Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - března 2005

30. března 2005 - 308 forever (a Bohouš taky)
V neděli jsem měl tu čest si zajezdit s jedním z našich ultraveteránů - s trolejbusem 308, což je 14Tr07 z roku 1985. Vůz zakoupený jako ojetý z Hradce Králové je v Pardubicích od roku 2001. Letos je mu už krásných 20 let. Ale v žádném případě nechci pomlouvat - pokud si zvyknete na těžší chod řízení a tlustý věnec volantu, stroj se odmění sice dost hlučným, zato však velmi živým i docela úsporným provozem. A hlavně to krásné ticho při stání (a že toho při jízdě městem odstojíte dost)... Docela dost bych si přál, kdyby se tyto vozy při příštím prodeji do bývalého SSSR opět přeskočily a spolu s 307 ještě nějakou dobou jezdily.
Bohouš, neboli motorák PSHŽD M131.1116 už stojí na pomníku v Rosicích - fotky tady.
 30. března 2005v 21:53 | odkaz
30. března 2005 - Nové jízdní řády MHD Pardubice
Kolega Petrásek už nahrál na web aktuální jízdní řády, které začnou platit v pátek 1.4.2005. K jízdním řádům pokračuj tudy.
 30. března 2005v 19:30 | odkaz
28. března 2005 - Drastické zážitky z železničního Polska
Tak jsme se dnes opět zajeli podívat do Polska. Po zrušených železničních tratích i po krajině. Krajina je hezká, stav železnice docela dost zoufalý. Další na stránce o velikonoční expedici do Polska.
 28. března 2005v 22:11 | odkaz
27. března 2005 - Cyklobus Connex - jízdní řád pro rok 2005
Jako minulý rok, i letos se na tyto stránky mnoho lidí dostane přes stránku o cyklobusu, který provozuje Connex na lince do Železných hor. Stránku jsem sem původně dal kvůli obstarožní městské Karose, která je na cyklobus upravena. Doba provozu cyklobusu se blíží a tak je na stránce aktualizovaný jízdní řád pro rok 2005. Cykobus vyjede poprvé 14. května a bude v provozu do 28. září o sobotách, nedělích a svátcích.
 27. března 2005v 00:47 | odkaz
25. března 2005 - Další M131.1 na kolejích ČD (aspoň na pár dni)
Práce na motoráku M131.1116, který jsme jako zdroj náhradních dílů koupili před 5 lety ze Synthesie výrazně pokročily. Dnes probíhaly další práce na zkrášlení exteriéru motoráku, který má už od počátku týdne nový lak (asi tak po 20 letech). Na zíněné stránce jsou aktuální fotky. Zítra proběhne přeprava do Rosic nad Labem, kde bude během příštího týdne přesunut jeřábem na kolejové pole u našeho Musea. Tím opět z kolejí ČD zmizí. Ve voze není zachovalý interiér, ten zmizel už během jeho služby na vlečce a nyní je vůz i bez motoru a místo hnací nápravy je zavázáni běžné dvojkolí. Jak je vidět na fotkách, je to spíš maketa motoráku, ale jeho využití jako lokomotivní pomník je určitě lepší, než jeho původně zamýšlené sešrotování.
 25. března 2005v 18:24 | odkaz
23. března 2005 - Aktualizován přehled linek
Na stránce s přehledem linek je tabulka porovnávající ujeté kilometry a počty vypravených vozů nyní a od 1.4.2005. Údaje jsou jen z nástupů pravidelných linek, takže nejsou zcela přesné.
 23. března 2005v 20:56 | odkaz
22. března 2005 - Historie "espézetek"
Našel jsem doma učebnici předpisů silničního provozu z roku 1960. Kromě nádherných formulací typu "Orgán řídící dopravu může zakázat vjezd vozidel čoudících nebo zašpiněných nad obvyklou mez do vnitřní Prahy", případně "Fakt, že vozidlo nemá startér a startuje se klikou, není výmluvou pro nevypnutí motoru při čerpání pohoných hmot" je v knížce také stránka tehdejších vzorů českých SPZ. Třeba to někoho bude zajímat - Vzory SPZ 1960.
 22. března 2005v 22:02 | odkaz
21. března 2005 - Optimalizace MHD
Tak mi nějak nedává pořád spát představa 12-minutového intervalu v odpolední špičce. Takže jsem sedl na chvilku k papíru a "ušetřil jsem" přes 450 tisíc kilometrů a přes 26 tisíc hodin řidičů za rok. Než omezovat špičku, raději jsem šetřil o víkendech a večerech, ale tak, aby to zase tak moc poznat nebylo. Jsou v tom samozřejmě i některé návrhy DP (linka 19 zajištěná linkou 9, omezení trolejbusů na UMU ap.). To jsou v podstatě správné návrhy, ale omezování intervalů ve špičce podle mne správné není. Takže na stránce optimalizace MHD je můj výtvor. Koukněte se a kritizujte. Předem upozorňuju, že se tam zhoršuje obsluha Dražkovic nebo Cihelny, že linky 5 a 13 mají o víkendu už interval 30 minut (ale z Dubiny by spolu s 11 jelo něco každých 10 minut) atd. Není to nijak podrobně rozepsané, ale to jsem ani nechtěl.
 21. března 2005v 22:58 | odkaz
19. března 2005 - Další 9Tr ve šrotu
Další z dochovaných trolejbusů 9Tr byl sešrotován. Trolejbus číslo 121/321 z roku 1971 stál v obci Vranov u Nasavrk. Nebyl kompletní, ale byl využitý lépe než většina podobných vraků. Nebyl v něm ani seník, ani sklad nepořádku, ale byla v něm klubovna včetně výčepu a televize. Obrázek interiéru "z provozu" je doplněný na stránku o vracích, kromě toho je podstatná část fotek v rubrice Vraky vozidel MHD přeskenovaná v lepší kvalitě, několik nových fotek je i doplněno.
 19. března 2005v 11:23 | odkaz
17. března 2005 - Změněná reklama na trolejbusu 348
Na trolejbusu 348 je stávající reklama s modrým pruhem změněna na obdobnou, ale do zelena laděnou reklamu. Jak vůz potkám s foťákem, doplním i fotku.
 17. března 2005v 22:03 | odkaz
15. března 2005 - 383 bez reklamy
Na stránce trolejbusu 383 je jeho fotka už bez reklamy. Je to dost netypické, protože vozy z poslední série čtrnáctek 377-384 zatím vždy měly buď reklamu, nebo rychlé pruhy. A teď jsou "nahatý" hned dva. Snad se brzo dočkají nějaké reklamy, když už městský nátěr nemáme :-(.
 15. března 2005v 22:57 | odkaz
15. března 2005 - Trochu jiná zastávka
Docela by mne zajímalo, jak velké procento čtenářů těchto stránek okamžite pozná, o jakou zastávku to na téhle fotce vlastně jde. Vždyť u téhle v Pardubičkách nic nezastavilo už skoro 20 let a u té "naší" na Slovanech za přejezdem ještě déle. Já ale už malinko pamětník jsem - a v provozu jsem tyhle "zastávky" zažil a také jsme jejich služby tehdy využívali. Jelikož je ten označník krásně zachovalý, tak asi už i vy nepamětníci víte, o co šlo...
 15. března 2005v 22:50 | odkaz
12. března 2005 - Zachraňte Sanos !
Pod tímhle heslem jsme předloni sháněli peníze pro nákup tohoto dnes už raritního trolejbusu. A výzva platí i nadále - každý příspěvek (a nemusí být jen finanční) velice oceníme. PSHŽD ze svých zdrojů loni zafinancoval opravy schodů u 3. a 4. dveří. Letos ale bude potřeba pokračovat v opravách na spodku před kloubem a tak peněz není nikdy dost. Proto jsem velice rád, že jste na nejdelší pardubický trolejbus nezapoměli. Včera se do seznamu dárců dostal kolega martin_j, který věnoval Sanosu bankovku s čtyřcifernou hodnotou. Kromě toho kolega LuTep věnoval spolku několik "bazarových" knih o dopravě (viz pshzd.wz.cz), a výtěžek z jejich prodeje (už asi 500 Kč) jde také na Sanos. Teď trolejbus odpočívá, ale v půlce dubna bude probuzen - o víkendu 16. a 17. dubna se budou naše trolejbusy připravovat na sezónu. BUDETE VŠICHNI VÍTÁNI - akce proběhně mimo DP, zřejmě na točně Židov.
 12. března 2005v 00:06 | odkaz
11. března 2005 - Bílá nemoc na postupu
Potom co zmizela reklama z trolejbusu 339 a 383, je nyní bez reklamy i trolejbus 384. Kromě toho nedávno vozy 314 a 362 přišly o rychlé pruhy, takže početná skupina bílých vozidel se rozrostla hned o 5 členů najednou. Ačkoliv ideální by byl městský nátěr, reklamní nátěry jsou pořád hezčí než bílé trolejbusy. Ze všech trolejbusů 14Tr, které jako nové jezdily v Pardubicích, pouze trolejbus 382 ještě nikdy neměl reklamu a od roku 1999 jezdí stále s "rychlými pruhy". Další zvláštností je trolejbus 377. Ten zase nikdy nebyl bez reklamy. Reklama Kooperativy, kterou nese, byla totiž na trolejbus umístěna ještě před jeho prvním nasazením na linky v roce 1999 a od té doby se stále tatáž reklama pouze udržuje a aktualizuje. Není to ale rekord - nejdéle má na sobě reklamu trolejbus 367. Byl totiž dodán v roce 1995 a po pár dnech provozu vybaven reklamou firmy Multi invent, kterou nese dodnes, tedy v květnu to bude 10 let!
 11. března 2005v 00:31 | odkaz
11. března 2005 - Pardubické manipulačky
Kromě trati v ulici Na Kamenci, která slouží pouze příležitostně, existuje v Pardubicích nyní pouze jedna manipulační trať. Paradoxně je to právě úsek původní první trati do Bohdanče ve Sladkovského ulici (za minulého režimu Švermova). Od roku 2000, kdy byla otevřena trať po Sukově třídě tu nejezdí žádná pravidelná linka. Cestující se sem ale můžou dostat - jedou-li v trolejbusech, které zatahují z linek 2 a 13 ve směru Polabiny - nádraží - Sladkovského - Vozovna. Kromě těchto spojů trať používají trolejbusy linek 3 a 4 najíždějící "strojově" na nádraží, případně opět prázdné tudy zatahují. Ačkoliv nad silnicí stále visí obě stopy, ta směrem k Sukově třídě slouží pouze pro napájení, a tak je trať pojížděna jen jednosměrně. Včera 10.3.2005 si zde webmaster sám sobě zapózoval s trolejbusem 399 při najíždění na linku 3.
 11. března 2005v 00:21 | odkaz
8. března 2005 - Video na CD a DVD
Film o našem spolku, na kterém také dost jízdních záběrů trolejbusu 353, nyní nabízíme i na CD za 70 Kč a na DVD za 110 Kč. Další viz prodej - video a puzzle na webu PSHŽD.
 8. března 2005v 20:38 | odkaz
5. března 2005 - Škoda Sanos 200Tr a poezie
Kolega -TZV- zplodil následující věc:

Znám já jeden vůz,
jmenuje se SANOS.
Když mě prvně vez,
chytil jsem se za nos.
... a takhle to pokračuje ještě dlouho. Celý text básničky je tady.
 5. března 2005v 12:34 | odkaz
5. března 2005 - Bravo Škoda Favorit
Tak jsem si při sebestředném proklikávání vlastního webu vzpomněl, že tady mám taky stránku o autech. A že bych ji mohl aktualizovat. Ale co tam psát? Auta "netuním", ale používám k ježdění z bodu A do bodu B, většinou ještě přes C, D, E... No a Favorit slouží, jak nejlíp může. Takže můžu jen napsat "Bravo Škoda Favorit!". Mám asi kliku, ale autu je už přes 12 let, za necelé dva roky u mne ujelo asi 36.000 km a chová se velmi slušně. Kromě běžného servisu (destičky, olej, pneumatiky) jsem vlastně pouze hned krátce po koupi investoval do hlavy motoru, protože ta původní měla za sebou těžký život a asi 95.000 kilometrů. Popravdě řečeno - taky auto za dobré služby dostalo letos novou baterku - ta stará měla zespodu nálepku s datem 12/1992. To je datum prodeje auta v Německu - jestli opravdu vydržela 12 let (a podle svého vzhledu asi jo), tak fakt smekám.
 5. března 2005v 12:25 | odkaz
4. března 2005 - "Optimalizace MHD"
Jak už asi víte z jiných zdrojů, od 1.4.2005 dochází k jednomu z nejdrsnějších omezení v historii pardubické MHD. Kromě několika drobnějších změn je tou hlavní omezení na linkách 1, 5, 6, 8 a 13. Stručně řečeno - ranní špička interval 10 minut, sedlo 15 minut a odpolední špička 12 minut (!!!). No uvidíme ... Hlavně odpoledne na linkách 6 a 13 bude asi silná káva. Ale také je možné, že to dostatečný počet cestujících odradí předem a raději pojedou autem ...
 4. března 2005v 22:09 | odkaz
4. března 2005 - Něco pro statistiky
Podle fotek na http://www.almaty.freenet.kz je už jisté i číslo trolejbusu 330. V Kazachstánu nese číslo 3081. Viz nové fotky zde Naše vozy v Almaty. Ačkoliv autor kazašské stránky si myslí něco jiného, tak je to určitě 330, protože 331 stojí na jiné fotce neprovozní v depu a jiný vůz série 08 jsme tam neprodali. Ne zcela jisté zůstávají čísla vozů 325 (asi 3078), 326 (asi 3083), 327 (asi 3079) a osud trolejbusu 328. Ten na fotce na uvedeném webu je ve skutečnosti ex-331. Na stránce je také nové foto ex-319 v reklamním nátěru (původně byl v Almaty vůz bílo-modrý).
 4. března 2005v 21:49 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz