Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - červenec 2008

30. 07. 2008 - Fotky z akcí roku 2002
Se zpožděním šesti let jsem přeskenoval několik fotek z roku 2002. Některé jsou doplněné na stránku 50 let trolejbusů 2002, tam se jedná o foto T11 na Slovanech, 17Tr v Semtíně a nově lépe peskenované fotky hradecké 14Tr číslo 28 s agregátem. Navíc je na stránce odkaz na fotogalerii s fotkami tehdy ještě zlínského Sanosu 329.
V poněkud lepší (i když stále ne ideální) kvalitě jsou na webu ještě dvě fotky, normálně dostupné pouze ze stránky Akce historických vozidel - je to ŠM11 číslo 8 na tyči za 353 22.6.2002 a první návštěva trolejbusu 353 na tehdy ještě nepoužívané točně Dubina, sever dne 28.7.2002 - foto spolu s B732 číslo 124.

Oslavy 2002
Vzpomínka na oslavy v roce 2002
 30. 07. 2008v 11:13 | odkaz
25. 07. 2008 - Předváděcí provoz autobusu TEDOM C12G
Firma TEDOM (bus.tedom.cz) zapůjčila pro cca 14-ti denní předváděcí provoz svůj nedávno faceliftovaný městský autobus s označením TEDOM C12G. Autobus s pohonem CNG, neboli stlačeným zemním plynem (viz například cng.cz) byl v dílách DP Pardubice vybaven odbavovacím systémem a tak může a bude nasazován na běžné spoje na linkách MHD. Autobus dostal pro předváděcí autobusy tradiční evidenční číslo 24 (již jedenácté obsazení tohoto čísla!!!). Nasazení autobusu na kurzy je prozatím naplánováno takto:
25.7. kurs 952
26.7. kurs 1001
27.7. kurs 604 + 654
28.7. kurs 902 + 952
29.7. kurs 1701 + 1751
30.7. kurs 802 + 852
Co který kurs přesně jede si můžete zjistit zde. Prvních pár fotek autobusu, pořízených ještě před nasazením na linky si můžete prohlédnout ve fotogalerii. První statické seznámeni s autobusem dopadlo velice dobře, autobus vypadá jak v interiéru, tak v exteriéru velice pěkně. Proti Citelisu/Citybusu má lépe řešené uspořádání sedadel a především prostoru mezi nimi, celý prostor pro cestující má nejen tónovaná skla a velké ventilačky, ale také klimatizaci. Prosklená střešní okna jsou otevírána řidičem elektricky, slouží také jako nouzový východ. Podle zcela subjektivního dojmu webmastera je navíc facelift přední a zadní části autobusu vysloveně povedený, což se o designu Citelisu oproti Citybusu říci moc nedá.
V souvislosti se zařazením autobusu do běžného provozu byla aktualizována stránka s přehledem vozového parku a s přehledem vozidel předváděcích a zapůjčených.

C12G
 25. 07. 2008v 15:17 | odkaz
24. 07. 2008 - Neaktuální info
Nějak nestíhám aktualizovat web, takže zpětně jen stručné info - o víkendu 19. a 20.7. byla zbořena lávka přes Palackého ulici, což si vyžádalo odklon všech linek ulicí K Polabinám a po nové silnici kolem telefonní ústředny. Už od 12.7. bylo ale pod lávkou demontováno trolejové vedení a tak narušen provoz na linkách 2, 3 a 13. Opatření platná během výluky jsou popsaná na webu www.dpmp.cz. V neděli jezdila linka 52, která také využila objízdné trasy - kromě Palackého se jí týká také uzavírka Trnovské ulice. Fotky jsou například v diskusi.
Osobně jsem nějak nestíhal vše dokumentovat, takže jsem rád za každou zaslanou fotku. Odklonovou třináctku na Bělehradské ulici v podání 24Tr číslo 321 například poslal Tomáš Šimon. Kromě toho jsou jeho fotky u vozů 399 a 169.

321

LGB
O minulém víkendu také proběhl drezínový den u Musea, další foto a info na www.pshzd.cz
 24. 07. 2008v 14:06 | odkaz
12. 07. 2008 - Provizorní točna v Bohdanči
O provizorní točně v Bohdanči píše kolega Lp: Při její konstrukci jsem si zadal cíl: nehýbat s původním vedením a pokusit se novou stopu zakomponovat mezi stávající oblouky. Řešení bylo v podstatě jediné. Na obou koncích se nová stopa přesně vešla mezi stávající obloukové svorky, i když vždy s jiným úhlem překřížení a v jiném místě od středu kruhu. Proto je celá ta provizorní točna poněkud nepodobná kružnici.

Kruhák1

Na prvním obrázku je ukončení stopy, které trochu připomíná sjízdnou výhybku. Zde je dobře patrné, jak nová stopa prochází mezi konci obloukových svorek tak, aby se vešly i další potřebné armatury. Kdybychom zde chtěli namontovat podvěsnou výhybku, musely by být sousední obloukové svorky nahrazeny trubkami a celá sestava opatřena ještě nosnou lanovou sítí. Také by muselo být provedeno vyúhlování na 20 stupňů. Tahová výhybka by se sice mezi svorky vešla, avšak kromě nosné sítě by musel přibýt jeden směrový odtah a zcela by muselo být předěláno kotvení, které by nejspíš kolidovalo se stávajícími izolátory obloukových svorek. Také by byl trochu problém s montáží izolace tzv. mrtvého místa. V přímém směru by se nevešla ke stávající svorce, v odbočce by zase vadila nová svorka mezi křížem a tělesy. Podobná situace by byla na počátku stopy při případné montáži výhybky elektrické.

Kruhák3

Druhý obrázek prezentuje naši lidovou tvořivost. Museli jsme vyvinout a ze stávajících dílů sestavit některé úplně nové armatury. Zde je např. tzv. „sjízdný forint“, který zajišťuje rozepření dvou křížících se trolejových drátů tak, aby po spodním projel nerušeně sběrač. Umístění tohoto souboru je vidět i na předchozím snímku. Kromě této speciality jsme museli vyrobit také „nesjízdné izolované forinty pro dolní bandáž“ apod. Na tomto slangovém názvosloví je stále vidět vliv budapešťské trolejbusové školy, kterou ovšem vedli pracovníci české firmy EŽ Praha a kam se před desítkami let mnozí naši montéři jezdili s podvěsným systémem seznamovat.

Kruhák2
Na závěr přidávám provozní záběr s trolejbusem 399.

Dále je aktualizované schéma trolejového vedení tak, jak je platné od této soboty. Některé výhybky jsou zablokovány a mají tudíž zhasnutá návěstidla, z nichž některá jsou opatřena samolepkovou šipkou (v plánku není vyznačeno), a jiné mají zase dočasně odpojené vratné optočleny (v plánu jsem se to pokusil zaznamenat červeným škrtnutím).
S pozdravem Lp
 12. 07. 2008v 19:29 | odkaz
08. 07. 2008 - Wroclaw 2008
Polské město Wrocław je po Praze druhé největší město v okolí Pardubic. Autem po celkem dobré silnici tam od nás dojedeme úplně v klidu i s pár zastávkami za tři hodiny a jen nedostatek času nám brání v tom, abychom tamní zajímavý provoz MHD navštěvovali častěji.
Už jsem o MHD ve Wrocławi zde na webu několikrát psal, takže se asi budu opakovat. Páteří tamní MHD je rozsáhlá tramvajová síť, v posledních letech s výrazně modernizovanými tratěmi. Po letech se nyní objevují i nová vozidla, po dvou článkových vozech Protram to teď jsou české vozy Škoda 16T. Provozovány jsou podle našeho pozorování především na tratích v ose jih - sever a deponovány jsou ve vozovně IV ležící u příjezdové silnice z jihu (a tedy i z Čech) do centra města. Hned vedle vozovny je nejmenovaný diskont, kde se dá vhodně zanechat na parkovišti automobil a dále pokračovat tramvají. V době naší návštěvy stála celodenní jízdenka v automatu devět zlotých, což je vzhledem k rozsahu provozu suma velice slušná. Zpět k vozidlům - největší část dopravy zajišťují dvojičky hranatých Konstalů 105N, nyní i v modernizované podobě, kdy zadní vůz přichází o stanoviště řidiče a je v něm rozšířen protor pro cestující. Tři dvojice Konstalů 105N spojených "PX", neboli zadními čely k sobě zajišťuje aktuálně dopravu na úseku k točně Kowale. Dvě dvojičky jezdí střídavě každá po jedné koleji a třetí stojí jako záloha na konečné. Vozy jsou vystaveny nájezdům vandalů a je to na nich vidět - viz fotogalerie. Ale i o prázdninách a přes několik výluk se Wroclaw stále neobejde bez kloubových veteránů Konstal 102Na.
My (tedy přesněji jedna polovina naší dvoučlenné expedice) jsme se chtěli i podívat na autobusy - a to především na klasické Ikarusy 280. Těch jsme nakonec v provozu v severovýchodní části města potkali celkem dost jak v originálním stavu s manuálním řazením, tak i v různě modernizovaných podobách. Vozový park městských autobusů je pak tvořen celkem různorodou směsicí vozidel, s naprostou převahou značek Jelcz a Volvo.
Celkem jsou fotky z výletu rozděleny do sedmi galerií, přístup k nim najdete na stránce o našich cestách do Polska.

wroclaw

tyč
Tahle fotka se do žádné galerie nevešla....
 08. 07. 2008v 21:01 | odkaz
01. 07. 2008 - 314, 344 a 345 v Litvě
Vilnius
Trolejbusy 314, 344 a 355 prodané do Litvy jsou už ve Vilniusu - šest fotek poskytl Jakub Suchánek, otevřete galerii kliknutím na obrázek nebo sem

Bohdaneč
Fotografie kolegy Lp z víkendové montáže točny na kruhovém objezdu v Bohdanči najdete na trochu změněné stránce Fotky a zajímavosti
 01. 07. 2008v 23:12 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz