Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - srpna 2005

30. srpna 2005 - Zkuste to bez drátů ...
... milý Marconi. To řekl český génius a největší Čech Jára Cimrman známému vynálezci. Ovšem Marconimu bezdrátový přenos fungoval, zatímco bezdrátový trolejbus 377, zkoušený tuto neděli v ulici Jana Zajíce musel být vyproštěn tahačem. Pohotově pořízené fotky zaslal kolega Trolleybus (autorem však není). Musím to zaklepat, ale takhle brutálně vyjet pryč od vedení se mi zatím nepodařilo. Při několika cestách mimo dráty (hlavně ve vozovně) bylo vždy kam dosáhnout na jinou trolej. Jednou jsem s kolegou THo tlačil náš trolejbus 353 asi dva metry na křižovatce u Intersparu, ale to bylo asi to nejhorší.
 30. srpna 2005v 17:06 | odkaz
29. srpna 2005 - Ještě linka 51
Kolega Lp mi poskytl další fotky z provozu linky 51. Použil jsem dvě: najdete je na stránce o jízdě. První fotka dokumentuje aktuální situaci u staveniště OBI, kde se momentálně jezdí směrem od Polabin vlastně protisměrem, na druhé potom trolejbus 358 odbočuje ze Sukovy třídy na Masarykovo náměstí. Linka 51 je jediné pravidelné využité této stopy potom, co zde rekonstrukce náměstí znemožnila běžné bezpečné odbočování linky 13. Vzhledem k poloze vedení nad silnicí je totiž průjezd možný pouze se zasahováním do obou odbočovacích pruhů ... Rekonstrukce křižovatky a tedy i vedení se připravuje v souvislosti s napojením nové komunikace směr sídliště Závodu Míru. A jedna dobrá zpráva - dle tisku bude demontován kruhový objezd u Foxconnu a nahrazen semafory. Objezd tvořený betonovými bloky dělá mnoha kamionům problémy a není to tak dlouho, co ho dokonce přímo prorazil autobus fy Sandy Line. Ještě by to chtělo zrušit betonovo-obrubníkovou křižovatku pod nadjezdem v Černé za Bory. To se také hned tak nevidí...
lA k hádankám - děkuji všem, co odpověděli. Je to tak - na první fotce je odbočení ulice Na Kamenci z Dašické ulice před rokem 1961. Manipulační trať Na Kamenci totiž ještě není. Na druhé fotce je Nový Byt, neboli budova na rohu Smilovy a 17. listopadu. Pro zmatení trolejbusáků jsou však před budovou vidět trolejové stopy vedoucí ještě ke starému nádraží, které sloužilo do roku 1958.
 29. srpna 2005v 23:32 | odkaz
28. srpna 2005 - Další den provozu linky 51
Další den provozu linky 51 nebyl provázen organizačními nejasnostmi a i vlastní jízdy proběhly bez problémů. Ačkoliv se kolem pardubických devítek už pár let motám, tak s trolejbusem 358 jsem jezdil na podobné akci vlastně poprvé. Vůz ale sloužil dobře a slušný byl i zájem cestujících. Další info a pár fotek najdete tady.
 28. srpna 2005v 22:01 | odkaz
26. srpna 2005 - Cyklostezky II
Takže nultá verze mapy cyklostezek je hotová a hned je vidět, že budu muset změnit barvy. Zelená je dost špatně vidět a asi se i vykašlu na dělení mezi samostatné stezky a stezky na chodnících a prostě to bude "Značená stezka". Mám slíbené další podklady pro zpřesnění mapy, takže teď na to pár dní nesáhnu a očekávám vaše připomínky a upřesnění.
Mapa cyklostezek je tady, centrum v trochu lepší kvalitě potom tady.
Dále jsou na webu zveřejněny nové nástupy kurzů MHD, platné od 1.9.2005. Starší verze se přesunula do archivu ke stažení, stejně tak jdou stáhnout aktuální data.
 26. srpna 2005v 22:49 | odkaz
25. srpna 2005 - Linka 51 v neděli
Na lince 51 bude v neděli 28.8.2005 nasazen trolejbus 358. Za volantem by měl být k nalezení webmaster těchto stránek.
 25. srpna 2005v 22:14 | odkaz
24. srpna 2005 - Mapa cyklostezek v Pardubicích
Jako řidič MHD nemám rád cyklisty. Děsí mne jejich absolutně nepředvídatelné chování. Neuveřitelně mi vadí: že jezdí běžně pod vlivem, že nesvítí, že se cpou vedle trolejbusu i když tam evidentně není místo, že se nerozhlížejí, že doufají v přednost na přechodech pro chodce atd. atd. Ale protože v rovinatých Pardubicích se cyklistů nikdy nezbavíme, přináším naopak něco pro ně. Naše město je opravdu cyklistům zaslíbené a stezek je zde už opravdu spoustu kilometrů. Kromě letité trasy do Synthesie dnes na kole bez většího kontaktu s dopravou dojedete až do Bohdanče, do Sezemic, do Nemošic, do Starých Jesenčan atd. Spoustu úseků ale najdeme i v centru. Například trasa Slovany - podél vlečky TMS - pod Vinicí - Na Spravedlnosti - Pražská - Svítkov vede úplně přes celé město. Tak jsem si sedl na chviličku k počítači a jen tak zpaměti jsem něco zakreslil do mapy. Není to zatím celé město a je to zcela open projekt - kdo máte upřesnění nebo doplnění - sem s ním. Tady to je: Mapy cyklostezek v Pardubicích. Postupně bych tam chtěl doplnit i takové ty povolené průjezdy jednosměrkami a jiné detaily, teď je to "nultá betaverze". Až to jednou bude kompletní a třeba i v lepší grafické podobě, mohla by z toho být pomůcka pro ty soudnější cyklisty, kteří chtějí jezdit bezpečně a využívat blaho stezek stavěných i z daní nás, kteří na kole sedí tak dvakrát za rok.
 24. srpna 2005v 21:57 | odkaz
24. srpna 2005 - Ještě dvě hádanky (snad lehčí)
Obrázek z Karloviny (to v pozadí je "Myslivna") zrovna moc lidí nepoznalo. Takže tady ještě dva další, snad lehčí. Oba mají společná 50-tá léta a to, že trolejbusy dnes jezdí v těch místech jinak. Kliknutím zvětšíte tyto dva obrázky:

Otevři v lepší kvalitě


Otevři v lepší kvalitě


Nedávno jsem tady chválil billboard na konečné na Sluneční, který cloní točnu od lidí čekajících na zastávce. To jsem asi neměl dělat, při probíhající opravě nástupní zastávky totiž lidi přestěhovali ... kam? No právě na točnu před ten billboard:

Dočasná nástupní stanice na točně

 24. srpna 2005v 00:11 | odkaz
21. srpna 2005 - Nová stránka
Po překonání drobných problémů s výpočetní technikou, kdy se už schylovalo k zadání "FORMAT C" je zde opět něco nového. Na adrese www.trolejbus.cz/cekarna-oznacnik.htm je zatím nijak neuspořádaný přehled některých typů označníků a čekáren či přístřešků používaných v MHD Pardubice. Na stránce o Banské Bystrici jsou 4 další fotky trolejbusů, tentokrát ale už z roku 1991, kdy vozy ještě nesly loga ČSAD.
A ještě jedna hádanka, trochu těžší než ta minulá. Která část Pardubic je na fotce?

Kde to je?


Fotka v lepší kvalitě zde: kde-to-je.jpg.
 21. srpna 2005v 22:41 | odkaz
17. srpna 2005 - Historickou soupravou do Bratislavy
Milan Puš zve zájemce do zvláštního vlaku do Bratislavy na setkání historických železničních vozidel. Vlak bude veden lokomotivou T458.1. Zvláštní vlak pojede dne 2.9.2005 v 10.55 hod ze Dvora Králové nad Labem přes Pardubice, Českou Třebovou, Brno do Bratislavy hl. st. Orientační čas odjezdu z Hradce Králové je 12.10, z Pardubic 13.08. Z Bratislavy se vlak vrací 4.9. v 8.20 hod. S dotazy se obracejte na pořadatele - kontakt a další podrobnosti jsou uvedeny na letáku, který si zde můžete stáhnout.
 17. srpna 2005v 21:34 | odkaz
17. srpna 2005 - Pardubické 14Tr ve Lvově
Dva pardubické trolejbusy 14Tr01 byly v roce 1997 prodány přes firmu Klazar do ukrajinského Lvova. Trolejbus 309 dostal číslo 594 a trolejbus 313 potom číslo 596. V roce 2005 navštívil Lvov kolega Martin Janda a pár záběrů obou trolejbusů pořídil. Na ukrajinské poměry a svůj věk přes 22 let vypadají ještě v kondici, fotky najdete na této stránce.
Také máme v Pardubicích momentálně předváděcí Citelis.

Citelis na lince 8 dne 17.8.2005

 17. srpna 2005v 21:31 | odkaz
15. srpna 2005 - Z provozu DPmP
Nová reklama trolejbusu 368 už je i na fotce. Porovnej s reklamou na trolejbusu 357. Reklamní manažer Kooperativy se trochu vzpamatoval a na prapodivnou reklamu na trolejbusu 377 (více o ní zde) se doplnily alespoň malá loga na obě čela vozu:

Alespoň nějaký nápis už na čele je ...

.
Probíhají rekonstrukce zastávek linky 8 pod nemocnicí, náhradní jsou vyznačeny mimo zálivy přímo na vozovce. Uzavřená je zastávka Zimní Stadion ve směru do centra, od 16.8. bude uzavřena zastávka u Hypernovy směrem do centra a dále je posunutá zastávka Gorkého (směrem do centra) o něco blíž Zborovskému náměstí. O prvním zářijovém víkendu bude probíhat přeložení trolejového vedení na nově budovaný kruhový objezd u OBI, po několika částečných přeložkách by to měla být už jeho konečná podoba. Karosa má zájem o prezentaci Citelisu na linkách DPmP, pravděpodobně již tento týden.
A ještě něco - chápete co znamená tohle?

Nový piktogram ve vozech MHD


Pokud ne, znamená to "cestujícím starším 10 let se zakazuje stát ve vozech s batohem na zádech". To je opravdu několik měsíců platná změna přepravních podmínek DPmP, tímhle podivným obrázkem zveřejněná ve vozech.
 15. srpna 2005v 00:26 | odkaz
13. srpna 2005 - Dopravní zážitky - dovolená na Slovensku
Strávil jsem u našich východních sousedů jen pár dní. Jezdím na Slovensko rád, mimo jiné i kvůli vzpomínkám na můj roční pobyt v Žilině před 14 lety. Ale k těm dopravním zážitkům: Nejdřív jsme se svezli úzkokolejkou z Trenčianské Teplé do T. Teplic a zpět. Byl jsme tam poprvé v životě a hned s dvěma malými dětmi, takže žádný velký průzkum nepřicházel v úvahu. Nestihl jsem si vyfotit ani městský Ikarus v Teplé a další linkový v Ilavě. Potom jsme se přesunuli na Čierny Balog, kde jsme měli ubytování. Samozřejmě jsme absolvovali povinnou cestu železničkou. Zajímavá je ale i ostatní veřejná doprava. Hlavně tím, že autobusy jezdí mnohem častěji než u nás a do mnohem menších obcí (poslední autobus Brezno - Balog - Dobroč v 22.56 každý den a tak podobně). Dále autobusy jezdí celý den slušně plné - opravdu mnohem méně lidí tam má auto a nebo peníze na jeho provoz. Během dne to potom podle toho vypadá na zastávkách, kde vlastně stále někdo čeká. Tenhle hustý provoz má i svá negativa. Za prvé se podepisuje na autobusech. Standardní autobus středního Slovenska je deset a víc let stará Karosa, řádně obouchaná a kouřící, většinou označená ještě ČSAD. Do Balogu při našem pobytu zajížděly hned dvě Karosy minimálně 20 let staré, další ultraveterán jezdil na MHD Brezno. Druhým negativem je konkurence železnici. Osobně bych jel určitě vlakem než uvedenými vraky, ale místní zajímá hlavně cena. Ta mluví pro autobus, který je v přepočtu levnější než u nás, zatímco železnice je dražší (1 km kilometrické banky ČD je za 0,65 Kč, 1 km na Slovensku je v přepočtu cca za 0,79 Kč). Autobusy jezdí do kdejaké díry a v údolích samozřejmě mají jednotlivé linky souběhy. Slovensko navíc také křižuje množství podivných autobusových dálkových linek (Ostrava - Lučenec a podobně). Při jedné odpolední cestě jsme viděli na trase Brezno - Bánská Bystrica (asi 40 km) v protisměru 22 linkových busů (a žádný vlak). Z těch autobusů bylo 19 obstarožních Karos, jeden midibus Mercedes a dvě zřejmě svépomocí rekonstruované C930. Opravdu kvalitní autobus žádný, minimálně tři autobusáci také jeli velmi neotřelým stylem, který by mne určitě příště od používání autobusu odradil.
MHD - na mou hlavní zálibu jsem měl čas jen chvíli v Bánské Bystrici a to co jsem nafotil najdete na stránce MHD Bánská Bystrica a autobusy okolo.
Železnice - na ni už skoro čas nezbyl - jen pro ilustraci čtyři záběry z Turčianských Teplic (v lepší kvalitě najdete fotky na této stránce):

Lokomotivy 736.002 a 736.001 - Turčianské Teplice směrem z Bánské Bystrice

Lokomotiva 750.238 - Turčianské Teplice

Lokomotiva 751.037 - Turčianské Teplice

Reko motorák 812.039 - Turčianské Teplice


Na stránkách PSHŽD je nový článek v rubrice Drážní archeologie: hledali jsme pozůstatky trati Ostravice - Bílá.
 13. srpna 2005v 14:07 | odkaz
7. srpna 2005 - Opravy na postupu
Letos v létě není po několika letech úplně zavřená žádná hlavní komunikace ve městě. Ale těch částečných uzavírek je dost. Je to most přes Chrudimku na rychlodráze - tam už jsou práce za půlkou a dělá se teď "severní" půlka mostu, dále podjezd v ul. 17. listopadu (i tam už se dělá na druhé straně), stavba OBI (momentálně se jezdí po od staveniště vzdálenějším kraji komunikace, na zbytku se buduje kruhový objezd. Trolejové vedení bylo opět přeloženo - viz další info v tomhle příspěvku. Proti tam zmíněné fotce trolejbusu 392 jsou nyní tedy výložníky na opačné straně ulice. A kromě toho všeho se rozbíhá oprava mostu u zimního stadionu. Teď jsou po tři dny nasazeny na linky 3, 4, 7 a 11 autobusy, jak to bude dál nevím a tak nebudu šířit fámy.
 7. srpna 2005v 00:22 | odkaz
5. srpna 2005 - Už vás bude 100 000,
moji milí návštěvníci a čtenáři. Protože v okamžiku, kdy se počítadlo Toplistu přehoupne přes tohle docela magické číslo, budu zřejmě někde v horské dolině na Slovensku, vyhlašuju malou soutěž. Kdo pošle screenshot webu s číslem co nejbližším 100 000 dostane CD s filmem o pardubickém spolku + off-line verzi webu. Cenu předáme osobně na našem museu v Rosicích. Myslím si, že odměna je to tak zanedbatelná, že nikomu snad nebude stát za to vyrábět něco takového pokoutně. To samozřejmě umím taky, takže pokud se mi to nebude zdát, vyhraju si sám:

stotisíc přístupů


Trolejbus 368 dostal reklamu na Autosklo HaK. Je zcela stejná jako na t-357, takže nejdřív to vypadalo, že 357 dostala displeje. Mimochodem je to už pátá reklama využívající žlutý lak, který má vůz od roku 1999.
A ještě jedna jízda s Connexem (o té minulé je tady). Tentokrát jsme s dcerou absolvovali cestu ze Seče do Pardubic. Autobus byl podstatně starší a zchátralejší než minule, ale jedna věc byla stejná. Naprosto nesmyslná chronometráž, kdy řidič vyjel ze Seče s -15 minutami, aby do Heřmanova Městce dojel s +2. Jak to dělají, nevím.

Na stránkách PSHŽD, přesněji tady je ke stažení plakát s programem oslav úzkokolejky do Heřmanic. Nějak se nám nedařilo, a tak na starších PC se to zobrazuje blbě. Pro tento případ je tam i leták jako obrázek v zipu, což sice nestojí za moc, ale aspoň je to česky. Ten obrázek je tady: frydlant.zip
 5. srpna 2005v 21:19 | odkaz
3. srpna 2005 - Fotky jen tak
Internet je doslova přecpaný fotkami, protože kdekdo má foťák a přístup na síť. I webmaster občas vyfotí něco, co zrovna nesouvisí s obsahem tohoto webu a přece by vám ty fotky ukázal. Takže jsem založil stránku "Fotky jen tak", kam občas budu něco ukládat. Snad se Vám budou fotky líbit a pokud ne, můžete demokraticky odejít jinam ... Stejně tak ale můžu uveřejnit nějakou Vaši hezkou fotku.
A k těm fotkám - "Kruhový objezd má každý, my budeme mít něco extra", řekli si konšelé města Slatiňany a nechali si zbudovat objezd OVÁLNÝ. Ten je také na první fotce:

Oválný objezd ve Slatiňanech


Ze Slatiňan vedla cesta do Chrudimi, kde se koná o víkendu známá Staročeská pouť. Atrakce už stojí připravené v historickém centru města - tak nějak se mi to líbilo a tak je to na druhé fotce:

Staročeská pouť Chrudim


Bylo už skoro jedenáct večer a tak cesta vedla domů. Ale k mému překvapení mne zastavily teprve nedávno instalované závory u nádraží Chrudim město. Osobní doprava takhle pozdě nejezdí - byla to lokomotiva TSS jedoucí do Moravan. Ta sice ze záběru ujela, ale fotka se mi líbila a tak je tady:

Závory Chrudim-město


Všechny tři fotky v lepší kvalitě jsou k nalezení na stránce Fotky jen tak.
 3. srpna 2005v 23:20 | odkaz
2. srpna 2005 - Menší dopravci II
Tak hned za 24 hodin je na stránce o menších dopravcích 11 nových fotek. Děkuji kolegovi TZV za 4 z nich, další jsou pořízeny dnes, především u Foxconnu.
 2. srpna 2005v 15:57 | odkaz
1. srpna 2005 - Drobní dopravci v Pardubicích
- na této stránce najdete pár obrázků autobusů malých místních dopravců.
- na webu PSHŽD je ke stažení program oslav 105 let od otevření úzkokolejky Frýdlant - Heřmanice
 1. srpna 2005v 22:11 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz