Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - března 2006

29. března 2006 - Číslo 353 žije
Dnes proběhla první zkušební jízda trolejbusu 353 v roce 2006, a to velice úspěšně. Ačkoliv trolejbus stál odstavený prakticky od října loňského roku, bez problémů se probudil k životu. Po základní dehumusizaci trolejbusu a otestování jeho základních životních funkcí jsme provedli dvouhodinovou jízdu, zaměřenou především na dobíjení baterií a odzkoušení brzd a dalších zařízení. Vše funguje bez problémů, bohužel na skříni trolejbusu je vidět, že vstupuje už do deváté sezóny po renovaci. Takže nějaká práce nás přece jen čeká. Zkušební jízdy se kromě webmastera účastnil kolega OČ s chotí, Panny, jakýsi Kůna a kolega Martin_J, který se zároveň seznámil s řízením typu 9Tr. Jako náhodný cestující se svezl ještě kolega Savinec. Na obrázku zleva Panny, Kůna, webmaster a Martin_J. Fotil OČ.
Zkušební jízdka
 29. března 2006v 21:09 | odkaz
28. března 2006 - Trolejbusové pasti
Myslel jsem si, že nebudu mít čas na aktuality, ale mejlová schránka přetéká informacemi. Tady jsou trolejbusové pasti od Lp:
V současné sobě se na trolejovém vedení v Pardubicích nacházejí místa, kam sice lze trolejbusem zajet, ale zpět již zpravidla není jiného návratu než za tahačem nebo po riskantní manipulaci se sběrači.

Past číslo 1 (trvalá) - Sladkovského ulice směr od třídy Míru
Trolejová stopa ze třídy Míru k Sukově třídě slouží již několik let jen jako napájecí vedení. Je však sjízdná včetně všech křížení u lékárny. Trolejbus, který na třídě Míru přesadí sběrače a odbočí vlevo do Sladkovského ulice, dojede na provizorní kruhový objezd, kde sjízdný úsek končí. Při správném najetí do křižovatky lze ručně přesadit sběrače a pokračovat vpravo směrem k divadlu. Po dobu manipulace však bude kruhový objezd na nezanedbatelnou dobu zcela ucpán. V době, kdy zde kruhový objezd zrovna není, jde při takovéto manipulaci doslova o život.

Past číslo 2 (střednědobá) - Sukova třída ve směru od náměstí Republiky
Po dobu uzavírky Wonkova mostu a během rekonstrukce křižovatky u ČEZ arény se trolejbus, který sem omylem zabloudí, dostane hladce až do zastávky Sukova. Mantinely provizorního kruhového objezdu byly nedávno posunuty tak, že další jízda je možná jen s určitou dávkou štěstí. Boční vychýlení sběračů bude opravdu veliké. Pokud se podaří projet, nastávají dvě možnosti. Buď se někdo "pověsí na provazy" a odbočíme vlevo setrvačností do Sladkovského ulice nebo pojedeme rovně a zůstaneme zachyceni za děličem, kde je kousek vedení bez proudu a pak již nic. Až bude dokončena trolejová křižovatka u arény, tato past zmizí. Bude totiž možné odbočit vlevo na Masarykovo náměstí. Pokud by trolejbus sveřepě pokračoval vpravo k mostu, přijede na konec troleje, který se až do podzimu bude nalézat hned za mechanickou výhybkou (viz past číslo 5).

Past číslo 3 (střednědobá) - Hradecká ulice od Stavařova k Wonkovu mostu
Obě trolejové stopy, tam i zpět, jsou pod napětím. Je to též mj. jakési opatření proti zlodějům. Trolejbus může zajet až několik desítek metrů před zastávku Zimní stadion. Zde vedení končí. Cesta zpět na tyči. Otáčet se přes čtyři pruhy setrvačností s pomocníkem "zavěšeným na provazech" by bylo velikým riskem a pravděpodobně by se ani nepodařilo.

Past číslo 4 (krátkodobá) - Masarykovo náměstí
První dny rekonstrukce trolejové křižovatky u arény bude každý trolejbus, který vjede na Masarykovo náměstí, ať od Palackého, ze 17.listopadu nebo ze třídy Míru, zachycen za děliči před zastávkou. Od středy 29.3.2006 bude možné pokračovat po jedné stopě do Sukovy třídy (viz též past číslo 5).

Past číslo 5 (budoucí, střednědobá) - Hradecká ulice od centra k Wonkovu mostu
Po dokončení rekonstrukce trolejové křižovatky u arény zůstane odpojeno trolejové vedení před Wonkův most. Trolejbus, který by se pokoušel dostat k mostu z Masarykova náměstí nebo ze Sukovy třídy (viz též past číslo 2), dojede pouze za mechanickou výhybku. Zde zatím vedení skončí. Pokud již bude za výhybkou, nezbude, než zavolat tahač. Couvání totiž nepřipadá v úvahu.


Dočasné schéma vedení v centru města

27.3.2006©Ing.Ladislav Podivín
 28. března 2006v 22:49 | odkaz
27. března 2006 - Z výluky u zimáku
Jen velice stručně. Dobrá zpráva pro majitele telefonůs WAPem: JŘ DPmP by měly fungovat na IDOSu ode dneška i ve WAPu. Nějak jsem tento týden docela zaměstnán, takže moc aktualit nebude. Přidávám jen fotky z rekonstrukce u zimáku. Pořídil je kolega PB a najdete je tady.

zátiší s koncem trati
Trolejbusový šturc.
 27. března 2006v 22:48 | odkaz
25. března 2006 - Hradecké způsoby dorazily k nám ?
Neinformovaní mohli být včera vyděšeni při pohledu na sjížděcí výhybku a kříže směru ze Sukovky na nám. TGM. Viselo tam totiž to, co dobře známe od severních sousedů, kde se armatury na nepoužívaných směrech rozebírají a při nějakých změnách se opět montují. Slyšel jsem různá vysvětlení této činnosti, ale logické mi nepřišlo žádné. Takhle to tedy vypadalo u nás (fotka od kolegy OČ):
Hradecká výhybka v Pardubicích ... :-)

Jenomže nešlo o zavádění hradeckých způsobů, ale o začátek rozebírání křižovatky. Od dnešního dne je na ní na 4 dny vyloučen i provoz automobilů a probíhá celková rekonstrukce, vynucená mimo jiné rozšířením počtu jízdních pruhů a napojením nové komunikace směrem od sídliště Závodu míru. Na velice dlouhou dobu se ale na křižovatku vrátí trolejbusy jen manipulačně a to pouze ve směru náměstí - Sukova. Normální provoz se sem vrátí až po úplném dokončení oprav mostu Pavla Wonky. Kromě uvedené fotky tam včera při posledním dni provozu trolejbusů kolega OČ pořídil ještě další: t-384 na odbočení náměstí - Sukovka, t-389 na lince 7 a a-139 (rozebrané kříže nad busem).
Vůbec se mi sešlo zase hodně fotek od přispěvatelů: od kolegy DV například fotky a-165 a t-362 pod nadchodem u Tesca či a-147 v Nemošicích (fotky jsou ve fotogelerii). Pesa zase před časem poslal fotky z cesty do Liberce, takže několik z nich je doplěno na libereckou stránku.
 25. března 2006v 11:35 | odkaz
23. března 2006 - 3. stopa aktuálně
Agent Lp popisuje aktuální stav trolejizace a detrolejizace:
- U nádraží je třetí stopa. V noci byla natažena. El. výhybka se bohužel nedala zapojit, protože v krabičkách s příslušenstvím chyběly jakési součástky. Nejlepší na tom bylo, že jazyky výhybky byly z výroby postaveny vlevo. Provedli jsme přestavení pomocí kabelů vytažených z autobaterie.
- U arény jsme sebrali modrý displej z výhybky a dali tam žlutý. Zajímavé je, že výhybka nyní funguje na žluté i modré tlačítko. To je tím, že je opatřena dvěma přijímači. Jeden je v bedně (ten umí žlutou) a druhý visí na převěsu před výhybkou (ten umí modrou).
- Modré diody jsme převezli k nádraží. Takže výhybka u pošty nejenže reaguje na modré tlačíko, ale také svítí i modře.
- Na křižovace u zimáku je zneprůjezdněný směr ze Sukovky vlevo - označený červeným terčem
Tady je fotka 3. stopy ze dneška (foto OČ):
Sjížděcí výhybka 3. stopy

A zpráva nakonec: tento web dostal dalšího přispěvatele - pod označením JK se skrývá Jan Kalužný, prozatím tři jeho fotky najdete ve fotogaleriích u autobusů 144, 173 a 176.

 23. března 2006v 19:33 | odkaz
21. března 2006 - Akce 1.4. a 3. stopa u nádraží
V sobotu 1. dubna vyjedou oba trolejbusy 9Tr. Náš trolejbus 353 by měl vyjet na vzpomínkovou jízdu (50 let od dodání trolejbusů T86 do Pardubic) a trolejbus 358 vyjede na zahajovací jízdu linky 27. Linka 27 bude normálně v provozu jen v pracovní dny a obsluhovaná přednostně NP vozy, ale teď to bude sobota a tak bude provoz historického trolejbusu tak trochu navíc. Kolega Lp zaslal následující plánek a fotky. Na plánku je schéma třetí odstavné stopy u nádraží. Níže jsou na fotkách: trolejbus 385 objíždí se staženými sběrači monťák u montované elektrické výhybky, na druhé jsou tělesa sjížděcí výhybky. Obě výhybky budou asymetrické. Na poslední fotce je skoro historická třistaosma při výcviku v plazení. Nemůžeme si pomoci, ale noví řidiči ze zácviku mají občas dost zkreslené představy rychlostech ...
kliknutím otevři plánek v lepším rozlišení

3 x foto z 21.3.2006:

385 u nádraží rozestavěná sjížděcí výhybka 308 u zimního stadionu
 21. března 2006v 20:40 | odkaz
16. března 2006 - Josefské jízdy letos nebudou
S ohledem na nepříznivé počasí a uzavírky kolem zimního stadionu se tuto neděli neuskuteční "Josefské jízdy" historickým trolejbusem. Nezoufejte ale, již 1. dubna vyjede trolejbus 353 na vzpomínkovou jízdu (50 let od dodání trolejbusů T86 do Pardubic). Akce bude možná rozšířena, informovat budu po schválení ze strany DP. Na stránkách diskuse na K-reportu bylo předneseno "zadání" pro návrh jednoduchého řešení jednotného stylu vozidel MHD Pardubice. Je to zatím samozřejmě nezávazné, ale kdo chce, může se zúčastnit. Diskusi a některé návrhy najdete zde.
Cituji ze zadání:
"Jestli by měl někdo zájem připravit návrh nového řešení válečných barev DP Pce budu jen rád. Pár podmínek:
1) podklad je bílá (jak jinak)
2) pro barevné části použijte jen prostor pod "čárou ponoru" a nad okny (vpředu a vzadu též možno)
3) doporučuji barvy města (zelená a modrá by se tu asi nechytla)
4) posílejte to na tento m@il (pokud to pošlete například webmasterovi, tak to předá)
5) kdo vyhraje třeba něco dostane"

Tak hrr do toho, já jsem zatím vypotil jenom tohle:
Návrh 21 Tr
 16. března 2006v 21:47 | odkaz
14. března 2006 - Aktualizace
Kolega PB dodal várku snímků křižovatky Stavařov v první den provozu po rekonstrukci. Fotky najdete na stránce o výluce, samozřejmě jsou i ve fotogalerii 14Tr. Jak poslední dobou bojuju na více frontách, tak snímky zkušební jízdy první 24Tr pro Pardubice jsem doplnil na tuhle stránku webu DPmP. Tady jen malinká ukázka:

Zkušební jízda 24Tr
 14. března 2006v 21:06 | odkaz
12. března 2006 - Trolejbusový guru Lp promluvil
V diskusi K-reportu o trolejovém vedení najdete obsáhlé příspěvky kolegy Lp > tady (časem se odsune do archivu). Zde na webu jsou doplněny další fotky. Já velice děkuji přispěvatelům (Lp, OČ, PB, vanas), ale časem začnu obrázky filtrovat - bylo by toho moc. Ale posílejte, posílejte, vždy se něco hodí. A jinak - před týdnem jsem si stěžoval, že musím v březnu u nás v nížině vyhrabávat auto ze sněhu. Týden se s týdnem sešel a je to pořád stejný:
Večer to odhažu, namažu záda, ráno kouknu ven a ta kurva zas padá ...
 12. března 2006v 11:28 | odkaz
11. března 2006 - Výluka Stavařov - foto
 11. března 2006v 17:33 | odkaz
9. března 2006 - 3 x 24Tr už brzy !
Do delegace DPmP, která dnes zavítala do plzeňské Škody Electric, se infiltroval i náš zpravodaj. Jeho fotomateriál umožnil už otevřít Fotogalerii trolejbusů 24Tr, kde najdete první fotky a údaje. Vozy by měly dorazit v první polovině měsíce dubna. Pozor - uvedená evidenčí čísla 317-319 jsou zatím bez záruky. Jsou také dost nesystémová, osobně bych hlasoval pro 400-402, ale je to opravdu věc DP. Jako malá ilustrace, jak osamoceni jsme s našimi bílýmy vozy - jedna 24Tr pro Jihlavu a jedna pro Plzeň, obě v příslušných městských barvách:
24Tr pro Jihlavu a Plzeň
 9. března 2006v 22:08 | odkaz
9. března 2006 - Dva noví autoři fotek
Dvě nové fotky a hned od dvou nových autorů najdete ve fotogalerii Karosa. Na stránce autobusu 1 je to fotka z Nemošic (vanas) a na stránce autubusu 129 obrázek z točny BČOV (foto pesa). Na autobusu 129 se také objevila snad první "pásová" reklama, která webmasterovi tohoto webu (jak jinak tyhle polepy nemá ale vůbec rád) nevadí. Kdo mně zná, pochopí, ač reklamní heslo zrovna není nic moc.
Reklama na PEPSI MAX (!) na a-129, foto pesa©2006
 9. března 2006v 18:04 | odkaz
7. března 2006 - Autobusy DPmP na NAD ČD
Název zprávy vypadá divně, ale znamená následující: dnes po poledni na rosickém zhlaví žst. Pce hlavní vykolejil rychlík do Liberce vedený motorovým vozem řady 854. Náhradní autobusovou přepravu mezi Pardubice a Rosicemi operativně zajišťovaly autobusy DPmP, dokud se nedostavila flotila standardního dopravce pro tyto případy, firmy Jan Mrázek Hradec Králové. Jeho vozy prapodivného původu i stáří zajišťují NAD v okolí HK dlouhodobě - například takto v roce 2002. Než ale dorazily, na NAD byly nasazeny autobusy DP - a to minimálně tři: čísel 100, 134 a 145. Bezproblémový přestup mezi vlaky a autobusy MHD v Rosicích jen dal připomenout tomu, jak je tohle nádraží od MHD úplně odříznuté. Pár obrázků z NAD najdete na této stránce.

a - 100 na rampě žst. Rosice nad Labem
 7. března 2006v 17:40 | odkaz
4. března 2006 - Kamion v podjezdu
Už dlouhou dobu není nijak běžné zablokování podjezdu na 17. listopadu vysokým vozidlem. Dokud tam byl povolen provoz nákladních vozů v plném rozsahu, tak se pod nadjezdem "šprajcovalo" každou chvíli něco - kamiony, míchačky, bagry. Ale v sobotu odpoledne to nebývalo běžné nikdy - ale dnes k tomu došlo. Kolega MJ byl u toho a svým pohotovým šotoaparátem to nafotil > 16 fotografií najdete zde.

Otevři stránku s fotkami
 4. března 2006v 23:00 | odkaz
4. března 2006 - Metro v Pardubicích
V IDOSu bylo pár dní u trolejbusových spojů logo metra. Ale ona to nebude taková blbost, jak jsme si mysleli :-). Pokračujte sem > Metro v Pardubicích.
Dále je opět doplněna další várka kolegou LC naskenovaných mých starších fotek. Jako upoutávka nyní poslouží trolejbus 14Tr01 číslo 309 v depresivně-tmavozelené kamufláži na stanici Semtín hlavní brána v roce 1997:
klinutím otevři velkou třistadevítku
 4. března 2006v 08:32 | odkaz
3. března 2006 - Něco nových fotek
Kolega jednatel propátral archiv a poslal několik fotek z Bratislavy. Není jich moc, ale jsou z roku 1988 a najdete na nich jak Škody 9Tr, tak Sanosy. Obrázky najdete v rubrice Další města > Bratislava. Kromě toho se opět činil kolega LC a naskenoval další dávku mých fotek z půlky devadesátých let. Najdete je na stránkách Fotogalerie 14Tr. Opět tradiční malá upoutávka:
344 + 343, Poděbradská ulice 1996
 3. března 2006v 02:41 | odkaz
1. března 2006 - Žlutá je dobrá
Agent Lp poslal něco podobného loni, kolega MJ dneska. Píše, že mu fotky vyšly tak nějak divně do žluta:
Žkutá je dobrá 1 Žlutá je dobrá 2
Dvakrát dvě Autoskla (357 + 368, Jesničánky, 1.3.2006, foto MJ)
 1. března 2006v 22:49 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz