Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - leden 2006

31. 01. 2006 - Ještě dvě hádanky
Další dvě tajuplné fotky od kolegy Lp. Zkuste poznat, kde to je - kliknutím na fotku ji zvětšíte, na druhé fotce je zadní čelo trolejbusu rozostřené úmyslně, aby nebyla na první pohled poznat příslušnost ke konkrétnímu dopraváku. Odpovědi mi posílejte mejlem, do komentářů, ICQ nebo telepaticky... V komentářích je řešení, fotka z HK je zpátky zaostřená :-)
Hádanka výhybková

Hádanka trolejbusová
 31. 01. 2006v 19:26 | odkaz
28. 01. 2006 - Železniční hádanka
V minulé hádance (tady) většina šotoušů správně poznala Opavu Kylešovice. Fotka byla pořízena kolegou Lp v roce 1991. Dneska jedna archivní fotka od kolegy OČ. Budova v pozadí je dost typická, tak kromě města určete také, kam vede kolej v popředí :-). Odpovědi buď mejlem nebo do komentářů (už zase fungují).
železniční hádanka

Na webu je nově několik fotek od kolegy LuTepa, mimo jiné na stránce o předvádění Citelisu loni v létě. Dále je aktualizována stránka s nástupy kurzů MHD na stav k 1. únoru 2006. To dojde k avizovaným drobným změnám na lince 12 a v Průmyslové zóně.
 28. 01. 2006v 17:08 | odkaz
25. 01. 2006 - Novinka - jízdní řády ke stažení
Pro ty, kteří si chtějí prohledávat jízdní řády MHD Pardubice z klidu domova jsem připravil balík jízdních řádů. Je to stav k 1.1.2006 stažený z webu DP a zabalený do archivu zip. Najdete ho zde jr-2006-01-01.zip, soubor má kolem 1650 kB a po rozbalení jeho prohlížení začněte na stránce INDEXLIN.html. Kód HTML těch stránek je strašný, ale částečně je asi dané generováním z dnes už staršího software. Dalším přírůstkem na stránkách je plán MHD Pardubice, upravený z původního který má DP na webu. Zatímco originál je ve formátu JPG a má neuvěřitelných 1,5 mega, upravený ve formátu GIF a velký jen 0,3 mega najdete tady. A ještě jednou plánek. Asi nejlepší schémata MHD u nás tvoří pan V. Šimko. Jeho plán z roku 2003 už na webu byl, teď je zde aktualizovaná verze ve stavu od 1.2.2006. Obě schémata najdete tady - plány MHD 2006 a 2003.
 25. 01. 2006v 17:58 | odkaz
24. 01. 2006 - Mrzne, až kabely hoří
Dnešní ranní výjezd trolejbusů nevydržel napájecí kabel z měnírny M7 Vozovna. Podivuhodnou shodou okolností se na to samé ráno objednal štáb ČT pro natáčení šotu o krutých mrazech. Co natočili můžete vidět tady - Večerník z Čech 24.1.2006. Podle zpráv přímo od zdroje není prostě měnírna ve vozovně stavěná na dlouhodobé napájení tak velkého počtu nahozených a zatopených trolejbusů a její přetížení mohlo mít mnohem závažnější důsledky. Upřesnění od úplného zdroje - několikahodinový odběr okolo 900 kW tekoucí jednou kabelovou trasou nevydržely vzdušné kabely na napájecím bodě ve vozovně a shořely.
Kromě toho se schyluje k dalšímu zásadnímu problému. Most Pavla Wonky bude sice uzavřen pro veškerou dopravu pouze několik týdnů v létě, firma Skanska začne ale odstraňovat trolejbusové sloupy z mostu už v půce března! Provoz trolejbusů bude tak vyloučen minimálně na půl roku! Začátkem března bude rekonstruována trolejbusová křižovatka Stavařov, změní se na kompletní trojúhelník do všech směrů opatřený výhybkami. Mimořádné jednání v DP by mělo ve středu rozhodnout o změnách vedení linek, případně co a v jakém rozsahu nahradí autobusy. O něco později, již v době výluky mostu proběhne generální pětidenní oprava trolejbusové křižovatky u zimního stadionu. Po rekonstrukci by měly opět mít šanci projet trolejbusy i směrem ze Sukovy třídy na náměstí. Provoz linky 13 zde byl ukončen jen krátce po generální opravě Masarykova náměstí v roce 2003, protože směrové vedení troleje neumožňovalo bezpečný průjezd kolem nově zřízených ostrůvků. Nakonec v létě ještě proběhne oprava Dašické ulice, kdy bude také po nějakou dobu vyloučen provoz trolejbusů.

A nakonec prosba > používejte pro přístup na tento web jeho novou URL www.trolejbus.cz. Původní je sice ještě funkční, ale nebude pořád. Děkuji.
 24. 01. 2006v 22:02 | odkaz
24. 01. 2006 - Jak přežít s FrontPagem
Omluva pro šotouše, dneska to není moc o trolejbusech, ale spíš o webu.

Tento web jsem začal psát v roce 2000. Tehdy v programu FrontPage Expres. Samozřejmě jsem dělal všechny začátečnické chyby jako každý jiný. Například jsem se neučil HTML a struktura zdrojáku mě ani trochu nezajímala. Původní podobu webu už nikde uloženou nemám, ale takhle vypadal v roce 2002 (obrázek je z webarchivu, proto tam chybí některé obrázky). Přestože od začátku uplynulo už opravdu dost času, určitě dodnes některé části některých stránek rok 2000 pamatují. Web se totiž po čase docela dost rozrostl a skoro současně s tím se mi zmenšovalo množství volného času, až jsem zjistil, že prostě budu muset pokračovat pouze cestou vylepšování původního stavu, protože na generální modernizaci webu nebude čas a moc ani chuť. Mezitím jsem se naučil základy HTML, pronikl do tajů CSS a začal používat MS FrontPage. Pravověrní webotvůrci sice uznávají především textové editory, ale neměl jsem ambice být profesionálem. Na druhou stranu mě nikdy nepotkalo období, kdy bych si myslel, že Word je program pro psaní webových stránek.

A k mým zkušenostem s "Frontpejdžem" (Help k FP je tady):
1. úvodem - jako první vypněte v menu Nástroje > Možnosti stránky > Kompatibilita vše, co nepotřebujete na běžném webu. Tedy skoro vše, já mám zapnutou jen podporu JavaScriptu a CSS. Vše ostatní je v podstatě k ničemu. A proč vůbec používat FP? Kouzlo je v používání "sad webových souborů". Například tenhle web má dnes okolo 600 stránek a k tomu přes 120 MB obrázků. Pro správu takového objemu je ideální sada webových souborů - vytvoří se úplně jednoduše: příkazem otevřít sadu webových souborů otevřete adresář, kde máte na disku web a odklikněte "ano" na dotaz o vytvoření souborů FP v daném adresáři. Tam vzniknou adresáře _vti_cnf a _vti_pvt. Všímat si jich nemusíte, nemažte je ale a ani je nenahrávejte na web. Takhle založený web ve FP například pouhým přetažením souboru změní i relativní odkazy v ostatních stránkách, dále například můžete využít "zprávy" (Zobrazit > Zprávy). Tam se dočtete mj. o nezalinkovaných souborech nebo o pomalých či starý stránkách. Například začátek seznamu všech souborů tohoto webu (7052 souborů) vypadá takhle. Výhody FP se projeví především při nutnosti něco změnit ve více stránkách najednou, při pokusu o smazání zalinkovaného souboru protestuje a podobně.
2. přestože je FP wysiwyg editor, stejně se naučte alespoň základy HTML. Je to dobré především proto, že potom si i v FP udržíte alespoň částečně kontrolu nad zdrojovým kódem. FP má totiž výbornou funkci zobrazení HTML tagů i v náhledovém zobrazení. Zapíná se klávesami "ctrl"+"/" a další výhodou potom je, že při podržení myši nad tagem se dozvíte i další atributy tagu. Vypadá to takhle. Dnes už bez zobrazených tagů dělat neumím, ale psát přímo zdroják také ne. Jsem tak někde napůl cesty.
3. Několik postřehů - pokud máte trochu přehled o HTML a koukáte do zdrojáku, zapněte si v Možnostech výraznější barevné kódování než je přednastaveno - bude to přehlednější. Při pohledu na kód je dobrý příkaz "Změnit formát HTML" - zarovná rozsypaný text do formy, kterou si ještě můžete upravovat. Externí styly (CSS): ačkoliv je FP umí používat, neumí je moc dobře editovat. Ideálním řešením je asi odlaďování CSS třeba v TopStyle, já ale přece jen drobnosti změním buď ručně, než i v FP. A nakonec - ze všech funkcí, které FP nabízí v nabídce Vložit je použitelná jedna a to Vložit > webová součást > zahrnutý obsah > stránka. Tak jsou například na tomto webu řešená některá menu, na webu PSHŽD jsou takhle vkládané patičky stránek. Ty starší jsou načítaná javascriptem a to nemusí všude chodit na 100%.

Chtěl jsem se rozepisovat víc, ale zatím jen takhle, aby zbylo místo i na trolejbusy :-) Naše trolejbusy 14Tr05 čísel 319 a 322 stále i přes svůj věk 20 a 21 let dál brázdí ulice Almaty a teď dokonce dostaly oba novou reklamu > fotky jsou tady > trolejbusy v Almaty.
 24. 01. 2006v 00:45 | odkaz
19. 01. 2006 - Soutěž pro šotouše
Další kolo soutěže "poznej, kde to je - ukaž, jaký jsi šotouš" vyhlašuje tentokrát kolega Lp. Pokud poznáte město, místo a přibližný rok pořízení záběru, svěřte se autorovi na mejl ladislavp@dpmp.cz a nebo to napište do komentářů.

Poznej kde a kdy to je focený ...
Kliknutím otevřete fotku trochu větší :-)
 19. 01. 2006v 20:25 | odkaz
18. 01. 2006 - Vojenské polní dráhy
Po velice dlouhé době jsem se chvíli věnoval části webu, věnované Vojenským polním drahám, tedy vojenským úzkokolejkám. Ty provozoval v Pardubicích železniční pluk. Na webu o VPD jsem opravil několik webmasterských zhůvěřilostí a do fotogalerie číslo 3 je doplněno několik fotografií, dokumentující současný stav míst, kde dráha vedla. Fotky jsou zde.
A poznámka mírně OT - město Pardubice se konečně odhodlalo k tomu, že zahodilo svůj původní příšerný web a na adrese www.mmp.cz nebo www.mesto-pardubice.cz je k mání web nový. Nehodnotím, jestli je nějak výrazně úchvatný, ale proti tomu starému je to super.
 18. 01. 2006v 21:15 | odkaz
18. 01. 2006 - Škoda Favorit - dlouhodobý test
Už několikrát jsem tady chválil svoje přibližovadlo, Favorita z roku 92. Teď jsem si náhodou všimnul, že tachometr už překročil 150000 km. Takže auto má u mě od roku 2003 odslouženo už skoro 60 tisíc kilometrů. A i nadále jsou zkušenosti výborné. Po všech dalších zkušenostech s ojetinama je tohle auto naprosto pohodový. Jediná větší oprava proběhla chvíli po zakoupení, kdy se spíš preventivně měnila hlava motoru a křivé brzdové kotouče. K tomu jsem opravil ostřikovač zadního okna, pod palubku dal vypínač zapalování a do světel dal H4 s +20% svítivostí. Stojí sice skoro tři stovky, ale osvědčily se mi už v jiných autech. Od té doby už to byly závady opravdu drobné - nevracela se páčka blinkrů, uvolnila se výplň ve dveřích a to je asi všechno. Jednou jsem trefil obrubník a odneslo to ložisko PP kola. Preventivně se měnily ještě brzdové hadice. A to je za celých šedesát tisíc kilometrů u teď už 14 let starého auta všechno. Auto denně dobře slouží (většina těch kilometrů jen ajetá po městě) a ani další investice do něj nebyly nijak závratné - rádio či "pískátko" ke světlům zdědilo od svého předchůdce, mlhovky dokonce ještě po tátově Sieřře (jsou menší a podle mne hezčí, než originály). Za peníze je na autě doplněné třetí brzdové světlo, potahy, koberečky a ještě tak červený proužek kolem auta :-) Poslední dobou už sice začínají trochu kvést oboje přední dveře, ale protože auto stojí pořád na ulici a navíc na bílé barvě je každý flíček dobře vidět, není to nic divného. Prostě spokojenost. Hlavně když auta zbytku rodiny plynule kolabují a navštěvují servisy... Ne moc aktualizovaná stránka o našich autech je tady.
150557 kilometrů
150000 jsem si nevšiml, takže tady je až 150557 kilometrů ...
 18. 01. 2006v 20:25 | odkaz
14. 01. 2006 - Další dvě 14Tr na GO
K odjezdu na generálku do Plzně jsou připraveny trolejbusy 14Tr10/6 čísel 341 a 345 z roku 1991. Vozy byly zbaveny mimo jiné sběračů, stahováků, zrcátek, baterií či nárazníků. Na stránkách obou vozů ve fotogalerii je jejich aktuální vzhled zachycen (fotil kolega MJ). Trolejbus 380, od roku 2004 zkušebně polepený totální reklamou je konečně opět v provozu a to ve zbrusu novém bílém laku. Jednání o opravě zničeného laku (při snímání reklamy) se vlekla a potom další čas trvalo nové lakování.
Dojde či už došlo k dalším několika drobným změnám jízdních řádů: na lince 12 se jedná o prodloužení jednoho spoje do Mnětic a o tři změny v zajíždění do Drozdic. Dále je změněn čas či zcela změněny některé spoje linky 23 a výpomocí 923, 904 a 913. Jedná se o změny dle požadavků firem v Průmyslové zóně Čivice. Od 1.2. navíc budou tyto spoje stavět na nové stanici "Kayaba" a konečná stanice "Průmyslová zóna" bude fungovat i pro výstup. U všech těchto změn bych se spoléhal pouze na jízdní řády na zastávkách a nikoliv na web DPmP.
Na zastávce Nové Srnojedy na lince 15 byl už před časem postaven nový zastávkový záliv. Dosud ale nebyl DP ani "nabídnut" a linka 15 tak stále zastavuje mimo něj u původního označníku. To ale také není moc možné, protože ten je nyní u stezky pro cyklisty a nikoliv u silnice. Viz fotky z 24.12.2005 dole.

Takhle by asi vypadaly autobusy Škoda 14 Ab

A to dokonce v provedení "Taneční sál"

Označník pro autobusy jedoucí po stezce ...

Zastávka, kde se nezastavuje
 14. 01. 2006v 23:20 | odkaz
12. 01. 2006 - Týden pauza
Od soboty do dnešního večera jsem nebyl na síti, takže nic nepřibylo... Pokusím se to napravit během víkendu. Prozatím jedna maličkost - po letech jsem se vrátil k programu Bahn, teď už tedy nikoliv 3.59, ale verze 3.83 a tak pomaličku a polehoučku začínám resuscitovat a oprašovat svoji simulaci Pardubice 2010, kterou jsem dělal před pěti lety. Protože vůbec netuším, jak mi nadšení vydrží, neslibuju ani žádný termín, kdy to dodělám. A jestli to vůbec dodělám.
Pro další zájemce o Bahn jsem na tuhle stránku dal výbornou simulaci Hradce Králové a Pardubic, kterou mi poslal Jakub Ninger. Jako bonus tam potom je původní verze pardubického trolejbusového provozu, kterou vytvořil kolega Lp už před mnoha lety. Je v ní zachycen stav trolejbusového provozu v roce 1997 a oproti originálu jsem pouze nahradil tramvaje (Bahn kdysi neuměl trolejbusy) reálnějšími vozidly.


Točna autobusů Transporta
Malinký screenshot z repase staré simulace
autobusy v Chrudimi začaly jezdit k bývalé Transportě :-)

A ještě něco > o tragické nehodě trolejbusu v roce 1987 se dočtete tady
 12. 01. 2006v 23:06 | odkaz
05. 01. 2006 - Internetový obchůdek PSHŽD
Pardubický spolek historie železniční dopravy zahájil zkušební provoz tzv. Internetového hokynářství. V nabídce jsou prozatím pouze pohlednice, plakáty a vystřihovánky. Zatím nejsou stanoveny žádné konkrétní pravidla, podívejte se na nabídku, případně nám odešlete objednávku a my s Vámi dohodneme konkrétní postup při dodání zboží. Naši nabídku najdedete na adrese pshzd.xf.cz/obchudek.
 05. 01. 2006v 22:37 | odkaz
03. 01. 2006 - Změny spojů na UMU
V souvislosti se změnou směn v Synthesii došlo v pracovní dny ke změnám na linkách 7 a 11. Spočívají v tom, že na obou linkách došlo kolem 18.00 k prodloužení dvou spojů z Globusu až na UMU. Zároveň byly omezeneny večerní spoje na 22.00. Předposlední spoje obou linek byly zkráceny z UMY jen do stanice Globus a poslední spoje obou linek byly zrušeny. Kvůli těmto změnám je aktualizován přehled nástupů a ukončení trolejbusových kurzů. V součtu došlo ke snížení ujetých kilometrů i počtu hodin. Linka 7 ujede denně o 21 kilometrů méně, linka 11 o 15 kilometrů méně, což za rok vykazuje celkem 9360 kilometrů. Po pravdě řečeno, poslední spoje jezdily velmi málo vytížené už před změnou pracovní doby v Synthesii, takže to není žádná škoda. Škoda ale je, že asi nikoho nenapadne tyhle ušetřené kilometry "investovat" třeba do linky 3 nebo 13... Kromě uvedených změn došlo ke změně i u výpomocného spoje na BČOV (linka 918/907), který teď jezdí celotýdenně na 18.00 (dosud tak jezdil jen Pá-Ne a v Po-Čt jezdil na 22.00).
 03. 01. 2006v 21:06 | odkaz
01. 01. 2006 - Silvestr 2005 je za námi
Silvestr v Sanosu se podařil. Na stránku o akci se dostanete buď kliknutím na první obrázek, nebo sem > Podrobnosti o Silvestru v Sanosu. Na "reportáž" TV Nova se můžete podívat tady.

Šotouši sobě
Heslo na boku trolejbusu ...

Z šotu televize NOVA:

redaktor ve vleku

přijíždíme k nádraží ...

na zvídavý dotaz odpovídá LuTep

jako druhý se ke slovu dostal Mikolaj, který přijel až z Gdynie

šampusu se ujal můj švára MX

Na stránku o fiktivní budoucnosti fiktivních pardubických tramvají je doplěna další fotka z nedávné minulosti :-) Kolega LuTep fotil v roce 2001 na UMĚ :-)
Do fotogalerií doplněny nové fotky Citybusů 175, 180, Karosy číslo 113, čtrnáctky číslo 362 a trolejbusu 21tr číslo 388 bez reklamy, o kterou přišel v posledních dnech spolu s t-389.
 01. 01. 2006v 18:25 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz