Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - září 2007

30. září 2007 - Jak jsme si nekoupili dalšího Moskviče
Pokud mají moji čtenáří pocit, že tento web se posunuje od šotowebu spíš k blogu, tak mají pravdu. Nestíhám se ani účastnit akcí historických vozidel, jen za září jsem byl v práci o čtyři a půl dne více, než kolik bych měl být podle fondu hodin. Když z těch několika zbývajících volných dní odečtete čas věnovaný rodině, nějak nezbývá už čas na nic jiného. A to kromě MHD nebo spolku bych se chtěl věnovat také Modré střele (mimochodem před pár dny dostala nové mlhovky - foto je zde). Takže aktuální info z DP hledejte také u Petráska, přísun šotofotek u Ládi Cihla.
A teď k tomu, jak jsme si nekoupili dalšího Moskviče. Na webu i-veteran.cz jsem před pár dny narazil na Moskviče 2140, který zatím v naší "kolekci" Moskvičů sedmdesátých let chybí. Protože auto bylo až ve Vsetíně, nechal jsem si prodejcem poslat pár dalších fotek. Fotky mi tedy moc rozhodování zda koupit nebo ne moc neulehčily, protože to auto je opravdu krásné, navíc s pěkným interiérem luxusní limuzíny. Vyměnil jsem si s prodejce pár mejlů a nakonec jsme se s kolegou Michalem v sobotu 29.9. do Vsetína vypravili. Cesta vlakem byla jedna z nejpohodovějších, které jsem zažil. V Hranicích jsme se dokonce setkali s tímhle. Náš rychlík R625 Vsacan je sice ten z pomalejších - ujede 242 kilometrů z Pardubic do Vsetína za 3,5 hodiny, ale do cíle jsme dorazili přesně na čas. Ovšem velice rychle jsme se zase otočili, protože na místě jsme zjistili, že auto bylo včera večer prodané. Hlavní otázka potom byla - jet nejkratší cestou nebo si ji trochu prodloužit? Volba logicky padla na možnost druhou, když už jsme byli tak daleko, proč se vracet stejnou trasou.
Nakonec to ve zkratce bylo takhle: nejdřív R Vsetín - Přerov v klasickém červenokoženkovém béčku, ovšem mnohem čistším než ráno ve Vsacanu. Následoval R Přerov - Olomouc (hnědokoženkové čísté "bétéčko"), v Olomouci jsme se potom samozřejmě museli projet tramvají. Při jízdách Astrou a potom Variem LF jsme se také shodli na tom, že naše drahé Pardubice jsou v porovnání s Olomoucí strašná prdel vesnice. Tedy alespoň pokud jde o MHD - nejde samozřejmě o to, že oni mají tramvaje a my trolejbusy. Jde o jiné věci - o desítky zastávek zobrazujícíh aktuální příjezd spoje, slušivý městský nátěr, přehledné plánky sítě a přestupních uzlů, stejně tak profesionálně vyhlížející informační letáčky ve vozech (letáčky jsou samozřejmě uvnitř fabionů, zvenku se na ně snad lepí jen u nás), navíc je v Olomouci zcela běžné používání poptávkového otevírání dveří. A to vše DPMO a Olomoucký magistrát zvládají za časové jízdné osm kaček za hodinu (v pracovní dny 40 minut). Teď se od 1.10. sice zdražuje na korun deset, ale i to je zcela směšně málo.
Po absolvování povinné procházky k tramvajové vozovně jsme chvíli pozorovali provoz na Olomouckém hlavním nádraží. Další vlak byl zlatým hřebem šoto-programu - do Šumperka nás dovezla souprava motoráku řady 831 a přívěšáku Btx. Do sbírky nám tak přibyla ještě koženka zelená. Motorák byl narvaný k prasknutí a i v přívěšáku jsme až za Šternberk stáli za chodbičce. Potom co se vlak vyprázdnil, naplno zase předváděl svoje mizerné jízdní vlastnosti. Každopádně do Šuperka jsme dojeli včas a do Zábřeha nás už dovezla skoro nová Regionova 814.034. K různobarevným koženkám jsem doplnili tmavě modrý plyš, který ve vozu Beer v rychlíku ze Zábřeha do Pardubic ještě doplnil plyš šedivý. Celkově jsme za celý den ujeli 508 kilometrů šesti vlaky, ani jednou jsme neměli zpoždění víc než deset minut. Celkově by se dalo říct, že jsme se službami ČD byli spokojení, ovšem stárnutí vozového parku a odfláknutý úklid vozů tu spokojenost hodně narušuje.
Tramvaje Olomouc
I když náš výlet nebyl pojatý jako šotoexpedice, pár obrázků tramvají jsem na stránku MHD Olomouc přece jen doplnil.
Citybus na ND ČD
Před týdnem se zase na výluce ČD sešly autobusy AD Bartoš a pardubického DP. Za DP se výluky účastnily autobusy 32, 99 a dokonce Citybus 178. Kliknutím na obrázek otevřete stránku s pár záběry od hlavního nádraží.
MHD ve Švédsku
A nakonec MHD ze Švédska - celkem 19 fotek od kolegy IP najdete v této fotogalerii.
 30. září 2007v 13:47 | odkaz
26. září 2007 - Poslední provozní "recyklovaná" čtrnáctka
V Pardubicích bylo v letech 1998 - 2001 "recyklováno" 7 trolejbusů 14Tr. Postupně to byl jeden vůz 14Tr08/6 číslo 334 z roku 1987 (v roce 1998), dále 5 vozů 14Tr10/06 z roku 1991 (340, 343, 348 v roce 1999; 342 v roce 2000 a 347 v roce 2001) a jeden trolejbus 14Tr13/6 číslo 349 v roce 2001. Názory na tyto rekonstrukce sahají od "nešťastný projekt" po "vyhozené peníze". Za hodně peněz bylo totiž málo muziky - v podstatě se jen dosadily panely a počítače BUSE, v oddíle se pak vyměnily sedačky, podlahová krytina, vnitřní výplně stěn a krémovou barvu interiéru nahradila bílá. Jenže s agregáty nebo nápravami trolejbusu se nedělalo v podstatě nic, takže nakonec největším přínosem byly nově dosazené stahováky Railtech. Trolejbusy získaly trochu neobvyklý vzhled - zpředu vypadaly (skoro) jako "emka", zezadu ale zůstalo původní okno - pouze se zaplechoval originální kastlík na čísla. Životnost recyklovaných vozidel zůstala v podstatě stejná jako kdyby oprava neproběhla. Proto byl trolejbus 334 v roce 2006 odstaven a další tyto již jednou modernizované vozy zařazeny do programu generálek v DP Plzeň. Tam se totiž jedná v podstatě o novostavbu trolejbusu, pouze s využitím některých repasovaných původních dílů. Ovšem životnost vozu se výrazně prodlužuje. V roce 2006 se takto generálkovaly vozy 342 a 347, v letošním roce prozatím vůz 348. Teď z Plzně dorazil už i trolejbus 343 a odcestoval tam trolejbus 340. Takže v provozu se nyní setkáte pouze s jediným v Pardubicích modernizovaným trolejbusem - 14Tr13/6 číslo 349. Tenhle trolejbus byl recyklován jako poslední v trochu omezené míře - v oddíle mu zůstala původní podlaha, výplně i krémové lakování kovových částí interiéru. Nasazen je momentálně skoro trvale na celodenním kurzu na lince 3.
Zkušební jízda 343
Nejnovější generálka - trolejbus 343 dnes na zkušební jízdě
 26. září 2007v 20:54 | odkaz
22. září 2007 - Autobusy v jednom kole
Už jsem na tomhle webu psal o všem možném, ale o animovaném seriálu pro děti asi ne. Ovšem když se seriál jmenuje "Autobusy v jednom kole" a pojednává o příhodách skupiny autobusů z jedné garáže, potom ani nevadí, že je to určené pro děti mezi 4 a 10 lety. Přestože poetice pohádek o mašinkách jsou pohádky o autobusech na hony vzdálené a je to spíš pro děti předškolní, skalní šotouši by měli tyhle dvě DVD shlédnout povinně. Koupit si je můžete například tady, ale levněji jsou k mání v prodejnách Levné knihy. Ideální je případ, kdy vlastníte dítě odpovídajícího věku a DVD si koupíte pod průhlednou záminkou, že je to pro potomka.
Příběhy jsou opravdu jednoduché, dabing nic moc, ale nejkouzelnější je jiná věc. A to, jak krásně jdou aplikovat některé příběhy například na některé nejmenované nizkonákladové autobusové firmy z nedalekého okolí. Jen pro ilustraci - jedna pohádka je na téma "Autobus jel na nádraží jezdit výluku a zůstal viset pod mostem", další je o autobusu který se nerad myl, v jiné zase jeden autobus vyprošťuje kolegu zapadlého ve sněhu. Takže pokud jste ještě děti, nebo se už zase za svou dětinskost nestydíte, kupte si to!
Všechny obrázky jdou samozřejmě kliknutím (trochu) zvětšit.
Roger
Nejstarší autobus Roger si stěžuje patrovému kolegovi, že mu teče olej z vany :))
Myčka
Přepychová myčka a v ní školní autobusek
podjezd
Patrový autobus Arnold spěchal zkratkou na nádraží a zasekl se pod mostem. Za ním stojí autobus, který se nerad myje :))
přejezd
Tenhle autobus poslali na výluku, a on se rozhodne jezdit místo vlaku po kolejích

 22. září 2007v 21:56 | odkaz
20. září 2007 - Nechybí vám někde zastávka?
Nejdřív aktualitka - co vám připomíná obsah tohoto webu? Jestli to tady náhodou čte "autor", tak mu doporučuju web co nejdřív smazat, ostatně o to jsem už požádal adminy estránek.

Když se loni po mnoha letech obnovila zastávka v Jahnově ulici směrem z centra (nyní Krajský úřad, dříve U soudu, ještě dříve Most Rudé armády), okamžitě se vyskytly především kladné ohlasy. Ale z webu DP tehdy přišla zpráva od jakési paní, která našla několik důvodů, proč tam nikdo nikdy nebude nastupovat a jak je celá zastávka zbytečná. Ten text už jsem teď nenašel, ale dnešní využití téhle zastávky jasně dokazuje, že opravdu chyběla. Ale nechybí ještě někde jinde? Zřízení nové stanice samozřejmě není zadarmo a není to zdaleka jen na vůli DPmP, ale čistě teoreticky mně napadají tyhle:
- U Kostelíčka směr centrum pro linky 1, 11, 13, 25. Na zastávku bohužel není nikde místo, pokud by byla na Dašické (u Gymnázia), tak bude na dohled od zast. Na Okrouhlíku. Takže sice chybí, ale není ji kde zřídit.
- Popkovice, nad Bylankou (u mostku přes Bylanku na hlavní výpadovce na Prahu) především pro spoje 8 / 88 nezajíždějící do Popkovic ke školce.
- Nemošická v Jesničánkách pro linku 10. Na konci Nemošické ulice by se snad našlo i místo a já být obyvatelem té čtvrti, silně zastávku prosazuju. Když už mi celý den kouří a rámusí autobusy pod okny, ať to aspoň nemám daleko na zastávku (ke Krematoriu).
- Holandská, křižovatka - pro spoje linky 12 jedoucí z města kolem Barumu přes Drozdice do Černé. Cestující by si mohli vystoupit hned v Holandské a nemuseli by nedobrovolně absolvovat výlet do Drozdic.
- v té samé ulici ještě jedna - Holandská, Maersk (nebo Nedcon) - podle názvu je umístění jasné
- Svítkov, zahrádky pro linku 15 u křížovatky pod nadjezdem na silnici Svítkov - Srnojedy. Nevím, jaká by tam byla frekvence, ale byla by to nejbližší stanice MHD k železniční zastávce Svítkov. Dokud jezdila linka 15 přes přejezd, stavěla hned u ní.
- úplně teoreticky ještě Semtín, odbočka (nebo tak nějak) u křižovatky k betonárce Stetter. Pouze jako zastávka na znamení.
- a nejméně důležitá - Lázně Bohdaneč, les - uprostřed mezi UMOU a Bohdančí. Ovšem pouze jako zastávku celodenně na znamení ... ono tam těch houbařů nepojede nikdy moc.

Napadají mě také zastávky přebytečné (nebo spíš v současné podobě nebezpečné):
- Semtín, vlečka. Nebezpečná a skoro zbytečná zastávka na hlavní silnici bez zálivu, bez nástupiště a skoro bez lidí. Buď zrušit, nebo zastavovat jen v době střídání směn v Synhtesii.
- Semtín, zastávka. Nebezpečná zastávka bez zálivů na hlavní silnici a ještě na rampě nadjezdu. Buď komplet rekonstruovat nebo posunout dolů mimo nadjezd za křižovatku.
- Jesničánky, točna. Zbytečná výstupní zastávka bez výstupní hrany (vystupuje se do trávy nebo do vozovky), ze zast. Čacká je to kousek
- Nadjezd Paramo. Velice extravagantní zastávka bez zálivu přímo na nadjezdu na nejzatíženější komunikaci v Pardubicích. V opačném směru už dávno zrušená, ačkoliv tam měla záliv. Při rekonstrukci komunikace v nejbližších letech se ovšem plánuje civilizace zastávky do normální podoby.
- K Polabinám (linky 22 a 28). To je zastávka chudák, málo spojů a okolo spousta jiných blízkých zastávek mnohem lépe obsloužených. Navíc zastávka směrem do sídliště je postavená (slušně řečeno) úplně blbě a nedá se tam normálně zajet k hraně, zastávka směrem ze sídliště je zase skoro pořád zablokovaná parkujícími auty.

A jaké nápady mají ctění návštěvníci webu? Napište do komentářů!

po opravě
Jedna blesková oprava na vrchním vedení. Přibližně ve 13.55 jsem hlásil dispečerovi přetržené lano u jednoho "delta závěsu" u zimáku, ve 14.10 už byli pánové z údražby na místě a tato fotka je pořízená ve 14.40 - a už je hotovo.
 20. září 2007v 22:16 | odkaz
18. září 2007 - Není co hlásit...
Ačkoliv od minulé aktualizace uplynulo už pět dní, celkem není nic nového. Snad jen to, že kvůli neustále kolabujícímu připojení přes wifi je tahle zpráva odeslaná tímhle. Zatím to je jen na zkoušku, ale možná že si to nakonec pořídím nastálo.
Leták 1 Leták 2
V zoufalé snaze alespoň trochu omezit stále se opakující dotazy cestujících jsem t-399 vybavil těmito dvěma letáčky

A včera - v pondělí 17.9. jsem po delší době zase využil služeb Českých drah. Ráno proběhla cesta Košičanem na Moravu celkem standardně s obvyklým spožděním - na rozdíl od IC na Brno, který nejprve v Pardubicích měnil lokomotivu a pak jsme ho stejně v Moravanech předjížděli. Pro cestu zpátky jsem si dobrovolně zvolil cestu z Prostějova po lokálce přes Moravskou Třebovou. Je to o více než 20 km kratší než přes Olomouc, ovšem samozřejmě jízda je delší a nepohodlnější. Nakonec byla ale cesta úplně v klídku, i když 83 kilometrů se jede skoro 2,5 hodiny. Abych nebyl moc spokojený, připravily mi ČD zpestření v České Třebové. Čekal jsem na IC Jan Perner s odjezdem 18.06. Ohlášených pět minut zpoždění mi nevadilo a plynule jsem si nechal ujet osobák na Pardubice. Jenže přesně v okamžiku, kdy osobák zmizel za obloukem, ohlásili zpoždění mého vlaku 30 a za chvíli 40 a nakonec 45 minut. Dojem nakonec spravila posádka ícéčka. Jednak vlakvedoucí, který se rozhlasem omluvil za zpoždění a vysvětlil, proč vzniklo. Za druhé průvodčí, který se všech ptal, zda nepotřebují zjistit přípoje od zpožděného vlaku. Ale dojem zlepšil hlavně strojvedoucí. Ten totiž výrazně předváděl trakční a akcelerační schopnosti lokomotivy 151.001, když ze Zábřeha do Prahy zkrátil zpoždění z 49 minut skoro o čtvrt hodiny na 35 minut.
třikrát brejle
Nudu při čekání v Třebové narušil pouze tenhle opravdu impozantní vlak OKD...
 18. září 2007v 19:21 | odkaz
12. září 2007 - Zkušební jízda trolejbusu 353
Při poslední jízdě trolejbusu 353 pojal kolega Petrásek nejasné podezření o tom, že trolejbus není zcela v kondici. Proto byla v pondělí 10.9.2007 uspořádána krátká zkušební jízda v trase Vozovna - Kamenec a zpět. Zkouška naštěstí obavy rozptýlila. Ukázalo se jen, že kolega Petrásek je v otázce akcelerace a maximální rychlosti zmlsaný z dvoumotorového Sanosu. Zkušební jízdy se zúčastnilo rytmické šoto-trio ve složení trolejbusový guru Lp, Petrásek a moje maličkost. Neskromně přiznejme, že kvalitnější posádku historického trolejbusu ani nejde v Pardubicích sestavit. O fotodokumetaci se postaral Lp, protože já a Petrásek (ačkoliv sami šoto-webmasteři) jsme sebou neměli fotoaparáty. Všechny níže uvedené fotky možno kliknutím zvětšit.

