce MHD (zřejmě, aby podle nich nejezdili ostatní). Fotky z prvního dne
objížďky jsou zde: objížďka.
11.8.2002 - zážitky a fotky ze zkušebního provozu na
třináctce jsou zde: Dubina. Výstavba "Dukelské
spojky" je v plném proudu - info zde, do Fotogalerie
14Tr v "MHD Pardubice" doplněno foto trolejbusu 372 v aktuální reklamě
4.8.2002 - je změněná organizace rubriky MHD Pce,
podívejte se tam a vzneste připomínky na
trolejbus.353@seznam.cz
1. srpna 2002 to
vypukne - je definitvně potvrzeno, že od srpna bude zahájen na lince 13
smíšený trolejbusovo-autobusový provoz v rozsahu uvedeném níže (zpráva z
18.7). Jestli vše dobře dopadne, tak s vozem 366 bude jezdit odpoledne
webmaster tohoto webu.
29.7.2002 - v Menu 1 rubriky MHD Pardubice doplněn
aktualizovaný plánek délek úseků vrchního vedení a aktualizovaný plán
historického vývoje vrchního vedení z pera kolegy Lp. v Menu 3 rubriky MHD
Pardubice jsou další fotky z Dubiny ze zkoušek 7.7.2002 a fotky trolejbusů,
které byly v červnu odstaveny v kasárnách u Chrudimky. Foto Lp. V rubrice
Různé + Akce PSHŽD je ve zprávě o expedici do Polska doplněno doplněno dalších
6 fotek.
25.7.2002 - dne 23.7. byl dodán letos poslední
trolejbus 21Tr. Na rozdíl od informací uvedených níže je tento vůz 390 a vůz
dodaný 3.7. dostane číslo 391.
21.7.2002 - nejbližší plánovanou akcí trolejbus 353
budou v neděli 28.7.2002 zkušební jízdy (bez cestujících) po nové trati na
Dubinu. Mezi 28.7. a 1.8. očekáváme také návštěvu z Polska, které se zřejmě
také projede historickým trolejbusem.
19.7.2002 - Ex - hradecký trolejbus 14Tr07 číslo 21 je
po laku a má už i "imatrikulaci" pardubickými evidenčními čísly 307. Více o
hradeckých vozech zde: hradec a na jejich stránkách
ve fotogalerii 14Tr 307, 308,
311.
18.7.2002 - Zkušební provoz (bez cestujícíh) na Dubinu
je povolen. Dlle posledních zpráv bude od 1.8. licence na smíšený provoz a+tr.
V pracovní den budou "elektrifikovány" dva kursy, v sobotu tři a v neděli dva
odpolední.
15.7.2002 - trolejbus 14Tr17/6M číslo 369 dostal
reklamu "Xeron" - velmi podobnou reklamě "Xerox" na vozu 305.
7.7.2002 - v rámci pantografových zkoušek nové trati
na Dubinu se tam poprvé objevily trolejbusy. Více zde:
Dubina 7.7.2002 . Další fotky kolegy Petráska najdete na jeho webu
www.sweb.cz/autobus.8 .
4.7.2002 Trolejbus 390 v Pardubicích - včera, tedy
3.7.02 dorazil do Pardubic další trolejbus 21Tr (budoucí ev. číslo 390). Další
letos plánovaný vůz (391) údajně dělá v Ostrově homologaci pro Rusko a dorazí
později.
28.6.2002 Expedice Polsko 2002 - V pátek 28.6.2002
uskutečnila rytmická skupina JR+OČ expedici do Polska. Především z pohledu
přátel železnic je to v podstatě traumatizující zážitek. Zhruba jsme obsáhli
toto: Kowary, Karpacz (zrušená železnice), Jelenia Gora (kdysi tramvaje),
Zlatoryja (pouze nákladní doprava na elektr. trati), Legnica (kdysi tramvaje a
zpustlé nádraží), Wroclaw (rozsáhlá síť tramvají) a k tomu asi dalších pět
zrušených tratí, případně pouze s nákladní přepravou. O expedici jsou
informace zde: Polsko 2002
27.6.2002 Asfaltování + letní JŘ - Od 10. do 27.6. se ve vozovně DPmP
asfaltovala odstavná plocha. Z toho důvodu byly některé trolejbusy na nádraží
(pro linky 3 a 4) a další uschováný v kasárnách u Chrudimky. Od července se
vše vrací do normálu.
Od července platí letní jízdní řád, který znamená omezení provozu (bohužel
hlavně trolejbusů). Změny proti běžnému jízdnímu řádu najdete zde: Přehled
linek.
24.6.2002 1. trolejbus v ul. Na Drážce - v neděli 23.6. se uskutečnila výluka
trati na Slovany z důvodů napojování tratě na Dubinu na křižovatce ulic
Dašická a Na Drážce. Dle velmi dobře informovaného zdroje po ukončení prací ve
velmi časných ranních hodinách v pondělí 24.6. nacouval trolejbus 368 vlastní
silou až k děličům v ul. Na Drážce a opět vyjel ven na Dašickou. Další výluku
čeká tentokrát trať na Židov, kde se ve dnech 5.-7.7. bude stavět spojka mezi
točnou Židov a dubinskou tratí.
22.6.2002 EXKURZE Z HK - v sobotu 22.6. nás navštívila exkurze z DPHK. Kvůli
níže uvedeným problémům s počasím musela být omezena trolejbusová část exkurze
(kromě úseků vypnutých kvůli závadám po bouři byla na Slovanech výluka a ve
vozovně se asfaltovala odstavná plocha), ale i tak akce proběhla úspěšně - na
úplný závěr jsme se podívali i do Bohdanče.
22.6.2002 KALAMITA - v první letní den - v pátek 21.6.2002 - se nad
Pardubicemi přehnala mezi 19.30 - 20.15 prudká bouře s nárazovým větrem.
Okamžitě byla zastavena trolejbusová doprava na všech úsecích. Prakticky všude
byly v trolejovém vedení zapletené větve všech velikostí. Mezi nádražím a
Polabinami byl přetržený převěs, v Polabinách utržené napínání výhybky na
točně a zdemolované její ovládání, mnoho vážných závad a spadlých stromů bylo
mezi Trnovou a Bohdančem na lince 3. Do ranního výjezdu v sobotu 22.6 byla
zprovozněna pouze linka 5, ostatní úseky byly zapnuty postupně do večera, jako
poslední trať na Bohdaneč, kde byly škody největší. Zkušební jízdu absolvoval
trolejbus 353 kolem 17.00, když podle nezávislého měření dosáhl na rovině v
lese do Bohdanče údajně rychlosti vyšší než 75 km/h. Ujížděli jsme totiž
Renaultu Citibus s omezovačem nastaveným právě na 75 km/h. Fotky z kalamity by
asi měly být k nalezení na adrese
http://www.sweb.cz/autobus.8 .
17.6.2002 - Změny v MHD plánované od 1.9.2002: podle inforamací z 6. scůzky
Klubu přátel MHD při DPmP: linka 13 zcela trolejbusová (v srpnu smíšený
provoz), linka 5 ve špičce na Dubinu, nové a koordinované JŘ linek 5,6,8,13.
Dále linka 28 bude změněna na trasu: Závodu Míru - Foxconn - Černá za Bory -
Žižín - Hostovice. Protože místní radnice si projednávání územního řízení pro
trolejbusy do Černé kladla jako podmínku trať až do Žižína, což se DP nechce a
nyní bude obsluha Žižína vyřešena a-28, nestojí snad trolejbusům nic v cestě.
Tzv. Dukelská spojka by měla být postavena do podzimu a potom by měla být
zavedena linka 7 jako celodenní a intervalová. Mimo špičku by měla končit na
stanici Semtín hl. brána. V rámci schůzky jsme vyzkoušeli linku a-28 do
Hostovic. Důkazy jsou zde:a-138 v Černé za Bory,
a-138 v Hostovicích.
15.6.2002 - Trolejbus 14Tr08 číslo 337 dostal novou reklamu - Obchodní centrum
Grand
12.6.2002 - Od 10.6. se opravuje odstavná plocha ve vozovně. Protože to
znamená komplikace hlavně při výjezdu trolejbusů, jsou od tohoto data
trolejbusy linek 3 a 4 (12 ks) přes noc odstaveny u nádraží. Další trolejbusy
byly dočasně odstaveny mimo DP a linka 7 se měla od 10.6. změnit na
autobusovou. 10.6. také autobusová byla, ale hned 11.6. byl jen jeden autobus
a na dalších třech kurzech byly trolejbusy (?).
22.6. přijede do DPmP exkurze z DPmHK. V jejím rámci se v podniku objeví opět
i ŠM11 ex 8 našich přátelů Lanka a Hrubého. Pokud to dobře dopadne, autobus
bude přitažen na tyči za záchranným trolejbusem.
4.6.2002 - Všechny vozy 21Tr jezdí (konečně). Na jaře letošního roku zakoupil
DP jeden ojetý autobus LC735 z roku 1992. Vůz je přidělen zájezdové dopravě a
nemá evidenční číslo.
1.6.2002 - Trolejbus 353 by měl jezdit v rámci hudebního festivalu Slunovrat
nejprve reklamní jízdu (5.6.) a potom kyvadlovou dopravu na Hradeckou (7. a
8.6.). Trolejbus 366 již obdržel reklamu. Do výčtu polooloupaných vozů (viz
níže) přibyl vůz 341, který nemá pruhy mezi středními a zadními dveřmi.
Trolejbusy 21Tr snad pomalu ožívají, vůz 389 již jezdí a 387 alespoň už
nestojí mimo dráty, takže snad taky brzo vyjede.
Jednomu z nejlépe jezdících trolejbusů - vozu 366,
byly oloupány pardubické rychlé pruhy a zřejmě dostane reklamu, člověk se
nastačí divit. Již cca rok žádný vůz pardubický nátěr nedostal, a dokonce při
opravách nejsou doplněny chybějící části pruhů - t.č. 334, 343, 362.
(24.5.2002)
Trolejbusy 21Tr to v Pardubicích nemají jednoduché, v současnosti z pěti
dodaných vozů jezdí jen 3, vůz 387 stojí od března (Dp se snaží reklamovat
lak, který šel dolů i se samolepící folíí reklamy), 389 vůbec jezdit nezačal a
taktéž čeká na Š Ostrov. (24.5.2002)
Trolejbusy 353 a 358 budou v provozu: v neděli 2.6. odpoledne na trase Slovany
- Polabiny - Židov a 5.,7. a 8.6. mezi nádražím a Polabinami.
Trolejbus 21Tr č. 389 dostal reklamu "Elektrokomplet Loučka a syn"
Trolejbus 353 bude v provozu 8.5.02 v odpoledních hodinách na trase Sluneční -
nádraží - Sukova - Kamenec. Jsou to jízdy u příležitosti dne perníku.
Trolejbus Škoda 14Tr07 číslo 308 (ex HK 22) získal
průkaz způsobilosti a je nasazován na linky. Je tmavě modrý s reklamou CK
Fischer. Foto ve fotogalerii 14Tr. (26.4.02)
Po získání většího počtu fotografií od kolegy P. Šedivého byla přece jen
trochu rozšířena stránka věnovaná oslavám 50 let trolejbusů -
ZDE.
Stránky procházejí drobnou změnou grafiky. Naleznete-li nefunkční odkaz či
chybějící obrázek, dejte mi prosím vědět. Dík JR. V rubrice MHD Pardubice je
dvě mystifikační simulace Pardubic v roce 1941 a 2010 pro Bahn3.59.
Trolejbusy 9Tr 353 a 358 úspěšně absolvovaly zatěžkávací zkoušku před
oslavami. Byly nasazeny 30.3. na celodenních kurzech 401 a 402. Pro tuto
příležitost byly vybaveny znehodnocovačemi a jezdilo se v nich za běžný tarif
MHD. Fotografie z akce najdete zde.
V druhé polovině března byl v Pardubicích několikrát nasazen na linky
předváděcí autobus Mercedes Citaro. Nakonec zvítězily naše kvalitní ulice, při
jízdě po ul. S. K. Neumanna totiž upadl alternátor. Provoz byl zajímavý,
nepodařilo se totiž komunikovat s transparenty, takže vůz jezdil s cedulí za
oknem (-: . Cestujícím dávalo prý velmi zabrat poptávkové otevírání dveří.
Foto vozu, jezdícího pod číslem 24 (stejně jako loni
Š21Ab) je zde.
V rubrice MHD Pardubice je nově několik archivních záběrů vozů 7,8,9Tr z
archivu kolegy O. Čížka
- Pokud vše dobře dopadne, uvidí Pardubice 30.3.2002
něco nevídaného. Na kurzy 401 a 402 by měly být do pravidelného provozu
nasazeny trolejbusy 9Tr 353 a 358. Takže pro statistiky, kteří si myslí že
poslední den pravidelného provozu devítek v Pardubicích je pátek 29.9.1995 (ve
skutečnosti byla 353 na kurzu 7.1 ještě 2.10.1995) to bude další komplikace..
- Trolejbus 373 dostal novou reklamu (firma Ippon). Trolejbusy 388 a 389 mají
za sebou technicko-bezpečnostní zkoušku a budou tedy již brzy nasazeny.
Ex-hradecký trolejbus 311 (ex HK 29) prochází prohlídkou a měl by se zúčastnit
oslav 50 let trolejbusů jako zástupce řady 14Tr. Představenstvo DPmP podepsalo
smlouvu s dodavatelem tratě na Dubinu a teoreticky je tedy jasno. Prakticky
ale se stále hovoří o politických tlacích proti stavbě trolejbusů.
(2002-03-10)
- Pátrací skupina PSHŽD nalezla dne 25.2. další vrak ex-Pardubického
trolejbusu - vůz čísla 127/327, typ 9Tr17 z roku 1972. Jeho vrak stojí na
parcele v obci Čeperka. (další - viz podrubrika Vraky
v MHD Pardubice)
Trolejbus 316 je po delší opravě opět zařazován do
provozu a to v bílém nátěru. (2002-02-26)
*** První dva trolejbusy 21Tr už dorazily do Pardubic (evidenční čísla 388,
389). Byl zařazen autobus B732.20 (renovovaný vůz ex DP Liberec č. 332) - vůz
dostal číslo 1, které v Pardubicích dlouhá léta používaly "kloubáky" - nejprve
ŠMK a potom Ikarus. (2002-02-26)
*** Linka a-23 do Starých Čívic k Panasonicu by měla začít jezdit 1.4. a to ne
z Dubiny, ale z Polabin točny kolem nádraží. (2002-02-14)
*** Trolejbus 14Tr05 číslo 321 z roku 1984, který byl od doby odchodu své
stálé řidičky do důchodu odstaven (od října 01), byl 11.2.2002 znovu na trati
(na lince 3) (2002-02-12)
*** Od 1.2.2002 je změněna trasa linky a-16. Spoje do Němčic a Dřítče jsou
zrušeny, spoje na Kunětickou horu jezdí mimo obce Brozany a Ráby. Obce se
totiž domluvily na zajištění dopravy se soukromým dopravcem. (2002-02-12)
*** Trolejbus 346 dostal celovozovou reklamu "Beco Link". (2002-02-01)