Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - prosinec 2004

29. 12. 2004 - Fotky z vánoční jízdy
Na této stránce najdete dvě fotky z nedělní "Vánoční jízdy" - za druhou fotku děkuji Štěpánu Pavlíčkovi.
 29. 12. 2004v 22:32 | odkaz
26. 12. 2004 - Zahradní železnice pro chudé
Webmaster tohoto webu má za sebou stejně jako drtivá většina železničních nadšenců období železničně-modelářské. Jako všichni z generace "Husákových dětí" samozřejmě zcela v režii modelů z NDR. Asi tak v roce 1984 jsem po tápání z těžce nedostatkovými modely velikosti N přešel na TT, neboli 1:120. Následoval veliký boom, ukončený listopadem 1989 a cenovým šokem po něm. Tehdy jsem udělal jedno z nehorších rozhodnutí svého života, když jsem všechna "té-téčka" prodal. Zůstaly mi jen totálně opotřebované vraky. K nim jsem si po roce 1995 dokoupil něco málo použitých věcí a nakonec jsem se v roce 2001 odhodlal ke stavbě nového kolejiště. Ale nyní, když nám naprostou většinu nevelkého bytu okupuje malé dítě, jsem nedodělané kolejiště opět rozebral. Ale protože bez železnice to nějak nešlo, využil jsem potomka jako záminku a zakoupil v nejmenovaném hypermarketu celkem tři sady dětských vláčků v měřítku cca 1:32. Obrázky těchle vláčků jsem dal na web PSHŽD, přesněji sem > http://www.pshzd.cz/detska-zeleznice.html. Jsou to opravdu hračky, nikoliv modely. Poháněny jsou dvěma články R-14, které ovšem vydrží velmi dlouho. Všechny lokomotivy jsou posazeny na stejném třínápravovém pojezdu, stejně tak vagóny na 4-osých podvozcích. Toto řešení spolu se slušnou adhezní hmotností zajišťuje dost realistické chování na trati. A cena 999,- Kč za lokomotivu, dva vozy, dvě výhybky s oválem je velice slušná. Na plastových kolejích o rozchodu 45 mm tak nyní s dcerou provozujeme jednu parní a dvě dieselové lokomotivy, dva osobní a 4 nákladní vozy. Od mé lepší polovičky máme povoleno v létě se nastěhovat se do zahrady a provozovat tak velmi levnou zahradní železnici. Někdy také zahostujeme jinde, je totiž odzkoušen provoz na kolejivu LGB, na kterém další členové PSHŽD vlastní jak soupravu od LGB, tak i vlastnoručně postavené modely - tam se ale jedná o měřítko 1:17. Kromě zde nafocených vláčků jsou v nabídce hypermarketů další soupravy - s čtyřnápravovou dieselovou lokomotivou a další barevné mutace "rosničky" a páry. Jak je vidět na fotkách, s modelovou věrností nebo dokonce popisy si čínský výrobce hlavu nelámal, ale pro výše uvedené "hraní" to vůbec nevadí...

 26. 12. 2004v 01:06 | odkaz
25. 12. 2004 - SOR na webu
Pár fotek autobusu SOR BN 12 na Štědrý den lince 12 najdete zde > SOR v Pardubicích. Nově upravena stránka s přehledem vozidel neobvyklých typů v MHD Pardubice.
 25. 12. 2004v 19:30 | odkaz
17. 12. 2004 - 322 v Almaty, rozloučení se sezonou
- tak už i trolejbus 322 se dočkal své fotky z působení v Almaty
- o vánočním víkendu 25. nebo 26.12. vyjede v případě solidního počasí trolejbus 353 na neveřejnou jízdu Klubu přátel MHD při DPmP. Upřesnění akce až těsně před ní, podle počasí a zájemců.
 17. 12. 2004v 23:39 | odkaz
14. 12. 2004 - Další foto z Almaty
Na stránkách trolejbusů 320, 323 a 324 ve fotogalerii 14 Tr jsou další aktuální fotky trolejbusů z jejich současného působiště v Kazachstánu. Obzvlášť působivá je fotka vozu 323, kterému zůstaly "rychlé pruhy" i v Asii. Na fotce trolejbusu 320 je zase vidět, že barva na střeše se loupe ani ne po roce po laku a že blinkry se v Kazachstánu používat nemusí. Minimálně pravý přední.
 14. 12. 2004v 21:43 | odkaz
14. 12. 2004 - Z porady DP
- je oficiálně potvrzeno, že z důvodů úspor nafty se do konce roku budou mimo garantované nízkopodlažní spoje přednostně nasazovat Karosy B700/900. Pro některé "sedmistovky" to může být jejich labutí píseň. Jako první bude vyřazen autobus 102 - po dodání Irisbusu 177.
- na zrušení je navržen trolejbus 14Tr07 číslo 316 a dva vozy 14Tr08/6 - 333 a 336. Dva ex-hradečtí super-veteráni 307 a 308 z roku 1986 si ještě na cestu do Kazachstánu počkají. Kromě nich se nejstarším trolejbusem v pravidelném provozu stane recyklovaná 334 z roku 1987.
 14. 12. 2004v 21:37 | odkaz
11. 12. 2004 - 319 a 321 v Almaty
Z webu www.almaty.freenet.kz jsem získal dvě fotografie ex-Pardubických trolejbusů v jejich novém působišti. V Almaty je celkem 13 trolejbusů z Pardubic (ex 319 - 331). Fotky jsou na stránkách trolejbusu 319 a trolejbusu 321. Na zmíněném webu je ještě náhled fotky trolejbusu ex 323, ale nejde otevřít fotka.
Dále je na webu nová anketa (dole pod levým menu). Ta stará vyhodnotila přesně to, co jsme všichni tušili, totiž že největší počet lidí by preferovalo jednotný vzhled vozidel MHD v městském nátěru, menší část by ráda originální nátěr od výrobce (ten už stejně nyní prakticky neexistuje), pár lidí preferuje reklamy a NIKOMU se nelíbí bílé vozy, tak rozšířené v ulicích Pardubic.
A na okraj: kritické připomínky k webu a vůbec můžu přijmout tuto neděli 12.12. odpoledne na lince 6. Pokud bude vše OK, tak za volantem autobusu 169.
 11. 12. 2004v 21:49 | odkaz
11. 12. 2004 - Trolejbus v Manéži
Ti z Vás, kteří dnes neviděli Manéž Bolka Polívky, neměli by si nechat ujít opakování pořadu. Protože scénka na téma trolejbus ze Zlína do Otrokovic byla super. Přátelé trolejbusů a jejich řidiči ocení určitě i několik drobných fórků, které třeba jiní nezaregistrovali. Prostě roztomilé.
 11. 12. 2004v 21:46 | odkaz
10. 12. 2004 - Ukončení provozu na trati 046
Dnes vyjely naposled vlaky na trať ČD 046 Smiřice - Hněvčeves. Odpolední spoje zajistil motorový vůz PSHŽD M131.1133. Bylo sice extrémně tma, ale přece jen se pár fotografií podařilo. Nejpozději v sobotu ráno budou na webu PSHŽD. Akce se zúčastnilo docela dost zájemců, ačkoliv nebyla dopředu příliš avizována. Kromě nich byly ale spoje slušně obsazeny i cestující veřejností, takže úplně prázdné zde vlaky opravdu nejezdily. Kromě toho je lokálka ve velmi dobrém stavu a na skoro celé délce je povolena traťová rychlost 60 km/h, která se po souběžných místních silnicích moc dosáhnout nedá. Trať ale trpí stejným neduhem jako mnoho dalších lokálek u nás - "na nádraží je to zkratkou přes les hodina a půl", zastávka Sendražice je velmi vzdálená stejnojmenné obci, obec Hořiněves zase trať obchází a až na úplném konci obce se k ní přiblíží a má tam stanici, u obce Benátky vlak nestaví vůbec. Autobusy rozhodně obslouží větší prostor stejným počtem spojů, ale ...
 10. 12. 2004v 21:30 | odkaz
10. 12. 2004 - Nový foťák...
Pořídil jsem si nový (přesněji řečeno jiný) stroj. Už přece jen letitý Olympus C-2020 nahradil loňský C-725UZ. Zatím jsem z něj lehce rozpačitý, příjemný je určitě osminásobný optický zoom, řešení ovládacích tlačítek a hlavně kratší rychlost zapisování na kartu, ale při špatných světelných podmínkách (jaké teď panují) má přístroj dost problémy se zaostřováním a ruční ostření mu chybí úplně. Ale doufám, že si zvyknu. Hlavně proto, že mi nic jiného nezbývá.
V týdnu spustil DPMP novou podobu svých stránek. Dokonce i s rubrikou historická vozidla (bez zmínky o našich trolejbusech 353+329). Podrobil jsem web lehké kritice obsahové a webmasterka ok1dis těžké kritice webmasterské a ejhle. Firma ŽivéWeby, která web na objednávku DP tvoří, slíbila do pondělí opravit nejhorší chyby v zdrojovém kódu stránek a i nadále tvrdí, že bude kritice (nikoli obsahové) pozorně naslouchat.
Na tomto webu ale nic nového, kromě fotky aktuálního stavu trolejbusu 334, první pardubické recyklované čtrnáctky a nyní už dost unaveného stroje.
 10. 12. 2004v 21:09 | odkaz
04. 12. 2004 - Novinky trvale v nové podobě
Stávající rubrika novinky je nahrazeno trochu jinou formou. Doufám, že mí pravidelní čtenáři budou ze změnou spokojeni. Nová podoba novinek je tvořena blogovacím programem (t.j. pro internetové "deníky") EasyBlog, jen jsem překopal šablony a styly. Fungovat by měl i RSS kanál na http://www.trolejbus.cz/rss.xml. Pokud bude někde problém se zobrazováním zpráv, případně něco jiného, dejte mi vědět!
Ale k tématu - v pátek byl v provozu trolejbus 9Tr číslo 358 + 14Tr číslo 379 při zvláštních jízdách pořádaných ve spolupráci DPmP a Českého rozhlasu Pardubice.
Celý archiv rubriky novinky od roku 2001 zůstává i nadále na webu v původní podobě zde
 04. 12. 2004v 15:57 | odkaz
03. 12. 2004 - Drobná expedice PSHŽD
Dnes jsme v obvyklé úderné sestavě webmaster a jednatel podnikli krátkou expedici po vlasti české. Prvním cílem byly drobné pozůstatky řepařské úzkokolejky u Žehuňského rybníka. Podařilo se nám nalézt mostek a drobné pozůstatky tělesa. Druhým cílem akce byla trať 046 Hněvčeves - Smiřice, kde příští týden končí provoz. Prozkoumali jsme dopravny v Hořiněvsi a Račicích. V projíždějícím vlaku jsme zaregistrovali několik šotoušů-projížděčů a fotičů. My jsme dali přednost gumokolnímu průzkumu. Fotky z dnešního dne budou na webu PSHŽD.
Pokud vše půjde dobře, tak v pátek 10.12. bude na vlacích na trati 046 nasazen motorový vůz M131.1133.
 03. 12. 2004v 18:07 | odkaz
02. 12. 2004 - Linka 22
Linka 22, provozovaná od září 2004 se dočkala oficiálního otevření silnice Pardubičky - Nemošice. Jezdila tam stejně po celou dobu stavby.
 02. 12. 2004v 21:20 | odkaz
02. 12. 2004 - Novinky nově
Pokusný provoz novinek v této formě, tedy jako weblogu byl zahájen. Samozřejmě jsou možné chyby, ale hlavně si touto změnou chci ušetřit práci při aktualizaci archívů nebo hledání odkazů na staré akce. Pokud to fungovat nebude, vrátím se k původní formě.
 02. 12. 2004v 21:18 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz