Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - listopadu 2005

29. listopadu 2005 - Fotogalerie Karosa
Do fotogalerie autobusů Karosa jsem přidal 13 fotek od kolejů MJ a PB. Jedná se vesměs o fotky klasických Karos 731, některé z nich (jako autobusy 79 nebo 93) už jsou vyřazené a jejich provozní záběry zatím na webu chyběly.
 29. listopadu 2005v 20:35 | odkaz
27. listopadu 2005 - Praha ...
Dnes jsme s rodinou, sestrou a jejím potomkem navštívili na otočku Prahu. Naším cílem (tedy hlavně cílem dětí) byla výstava 40 let Večerníčka. Protože jsem nejenom otec, ale také šotouš, NAŠLEHAL jsem během hodinového čekání ve frontě všechny tramvaje v okolí. Z těch fotek jsem vybral 12 kusů a ty přidal na stránku se směsí fotek z Prahy.
Praha ...
2 x T3, to je už léta symbol MHD v Praze (a určitě ještě dlouho bude)

Bezpečnost především
Už za 14 dní začnou přes Pardubice jezdit Pendolina. Ještě, že v Pardubicích všechny zastaví a nebudou stanici projíždět třeba 160 km/h. I takhle totiž vypadají pražce na 2. koleji 1. koridoru žst. Pardubice. Doufám, že na zbytku trasy už jich moc podobných nebude.
 27. listopadu 2005v 19:32 | odkaz
27. listopadu 2005 - Pár zasněžených fotek
V sobotu jsem si odpolední dvanáctku užil s autobusem 160. Vše fungovalo bez problémů a ani sněžení nepřineslo žádné komplikace. Naopak jsem pořídil alespoň pár zasněžených záběrů. Protože autobus 160 se mému objektivu dosud nějak vyhýbal, doplnil jsem na jeho stránku hned 3 záběry ze sobotního večera.
Otevři stránku fotogalerie
Na stránku ve fotogalerii pokračuj kliknutím na obrázek nebo sem
Jak už v diskuzi informoval kolega MJ, jsou vyřazeny 4 další Karosy. Už do provozu nezasáhnou, ačkoliv ještě stojí ve vozovně. Jedná se o vozy 96, 97, 104 a 107. Všechny tyto vozy jsou Karosy B 731.40, pocházejí z roku 1992 a nebude jich rozhodně žádná škoda.
 27. listopadu 2005v 00:14 | odkaz
25. listopadu 2005 - Pár novinek
Na stránce autobusu 178 je doplněna fotka vozu v reklamě Kondor.
Na stránce trolejbusu 369 doplněny fotky kolegy Jandy z likvidace trolejbusu.
Jistý pan kolega řidič zapůjčil Lp sešit s výstřižky o pardubické MHD. Nemám sice oficiální oprávnění to zveřejňovat, ale bylo mi to posláno jako návnada a tak jedna ukázka:
Pardubická Veselka
Zajímavá je nejen fotka s hotelem Veselka, ale i text (rok 1966)
Kliknutím zvětšíš.
Do komentářů u příspěvků jdou už přidávat i obrázky. Ne však, že by se ukládaly na server, pouze je tam možnost při zadání HTML tagu img odkázat na obrázek uložený kdekoli na netu a ten se zobrazí. Viz komentáře u příspěvku Komentáře :-).
 25. listopadu 2005v 21:46 | odkaz
24. listopadu 2005 - Režim služba v trolejbusech
V trolejbusech DPmP stále nejde normálně používat režim služba, tedy pro cestující "hlášení zastávek" na vnitřním displeji a pro řidiče automatické přestavování transparentů a "elektronický" jízdní řád. Zodpovědní pracovníci nějak nejsou schopni vytvořit ty správné datové soubory a tak je v trolejbusových počítačích nahráno kde co. Většinou spíš míň než hodně a často jsou to data zastaralá. Takže včera jsem na lince 2 jezdil s trolejbusem 381 kurs 252. Zkusil jsem zadat službu a vypadalo to dobře, služba byla nahraná. Jenže ještě z doby, kdy jezdily dvojky s dvojím střídáním a bez svačin. Takže to neodpovídalo. Protože ale jízdní řád jako takový se od té doby nezměnil, stačila chvíle hledání a nakonec jsem jezdil do 18.15 jako kurs 253, potom jsem imaginárně vystřídal na třídě Míru za kurs 254 a po svačině až do konce jsem dokonce jezdil jako kurs 258, který dnes rozhodně neexistuje :-) Jsem velice zvědavý, kdy konečně budou služby do trolejbusů nahrané, tohle je docela ostuda.
Služba 258 ...
Kurs 258 sice neexistuje, ale mně se hodil ...

... takže cestující viděli i zastávky
 24. listopadu 2005v 00:17 | odkaz
22. listopadu 2005 - Komentáře
Ode dneška jsou pro Vás k dispozici u každého příspěvku také komentáře. Funkčně by to mělo být v pořádku, za rozchození této funkce děkuji sestřičce. Grafická podoba ještě není dotažená, a dřív než ve čtvrtek se k tomu nedostanu, protože středeční odpoledne strávím na lince 2. Jeden vzorový komentář je u tohoto příspěvku.
 22. listopadu 2005v 23:15 | odkaz
20. listopadu 2005 - Aktualizovány nástupy
Je aktualizovaná tabulka nástupů drobnými změnami od 1.11.2005. "Okýnko" s údaji o tom co jezdím se vrátilo nahoru a bude v něm o sobě dávat vědt i kolega Janda. Předváděcí Citaro L číslo 24 by mělo být zítra v provozu na lince 6, kurzy 603+653. Na webu PSHŽD doplněna zajímavá mapka na stránku o zrušené železnici Smidary - Vysoké Veselí.
 20. listopadu 2005v 00:33 | odkaz
19. listopadu 2005 - Mercedes Citaro L v Pardubicích
Dnes na lince 8 a zítra na lince 6 je v provozu předváděcí třínápravový autobus Mercedes Citaro 530 L. Několik záběrů je doplněno sem - Citaro L. Prodože už je předváděcích vozidel víc, udělal jsem jim samostatný rozcestník. Dál najdete na webu novou reklamu na autobusu 163. Je na T-mobile a v reálu je odstín fialové proti originální firemní barvě a fotce o něco málo "sladší". Nepříliš úspěšný byl uplynulý týden pro autobus 150. Na lince 6 začal přicházet o vzduch, po kostkách kolem krematoria už jel "natvrdo" a tak s posledním zbytkem a už s bez funkčních dveří vyrazil z náměstí na Dukle do vozovny. Při dobržďování na křižovatce Lexovy a Teplého autobus odmítal zastavit, po zatažení ruční i zastávkové brzdy nejprve také ne, ale potom už zastavil definitvně jen 5 cm od auta před sebou. Následně pro autobus přijel tahač, která ale při vyhýbání se dalšímu vozidlu MHD naboural autobusu 150 přední sklo.
další fotky Citara
Další fotky Citara - klikni na fotku nebo sem
 19. listopadu 2005v 16:03 | odkaz
17. listopadu 2005 - Sbohem, telecome
Tak dnešním dnem se i k webmasterovi těchto stránek dostalo modernější připojení k internetu. Slavnostně jsem vyhodil kabel k telefonu a připojil se na kabel jiný, podstatně výkonější a především neskonale levnější. Takže teď už bude aktualizace či neaktualizace tohoto webu záviset jen na mém dostatku času, už ale nebudu muset koukat nma čas připojení. Teď na to zatím ale čas nemám. Takže jenom maličkost. Budu-li doma, budu k sehnání i na ICQ 269-400-981. Na titulní stránce ve sloupku vlevo přibyl shoutboard, kde by mělo být aktuálně dostupné, co a kde jezdím. Možná to zase zruším, je to jen pokus. To je zatím vše.
 17. listopadu 2005v 23:17 | odkaz
14. listopadu 2005 - Odvolejte paniku
Takže pohádka má nakonec dobrý konec. Podezření, že se jedná u trolejbusu 307 o závadu na trakčáku, se po kontrole na dílně těžké údržby nepotvrdilo a trolejbus po opravě regulátoru dnes vyjel na úspěšnou zkušební jízdu.
Tuto zprávu poskytla agenturní síť výzvědné služby Šotopress :-)

 14. listopadu 2005v 19:06 | odkaz
12. listopadu 2005 - Pohádka se špatným koncem
... aneb Jak jsem vyřadil trolejbus 307.
Ex-hradecké trolejbusy 307 a 308 se mezi běžnými řidiči DPmP nezaslouženě těší pramalé oblibě. Jinak je to ale mezi řidiči - šotouši. S kolegou Martinem_j jsme přednedávnem vymýšleli, jak se s nimi důstojně rozloučit při blížícím se konci jejich bohaté kariéry. Myšlenka nasadit všechny tři hradečáky (tedy i 311) ke konci roku na jednu linku se líbila i kolegovi Lp. S trolejbusem 308 jsem jezdil mnohokrát, ale s třistasedmou snad jen jednou. A tak jsem v sobotu 12.11.2005 zkusil ráno poprosit dispečera, zda bych si tenhle trolejbus nemohl na odpolední kurs 13.54 vzít. Je to totiž kurs začínající i končící ve vozovně a tak není problém s výměnou vozu. Na ranní půlce a tedy i na té mojí odpolední mělo být nasazeno "emko" číslo 372. Dipečer P. ale nebyl myšlence nakloněn a já na něj ani moc nenaléhal. Když jsem ale dorazil po druhé odpolední do vozovny, přeptal se mně dispečer Z. na můj požadavek a když jsem mu ho přednesl, výměnu povolil. Tímto mu ještě jednou děkuji - to bylo v chaloupce radosti... Bez problémů jsem trolejbus dřímající na 11. stopě rozpohyboval, prosmýkl jsem se po stopě 9a (kde už se řadil výjezd na neděli) a ještě jsem zavažečovi slíbil, že večer 307 zase dám spát k plotu, když už mu dělám na dvoře zmatek. Na linku jsem vyjel přesně v 14.54. Kurs 13.54 má nejprve čtyři kola na lince 13. Trolejbus tiše odkrajoval své bůhví kolikáté kilometry, krásně topil a vůbec - choval se prostě velmi vzorně. Když jsem si trolejbus ve 3/4 na čtyři fotil na Sluneční, netušil jsem že to možná jsou poslední fotky tohoto vozu na lince. Když mě před posledním půlkolem na lince 13 navštívil kolega Trolleybus, spřádal jsem plány o tom, že by stálo za to takhle krásně jezdící trolejbus snad i koupit a přiřadit ho k 353 a Sanosu do našeho vozového parku. V 18.55 se trolejbus vydal na cestu, na jejímž konci nás čekala na Dubině přestávka a potom ještě další 4 kola na lince 5. Bohužel, to už se nestalo. Ještě na Dašické ulici náš trolejbus - veterán předjel automobil zahraniční výroby (VAZ), načež zastavil spořádaně ve stanici Na Okrouhlíku. Z ní už ale neodjel. Všechny palubní systémy dvacet let starého stroje fungovaly, objevila se jen jedna malá vada - nejel. Přilákaní pracovníci údržby byli přesvědčení, že se jedná o nějakou ptákovinu, ale po deseti minutách seznali, že žádná z běžných závad se nekoná a trolejbus byl potupně odtažen (po rychlodráze a potom Pichlovou ulicí) do vozovny. Já jsem vyfasoval trolejbus 368 a s mírným spožděním jsem pokračoval na kurzu. Večer jsem se ale dozvěděl ve vozovně krutou pravdu - trolejbus má nefunkční trakční motor, což při jeho věku téměř na 100% znamená, že už se do něj nebude investovat a zbytek života prostojí u plotu. Kromě toho jsem si vyslechl od přebírače množství vysloveně dementních keců jako "kdybys sis nevymejšlel a jezdill s tím, co ti přidělej" a podobně. Ten pán měl vysloveně pocit, že jsem to rozbil schválně, i když nevím jak bych to dokázal. Těch řečí bylo víc a kdybych byl jen trochu víc psychicky labilní, tak by došlo snad i k jeho inzultaci. Každopádně pokud trolejbus 307 opravdu dojezdil, je to velká škoda. Minimálně mně se s ním jezdilo velice dobře. A pokud jsem způsobil nějaké problémy dispečerovi Z., který mi tuhle výměnu povolil, tak se hluboce omlouvám.
PS: před třemi lety jsem "vyřadil" trolejbus 322. Byl jsem totiž poslední, kdo s ním byl v Pardubicích na trati (nyní je v Kazachstánu). Toho mi ale rozhodně líto nebylo - vypadal asi takhle - 322.
Poslení fotky 307
Kliknutím na 307 oteřete stránku s jeho možná posledními provozními fotkami.
 12. listopadu 2005v 23:45 | odkaz
10. listopadu 2005 - Další nový plánek
Trolejbusový guru zpracoval další plánek - tentokrát se jedná o podrobný plánek vrchního vedení ve vozovně na Dukle. Plánek určený řidičům trolejbusů DPmP najdete zde: Plánek VV ve vozovně.
 10. listopadu 2005v 19:07 | odkaz
8. listopadu 2005 - Křižovatka u Parama
Největší dopravní problémy (a tedy i problémy MHD) v Pardubicích se v poslední době projevují především na tzv. nadjezdu Paramo. Tímhle názvem se označuje nadjezd silnice I/37 přes železniční trati 010 a 031 na západním zhlaví žst. Pardubice hlavní nádraží. Problémy pramení především z toho, jak vysloveně špatně je vyřešena křižovatka silnic I/37 a I/2 v sousedství zastávky ČD Pardubice závodiště. Dvě velmi důležité silnice první třídy se kříží sice mimoúrovňově, ale protože průtah silnice I/37 je postavený jako polovina budoucí čtyřproudové silnice, nebyla křžovatka zatím definitivně dokončena. Takže nyní jsou obě silnice první třídy propojeny krátkou spojkou s dvěma křižovatkami tvaru T vybavenými semafory. Vozovka spojky i vlastních silnic je velice úzká a kromě směru od Prahy na I/2 a od Chrudimi na I/37 nejsou nikde vyznačeny samostané pruhy pro jednotlivé směry. Takže například pro směr od nádraží do Chrudimi svítí doplňková šipka rovně, ale auta odbočující na nadjezd nedovolí těm za sebou ji využít. Neuvěřitelně špatně je řešena hlavně "horní" křižovatka. Tam je velice málo místa při odbočování směrem na Prahu a navíc je křižovatka v negativním sklonu, takže nákladní vozy musí jezdit krokem i směrem od Prahy na silnici I/37. To vše dohromady vede k dlouhým kolonám na všech příjezdech ke křižovatce. Například minulý pátek odpoledne začínaly kolony směrem od Prahy už v Popkovicích u hospody, směrem od Hradce Králové u mostu přes Labe. Autobusy linek 8, 10, 15 a 23 standardně při cestě přes nadjezd "získávaly" až 10 minut zpoždění. Tím byl například na lince 8 zcela nabourán dvanáctiminutový interval ve městě, protože přes nadjezd jezdí jen každý druhý spoj a ty další jezdily od nádraží včas. Takže místo intervalu 12 minut to směrem na Dubinu vypadalo spíš jako 4 - 20 - 4 - 20 ...
Standardní provoz na dolní křižovatce
Standardní provoz na dolní křižovatce

Autobus 146 na lince 15
Autobus 146 na lince 15

Autobus 129 u kolony náklaďáků na nadjezdu
Generálkovaná Karosa 129 jede k Panasonicu kolem kolony kamionů na nadjezdu

Kolona ...
Obvyklá kolona směrem od Prahy

Autobus 168
Prudký úhel odbočení na nadjezd trvale zpomaluje dopravu. Nevadí jen kamionům, ale i autobusům...
 8. listopadu 2005v 19:14 | odkaz
5. listopadu 2005 - 334 a 142
Trolejbusu 334, nejstaršímu pardubickému "recyklovanému" vozu byla vyměněna většina plechů, dostal nový lak (čistě bílý, jak také jinak...) a v pátek 4.11. vyjel na zkušební jízdu. Vypadá opravdu jako nový, ale to po recyklaci v roce 1998 vypadal také. Trolejbus je z roku 1987 a to už musí být někde znát i při průběžném měnění plechů.
Autobus 142, jeden ze šesti pardubických Karos B 931 dostal do interiéru doplněný displej BUSE. Zdá se to jako maličkost, ale zatím žádné Karosy v Pardubicích neměly vnitřní displeje od výrobce namontované. Dostaly je pouze autobusy rekonstruované ve Zlineru (1, 32, 84, 85, 99, 100 a 129) a potom samozřejmě všechny Citybusy. Jestli je to ojedinělá akce, nebo se displeje doplní do všech vozů kde jsou vnější digitální transparenty a vnitřní nejsou (autobusy 130-141, 143-146 a trolejbusy 365, 367, 368, 371-376) se ještě uvidí.
Oteři obrázek v lepší kvalitě
334 na zkušební jízdě u Globusu
Otevři v lepší kvalitě
Interiér Karosy B931 s vnitřním displejem BUSE
(zatím je autobus 142 jediný)
 5. listopadu 2005v 09:37 | odkaz
2. listopadu 2005 - Trolejbus 369 skončil
Trolejbus 369, nabouraný v roce 2004 při vážné nehodě u Doubravic se nebude opravovat, ale naopak se rozebere na náhradní díly. Pro Dopravní podnik je to výhodnější kvůli pojistce, ze které je škoda hrazena a dále využije některé části jako náhradní díly pro jiné vozy. Trolejbus byl totiž (podle výrobního čísla) nejstarší pardubickou 14Tr17/6M. Má atypickou zadní nápravu a například také jiné transparenty (firmy ZMA), stejně jako jeho sourozenci 365, 367 a 368. Vozy 366 a 370 už mají transparenty vyměněné za výrobky BUSE. Oficiálně ještě 369 vyřazen není, ale v přehledech na webu už jsem mu rok 2005 do kolonky vyřazen připsal. Fotka aktuálního stavu od kolegy mj je na stránce trolejbusu.
Přidána stránka se čtyřmi fotkami trolejbusů 14Tr v Jerevanu.
Ve fotogalerii Citybusů jsou přidány nové fotky od kolegů TZV a Pavla B., mj. jsou to první fotky autobusů 178 a 179.
 2. listopadu 2005v 21:44 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz