Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - červenec 2007

26. 07. 2007 - Třída Míru trochu jinak
O Třídě Míru se na webu zmiňuju hlavně v souvislosti s uvažovanou pěší zónou a nebo zase naopak kvůli množství aut, které tam pořád jezdí. Dneska brzo ráno nebyla na Třídě Míru ani zaparkovaná auta ani žádní chodci. Jen auta technických služeb - a v ranním slunci to byl zajímavý pohled. Když jsem těsně po šesté za jedním stál, udělal jsem přes (špinavé) přední okno t-399 pár fotek > tady na této stránce jsou.

Dneska ráno v šest ...
 26. 07. 2007v 22:09 | odkaz
25. 07. 2007 - Nejnevhodnější místo pro poruchu
Pokud pominu možnost poruchy trolejbusu přímo uprostřed křižovatky, tak pěkné komplikace přinese uváznutí trolejbusu na začátku pravého oblouku, nejlépe na výjezdu z vedlejší ulice. Přesně to se dneska stalo trolejbusu 397 u Grandu. Další informace jsou u fotek (všechny jdou kliknutím zvětšit).
nepojízdná 397
Nepojízdná 397 stojí ve výjezdu z třídy Míru. Trolejbus 24Tr číslo 322 stojí napříč křižovatkou, protože vzadu už má t-390 přeložené sběrače na protější stopu.

Couvající 322
Trolejbus 322 za asistence řidiče z t-397 couvá zpět do náměstí, aby umožnil průjezd t-390

390
Kolem t-397 už vyjíždí trolejbus 390 po protisměrné stopě

390
Trolejbus 390 už vyjel z třídy Míru. Jak je vidět, ke správné stopě z třídy Míru má pořád daleko, nakonec si sběrače přesadil na stopu vedou ze Sukovky třídy

319
Trolejbus 24Tr číslo 319 projel bez přesazování sběračů, bylo to ale hodně "fousové". 21Tr by zřejmě projet nedokázala.
 25. 07. 2007v 19:07 | odkaz
22. 07. 2007 - Linka 51 se Sanosem a 358
Dnes, v neděli 22.7.2007, byly letos poprvé na lince 51 dva trolejbusy. Podnikovou 9Tr číslo 358 doplnil na druhém pořadí Sanos 329. Několik fotek mých a dvě od kolegy OČ najdete zde > akce 22.7.2007. Neúčastnil jsem se akce tentokrát aktivně, nýbrž jsem byl úplně normálně na výletě s dcerou do Bohdanče na zmrzlinu. Cestou tam jsme jeli v poloprázdné 358, cestou zpět ve slušně zaplněném Sanosu.
Sanos kryjící se fontánou
Přijíždějící Sanos se kryje za vodní tříští z vodotrysku na náměstí v Bohdanči
 22. 07. 2007v 21:13 | odkaz
21. 07. 2007 - Další Moskvič ?
Není to úplně na 100%, ale asi to tak dopadne a kolega MK rozšíří počet našich Moskvičů už na čtyři kousky. Kvůli množícím se autům jsem (prozatím provizorně) předělal stránku o autech na pouhý rozcestník k jednotlivým strojům. Pokud vidíte původní verzi, párkrát zmáčkněte F5 nebo CTRL+F5. Skoro každý stroj má nyní svou vlastní stránku.
2137
 21. 07. 2007v 01:32 | odkaz
17. 07. 2007 - Linka 51 opět vyjede 22.7.2007
Nostalgická trolejbusová linka 51 vyjede opět tuto neděli 22.7.2007. Letos poprvé budou v provozu dva spoje - viz jízdní řády na webu DPmP. Spoje s poznámkou "X - jede pouze ve dnech 22.7. a 23.9.2007" bude obsluhovat trolejbus PSHŽD. Z největší pravděpodobností to bude náš kloubák Sanos číslo 329. Za volantem trolejbusu PSHŽD bude kolega Petrásek. Ostatní spoje bude zajišťovat podniková devítka číslo 358, kterou bude řídit náš trolejbusový guru Lp.
Sanos 329

Ovšem zajímavý tip máme i na sobotu 21.7.2007. U našeho Musea v Rosicích nad Labem se uskuteční akce s názvem "Drezínový den". Informace získáte z letáčku, případně na webu PSHŽD a na telefonech tam uvedených.
Výřez z letáčku
Výřez z letáčku - kliknutím otevři leták ve formátu pdf, nebo použij následující odkazy
letáček v pdf (205 kB) * letáček jako jpg (285 kB)
 17. 07. 2007v 11:19 | odkaz
15. 07. 2007 - 550 km s Moskvičem
Po etapě hromadění Moskvičů jsem si rozšířil vozový park o přívěsný vozík. A to nikoliv o nějaký obyčejný, ale o krásný přívěs domácí výroby z roku 1969. Čerstvě po STK a v dobrém stavu, navíc za luxusní cenu ještě se slevou za rychlé jednání. A protože jsme se chtěli podívat ještě na další místa, tak jsme si s přítelem Michalem naplánovali na sobotu 14.7. cestu, jakou už Moskvič asi dlouho nebsolvoval. Kompletní fotogalerii z této "akce" najdete zde > 53 fotografií, tady na webu jen malé množství fotek (a ještě hodně malých). Přibližný itinerář měl tyto záchytné body: odjezd z PA po čtvrté ranní, předání jednoho předmětu v Praze, koupě vleku v obci Ledce u Plzně, návštěva autobazaristy / autošrotaře v obci Zderaz u Rakovníka, naložení ND na Moskviče v Lukách pod Medníkem. A jak to celé probíhalo?

Ranní foto s Kunětickou horou

Do Moskviče jsem investoval 200 korun a koupil mu dálniční známku. Proto jsme si chtěli užít D11 opravdu od začátku a nejprve jsem se vydali z Pardubic na sever. Před Hrobicemi vznikla také tahle ranní fotka. Přes Opatovice jsme se dostali na D11, na kterou jsme najeli asi deset minut po páté. Nejprve jsem si myslel, že pojedeme tak do 100 km/h, ale Moskvič byl rozhodně proti. Naprosto bez problémů dosahoval rychlosti podstatně vyšší (tady je ručička pěkně vidět). Cesta do Prahy po prázdné dálnici utíkala velice rychle, a tak už chvilku po čtvrt na sedm jsme pořídili následují fotku.

Praha - nedaleko Tančícího domu

V sobotní ráno jsme si užili krásně průjezdnou Prahu a tak jsme na Plzneňské chvíli čekali, než jsme vzbudili kamaráda, kterému jsme něco vezli. Michal našel opodál doslova "utržené sluchátko" a po vzoru nyní opět reprízovaného Malého pitavalu, kde hrdinní kriminalisté jezdí v žigulech, warťasech a embéčkách, nainstaloval sluchátko do Moskviče a plynule hlásil náš pohyb centrále :)

Tady Lípa 3 ....

I když jsme sice měli velice slušné mezičasy, moc jsme se nezdržovali a pokračovali dál po D5 směrem na Plzeň. I tam jsme byli zase o hodně dřív, než jsem plánoval - Moskviči jsme dokonce na chvíli zahnali ručičku až za pravý okraj stupnice (nekvalitní foto - ručička je ten malý červený bod daleko vpavo). Takže nakonec jsme stihli ještě chvíli pozorovat plzeňské trolejbusy (pár fotek je v galerii) a projet se po Plzni, kde bylo také velice volně průjezdno. K prodejci vleku jsme dorazili nakonec před půl desátou. Protože nenastaly žádné komplikace, změnily majitele nejen moje peníze, ale také vlečňáček. Na jednom boku se na něm stkví samolepka "BRIGITTE" a tak dostal hned i jméno - "Bridžitka".

Souprava v obce Ledce
Souprava těsně po spřažení
Kapacita jedné Kůny
Zkouška kapacity vlečňáčku

Po odjezdu z Ledců už jsme měli vysloveně spoustu času. Ten jsme využívali například k zastávkám na nádražích poblíž naší trasy. Stavili jsme se například na nádraží v Horní Bříze. Dále jsme přes Plasy dojeli do Kralovic. Ty jsou konečnou stanicí vlaků od Rakovníka, dále do Mladotic je trať nesjízdná a už mnoho let jsou tam vlaky nahrazeny autobusy. Když se v letech 1997-2001 nejezdilo ani do Kralovic, pořídil jsem tam tyhle dvě fotky. Dneska je kolejiště stanice obnovené a jak je vidět na fotce, polední vlak prázdný nepřijel.

Výstup cestujících v Kralovicích
Kralovice
/Provoz v Jesenici
I při křižování motoráčků v nedaleké Jesenici na trati Rakovník - Blatno bylo na stanici rušno

Další zastávkou bylo něco mezi bazarem a vrakovištěm v obci Zderaz (odkaz). Nakonec jsme si nekoupili polského fiata 125p, po kterém jsme původně kouali. Ale protože na dvoře oné usedlosti stojí opravdu zajímavá auta, o jednom z nich už silně uvažujeme (to ovšem na onom webu není). Další cesta naší expedice vedla do Kolešovic a nakonec do Chrášťan, kde jsem si kromě obligátního motoráčku řady 810 na trati z Rakovníka vyfotil i parní vlak KHKD na lokálce z Krupé.:

Parní vlak, Moskvič se krčí vlevo

Zbytek cesty proběhl ve stejné pohodě jako celý den. Nejprve jsme se po silnici R6 dopravili do Prahy, tak potom přes Radotín do Davle a po překonání Vltavy do Luk po Medníkem. Tam jsem totiž Moskviče kupoval a ještě jsem tam měl k vyzvednutí nějaké náhradní díly, které jsme minule neodvezli. Závěrečnou etapu do Pardubic jsme ještě kouskovali návštěvami Kostelce nad Č. l. a Kouřimi. Do Pardubic jsme nakonec dorazilli kolem deváté hodiny večerní. Celkem jsme za den ujeli 550 kilometrů a to především ráno bez vleku s velice solidním rychlostním průměrem. Spotřebu nesleduju, nechci si kazit jinak výborný pocit z tohohle auta.

Retro v Kostelci
Historická souprav na historickém náměstí - Kostelec

810 do Kouřimi
Další z mnoha motoráků řady 810 - tady mezi Bošicemi a Kouřimí

Poslední foto
Poslední fotka dne - Kolín a most přes Labe


 15. 07. 2007v 00:44 | odkaz
07. 07. 2007 - Důležité semafory mimo provoz
V noci ze čtvrtka na pátek se stala vážná nehoda nákladního a osobního auta na křižovatce ulice Dašické a silnice I/36. Následkem nehody nefungují na této důležité křižovatce už druhý den semafory. Dopadly totiž takhle > Semafory po nehodě (5xfoto). Podle informací na webu ÚAMK bude oprava provedena až po 9.7., takže ve špičkách pracovních dnů je možné na tomto místě očekávat komplikace - především odbočení z Dašické doleva (z obou stran) je při větším provozu bez semaforů velice obtížné.
Semafory mimo provoz
 07. 07. 2007v 19:47 | odkaz
06. 07. 2007 - Změna dopravního značení na Dubině
Po opakovaných kolizích trolejbusů vyjíždějících z točny Dubina, sever a automobilů vyjíždějících z Dubinské ulice došlo na úpravu značení na této křižovatce. O poslední nehodě je info tady. V článku uvedený plánek osazení křižovatky dopravními značkami už neplatí. Změna spočívá jednak v náhradě značky "Dej přednost v jízdě" za "Stůj, dej přednost v jízdě" na výjezdu z točny a hlavně v úpravě dodatkových tabulek u výjezdu z točny a z Dubinské ulice. Podle vyznačených tvarů křižovatek se nyní jedná o vlastně o dvě křižovatky, kdy na napojení Dubinské a na výjezdu z točny (zřejmě myšlené jako místo ležící mimo silnici) se řeší přednost v jízdě samostatně. Osobně považuju tohle nové řešení za alibismus který legalizuje nesprávné chování řidičů IGK jedoucích z Dubinské ulice. Dodatková tabulka už svým názvem je pouze dodatková - a tady dvě nepatrné změny na tabulkách zcela mění logiku přednosti na křižovatce, která ovšem stavebně zůstala úplně stejná. Takže základním problémem není způsob ozačení této křižovatky (křižovatek), ale spíš podivný tvar napojení výjezdu z točny - takhle nejednoznačný výjezd není u žádné jiné točny MHD v Pardubich. Tři obrázky současného řešení jsou zde.

Obrázky z Dubiny
Tabulka je původní, jen upravená - "vygumovaná" Dubinská ulice je stále trochu vidět...
 06. 07. 2007v 21:43 | odkaz
03. 07. 2007 - "Ceduláci" odpočívají
Je to dobrá zpráva pro cestující, špatná pro šotouše. S "ceduláky", tedy nerekonstruovanými trolejbusy 14Tr se přes léto v ulicích Pardubic moc nepotkáte. Jako každý rok byl vydán seznam přes léto odstavených trolejbusů (s poznámkou, že je možné ho během prázdin změnit). Letos seznam obsahuje trolejbusy 306, 334, 351, 355, 356 a 361. Opravdu jsou v něm uvedeny i dnes už nepoužitelné trolejbusy 334 a 355, které jsou mimo provoz už od března a mají demontovaný odbavovací systém. Trochu překvapivě není v seznamu trolejbus 305, ale zbytek je jasný - z celkem sedmi provozuschopných ceduláků nebudou kromě 305 celé prázdniny odstavené jen reklamní trolejbusy 357 a 362. Ovšem, to že nejsou na seznamu neznamená, že by se nějak moc podívaly do města. Letní vypravenost je podstatně slabší a tak například dnes, druhý den platnosti letního omezení doprravy v pracovní dny stály všechny cedulové vozy odstavené ve vozovně. Až na vyjímku v podobě t-306 u plotu stály všechny na 10. stopě. Obešel jsem "vozovou hradbu" s foťákem > Ceduláci odpočívají (12 x foto).
Pro připomenutí osoby a obsazení - provozuschopné nerekonstruované trolejbusy 14Tr k 3.7.2007:
305 14Tr11/6, v.č. 11665, r.v. 1991, pův. pro SSSR, zařazen 15.5.1992, bílý
306 14Tr11/6, v.č. 11669, r.v. 1991, pův. pro SSSR, zařazen 15.5.1992, starý unifikovaný nátěr
351 14Tr13/6, v.č. 11715, r.v. 1993, zařazen 20.4.1994, starý unifikovaný nátěr
356 14Tr11/6, v.č. 11673, r.v. 1991, pův. pro SSSR, zařazen 15.5.1992, starý unifikovaný nátěr
357 14Tr13/6, v.č. 11716, r.v. 1993, zařazen 20.4.1994, reklama Autosklo
361 14Tr13/6, v.č. 11717, r.v. 1993, zařazen 20.4.1994, bílý
362 14Tr13/6, v.č. 11718, r.v. 1993, zařazen 20.4.1994, reklama Grand
Pokud budou i příští rok pokračovat generálky v DP Plzeň, tak lze uvažovat o modernizaci vozů 305, 306 a 356. Trolejbusy 351, 357, 361 a 362 mají odlišné zadní nápravy a proto se pro tyto GO nehodí. Spíš lze očekávat jejich využití jako dárců orgánů pro starší provozní "emka" vybavené tou samou nápravou.
Osudy ostatních pardubických cedulových trolejbusů 14Tr:
1 kus historický (311)
3 kusy sešrotovány (315, 317, 332)
8 kusů vyřazeno z provozu a odstaveno bez odbavovacího systému (307, 308, 314, 334, 337, 339, 344, 355)
23 kusů prodáno pojízdných na východ (301, 303, 309, 310, 313, 316, 318-331, 336, 338)
10 kusů modernizováno na standard "M" (334, 340-343, 345-349), z toho 334 už mimo provoz
Odpočívající veteráni
 03. 07. 2007v 22:44 | odkaz
02. 07. 2007 - Linka 52 a další fotky od PB
Kolega PB zásobuje web trvale, dnešní aktualizace je pouze z jeho fotek. Jsou přidány další "cedulové" fotky - trolejbusy 305, 351, 357 a 361. Doporučuji například tuto fotku t-351 s tzv. negativním kneelingem v zastávce Kosmonautů. Doplněna je také fotka B951 číslo 53 s novými rychlými pruhy. Nutno uznat, že i devítistovce pruhy velice sluší. Pavel poslal i obrázky z nedělní linky 52 > Akce 1.7.2007.

Linka 52

A jako odbočku od provozu MHD v Pardubicích přidal kolega PB například tenhle krásný hasičský autobus, zachycený u pardubického hlavního nádraží.
hasiči
Kliknutím otevři stránku - 2 x foto autobusu
 02. 07. 2007v 00:01 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz