26. září 2007 - Poslední provozní "recyklovaná" čtrnáctka
V Pardubicích bylo v letech 1998 - 2001 "recyklováno" 7 trolejbusů 14Tr. Postupně to byl jeden vůz 14Tr08/6 číslo 334 z roku 1987 (v roce 1998), dále 5 vozů 14Tr10/06 z roku 1991 (340, 343, 348 v roce 1999; 342 v roce 2000 a 347 v roce 2001) a jeden trolejbus 14Tr13/6 číslo 349 v roce 2001. Názory na tyto rekonstrukce sahají od "nešťastný projekt" po "vyhozené peníze". Za hodně peněz bylo totiž málo muziky - v podstatě se jen dosadily panely a počítače BUSE, v oddíle se pak vyměnily sedačky, podlahová krytina, vnitřní výplně stěn a krémovou barvu interiéru nahradila bílá. Jenže s agregáty nebo nápravami trolejbusu se nedělalo v podstatě nic, takže nakonec největším přínosem byly nově dosazené stahováky Railtech. Trolejbusy získaly trochu neobvyklý vzhled - zpředu vypadaly (skoro) jako "emka", zezadu ale zůstalo původní okno - pouze se zaplechoval originální kastlík na čísla. Životnost recyklovaných vozidel zůstala v podstatě stejná jako kdyby oprava neproběhla. Proto byl trolejbus 334 v roce 2006 odstaven a další tyto již jednou modernizované vozy zařazeny do programu generálek v DP Plzeň. Tam se totiž jedná v podstatě o novostavbu trolejbusu, pouze s využitím některých repasovaných původních dílů. Ovšem životnost vozu se výrazně prodlužuje. V roce 2006 se takto generálkovaly vozy 342 a 347, v letošním roce prozatím vůz 348. Teď z Plzně dorazil už i trolejbus 343 a odcestoval tam trolejbus 340. Takže v provozu se nyní setkáte pouze s jediným v Pardubicích modernizovaným trolejbusem - 14Tr13/6 číslo 349. Tenhle trolejbus byl recyklován jako poslední v trochu omezené míře - v oddíle mu zůstala původní podlaha, výplně i krémové lakování kovových částí interiéru. Nasazen je momentálně skoro trvale na celodenním kurzu na lince 3.