Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - srpna 2007

31. srpna 2007 - Zadrhávající aktualizace webu
V posledních týdnech nebyla aktualizace zrovna pravidelná, a má několik důvodů. Ten první je na straně našeho poskytovatele internetového připojení (jméno se mi ani nechce napsat, tak aspoň odkaz).

Rychlost....
S tímhle se aktualizovat nedá

Dalším důvodem byla dovolená webmastera. Její první týden jsem trávil v západních Čechách, přesněji řečeno tady. Na železnici jsem si nějaký čas našel, na MHD jen úplně malinko. Jen pouhé dva obrázky MHD - jeden z Klatov a jeden z Domažlic - jsem dal sem > MHD na západě Čech.

Silnice
Autem jsme za dovolenou ujeli kolem 1000 km. Na těhle silnicích to byla ovšem úplná pohodička...
Retro foto
Pardubák namlsaný koridorem s ešusy a pendolíny na tohle není zvyklý ... foceno opravdu před deseti dny v Janovicích nad Úhlavou. Nebo před deseti lety? Nebo dvaceti? Nebo třiceti....

Druhý týden dovolené jsem strávil pracovně. S ex-hodonínskou C734 jsem jezdil po čtyři odpoledne na náhradní dopravě mezi Chocní a Litomyšlí. Po silničkách přes Dvořisko a Sruby i po silnici I/35 se mi s ní jezdilo výborně.
AD Bartoš
Kooperace řidičů DPmP a autobusů AD Bartoš v praxi - s oranžovou "šestkou" jezdil kolega 2555, s bílou čtyřkou já. Obrázek je pořízený před nádražím ve Vysokém Mýtě.
 31. srpna 2007v 19:06 | odkaz
26. srpna 2007 - Nostalgie za běžné jízdné
Zatímco PSHŽD vybírá při nostalgických jízdách motoráčků z přelomu čtyřicátých a padesátých let minulého století zvláštní jízdné, milovníci půl století starých vlaků mají v síti ČD stále možnost projet podobně starými motoráky se za normální jízdné. Během dovolené v Pošumaví jsem si udělal chvilku i pro nafocení Křižování dvou motoráků řady 831 v v žst. Pocinovice. Dva veliké skoro prázdné motoráky, předimenzované nádraží a hned pět zaměstnanců ČD v akci - výborná ukázka ekonomického přístupu k železnici.
motoráky
Od roku 1957 se změnil jen nátěr ... realita roku 2007
 26. srpna 2007v 20:14 | odkaz
18. srpna 2007 - Omyly a mýty díl I. a aktuální info
Dovolím si malinko upravit "hlášku" Pavla Soukupa, kterou uvádí cyklus o bezpečnosti na silnicích STOP - Mezi řidiči i cestujícími je rozšířeno mnoho polopravd, omylů a mýtů o řízení vozidel MHD. Těch omylů a mýtů mně napadá hodně, v dnešním prvním dílu uvedu dva:

Mýtus 1 - autobus má velká okna a zrcátka a proto jeho řidič vidí kolem vozu lépe než řidič osobáku
Lepší pohled má pouze směrem dopředu, kdy kouká z nadhledu čelním oknem. Jinak je to ale absolutní nesmysl. Autobus (nebo samozřejmě i trolejbus) má sice větší zrcátka a okna, ale také větší mrtvé úhly ve výhledu řidiče. Ve výhledu z místa řidiče vadí nejen sloupky předního okna, ale (a to si hodně lidí neuvědomuje) výrazně také právě ona velká zrcátka. V pohledu do pravého zrcátka zase vadí odrazy ve skleněných dveřích kabiny. A například při odjíždění ze zastávky vyjíždí autobus vlastně jen "na zrcátka" - v pravém sleduje poslední dobíhající zoufalce, v levém provoz na silnici na kterou vyjíždí. Navíc řidič MHD musí sledovat lidi ve voze ve vnitřním zrcátku, a tak je div, že má vůbec občas čas podívat se i před autobus. A i tam moderní vozy už nemají zrcátko směrované na přední nárazník, takže úplně před vůz také není vidět.
Především chodci odmítají tyhle věci chápat. V horším případě se snaží nechat se přejet rozjíždějícím se trolejbusem (tragický případ z února 2003 na Dukle to jen potvrzuje). V lepším případě se alespoň jako cestující vztekají, že na ně řidič nečeká, ačkoliv přicházejí právě ze směru některého mrtvého úhlu.
Mrtvý úhel
Tohle jsou sice mrtvé úhly osobáku, ale nepochybujte, že autobus je na tom podobně.


Omyl 2 - vozidla MHD naschvál zpomalují provoz v křižovatkách a zatáčkách, klidně mohou jet rychleji
Existují "řidiči", kteří psychicky nezvládají projet třeba kruhový objezd za autobusem MHD a rozčilují se, že jede pomalu. Technicky vzato většinou vozidla MHD rychleji jet můžou. Jenže řidiči osobáku si vůbec neuvědomují, že v autobuse lidí stojí, že jsou tam kočárky a třeba i invalidní vozíky. Všem odvážným nechápajícím doporučuji následující pokus - připojte si za své silné osobní auto nákladní přívěs. Na něj instalujte několik sedaček a dvě madla pro stání. Následně na vlečňák umístěte několik dobrovolníků - důchodců, maminek s kočárky a podobně - a zkuste se projet po městě. S rychlými rozjezdy u semaforů, s rychlými průjezdy kruhovými objezdy atd. Schválně kolik jich dovezete...
Ale raději to nezkoušejte a raději věřte tomu, že s desetitunovým busem naloženým lidmi se nedají řezat zatáčky jako s osobákem.

Už jsem chtěl pokračovat trochu jiným tématem, ale naopak jsem musel psaní přerušit. Do švagra Ivana jedoucího s rodinou na dovolenou totiž u Dražkovic na semaforech na nové silnici na Chrudim narazila za ním jedoucí paní a zlikvidovala jeho Š120L. Odvezl jsem naštěstí nezraněnou rodinku zase domů a čekal se švárou na nehodovku. Jenže jsem ji nedočkal, dneska je totiž nějaký špatný den a spousta nehod. Navíc se během toho čekání stala tragická nehoda osobáku a motorkáře o pár kilometrů dál u Medlešic. Policie uzavřela úsek Dražkovice - Medlešice, což spolu se uzavřením úseku kolem závodiště kvůli akci tam konané a švárovou nehodou výrazně prodloužilo jízdu mezi Pardubice a Chrudimí. Nakonec pomoc při odtahu auta převzal švagrův tchán a já se mohl vrátit.

Takže ještě k pardubické dopravě - od neděle 19.8. asi až do neděle 2.9. bude uzavřena Palackého ulice mezi OD Tesco a Domem služeb. První a poslední den uzavírky bude úsek uzavřený pro MHD. Proto i zítřejší linka 51 jede odklonem - podrobnosti na webu DPmP. Ostatní doprava bude celou dobu jezdit po ulici za hotelem Labe a po nové spojce k zimnímu stadionu. Kvůli tomu byly změněny semafory na této křižovatce. Už od ukončení rekonstrukce jsou naprogramované divně, teď se opět něco změnilo. Především je nově možné odpočit z Masarykova náměstí směrem na Závodu míri, což dříve nešlo.

Nějak jsem teď dlouho nic nevyfotil, tak alespoň jedna fotka naší t-399. Ten nesmyslný nápis na displeji byl jen pro tu fotku, déle než dvě minuty jsem lidi neděsil :)))
Do galerie ze srazu GAZ klubu jsem nasypal ještě 29 fotek od kolegy PB. Na jedné z nich je například i fotka ťuklé Volhy o které jsem psal minule. Mimochodem - galerie PSHŽD už obsahuje 1815 obrázků.

6 obrázků z Bukurešti
Nakonec jeden přírůstek do velice málo aktualizované rubriky Jiná města. Nově se můžete podívat na 6 obrázků z Bukurešti. Autora, který je tam před pár dny nafotil, znám sice 25 let, ovšem na jeho přání jeho jméno neuvádím.


A to je vše přátelé! Mám totiž před sebu 14 dní DOVOLENÉ!
 18. srpna 2007v 13:05 | odkaz
12. srpna 2007 - Byli jsme na srazu GAZ klubu
Ačkoliv automobily značky Volha/GAZ či UAZ nevlastníme a opravdu, ale opravdu si zatím žádné nebudeme kupovat, vnutili jsme se s kolegou MK na sraz GAZ klubu v ATC Rozkoš u České Skalice s našimi Moskviči. Já jel s Modrou střelou i s vlečňákem a Michal s kombíkem 2137, u kterého se mi podařilo odstranit závada v elektrice. Jako spolujezdci s námi jeli kolegové PB a LC. Na srazu byla samozřejmě spousta krásných aut - viz fotogalerie ze srazu. Ani cestou tam, ani zpět se nevyskytla ani na jednom naše autě žádná závada a vyhnuly se nám i nehody - jedna potkala bohužel účastníky strazu. Cestou z Nového Města zpět do kempu tohle auto v koloně pomuchlalo trochu sebe i Volhu 24 před sebou.
Volhy 21
Ze Skalice vedla spanilá jízda nejprve k opevnění na Dobrošově.

3 Moskviče
Na srazu by ještě jeden modrý Moskvič, ovšem proti našim poněkud menší.

V sekci Naše auta jsou aktualizované stránky o M2137 a M412. Zajímavý odkaz pro případné další fanoušky těhle sovětských aut > Katalog AZLK (rusky).
 12. srpna 2007v 16:53 | odkaz
10. srpna 2007 - První obrázky z dovolené s motoráčkem
Prozatím v neuspořádané podobě fotogalerie přinášíme první fotky z proběhlé "Dovolené s motoráčkem Karlem" - tedy z několikadenní akce s motorovým vozem M131.1228. Fotky od kolegů OČ a PB najdete zde > dovolená s motoráčkem 2007.

Pendolino v Rosicích
Mimořádné setkání s odkloněným Pendolínem v Rosicích nad Labem - to byla tečka za dovolenou

U hlavního nádraží je v plném proudu stavba elektronické tabule s odjezdy spojů MHD. Zároveň s tím byly očíslovány jednotlivé stanice - trolejbusová směr centrum je jednička, autobusová dvojka. U lihovaruje je čtyřka pro směr do Polabin a pětka pro Svítkov a Duklu. Proč neexistuje stanoviště 3 zatím netuším. Na Zborovském náměstí probíhá rekonstrukce zastávky včetně nové bezbariérové nástupní hrany. Protože zde bylo spoustu let zvykem jezdit na parkovací místa před domem přes zastávky, dá se očekávat občasné visení osobního auta přes vysoký obrubník...
Zborovské
kliknutím otevři dvě fotky rekonstruované zastávky

Na konec malé zamyšlení zcela nevážně. Líbí se mi, když se dnes stále některé firmy jmenují jménem majitele či zakladatele. Po roce 1989 byl z každého sklenářství Glasservis a boty opravoval Botex. Vypadalo to, až jako když se podnikatelé za svá jména stydí. Dneska je to už trochu jinak - zůstanu na silnicích u dopravních a stavebních firem. Denně vidím na mnoha auetch jména jako je Šmidberský, Hanzalík, Sihelský, Zdeněk Kulda, Libor Matějka, Vágner, Lžičař nebo Němeček. Jejich jména se většinou z jednoho auta postupně rozrostly na desítky i stovky aut. Mimochodem i já jsem teoreticky připravený na případné zbohatnutí - takhle by vypadala ředitelská limuzína. Ale proč tady rozebírám jména firem? Abych za volantem zaměstnal mozek, přemýšlel jsem včera dopoledne o aplikaci podobného způsobu pojmenování na mého zaměstnavatele. Jenže podle koho dopravák pojmenovat? Pelikán City Transport sice nezní zrovna blbě, ale ředitel není majitel. Majitelem je město ... a tak ať jsem vymýšlel jak jsem vymýšlel, přišel jsem jen na tohle...
 10. srpna 2007v 23:36 | odkaz
5. srpna 2007 - Těžká volba začínajícího sběratele Moskvičů
Původně jen jako zdroj náhradních dílů jsem koupil dalšího Moskviče 412. Opět je světlemodrý a jeli jsme pro něj až ke Znojmu. Jenže osobní setkání s autem bylo v dobrém slova smyslu šok. Cena auta byla zcela zanedbatelná, a právě z toho vyplýval ten šok. Auto je totiž s papíry, s baterkou, benzínem v nádrži a hlavně zcela kompletní a zcela pojízdné. Na podvalníku jelo jen kvůli propadlé STK. Motor se tváří lépe než v mojí 412, stejně tak chromové díly na autě. Ani koroze na karoserii není nijak zásadní. A teď ta volba - po prohlídce nového auta se mi ale vůbec nechce ho kanibalizovat, přitom zase na udržování dvou skoro stejných Moskvičů nemám. Prozatím padlo rozhodnutí, že znojemské auto poslouží maximálně nějakým drobným dílem, ale rozhodně nebude znepojízdněné odebráním nějaké životně důležité součástky.
Obrázky z přepravy nového přírůstku a jeho porovnání s Modrou střelou > fotografie zde .

412 na podvalníku
Obrázek z přepravy Znojemského draka
 5. srpna 2007v 12:31 | odkaz
2. srpna 2007 - Nabídka "Last Minute"
Už tuto sobotu vyráží náš historický motorový vůz M131.1228 s vlečným vozem BDlm na okružní "Dovolenou s motoráčkem". Protože jsou ještě volná místa, mohou se ještě zájemci přihlásit - kontakty jsou uvedeny na konci "Podrobného programu akce". Nemusíte se účastnit celé akce, v kombinaci s běžnými vlaky ČD je možné účastit se jen části. Hlavní "show" bude na tratích JHMD, kde bude přívěšák přepravován z Jindřichova Hradce na podvalnících do Albeře a následně do Obrataně.
Světýlko
Trolejbus 353 dnes dostal nové kryty zadních světel. Takže teď už je špatný lak na zadní části vozu v kombinaci s novými světly ještě výraznější. Budeme se asi muset opět vyhecovat k nějaké větší brigádě.
 2. srpna 2007v 14:53 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz