Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - červenec 2005

30. 07. 2005 - Uhlí na silnice II a jiné
Předevčírem se v Ostravě vyklopil další náklaďák s uhlím. O tom minulém tady. Zase ta samá otázka - to jsou na tom železnice tak špatně, že se musí uhlí vozit kamiony? A ještě z Polska do Ostravy? Možná je zatím i neschopnost a nechuť ČD své služby prodat. Poslední vlečka mimo hlavní stanice na chrudimských lokálkách - do cihelny v Úhřeticích už také zase nejezdí. Kamiony jsou levnější a hlavně se mnohem jednoduše objednávají. Taky se nemusíte hádat s Drážním úřadem kvůli vlečce. To, že kamiiony jezdí do cihelny po místních silnicích, které drží pohromadě většinou jen silou vůle už nikomu nevadí. Náklaďáky se potom následně převracejí na dálnicích, bourají do rodinných domů, zabíjejí chodce a podobně. To je přece pohoda. Po sebemenší lokálce převezete vlak o několika stech tunách a nikdo o tom neví. Ach jo.

Dnes v podvečer jsem po mnoha letech využil služby linkového autobusu Connexu. Přiznám se, že kam nejede vlak autobusem nejedu a raději si vezmu auto. Ale dnes jsem auto neměl, takže jsem se projel z Pardubic na Seč busem. Vlastně to bylo zcela v pohodě, jela letos vyrobená "devítistovka", autobus byl čistej, spolucestující v pohodě, řidič jel bezpečně. Jen jedna věc trochu překvapila. Občas mi dost vadí špatně zpracované chronometráže u pardubické MHD, které vás mimo špičku někdy vysloveně nutí plazit se 20 km/h. Connex je na tom ale podobně a zřejmě stále počítá s erťáky s vleky! Na úseku Heřmanův Městec - Seč jsme totiž velmi klidnou jízdou s několika zastávkami najeli proti JŘ celých +10 minut. A to je na takovém kousku opravdu síla.

A ještě něco - malotraktor asi viděl každý, ale co malokombajn?

Malokombajn

 30. 07. 2005v 21:43 | odkaz
29. 07. 2005 - Nástupy kurzů na webu
Na stránce http://www.trolejbus.cz/mhd-pardubice-nastupy.htm je platný přehled všech pravidelných kurzů autobusů i trolejbusů MHD Pardubice. V tabulce najdete počet hodin, kilometrů a kol, které ujede ten který spoj. Prozatím jsou to nástupy platné pro prázdninové letní období, měly by tam snad být stále aktuální verze.
 29. 07. 2005v 00:44 | odkaz
25. 07. 2005 - Výzva pro zaměstnance DPmP a.s. a linka 51
Zdravím všechny čtenáře těchto stránek, pracující v pardubickém "dopraváku". O hodně z Vás vím, ale o dalších asi ne. Pokud chcete přispět informacemi či fotkami k dalšímu rozvoji webu, budete vítáni. Stejně tak ale uvítám i kritiku či upřesnění údajů. Napsat mi můžete mejlem, nebo do Návštěvní knihy. Děkuji.

V neděli 24.7.2005 jezdila opět linka 51. Tentokrát zcela v režii DPmP - nasazena byla devítka číslo 358. Zajištění akce uvnitř DP sice opět trochu zaskřípalo, ale vliv vylepených jízdních řádů a propagace v tisku se projevila v hojné účasti cestujících. Několik jich dokonce spoje využilo ke spojení do/z práce v Semtíně a Rybitví. Na rozdíl od dřívějších jízdy linky 51 byl i větší zájem o celodenní jízdenky na linku 51. Na stránce o akci jsou tři fotky od kolegy Lp, zase z trochu jiných úhlů a míst než jindy.
 25. 07. 2005v 23:31 | odkaz
23. 07. 2005 - Návštěvní kniha
Tak jsem tomu konečně věnoval těch pět minut. Nyní máte k dispozici návštěvní knihu.
 23. 07. 2005v 10:10 | odkaz
23. 07. 2005 - Bílá je dobrá, ale krémová je lepší...
... řekli si asi v Kooperativě a nechali si změnit reklamu na trolejbusu 377. Ten byl od zařazení stále jen "jejich", reklamu dostal ještě před prvním výjezdem na linku. Služivá bílo-zelená reklama na něm vydržela tedy celých šest let. Ovšem to co je na trolejbusu teď se dá vysvětlit pouze tím, že reklamní manažer Kooperativy zešílel. Celá spodní polovina trolejbusu je olepená krémovou fólií, na které jsou neuvěřitelně malá a nevýrazná loga a adresy Kooperativy. Zepředu a zezadu není rafinovaně nic, jen krémová plocha. Opravdu velmi nápadité - hned to každého osloví. Takhle si tedy představuje inzerent celovozovou reklamu (porovnej s a-158 vedle):


