Zásadní údaje k historii VPD (seznamy a výkresy lokomotiv a vozů, projekty některých tratí a staveb, část fotografií, dobové dokumenty apod.) poskytl pan Zdeněk Hrdina z Prahy. Je třeba jej proto považovat minimálně za spoluautora této práce.
Další podklady :
- Technická práce ve
Východních Čechách (pamětní spis ke IV.sjezdu Spolku čsl. inženýrů), Hradec
Králové, červen 1924
- Pplk.Ing.Ed.Hammerschmied,
článek „Železniční pluk“, Technická kultura Pardubicka (sborník k XI.sjezdu
Spolku čsl.inženýrů), Pardubice, 1931
- Důst.sbor žel.pluku,
Železniční pluk 1918 – 1931 (sborník sjezdu příslušníků žel.pluku), Pardubice,
květen 1931
- Fr.K.Potěšil, B.Korbel, Al.Hajn,
Pardubice (průvodce), Pardubice, kolem roku 1926
- Ing.L.Podivín, Po stopě
zaniklých vojenských drážek v Pardubicích (seriál článků), Zprávy klubu přátel
Pardubicka, čísla 1/2 – 11/12, ročník 1991
- Ing.L.Podivín, článek „Z historie vojenských polních drah
v Pardubicích“, 150 let železnice Olomouc – Pardubice – Praha (sborník VČM
v Pardubicích), 1995
- Katalogy a reklamní letáky
různých výrobců lokomotiv
- Kroniky a archívy soukromých
osob
- Mapy Pardubic a okolí
různých účelů a měřítek
- Pamětníci (zejména K.Douděra,
p.Dušek, Ing.S.Hendrych, V.Chaloupka, J.Jelen, M.Klimpl, p.Křemen, W.Matyáš,
M.Mejzlík, J.Náhlík, L.Šilinger, F.Žemlička a další)
Zvláštní poděkování patří dnes již zesnulému panu Ing. Stanislavu Hendrychovi z Týniště nad Orlicí za poskytnutí mnoha cenných rad včetně fragmentů z pozůstalosti bývalých příslušníků pluku p. Požára a Ulvra, panu Jaroslavu Jelenovi z Chrudimi, bývalému příslušníkovi pluku, za zapůjčení fotografického alba, panu Zdeňku Nethovi z Pardubic za poskytnutí materiálů z pozůstalosti jeho otce, bývalého příslušníka pluku, a nakonec i panu Ing. Karlu Zeithammerovi z Prahy za poukázání na některé chyby, kterých jsem se dopustil ve svých prvních článcích ve Zprávách klubu přátel Pardubicka na počátku 90.let.
ing. Ladislav Podivín, Lp©2003