Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - dubna 2009

23. dubna 2009 - Foto z jízd trolejbusu 358 na Den Země
Už devátý ročník jízd trolejbusu 358 pro pardubickou Základní školu Staňkova se uskutečnil ve dnech 22. a 23.4.2009. Omlouvám se těm, které jsem zmátl původně špatně uvedeným datem. Z akce je na webu malá devíti-fotková galerie. O fotografie se dělí kolegové Pumpkin a Lp, poslední dvě jsou moje a jen mobilem. Trolejbus najel za dva dny okolo 150 kilometrů bez zásadních problémů. Kromě jedné upadlé kličky od "kastlíku" zadního transparentu se ale bohužel opět potvrdil fakt že trolejbusy 9Tr, dobíjející baterie jen při jízdě, mají v ucpaném městě a s celodenním svícením problémy udržet na bateriích potřebné provozní napětí. Stejně jako u našeho trolejbusu 353 i u trolejbusu 358 jako první při nízkém napětí přestávají fungovat dveře, jen u 353 přední a u 358 prostřední... Ještě že posádka vozu ochotně občas nehybné dveře obsloužila ručně.
Jestli se v roce 2010 uskuteční jubilejní 10. ročník jízd zatím není jisté, hlavní účastnice akce ze ZŠ odcházejí z deváté třídy na střední školy a nám se nějak moc jezdit s "historií" v hustém provozu pracovních dnů také nechce.

Den Země 2009
 23. dubna 2009v 19:21 | odkaz
19. dubna 2009 - Akce historických vozidel pro nejbližší týdny
Sezóna akcí historických vozidel MHD se začíná rozbíhat. V následujících 30-ti dnech se jich chystá hned několik. Uvádím společně akce pořádané Dopravním podnikem města Pardubic a.s. i naším spolkem:
- OPRAVA DATA - již 22. a 23. dubna vyjede t-358 na tradiční jízdy u příležitosti Dne Země. Za volantem bude moje maličkost, jízdní řád si můžete stáhnout zde.
- od 1. do 3. května proběhne zahájení sezóny našeho Musea v Rosicích. Akcí se bude konat víc, jejich popis najdete na této stránce spolkového webu. Trolejbus 353 bude po všechny tři dny jezdit v trase linky 13 podle jízdního řádu, který si můžete stáhnout zde.
- o tom samém víkendu - v sobotu 2. května by měly trolejbusy 311 a 358 posílit linku 3 při příležitosti zahájení lázeňské sezóny v Bohdanči. I na tuto akci je připraven jízdní řád.
- ve čtvrtek 14.5.2009 by měl trolejbus 353 vyjet na objednanou jízdu s mateřskou školkou do Bohdanče
- v pátek 15. května potom proběhnou jízdy u příležitosti Muzejní noci. Na mimořádných večerních spojích linky 11 bude nasazen trolejbus 353 a na lince 27 trolejbus 311. V jednání máme i účast autobusu Karosa ex DPmP číslo 18, který by měl zajistit kyvadlovou dopravu k Museu. Stáhnout si můžete jízdní řád trolejbusů 311 a 353 i uvažovaný jízdní řád kyvadlovky

Muzejní noc
Velice schématický plánek provozu na Muzejní noc
 19. dubna 2009v 22:50 | odkaz
7. dubna 2009 - Objížďka na Skřivánku
Máme za sebou další objížďku vedenou úzkymi uličkami na Skřivánku. Například v roce 2002 to vypadalo takhle. Letošní objížďka byla naštěstí jen víkendová a zpráva o ní na webu DP zněla takto:
Od pátku 3.4. od 20:00 hod. do pondělí 6.4.2009 do 3:30 hod. bude uzavřena křižovatka ul. Teplého – J. Palacha – Pichlova. Objížďka uzavřené křižovatky bude obousměrně vedena ul. Na Spravedlnosti a Žel. pluku a dále ve směru do Jesničánek ul. Devotyho /ve směru do centra ulicí K Višňovce/. Ulice Na Spravedlnosti bude v úseku od ul. J. Palacha k Žel. pluku obousměrná a bude zde zřízena náhradní zastávka MHD „Na Spravedlnosti“. Na linkách č. 1, 5 a 7 budou nasazeny autobusy. Spoje l. č. 1, 7, 18 a 98 pojedou po výše uvedené objízdné trase. Spoje l. č. 5, 14 a 24 budou mimo výše uvedenou objízdnou trasu obousměrně vedeny z ul. Teplého ulicí Rožkovou (zde bude náhradní obousměrná zast. Domov mládeže) a ulicí Gorkého. Náhradní zastávky budou osazeny přenosnými označníky. Od pátku 3.4. do neděle 5.4.2009 nebudou večerní spoje linek č. 2, 3, 11 a 13 přepravovat cestující z centra ve směru do vozovny. Výše uvedené spoje ukončí v centru (tř. Míru, Masarykovo nám.). Ranní spoje linek č. 2, 3, 11 a 13, které ve dnech pracovního volna obsluhují zastávky z Dukly vozovny směrem do centra, nebudou dne 4. a 5.4.2009 v této trase vedeny. Cestující v tomto úseku mohou použít spoje jiných linek.
Jak to vypadalo v reálu, to najdete ve fotogalerii od kolegy Lp.

 7. dubna 2009v 19:35 | odkaz
1. dubna 2009 - Ještě jedna zásadní novinka
Poznámka - autor je tohoto textu webmasterovi znám, ovšem kvůli utajení jej neuvádím.
Vážení kolegové, nemohu odolat, a musím se s vámi podělit o unikátní záběr z prvních jízdních zkoušek zatím přísně utajovaného projektu t. zv. "E - Bahn". V odborných kruzích je takto zkratkovitě označována zcela revoluční konstrukce jednopólového trolejbusu, v němčině "Einpool - Bahn" ( z čehož vychází svrchu uvedená zkratka ). Naprosto převratné řešení, které přinese zcela netušené možnosti rozvoje tohoto dopravního prostředku, je však s ohledem na konkurenci, a pochopitelně i velmi významné vojenské a válečné využití, podrobeno nejvyššímu stupni utajení. K prvním provozním zkouškám byly po dlouhém váhání vybrány Pardubice. S nasazením vlastního života a v dokonalém přestrojení se mi podařilo pořídit tento unikátní a neopakovatelný záběr, který dávám nezištně k dispozici.
Vysoký stupeň utajení potvrzuje i naprostá autoprázdnota kolem zkušebního vozu. Konec konců není divu, když uvážíme očekávané tvrdé dopady pro výrobce trolejí a trolejových konstrukcí. V městech s tramvajovou dopravou pak pochopitelně hrozí prakticky likvidace tohoto dopravního prostředku, neboť E-Bahn může tramvaje nahradit okamžitě - vše potřebné je ihned k dispozici, a to bez jakýchkoliv úprav. Je potřeba velmi bedlivě sledovat další vývoj tohoto směru trolejbusové dopravy !
Vydáno rovněž prvního apríla LP 2009
Poznámka webmastera - na snímku je vidět zkušební vozidlo dokonce v režimu "autopilot", kdy pouze varovné blikače upozorňují na to, že vozidlo jede bez lidské posádky.

EB
 1. dubna 2009v 11:09 | odkaz
1. dubna 2009 - Škoda 28TrS
Na základě vyhodnocení prvních měsíců provozu trolejbusů 28Tr v Pardubicích byla vypracována specifikace úprav pro další dodávky těchto vozidel. Nová generace ponese označení Škoda 28TrS (Special). Konverzí projdou i všechny 4 již dodané vozy, přičemž jejich stávající evidenční čísla budou zvýšena o dvacet. Jako první vzorový kus byl již rekonstruován trolejbus číslo 402 (nyní 422). Základním viditelným prvkem nové verze je demontáž zadních dveří, protože se v provozu potvrdilo známé pravidlo, že ať má vůz dveří kolik chce, substrát se stejně tlačí u těch prostředních. V interiéru potom došlo k rozdělení podle vozových tříd - látkou potažená sedadla zůstala pouze v přední části vozu (1. třída), do zadní části byly namontovány koženkové sedačky posbírané na vrakovištích z vyřazených autobusů řady Karosa 730 (2. třída). Stěny oddílu 2. třídy jsou vybaveny speciálním povrchovým nátěrem, který exotermně reaguje při styku s běžně používanými popisovači nebo spreji za současného zvukového doprovodu, takže je předpoklad že případný vandal na sebe sám upozorní buď již zvukem, nebo popáleninami II. až III. stupně. Protože díky absenci třetích dveří není nutná nízkopodlažnost zadní části vozu, má trolejbus podlahu naopak postupně stále stoupající a v prostoru pod podlahou nově zřízenou praktickou nocležnu, kterou využije řidič buď při střídání na trati nebo při čekání na odtah při poruše. Prozatím není vyladěn vstup do tohoto prostoru, prolézání deklem v podlaze je pouze nouzové řešení. Do středního prostoru pro kočárky byla namontovaná protiskluzová podlaha nové generace (podestové rošty). Funkční vorek číslo 422 má navíc v přední části rozšířenou kabinu řidiče tak, že obsahuje i první sedadla na obou předních podbězích. Příčka mezi tímto VIP salonkem a oddílem první třídy je zvukotěsná a ze strany substrátu neprůhledná. VIP sedadla je možné podle nasazení na konkrétní trasy obsazovat buď dalšími členy posádky - palubním mechanikem odbavovacího systému, navigátorem (pro linku 3) nebo může být prostor lehce upraven na šotooddíl, kdy se pomocí jednoduchého mechanismu k oběma sedačkám dá připevnit až 5 fotoaparátů, dvě kamery a jeden šotonotes. Přepravovaní aktivní šotouši ovšem musí plně dbát pokynů řidiče. Pro lepší klimatizaci VIP/šoto oddílu je stávající klimatizační jednotka zdvojena. Naopak pro zlepšení provozu při námraze je na střeše namontována lávka pro dalšího člena posádky, tzv. rozmrazovače, který bude ve ztížených klimatických podmínkách pomocí rozprašovačů aplikovat na trolejové vedení před sběrači odmrazovací roztok. Na funkčním vzorku 422 je použita plošina z vyřazeného montážního vozu, z dalších vozů se předpokládá zastřešený prostor pro rozmrazovače, který bude kapitán trolejbusu dálkově zasunovat do karoserie při průjezdu podjezdem.
Vydáno prvního apríla LP 2009
422
 1. dubna 2009v 00:11 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz