![]() Kousíček náspu za potokem Haldou zachovalý za chatovou oblastí za Hůrkami. Dále za náspem ležela stanice VPD "Úzké" |
![]() Násep před místem, kde trať překračovala Haldu směrem ke stanici "Úzké" po tomto mostě |
![]() Cesta kolem zahrádek a chatiček je původním tělesem úzkokolejky |
![]() Táhlý oblouk cesty a tedy i bývalé trati |
![]() Vyjeté koleje ve sněhu mohou malilinko připomínat to, že obdobně se zde zatáčely i koleje úzkokolejky |
![]() Plot bývalých kasáren na Hůrkách směrem z civilní strany. Přibližně v jeho ose trať vedla. Pohled směrem do centra. |
![]() Plot kasáren z druhé strany, směrem od centra. I zde vedla kdysi úzkokolejka. |
![]() Velice přibližně označuje červená čára průběh trati přes Spojilský potok a její přimknutí k silnici Pardubice - Sezemice. |
![]() Minimálně některé stromy kolem silnice do Sezemic asi koleje ještě vedle sebe pamatují. |
![]() Opory mostku druhé větve (odbočující ve stanici Pracovna) přes Haldu na Židově za ulici Do Nového |
![]() Hrad na Kunětické hoře tvořil kulisu cvičícím vojákům v roce 1935 stejně jako pánovi se psem v roce 2006. Foceno od pracovny, po poli v popředí vedla VPD také. |
![]() Přibližně vyznačená stanice Donucovací pracovna na současné fotografii. Odbočka ještě o rozchodu 600 mm vypadala takhle. |
![]() Dvojité stromořadí u pracovny, uprostřed vedla trať a odbočoval zde krátká kolej k rampě ... |
![]() ... která dodnes stojí opodál. |
![]() Detail rampy u pracovny. |
![]() Tady byl do roku 2001 podjezd VPD pod tratí Pce - Č. Třebová. Podjezd stále existuje, pouze je zasypaný v tělese trati. |
![]() Letecký záběr na areál železničního vojska - výborně jsou zřetelné náspy a pilíře mostů přes Chrudimku 1.1.2003 |
![]() Vjezdové zhlaví vlečky v areálu bývalého železničního vojska. Kolej vlevo vede na násep, z kterého se potom větvila do jednotlivých částí technického cvičiště. Stav v září 2003. |
![]() Dodnes zachovalý šturc odvratné koleje nahoře na náspu před klesáním. Stav v září 2003. |
![]() Výhybka odvratné koleje. Stav v září 2003. |
![]() Detail výhybky - nápis zní "Liberta Praha". Stav v září 2003. |
![]() Perfektně zachovalý nadjezd, v půlce zahrazený plotem, převádí normálně rozchodné koleje ... Stav v září 2003. |
![]() ... nad drahou úzkokolejnou (levé pole, nyní s plotem) a nad nikdy nepostavenou přeložkou trati ČSD do Chrudimi (pravé pole). Stav v září 2003. |
![]() Taková strašná džungle je nyní za plotem v místech, kde dřív byly výhybky do dalších částí cvičiště. Stav v září 2003. |
![]() Trosky jezu u bývalé plovárny. Zajišťoval vzedmutí hladiny v areálu cvičiště. Stav 11.10.2003 |
![]() Pohled od jezu směrem proti proudu. Vlevo stojí zachovalý pilíř, na který se montovaly normálně rozchodné železniční mosty. Stav 11.10.2003 |
![]() Z džungle bývalého cvičiště vystupuje oblouk mostu viditelný od kostela v Pardubičkách. 11.10.2003 |
![]() Oblouk mostu focený od střelnice pod vinicí - 24.10.2003 |
![]() betonový střední pilíř mostu |
![]() Násep normálně rozchodné trati směřující k mostu |
![]() oblouky mostu na pravé straně řeku za kostelem v Pardubičkách |
![]() Neobvyklý pohled jeden ze dvou silničních mostů přes Chrudimku ve vojenském prostoru. Foceno ze zbytků mostu na fotografii nahoře - 24.10.2003 |
![]() podjezd pod státní dráhou u Telegrafie (Tesly) zvolna mizí při stavbě železničního koridoru Praha - Brno (2001) |
Dalších několik obrázků najdete na webu trolejbusu 353 v rubrice Akce, a to ze dne 28.3.2004, kdy jsme navštívili prostor při akci pořádané KŽC |
kolejnice drážky s viditelným nápisem Krupp 1915 (pro srovnání model velikosti TT) | |
![]() |
řez kolejnicí drážky |