V plné "kráse" je k vidění na stránce trolejbusu 377.
 23. 07. 2005v 00:12 | odkaz
20. 07. 2005 - Uhlí jezdí po dálnici D1
Další nehoda na dálnici D1 plnila dnes hlavní zpravodajské pořady našich TV stanic. Kamion plný uhlí se v zúžení převrátil na protijedoucí auto. Něco je asi opravdu špatně. Ne proto, že se dálnice stále opravuje a má se i rozšiřovat, ale PROČ je výhodnější vozit uhlí autem po dálnici než po železnici? Co to bylo za uhelnou specialitu, že se musela vézt po dálnici? Ať už je chyba na kterékoliv straně, tady přece nejde jen o konkurenci silnice a železnice. Pokud se na naše silnice mají vůbec auta vejít, mělo by jasně platit, že uhlí, chemie, štěrk a další hromadně přepravované věci patří na železnici. Tady by měl opravdu stát něco pro podporu železnice dělat. A to ne kvůli zisku ČD, ale v zájmu státu, jeho silnic a občanů na těch silnicích. Hustá síť českých železnic dopraví téměř cokoliv kamkoliv, jen chtít ... Ale když například při nakládce v Třemošnici požadují ČD od zákazníka, aby jezdil s papíry autem do Čáslavi, tak ho jen a jen motivují k přechodu na silnici.
Po skoro deseti letech jsme se podívali na jedno z romantických míst na síti ČD, na odbočku Obora. Více najdete zde > Obora.

Jo - a autobus 145 opravdu stojí v nástupní zastávce Opočínek, točna - čili na konci linky 15.
 20. 07. 2005v 21:56 | odkaz
18. 07. 2005 - Jedna malá hádanka
Dnes nepřinášíme žádný převratný objev, pouze malou hádanku. Na kterém místě je zachycen bus číslo 145? Je na pravidelné lince, jen jsem mu digitálně "zhasnul" transparent.

Kde to je?


Ačkoliv to místo na fotce vypadá jako by tam měla končit nějaká maďarská polní dráha, je to opravdu vyfocené dnes a na lince DPmP. Kdo to pozná, ať napíše ...
Celá fotka v lepší kvalitě je tady http://www.trolejbus.cz/b/b-145-kde.jpg.
Tři fotky montáže vrchního vedení na kruhovém objezdu U Kalvodů poslal kolega Lp. K nalezení na stránce o výluce.
 18. 07. 2005v 21:02 | odkaz
18. 07. 2005 - Autobusy pod dráty III
Přeložení trolejového vedení v Trnové se podařilo dokončit již kolem nedělního poledne a tak po zkušební jízdě byly ještě v neděli z linek 3, 7 a 11 staženy autobusy a opět nasazeny trolejbusy. Autobusů pod dráty se ale nezbavíme, už tento týden budou nasazeny na linku 2. V Pardubičkách bude totiž kvůli asfaltování znemožněný vjezd na točnu a tak se autobusy budou točit až na kruhovém objezdu u Foxconnu.
Nová reklama trolejbusu 383 už pořádně je zde > stránka tr 383. S autobusem 158 jsem se dnes podíval na místa, kde se běžně vozy MHD nevyskytují, dvě fotky zde > stránka a-158.
 18. 07. 2005v 00:25 | odkaz
17. 07. 2005 - Autobusy pod dráty II.
Ještě před pár lety znamenala každá výluka trolejbusů důvod k nasazení i těch nejstarších autobusů. Většina cestujích se těšila, až se trolejbusy zase vrátí. Dnes je situace jiná. Po několika omezeních provozu a nákupu nových autobusů to včera vypadalo takhle: Autobusy pod dráty - 8 fotek. I když byla situace příznivá tím, že se jednalo o víkend, kombinace nasazených autobusů na linkách 3, 7 a 11 byla včera: 141, 142, 148, 160, 161, 166, 168 a 175. Jen 141+142 jsou B930, ostatní jsou Citybusy. Je to ale dvousečné, až do Bohdanče v pondělí dorazí nějaká unavená 14Tr, cestující si vzpomenou na Citybusy o víkendu v dobrém ...

Úprava trolejového vedení u Kalvodů

 17. 07. 2005v 13:29 | odkaz
15. 07. 2005 - Autobusy pod dráty a další
Tento víkend není zrovna vhodný pro trolejbusovou foto-návštěvu Pardubic. Hned za 7 vozů vyjedou autobusy. Kvůli překládání vedení na kruháku v Trnové (viz zde) nepojedou trolejbusy na linkách 3, 7 a 11. V provozu tak bude pouze 13 vozů (po třech na linkách 1,2 a 5 a čtyři na třináctce). Autobus 143 je dalším vozidlem, které utrpělo šrám v areálu DP. Přišel o přední světlo, stěrače a snad je i prasklé čelní sklo. Podrobnosti neznám.
 15. 07. 2005v 23:58 | odkaz
14. 07. 2005 - Další nová reklama - Flamy Pardubice
Dnes se v provozu objevil trolejbus 383 se zbrusu novou reklamou firmy Flamy Canon Pardubice. Zatím jen malá nekvalitní fotka z UMY dnes ráno:

383 na UMĚ ráno 14.7.2005

 14. 07. 2005v 21:40 | odkaz
12. 07. 2005 - Kruhový objezd v Trnové
Stavba kruhového objezdu v Trnové u restaurace U Kalvodů už finišuje. Dnes byl v podstatě hotový. Ale až do víkendu (kdy bude přeloženo trolejové vedení) bude komplikovaný průjezd trolejbusů směrem z centra ke Globusu. Zatím mají povoleno přejíždět přes plastové retardéry na vozovce. Na tomhle obrázku překonává staveniště trolejbus 378 s notně vykloubenými sběrači.
 12. 07. 2005v 19:48 | odkaz
10. 07. 2005 - Trolejbus 21Tr číslo 391 utrpěl úraz
Tr 391 má vysklené střední boční okno na levé straně vozu. Stalo se to ve vozovně, podle ústního podání není znám viník. Trolejbus byl prostě najednou bez okna. Existují teorie o tom, že do vozu bouchnul některý z řidičů cizích vozidel (návštěvník myčky či benzinky) a po činu zbaběle prchnul. Fotka je na stránce trolejbusu 391.
 10. 07. 2005v 00:23 | odkaz
09. 07. 2005 - Nová reklama na trolejbusu 396
Trolejbus má oba boky polepené oranžovou folií s reklamou na hudební akci "Žlutý fest", která se koná 5.8.2005. Takže reklama bude mít zřejmě stejně dlouhé trvání. Fotka je zde. Trolejbus 339 dostal před odjezdem do Archangelska částečně nový lak a teď už stojí připravený k převozu.
Kromě toho, že jsem si trochu pohrál s grafikou webu, doplnil jsem stránku aktuálního stavu vozidel o mini-náhledy jednotlivých trolejbusů podle aktuální reklamy. Je to taková ptákovinka, ale venku pršelo, tak nebylo co dělat...
Vypadá to asi takhle:
305: , 306: , 307: , 308: atd...
 09. 07. 2005v 10:02 | odkaz
06. 07. 2005 - MHD Brno - hlavně trolejbusy
Dnes jsem byl v Brně, bohužel ne kvůli MHD - tak jsem si alespoń sedl večer ke skeneru a doplnil na web zase něco z brněnského archivu. Jezdím tam často a tamní provoz je pro elektrofilního nadšence do dopravy určitě velmi zajímavý. Věnují se mu ale jiní na lepší úrovni, proto zde jsou doplněny hlavně opravdu archivní fotky - u trolejbusů 9Tr jsem přeskenoval většinu původních hrozných fotek.
Malá ukázka vysloveného kýče z roku 1989:

devítka a té-trojka u nádraží - roku 1989


Tato i další fotky jsou zde: http://www.trolejbus.cz/brno.htm.

Také kolega OČ se hrabe v archivu a poslal dvě krásné fotky pardubických devítek v roce 1992. Najdete je na stránkách t - 304 a t - 359. Trolejbus 304 je vyfocený na Zborovském náměstí (stylově doplněný Ikarusem, Š1203 a dvěma Moskviči), trolejbus 359 potom odbočující manipulaně na Skřivánku do Teplého. Zajímavé je, že vůz 28. série má na fotce typický "stykačový" nárazník s otvory pro mlhovky, který předtím i potom neměl. Trvale s takovým nárazníkem jezdil jen t - 357.
 06. 07. 2005v 23:15 | odkaz
05. 07. 2005 - Dvakrát barevně z roku 1989
Prohrábl jsem zase trochu archiv a počítač. Něco nového je na stránce o Plzni. Docela dost předělaná je stránka o autorech - doplněny jsou hlavně naše "ksichty". Dále je teď na webu k dispozici netříděný a tedy chaotický přehled všech stránek - už i já sám se na webu občas ztrácím.
Na stránce o pražské osmičce v Pardubicích v roce 1989 jsou dvě barevné fotky kolegy OČ. Je to z diapozitivů, ale hlavně záběr z třídy Míru stojí za to.


Fotky jsou zde - http://www.trolejbus.cz/akce_19890826.htm

Na stránkách PSHŽD je aktualizovaná stránka o zrušené tratí Smidary - Vysoké Veselí.
 05. 07. 2005v 11:04 | odkaz
03. 07. 2005 - Pochvala pro Dopravní podnik
Místní to možná ani nezaregistrovali, pro přespolní je to zase samozřejmost. Každopádně při změně jízdních řádů od 1.7.2005 byly vyměněny všechny zastávkové jízdní řády (tedy i ty nezměněné) a na všech jsou nyní u seznamu zastávek uvedeny jízdní doby! Tato jinde běžná věc se ojediněle objevila už dříve (tuším na lince 15), ale nyní je to pojaté velkoryse neboli globálně. Kromě toho se výrazně zvýšil počet stanic vybavených JŘ linky 51.
Pardubice jsou nyní městem dopravních kuželů. Kromě pokračující výstavby marketu OBI, kde zužují kužely silnici a frézování asfaltu u točny v Pardubičkách si jich MHD užila především v Trnové. Firmě stavící tam kruhový objezd se podařilo v pátek asfaltovat tak kvalitně, že v sobotu se opět nový asfalt frézoval a znovu pokládal. To za plného provozu MHD i aut. Na lince 3 vznikaly zpoždění až 10 minut při čekání v kolonách - projíždělo se střídavě jen po jedné stopě. Úplný rozklad potom před polednem nastal na linkách 7 a 11. Ty totiž o víkendu zajišťují přejíždějící vozy a při jednom kole vozovna - Globus - Dubina - Globus - vozovna musely projet staveniště hned 4 x. A to na Dubině jsou pouze 2 minuty vyrovnávačka a u Globusu maximálně 4. Některé spoje byly opožděné až o 20 minut. Nyní se na místě montují retardéry vyznačující kruhový objezd. Do přeložení vedení ve dnech 15. - 17.7. zatím trolejbusy budou jezdit přes retardéry. V těchto dnech by také měl být částečně omezen provoz po mostu Pavla Wonky - na linkách 3, 7 a 11 budou nasazeny autobusy.
 03. 07. 2005v 21:44 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz