Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - leden 2007

28. 01. 2007 - Tramvaje v Pardubicích za rok 2006
Už je to docela dost dlouho, co jsme s kolegou OČ vytvořili mystifikační publikaci o pardubických tramvajích (mimochodem je vyprodaná, letos plánujeme aktualizovaný dotisk). A já jsem asi před rokem dal na tento web mystifikaci na druhou, neboli jak by to asi vypadalo, kdyby tramvaje v Pardubicích opravdu byly a kdyby existovaly pořád. No a tahle teorie začala žít vlastním životem:))) A proto kolega LuTep sepsal "ročenku 2006", neboli vývoj (neexistujících) pardubických tramvají během roku 2006. Já ji trochu ještě aktualizoval podle "skutečnosti". Doplněná fotodokumentací je k nalezení na konci této stránky. Vypadá to, že tramvaje jsou na tom docela dobře...
Proč ne...
 28. 01. 2007v 17:14 | odkaz
27. 01. 2007 - Aktualizace fotogalerií
Našel jsem v počítači pár fotek, které jsem loni zapoměl dát na web. Je to třeba autobus 138 po opravě. Dále něco od kolegy MJ - například bus firmy Metelka je doplněn na stránku o místních dopravcích (dole) - nebo foto jak trolejbus přichází o reklamu. Našel jsem ale také něco starších fotek, za všechny jedna ukázka:
333
Trolejbus 14Tr 333 (1987-2005) v roce 1997 na točně Semtín
 27. 01. 2007v 14:57 | odkaz
25. 01. 2007 - Upřesnění u vozového parku
Kolega Lp poslal upřesňující údaje ke změnám stavu vozidel MHD za rok 2006. Zanesl jsem změny na příslušné stránky. A co se tedy za rok stalo - jen trochu zkráceně cituji od Lp:
Účetně vyřazené vozy: Karosy 89, 91, 98, 106, 113, 128 – všechny k 12.9.2006 (prodány, ale zatím nepředány), Karosa 7 – k 29.12.2006 (zatím neprodána), trolejbus 339 – k 29.12.2006 (od roku 2005 neprovozovaný vůz byl konečně účetně vyřazen) - odstaven v DP spolu s trolejbusy 307, 308, 314, 337 a 344 (ty jsou dosud v majetku DP)
Přírůstky do stavu vozidel: 24Tr čísel 317, 318, 319 – všechny zařazeny až k 27.7.2006, ač od výrobce dorazily o mnoho dříve, autobusy 53 – 58 - všechny zařazeny k 28.8.2006.
Přehled 14Tr
Kvůli množství porůznu vyřazených i nevyřazených vozidel odstavených v DP jsem do přehledů přidal k barevnému rozlišení provozní / zrušený / prodaný / historický ještě "odstavený". A třeba přehled 14Tr se takhle probarvil...
 25. 01. 2007v 23:05 | odkaz
23. 01. 2007 - Ať žijí úřady!!!
Strávil jsem dnes den opravdu kvalitně, střídavě na úřadech a u doktorů. Mimo jiné jsem si byl pro výpis z evidenční karty řidiče. Úředník byl milý a vstřícný, správní poplatek za vytištění dvou stránek na laserovce zlodějský. Databáze je dneska vedená elektronicky a přístupná online, což je jistě plus, jenže kvalita každé databáze je v tom, jak kvalitní data obsahuje. A to je to, co mně zarazilo. V mém výpisu se totiž objevil můj přestupek loni v listopadu v Sadské (psal jsem tady o něm). Tehdy jsem dostal pokutu v hodnotě jeden kapřík, neboli 1000 korun českých. A nevozíc běžně kapříky po kapsách, nezaplatil jsem na místě (což dokládá tento blok, kde je jasně napsáno, že pokuta nebyla na místě zaplacená). Zaplatil jsem ji za pár dní převodem z účtu (viz tento výpis). Což ovšem nebrání tomu, abych měl v evidenční kartě řidiče napsáno, že jsem platil na místě (viz tato ukázka). Samozřejmě je to celkem nedůležité, jak jsem platil ... ale pokud se do databáze dostávají takové chyby, proč by se tam nemělo příště objevit, že jsem přejel 4 lidi a dostal 27 trestných bodů? Prostě tímhle detailem s placením pokuty si to u mně zase úřady dost pokazily, i když tento konkrétní bordel bude asi na straně "em-pí" Sadská.
Do včerejší zprávy o t-342 doplněna avizovaná fotka reklamy po úpravě. Opraveny informace o vyřazování Karos, v první vlně by se měly odstavit 50+52+82+101, v létě po dodání Citelisů 92+95. Opět jsem to předělal v evidenci, ačkoliv to asi dělám zbytečně dopředu, když to bude nakonec jinak...
Potom, co trolejbus 348 přišel o reklamu na Hypoteční banku, dostal ji autobus 179 - zatím jen malý neostrý špionážní obrázek:
179
 23. 01. 2007v 17:08 | odkaz
22. 01. 2007 - Trolejbus 342 Evo II
Trolejbus 342 jezdí pár dní a už se měnil vzhled jeho reklamy. Tak trochu v tom mám prsty - poněkud se mi nezdála u reklamy na SROP vlajka EU přes lištu a tudíž o jednu hvězdičku chudší. Dnes je na voze vlajka nová, menší a o něco výš. Kolega LC tak může spáchat modely ve dvou variantách stejné reklamy :))
11 hvězd na vlajce
Reklama Evo I - najednou má unie o hvězdičku míň...

foto Lp
Reklama Evo II - a už je to opraveno, už je to hotovo (foto Lp)

Když už jsem dnes viděl t-342 s přelepenou vlajkou, kouknul jsem se jak si údržba poradila s mojí opravenkou z minulého týdne. A obstála - když jsem měl t-342 na sedmičce, tak v zadním displeji nesvítily diody (už svítí), odlepoval se rámeček šoupacího okénka do kabiny řidiče (je přišroubováno) a nebyly označeny tlačítka na výhybky (a už jsou).
Jak bylo zmíněno na K-reportu, do DP dorazily 4 nové Karosy B951E. Protože zařazeny budou (pod čísly 59-62) až po montáži odbavovacího systému, je nutné nejdřív 4 staré vozy odstavit a OS z nich demontovat. Takže vyřazeny budou vozy 50, 52, 82 a 101. V provozu zůstanou poslední dvě cedulové Karosy - autobusy 92 a 95. A ani ty nepřežijí letošní dodávku dvou Citelisů. V kontextu s tím se zdá poněkud neuvážené, vyrábět pro dva více méně šejdrové autobusy nové cedule kvůli změnám na linkách 8 a 16 od února. Ale údajně se cedule fakt vyrábí. Přitom CEDULOVÉ KAROSY LETOS KONČÍ. Zůstane B731.40 číslo 103 z roku 1992, ale tato poslední "pragovka" je vybavená displeji BUSE. K případným dotazům na zachování B731 jako historického vozu. Asi takhle - DP asi moc nechce, ač by ho to moc nestálo ... nadšenci chtějí, ale nemají na to. Takže zatím to nevypadá, i když třeba bus 50 bych si určitě jako veterána představit dovedl.
Ačkoliv ještě neproběhlo úřední zařazení a vyřazení autobusů, udělal jsem už záznamy v evidenci a galerii.
 22. 01. 2007v 20:51 | odkaz
20. 01. 2007 - Nově v galerii PSHŽD
Do nové fotogalerie PSHŽD byla přesunuta galerie motoráků řady 809 a 810 (celkem 186 fotek) a také fotky lokomotiv ř. 181 z doby cca před deseti lety. Postupně budeme digitalizovat další archívní fotky...
Galerie
Klikutím na náhled vstoupíte do fotogalerie
 20. 01. 2007v 22:02 | odkaz
14. 01. 2007 - Dnes ve městě čtyři 24Tr!
Ačkoliv máme zatím jen tři trolejbusy 24Tr, dneska byly ve městě k vidění hned čtyři. Trolejbus 318 totiž jednak jezdil na trojce a k tomu ještě jezdil na boku trolejbusu 342. Ten vyjel po generálce a polepený novou reklamou poprvé v pátek 12.1. na jedenáctku, já ho dneska měl na sedmičce. Ráno měl trolejbus měl za sebou teprve něco kolem 300 kilometrů pod proudem + cestu za tahačem z Plzně do Pardubic, takže je vlastně úplně nový - velká škoda je, že od 29.8.2006 stál po opravě a čekal na průkaz způsobilosti. Není to vůz nesvižnější a ani není zrovna nehlučný, ale až na nějaké drobnosti vše chodilo OK.
342 s reklamou
V neděli ráno na lince 7 není nijak živo, i na fotku se našel čas...
 14. 01. 2007v 22:25 | odkaz
10. 01. 2007 - Tři obrázky jen tak
Kruté kontinentální podnebí
Česká Třebová dnes - opravdu krutý studený leden :)))

130.010
Pohodové počasí přeje fotografům - 130.010, Česká Třebová

149999
A kousek před Českou Třebovou se to stalo. Už i moje felda začíná druhou půlku druhé stovky tisíc kilometrů...
 10. 01. 2007v 23:12 | odkaz
10. 01. 2007 - Aktualizace
Po delší době jsem aktualizoval přehled reklamních nátěrů, dále jsem částečně inovoval a doplnil text o linkách z rubriky Z historie trolejbusů v Pardubicích a aktualizoval některé popisky v Galerii 14Tr. Dále jsou opraveny a aktualizovány drobné chyby na dalších stránkách. Uvítám upozornění na další chyby...
Jako bonus přináším dřív než na webu DPmP plánek sítě od 1.2.2007 se zakreslenou změnou na linkce 8 (viz aktualita na webu DP)
 10. 01. 2007v 01:27 | odkaz
08. 01. 2007 - Pěší zóna na třídu Míru patří, ale..

Z MfDnes - sobota 6.1.2007, autorem je primátor města ing. Deml
(zvýraznění v textu JR)


Souhlasím s lidmi, kteří říkají, že neexistence plnohodnotné pěší zóny v centru takřka stotisícových Pardubic je vadou na kráse našeho města. Třída Míru, která by se měla jednou stát skutečným bulvárem, si bezesporu zevrubnou rekonstrukci zaslouží. Ačkoli mi někteří stále podsouvají, že jsem proti vybudování pěší zóny na třídě Míru, opak je pravda.
Nejen z pozice primátora, ale také jako pardubický patriot si pěší zónu v tomto místě velice přeji. Snad ale právě proto, že jsem toho času primátorem, o to více si uvědomuji, že vedle nadšení pro výstavbu pěší zóny na třídě Míru nesmíme ztratit skutečně reálný pohled na celou věc.
Jedním z nejdůležitějších aspektů jsou stávající finanční možnosti města, které nám neumožňují pustit se bezhlavě do tak náročného projektu, jehož investice si jistě vyžádá několik desítek milionů korun. Tučné roky, kdy město mělo volné prostředky, například z prodeje akcií, jsou už bohužel dávno za námi. V současnosti musíme velice pečlivě rozmýšlet, do čeho budeme investovat a co může ještě chvíli počkat. V ideálním případě bychom mohli zaplatit, a to alespoň zčásti, výstavbu pěší zóny z nějaké dotace, ať už státní, či evropské. Zatím se ovšem žádná taková dotace nerýsuje. Na druhou stranu je jasné, že bez kompletně připraveného projektu nelze o dotace vůbec požádat. To ale znamená, že nejprve musíme mít k dispozici příslušnou projektovou dokumentaci včetně stavebného povolení.
Dalším důležitým aspektem, který někteří bohužel podceňují, je kompletní vymístění trolejbusové (ekologické) dopravy z třídy Míru. Nejde totiž jen o to, že by se ustřihly dráty trolejového vedení a trolejbusy začaly jezdit Sladkovského ulicí a dále po Sukově třídě. Tak jednoduché to opravdu není. Jen zběžný pohled na stávající stav silničního povrchu ve Sladkovského ulici jasně napovídá, že i tato ulice by musela projít kompletní rekonstrukcí. Výrazně by se v ní také zvýšil provoz vozidel MHD. Dále by musela být upravena křižovatka na výjezdu ze Sladkovského ulice směrem na Sukovu třídu. Kvůli většímu počtu autobusových a trolejbusových linek na náměstí Republiky by s velkou pravděpodobností muselo být zrušeno parkoviště před Grandem a přestavěno na zastávku MHD, protože stávající zastávkový záliv u divadla by tolik vozidel už prostě nepobral. V této souvislosti nelze zapomenout ani na každoroční navýšení provozních nákladů dopravního podniku o zhruba 5 milionů korun, protože se prodlouží jízdní trasy linek. Toto všechno jsou finanční náklady navíc, takže budování pěší zóny na třídě Míru by celkově dosáhlo výše v řádu stamilionů korun. Věřte mi, že nynější rozpočet města na to opravdu nemá. Vedle těchto finančních aspektů existují ale i další komplikace, které by z vybudování pěší zóny na třídě Míru vznikly. Doprava na Masarykově náměstí, Sukově třídě, náměstí Republiky a dalších komunikacích by byla ještě hustší a komplikovanější. Co si budeme namlouvat, už dnes je to obzvlášť v dopravních špičkách kolikrát o nervy projet centrem města vlastním automobilem. A dokud nebudeme mít v Pardubicích dobudovanou síť obchvatů, doprava se v centru nezlepší.
Na základě uvedených argumentů se domnívám, že v horizontu několika let lze uvažovat v souvislosti s třídou Míru pouze o nějakém mezikroku, tedy například o rekonstrukci povrchů, avšak zároveň se zachováním alespoň částečné dopravní průjezdnosti. Zachování částečného dopravního provozu na třídě Míru je nutné i z hlediska zásobování obchodů, restaurací, kaváren a dalších provozoven, je nutné i kvůli případnému průjezdu ambulance či vozidel hasičského záchranného sboru.
Autor: Jaroslav Deml
 08. 01. 2007v 15:24 | odkaz
05. 01. 2007 - Zásilka od LuTepa
Hromadu fotek poslal kolega LuTep. Některé jsem dal sem na web na příslušné stránky ve fotogaleriích a na této stránce jsou všechny přidané fotky pohromadě. Navíc tady máme nezařazenou fotku nové točny ve Staročernsku.
a-133
Fotky jsou z míst, kde jsem já nikdy moc nefotil

Kromě toho jsem přidal pár svých fotek - například na stránku autobusu 57, trolejbusu 343 a stříbrné Kangoo je přidané na stránku servisních vozidel.
Nová fotogalerie je zprovozněná na webu PSHŽD - najdete ji na adrese www.pshzd.cz/galerie - a budu do ní dávat i obrázky z našich trolejbusových akcí a to i zpětně z těch starších. Teď jsem tam dal třeba čtyři poslední cvakače.
 05. 01. 2007v 23:10 | odkaz
05. 01. 2007 - Barevný snímek ze středověku
Na barevných obrázcích z roku 1958 je pan Josef Pošva u svého fungl nového trolejbusu Škoda 8 Tr 5 výrobní číslo 309 na točně Slovany. Podle jeho slov šlo o trolejbus původně určený na export do Polska. Usuzuje tak z polských nápisů na palubní desce. Je to docela dobře možné. Trolejbus této série jsme dostali pouze jeden a vozy výrobních čísel 294 až 303 a 312 až 331 byly opravdu exportovány. Bohužel ve svém archívu nemám přesnější údaje o cílových zemích a městech. Fotografie jsou sice už velmi nekvalitní, ale stále ještě dobře dokumentují stav polomáčených nátěrů. To, že byl vůz úplně nový, lze poznat i podle dalších znaků. Trolejbus, který již zažil nějakou tu poruchu a byl odvlečen z tratě na tyči, se zpravidla poznal podle zdeformovaného předního nárazníku a chybějící záslepky tamtéž. Zůstane nezodpovězenou otázkou, zda po pořízení těchto snímků se trolejbus cestou na lince 5 setkával ještě s posledními tramvajemi U Kostelíčka.

S pozdravem Lp


8Tr číslo 128 8Tr číslo 128
 05. 01. 2007v 19:47 | odkaz
02. 01. 2007 - První fotka v novém roce
Normálně nepíšu aktualitu kvůli jedné fotce. Tahle si to ale snad zaslouží - je to první fotka přidaná na web v roce 2007 a ještě si neskromně myslím, že je to fotka docela pěkná. Foceno dnes večer při čekání na přílet letadla z Ruska vedle stojánky pardubického civilního letiště.
177 + 145 Letiště Pardubice
Vpředu a-177, v pozadí a-145 (a v něm kolega TZV)
 02. 01. 2007v 23:27 | odkaz
01. 01. 2007 - Do roku 2007 s novou URL
Ale nebojte se - trolejbus.cz adresu po roce nemění. Mění ji ale můj spolek téměř rodný - web PSHŽD najdete od nynějška na http://www.pshzd.cz. Zatím je nutné zadávat URL vždy včetně "www", jinak se dostanete na web našeo poskytovatele hostingu... Stará adresa na wz nějakou dobu bude ještě skomírat a nabádat ke změně.
 01. 01. 2007v 00:03 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz