Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - května 2010

26. května 2010 - Thomas van Trolleybus: šotoarchív - díl první
Kolega Thomas van Trolleybus mi poskytl docela objemnou porci svých zdigitalizovaných barevných obrázků MHD v Pardubících. Jedná se o období let 1989 až 1993. Tehdy jsem sice už fotil, ale barevně jen zcela minimálně. Jako přírůstek se na webu nyní objevuje 12 barevných záběrů pardubických Ikarusů. Fotky jsou doplněny na původní stránku Autobusy Ikarus 280 v Pardubicích, která zatím nijak moc fotek neobsahovala. Doplnění dalších fotek, především trolejbusů 9Tr je možné očekávati zřejmě po víkendu.

Dubina
Ikarus ev. č. 41 v roce 1990 na zastávce Dubina, centrum
 26. května 2010v 00:22 | odkaz
20. května 2010 - Přírůstek ve vozovém parku a ještě něco
Přírůstkem ve flotile se stal tenhle původně skládací karavánek z roku 1983. Je celkově hodně "opoužívaný", ale technicky ve slušném stavu. Jedinou věcí nutnou po zakoupení pro zprovoznění bylo doplnění ukradené zadní mlhovky. Interiér i exteriér samozřejmě potřebuje relativně dost práce, ale zatím vlek nehodlám vysloveně renovocvat, spíš ho pouze trvale udržet v provozním stavu.
AKCE - příští pátek pořádá náš spolek akci v rýmci Muzejní noci K museu v Rosicích pojede třikrát motoráček z hlavního nádraží, a k němu jako přípoj pojede trolejbus353. Plakát t této akci si stáhněte zde (pdf, cca 80 kB).

Karavánek
Stránka karavánku se otevře po kliknutí na náhled

 20. května 2010v 15:48 | odkaz
17. května 2010 - SOR TN12A v Pardubicích na testy nevyjel
Od dubnového dne otevřených dveří zůstával ve vozovně nenápadně schovaný prototyp trolejbusu SOR TN12A. Uvažovalo se o tom, že potom co si výrobce obstará potřebné dokumenty, umožníme mu provádět zkušební provoz na síti DP Pardubice. Ovšem firma SOR měla na celou věc dost zajímavý názor - mohli jsme tady trolejbus provozovat nejenom za svoje peníze, ale ještě bychom měli výrobci platit vysoký měsíční pronájem. Takové fnanční požadavky výrobce za provoz tohoto vozu v Pardubicích byly bohužel neakceptovatelné. A tak dne 14.5.2010 opustil trolejbus areál DPmP a.s. a vydal se zpět do výrobního závodu. Jinou otázkou zůstává, zda se vůbec podaří pro tento trolejbus získat povolení k trvalému provozu. Jeden z těch dvou pánů na billboardu v pozadí se na to moc optimisticky netváří.

SOR TN12A
Stránku o tomto voze jsem už měl v kategorii "Předváděcí vozy" připravenou. Kliknutím na náhled ji otevřete...
 17. května 2010v 22:10 | odkaz
9. května 2010 - Aktualizace
Do fotogalerií provozních vozidel MHD Pardubice jsou doplněny fotografie u vozů 1, 2, 32, 53, 54, 139, 148, 153, 159, 168, 317, 346, 376, 382, 387, 393, 401, 402 a 403. Mám trochu nepořádek v fotkách které jsem dostal, takže tam kde si nejsem jistý s autorem, raději žádného neuvádáím. Snad mi to autoři fotek, kterými kromě mne jsou také Martin Kratochvíl, Jan Pleskot a možná i někdo další, prominou.

382
klikněte na náhled pro vstup do fotogalerie
 9. května 2010v 19:47 | odkaz
1. května 2010 - Rozšíření sbírky Monti System
Od posledních vánočních přírůstků do sbírky modelů Monti System neuplynulo ani půl roku a máme tady nový přírůstek. Tentokrát se po různých mutacích tahačů Mercedes Actros z minula jedná o klasiku. Model s katalogovým ozančením MS28.1 je totiž sólo Liazka v barvách výrobce modelu - firmy Beneš a Lát. Jedná se o variantu starší stavebnice MS28 "Camion Expres", která je plně odovozená z dnes už legendární stavebnice "Dakarského" Liazu z půlky osmdesátých let minulého století. Čili spíše než o model se jedná o hračku, ale o hračku povedenou, takže to není na škodu. Ovšem podobně jako u minulých novinek nemá ani tento model kvalitní samolepky pro "ozdobení" modelu - opět jde lepící vrsta velice špatně od podkladu a navíc je samolepka zbytečně tuhá a tlustá. Při ceně modelu kolem dvou stovek bych si už klidně deset či dvacet korun za kvalitnější samolepky připlatil.
Výrobce má letos i další novinku, jedná se o tahač Scania s podvalníkem, takže už se těším na další přírůstek do sbírky, i když cena i na webu výrobce převyšuje 500 Kč. Aktuálně je ale nejdražší Scania Tarmac s vlekem, výrobce ji s DPH nabízí za 923 Kč.

Monti system 28.1
Až na téhle fotce jsem si všimnul špatně ostřiženého nápisu LIAZ na čele - v reálu je model tmavší, fotka s bleskem barvu zkresluje
 1. května 2010v 13:35 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz