Fotogalerie PSHŽD -- Moskvič Klub Pardubice -- Stránky trolejbusu 353 -- PSHŽD -- DPmP a.s. -- Hosting BANAN.CZ
Tento text je rozdělen do 3 částí: 1.díl 2.díl 3.díl
Původní trasa bohdanečské linky pokračovala ze současné
Sladkovského ulice ulicí U Stadionu kolem městských jatek přes starý labský
most kolem "sv. Josefa" a ulicí K Cihelně. V roce 1960 byl zprovozněn most u
Zimního stadionu a linka 3 byla převedena na něj (11. září). Most u jatek byl
před zavedením trolejbusu nahrazen jiným, protože údajně nebyl vhodný pro
trolejbusový provoz. Původnímu mostu z roku 1883 však byly trolejbusy souzeny.
Od roku 1988 po něm přece jen jezdí - ale už na jeho novém působišti mezi
nádražím a Polabinami.
Na trase opuštěné trati zůstalo dodnes dost památek. První úsek (Sladkovského
ulicí) slouží dodnes, i když od roku 2000 už jen jednosměrně. Ulice U Stadionu
byla nedávno rekonstruována, takže tam se nedá najít nic. Hned za ní však na
břehu Labe stojí dodnes u bývalých jatek dva ocelové sloupy včetně držáků lamp
veřejného osvětlení. Za zdymadlem je na silnici vedoucí přes povodňové mosty
stále původní dlažba z kočičích hlav. Sloupů je stále méně, ale pořád se
najdou - jsou zachovalé tři betoňáky vlevo za zdymadlem. Na křižovatce U
Josefa bývala dokonce od roku 1956 manipulační točna a dodnes tu zde stojí
několik sloupů. Ulice K Cihelně a křižovatka Poděbradské a Hradecké ulice již
natolik změnily podobu rekonstrukcemi, že se zde nic nenajde.
Stavba trati v dnešní Sladkovského ulici
ulice U Stadionu v roce 2004
ulice kolem jatek - dva zachovalé sloupy jsou kryty vegetací - proto jsou
označeny šipkami
pohled směrem od sv. Josefa k mostu přes Labe - na pravé straně zachovalé
betonové sloupy
Křižovatka U Josefa krátce po natažení troleje
(kliknutím otevři výřez)
na křižovatce U Josefa sou dodnes k nalezení celkem 4 sloupy - zde dva z nich
Trasa linky 3 (a také průjezd autem) vedla v Bohdačni původně u stanice V Ráji odlišně než dnes. Od Pardubic projel trolejbus prostorem dnešních stanic ČSAD a až za nimi odbočil vpravo a pokračoval směrem na konečnou. V roce 1963 byla dokončena přímá silnice a trolejbusy na ni byly přeloženy. Několik sloupů zůstalo na místě po mnoho let a byly ještě použity v roce 1988 při stavbě objížďky v Ohrazenicích - viz dále. Jinak zde už nic nenajdeme - ocelové sloupy u stanice V Ráji nejsou pozůstatky této tratě, ale manipulační točny z půlky osmdesátých let.
Tento text je rozdělen do 3 částí: 1.díl 2.díl 3.díl
aktualizace této stránky: 10.01.2008 , http://www.trolejbus.cz