|
Ukázka z projektu nového silničního členění, které bylo provedeno v letech
1976 – 1977 a slouží v podstatě dodnes. Zajímavým detailem je to, že na
výjezdu z Palackého třídy vlevo měly být dva souběžné jízdní pruhy.
Nakonec se ten více vpravo změnil na pruh pro MHD. Nějakou dobu se dokonce
rovně do třídy Míru jezdilo pouze na čočky |
|
Tento návrh patří k tomu smutnějšímu, co trolejbusová doprava
v Pardubicích zažila. Jedná se o řešení třídy Míru úplně bez trolejbusů
z roku 1989. Tento projekt nakonec dokončen nebyl. Omlouvám se čtenářům,
že každý z uvedených plánků křižovatky u Veselky resp. u Domu služeb je
situován jinak. Co projektant, to jiný pohled a jinak otočené světové
strany. |
|
Tento obrázek silně připomíná dnešní stav, ale není tomu tak. Takto měla
křižovatka „v trubkovém“ provedení vypadat po rekonstrukci v roce 1993.
Záměr byl tehdy zmařen díky krácení rozpočtu a výsledkem byly nakonec
kompromisy a redukce počtu stop (viz další obrázky). |
|
Před provedením rekonstrukce si DPmP nechal provést přesné zaměření staré
trolejové křižovatky. Na obrázku je vidět nejen trolejová stopa ze třídy
Míru vpravo pro linku číslo 11 (doplněno na podzim 1990), ale i poněkud
„zubaté“ odbočení z Palackého vlevo.
|
|
Křižovatka byla v roce 1993 upravena podle tohoto plánku a bez problémů
sloužila sedm let. Pak se dočkala chybějících stop ze tř.17.listopadu na
Masarykovo nám. a zpět. |
|
Detailní výkres jednoho ze stávajících trojúhelníků, který je
vytvořen z trolejových křížení. |
|
Křižovatka u Domu služeb je složitá nejen svou konstrukcí, ale i způsobem
napájení. Tvoří hranici čtyř různých napájecích úseků patřících dvěma
různým měnírnám. Schéma pochází z bezpečnostních předpisů pro údržbu
trolejového vedení.
|
|
Trolejbus číslo 329 dne 14.2.1983. Tehdy byla celá křižovatka a její okolí
napájena z Palackého ulice. Do křížení však byly vloženy další děliče, aby
v případě potřeby bylo možné od sebe oddělit Palackého + nám.Budovatelů od
tř.Míru + 7.listopadu. Při lepším rozlišení a po zvětšení lze vpravo
nalézt čočky pro trolejbusy vyjíždějící z Palackého tř. rovně. Foto Lp |
|
Na podzim roku 1990 začaly na lince číslo 11 jezdit trolejbusy. Čtrnáctka
číslo 328 právě přejíždí úplně novou starou mechanickou výhybku na
Masarykově nám. Jednalo se o poslední namontovaný kus tohoto typu. Foto Lp |
|
Totéž místo o 10 let později. Součástí poslední rekonstrukce křižovatky u
DS byla i montáž předjížděcích stop na Masarykově nám. Pevně jsme totiž
věřili, že se brzy podaří zadrátovat i linku číslo 13 a že tyto stopy
naleznou své uplatnění. Nutno říct, že vzájemného předjíždění si zde
trolejbusy zatím moc neužily, byť se záměr s třináctkou o dva roky později
podařil. Foto Lp |
|
Celkový pohled na střed křižovatky s trolejbusem číslo 343 krátce po
rekonstrukci. Foto Lp |
|
Trolejbus 368 projel
přes propletenec křížů, na kterých je možné mj. rozpoznat rozdělení
napájecích úseků zvýrazněné pomocí bílo oranžových proužků. Duben 2001 –
foto Lp |
|
Připomenutí linky 11 vedené do roku 2000 Sladkovského ulicí |
|
Do roku 2000 býval ve
Sladkovského ulici i takový ruch (1995) |
|
rok 1992 - na Palackého třídě je vidět pevné vedení a výhybku ČKD |
|
1995 - podvěsné armatury z roku 1993 už s úplným angličanem na kulatém
rohu |
|
Pohled do třídy Míru v roce 1989 s výhybkou ČKD |