Je to dobrá zpráva pro cestující, špatná pro šotouše. S "ceduláky", tedy nerekonstruovanými trolejbusy 14Tr se přes léto v ulicích Pardubic moc nepotkáte. Jako každý rok byl vydán seznam přes léto odstavených trolejbusů (s poznámkou, že je možné ho během prázdin změnit). Letos seznam obsahuje trolejbusy 306, 334, 351, 355, 356 a 361. Opravdu jsou v něm uvedeny i dnes už nepoužitelné trolejbusy 334 a 355, které jsou mimo provoz už od března a mají demontovaný odbavovací systém. Trochu překvapivě není v seznamu trolejbus 305, ale zbytek je jasný - z celkem sedmi provozuschopných ceduláků nebudou kromě 305 celé prázdniny odstavené jen reklamní trolejbusy 357 a 362. Ovšem, to že nejsou na seznamu neznamená, že by se nějak moc podívaly do města. Letní vypravenost je podstatně slabší a tak například dnes, druhý den platnosti letního omezení doprravy v pracovní dny stály všechny cedulové vozy odstavené ve vozovně. Až na vyjímku v podobě t-306 u plotu stály všechny na 10. stopě. Obešel jsem "vozovou hradbu" s foťákem >
Ceduláci odpočívají (12 x foto).
Pro připomenutí osoby a obsazení - provozuschopné nerekonstruované trolejbusy 14Tr k 3.7.2007:
305 14Tr11/6, v.č. 11665, r.v. 1991, pův. pro SSSR, zařazen 15.5.1992, bílý
306 14Tr11/6, v.č. 11669, r.v. 1991, pův. pro SSSR, zařazen 15.5.1992, starý unifikovaný nátěr
351 14Tr13/6, v.č. 11715, r.v. 1993, zařazen 20.4.1994, starý unifikovaný nátěr
356 14Tr11/6, v.č. 11673, r.v. 1991, pův. pro SSSR, zařazen 15.5.1992, starý unifikovaný nátěr
357 14Tr13/6, v.č. 11716, r.v. 1993, zařazen 20.4.1994, reklama Autosklo
361 14Tr13/6, v.č. 11717, r.v. 1993, zařazen 20.4.1994, bílý
362 14Tr13/6, v.č. 11718, r.v. 1993, zařazen 20.4.1994, reklama Grand
Pokud budou i příští rok pokračovat generálky v DP Plzeň, tak lze uvažovat o modernizaci vozů 305, 306 a 356. Trolejbusy 351, 357, 361 a 362 mají odlišné zadní nápravy a proto se pro tyto GO nehodí. Spíš lze očekávat jejich využití jako dárců orgánů pro starší provozní "emka" vybavené tou samou nápravou.
Osudy ostatních pardubických cedulových trolejbusů 14Tr:
1 kus historický (311)
3 kusy sešrotovány (315, 317, 332)
8 kusů vyřazeno z provozu a odstaveno bez odbavovacího systému (307, 308, 314, 334, 337, 339, 344, 355)
23 kusů prodáno pojízdných na východ (301, 303, 309, 310, 313, 316, 318-331, 336, 338)
10 kusů modernizováno na standard "M" (334, 340-343, 345-349), z toho 334 už mimo provoz