Šotoposádka
Kolega Petrásek z profilu se Zelenou bránou v pozadí

Setkání generací
Setkání generací. Nějaký rozdíl mezi rokem 1979 a 2007 přece jen je. Mezi oběma vozidly vyrobila Škodovka přibližně 6000 kusů dalších trolejbusů.

Na Kamenci
Trolejbus 353 byl sice na manipulační trati Na Kamenci mockrát, ale fotka je to pěkná a tak je tady Kamenec opět.

Výložníček
A aby byl také pohled odjinud, jednou 353 zezadu. Na sloupu před trolejbusem nedávno instalovaný nejkratší pardubický výložník, rušící zde historický vzhled tratě. Vpravo od trolejbusu byl zachycen ještě webmaster, ale raději se vyretušoval...

Na konec jedna zajímavost od Lp:
svorka
Tento obrázek by mohl trochu rozvířit aktivitu našich zlenivělých pardubických šotoušů. Na točně v Polabinách je místo, kde se už řadu let nacházejí jedny zvláštní obloukové svorky. Pocházejí od francouzské firmy Malico a od jiných se liší tím, že nejsou válcované či frézované z oceli, ale jsou odlity z bronzu. Jestlipak je někdo najde?


 12. září 2007v 00:27 | odkaz
8. září 2007 - Zprávy od Lp
Nejprve šotoinformace: "Dne 17.9. bude asi od 8:40 do 17:15 bezplatně kroužit po Pardubicích historický trolejbus jako výpomoc na různých linkách u příležitosti týdne mobility. Organizátorům akce nabídneme trolejbus 311. Za volantem se budou střídat Lp a PL. Až doladím JŘ, dám ho na příslušné weby. V sobotu 23.9. pak bude na Pernštýnské nám. dovlečen jiný trolejbus za účelem různých dopravních hrátek. Dne 23.9. na linku číslo 51 vyjedou dvě pořadí. Pravděpodobně zde potkáme 329 (1) a 311 (2). Řidiči nejspíš stejní."
Druhá část se týká rekontrukce na točně Polabiny: "Budeme zde rovnat 'unavené' sloupy a zvětšovat jejich betonové základy. U takového sloupu se nejdříve postaví mobilní stožár, převezme si jeho lana a pak nastoupí kopáči. Na samém konci vyměníme vedení v prostoru celé točny. Již byla vyměněna tělesa elektrické výhybky u poloangličana tamtéž. Ve vzduchu tam visí nová tělesa i ta stará. Jedná se o dočasný zkušební polygon firmy EŽ Praha, která tu zakázku dostala. Když jde o jednoduchou křižovatkovou výhybku, zůstává i DPmP zatím u podvěsné verze. Tahovou u nás zatím nikdo neumí."
Osm obrázků z Polabin
Obrázky mobilních sloupů a dočasně zmutovaného poloangličana otevřete kliknutím na obrázek nebo sem.

Úbytek reklamních nátěrů - v posledních dnech skončila celovozová reklama kromě již zmíněného citybusu 152 také na trolejbusu 14Tr číslo 345 a na 21Tr číslo 393. Všechna jmenovaná vozidla jezdí momentálně "čistě" bílá.
 8. září 2007v 00:07 | odkaz
6. září 2007 - Osm let stará akce
Před osmi lety se uskutečnily v Pardubicích a Hradci Králové jízdy historických trolejbusů, které si tehdy objednalo Nakladatelství Wolf. I já jsem tehdy pořídil nějaké obrázky, ale na webu se nikdy neobjevily. Ale teď mi po osmi letech dorazily čtyři záběry, které tehdy jako dvanáctiletý pořídil Karel Trojan. Tak jsem k nim přidal svoje čtyři fotky a najdete je v rubrice akce.

358+353
V roce 1999 byl lak 353 ještě výborný...


329
Nový fotoaparát kolegy Lp zachytil náš Sanos při akci 1. září, jak sjíždí z nadjezdu ke Globusu.
 6. září 2007v 19:41 | odkaz
3. září 2007 - Ostrůvek, semafor a jiné
Semafor - Kyjevská Ostrůvek Bělehradská
Dvě novinky a obě na trase linky 2. Na první fotce je nový semafor u přechodu před základní školou na Kyjevské ulici. Doporučuji povšimnout si strážníka Městské policie, který právě hlásí pánům od servisu semaforů, jaká svítí barvička :))). Na druhé fotce je nový ostrůvek, který vyrostl u zastávky Bělehradská. Jestli se vám zdá výjezd ze zastávky k ostrůvku trochu úzký, tak to se vám nezdá. Důkazem jsou už po pár dnech ogumované obrubníky. Samozřejmě že se dá vyjet normálně, ale to se v zastávce musí zastavit uprostřed nástupiště a nikoliv až u označníku. Profesionální dojem dotváří i neodstraněné zbytky původního přechodu. O lampě uprostřed ulice raději nemluvit. Stejně jako podobná lampa u Krajského úřadu spolehlivě zabraňuje trolejbusům normálně objet protisměrem případnou nehodu, o které před přechody nebývá nouze. Nemám nic proti ochraně chodců nebo cyklistů, ale už by se také mohlo něco stavět pro automobilisty.

kloubák
Dodávám také jednu vlastní fotku zapůjčeného Citelisu - dnes byl na lince 8. Kromě toho se dneska proháněl na lince 12 autobus 152, kterému byla odstraněna reklama tak důkladně, že mu nezůstalo ani evidenční číslo. Ráno jezdil s číslem napsaným propiskou na papírku za oknem, ale během dopoledne už údajně čísla dostal.
 3. září 2007v 20:40 | odkaz
2. září 2007 - Nástupy kurzů MHD
Trochu jinak než minule jsem zveřejnil nástupy kurzů MHD platné od září (děkuji kolegovi ŠK za zaslání). Tentokrát jsem se nemořil s převodem tabulky do mojí grafické podoby a jízdní řády jsou pouze z excelu vygenerované do HTML a následně vložené do iframe ve stránce. Chodí mi to v IE i v FF, pokud by to někomu nefungovalo, je tam uvedený i přímý odkaz a navíc odkaz na PDF verzi ke stažení. Zveřejněna je i aktuální verze Jízdních řádů podle jednotlivých kurzů.

Kromě toho je malinko aktualizovaný přehled vozového parku (nové reklamy na a-160 a t-397, zatím bez fotek) a do přehledu zapůjčených vozidel je dopsaný nyní předváděný Citelis 18M, který dostal tradiční číslo 24 (již deváté obsazení tohoto čísla v Pardubicích!). Fotky nehledejte u mně, ale třeba u Petráska na www.sm11.cz.
 2. září 2007v 21:57 | odkaz
1. září 2007 - Jízdy PSHŽD na podzim
Aktualizoval jsem přehled akcí na webu PSHŽD. Stručně to napíšu i sem:

- 8.9.2007 pojede motorák M131.1133 do Hradce Králové a tam bude pendlovat mezi nádražím a Muzeem sděl. a zab. zař.
- 29.9.2007 taktéž motorák M131.1133 bude u příležitosti dne železnice jezdit mezi Pardubicemi hl.n. a Rosicemi n. L.
- 14.10.2007 budou oba motoráky zajišťovat tradiční spojení na závodiště při Velké Pardubické
Podrobnosti a jízdní řády plynule uveřejňuju na stránce s přehledem akcí PSHŽD.

Moskviče
A jednou obrazem - provedl jsem několik transplantací náhradních dílů ze Znojemského draka na Modrou střelu. Dostala hezčí rámečky světel, mřížku chladiče a originální zadní nárazník. Kromě toho v interiéru gumové i textilní koberce k zadním sedadlům a také hnědé "tapecírunky" (krásné české slovo) do dveří. Líbily se mi víc než původní černé. Dalším bodem bude přední nárazník a náhrada obdélníkových mlhovek žlutými kulatými. Zatím ale nevím jak na to budu mít čas, dovolená končí...
 1. září 2007v 22:14 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz