Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - prosince 2011

30. prosince 2011 - Poslední novinka roku 2011
Naposled v roce 2011 se mi podařilo najít si chvíli na doplnění něčeho na web. Nové fotky ve fotogaleriích jsou u autobusů 59, 212 a 217 a u trolejbusů 373, 387, 392, 397, 399, 401, 402, 405 a 406.
Na stránce o modelech Monti System jsou doplněny fotky letošních přírůstků. Bylo jich docela hodně - hlavně proto že kromě novinek od tradičního výrobce jsou nyní na trhu i lehce upravené modely od firmy PK Models. Ve sbírce mi přibyly jen dvě novinky čistě "ze Semil" - novoroční Land Rover PF2011 a model Scanie s cisternovým návěsem MS 72 Madeta. V dalších čtyřech modelech (Western Star firmy Švestka, dodávky Barum Rallye a Radnouň motorsport a novoroční speciál LIAZ PF 2012) má už prsty i zmíněná firma PK Models z Milovic. Doufám že tvorbu nových mutací modelů nebudou v roce 2012 moc přehánět - přece jen už takhle stojí novinky ročně mnoho set korun..

Novoroční Liaz od PK Models

Další video od volantu - z linky 15 do Přelouče
 30. prosince 2011v 23:30 | odkaz
28. prosince 2011 - Aktualizace plánků
Od kolegy Lp jsem obdržel nové verze Plánku sítě a Plánku sítě ve vozovně. Tohle mi k tomu napsal:

Na plánku sítě je novinkou tzv. přibližovač zkratu, který byl namontován do vedení u můstku přes Rajskou strouhu v Lázních Bohdanči. Jedná se v podstatě o jakousi odrůdu podružné proudové ochrany, která hlídá proud v koncovém úseku tratě. Při překročení nastavené hodnoty však nevypne proud do koncové části, ale způsobí zkrat blíž k měnírně, takže tato jej bez problému vyhodnotí a vypne celý úsek. Zařízení tedy nepotřebuje žádnou zvláštní přípojku proudu a ani nemusí být datově propojeno s měnírnou. Vedení zkratuje silový tyristor. Přibližovače zkratu mají na vedení např. v HK i v JI. Na rozdíl od ostatních měst, kde se k rozdělení podúseků používají běžné úsekové děliče, my jsme si navrhli a nechali vyrobit pouze tzv. pracovní mezeru, která je vybavena magnety a růžky pro roztržení oblouku a dá se projíždět s proudem.
Ve vozovně mají dvě výjezdové výhybky letos namontované tzv. zhášecí děliče, což jsou vlastně takové pracovní mezery před izolační lištou, aby při jízdě s proudem nešlo vyhodit měnírnu ani lištu zapálit. Takové děliče máme i jinde v síti, ale velký plánek je nezobrazuje. Ve vozovně mají však přeci jen jednu zvláštnost, protože jsou namontovány k lištám podvěsného vedení, a to nikdo nevyrábí, takže jsme si to vyrobili sami.
S pozdravem Lp

 28. prosince 2011v 20:34 | odkaz
6. prosince 2011 - Přebytky "plastového LGB" na prodej
Z prostorových důvodů se musím zbavit několika věcí souvisejících se "zahradní železnicí pro chudé". Nabídku kolejí a lokomotiv najdete zde na aukru.

 6. prosince 2011v 16:19 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz