Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - listopad 2006

29. 11. 2006 - Omluva šéfredaktora Deníku
K nedávno publikovaným článkům o "vykradení" fotek z tohoto webu redakcí Deníku - východní Čechy jsem dostal e-mail od šéfredaktora těchto novin pana Jana Korbela. Cituji to nejdůležitější: "omlouvám se za využití fotografií z Vašich internetových stránek. Naši redaktoři vycházeli ze všeobecných zvyklostí tzv. copyleftu (svobodného softwaru). I přesto jsme měli přiznat autorství, tedy www.trolejbus.cz. Učinil jsem okamžitá opatření k nápravě a podobná věc se již nestane".
Tím je pro mne problém vyřešen, což jsem také panu šéfredaktorovi napsal. Opakuji pro všechny další zájemce - přebírání informací a fotek z tohoto webu se nebráníme, pouze žádám o dodržování pravidel slušnosti. Další informace jsou na straně o autorech > http://www.trolejbus.cz/autori.htm#copyright.
 29. 11. 2006v 21:35 | odkaz
26. 11. 2006 - Víkendové aktualizace webů
Na web je nahraná aktualizovaná verze Jandovy analýzy, neboli JŘ podle kurzů. Další aktualizace je pouze fotografická. PSHŽD pořádal v sobotu tradiční předmikulášskou jízdu motoráčků do Třebechovic. Počasí nebylo nic moc, ale pár obrázků najdete v této fotogalerii.

M131.1228

Druhá malá porce fotografií pochází ze Švýcarska, kde byl služebně můj švára. I tak pořídil pár fotek pro web - Švýcarsko. Je to většinou focené z auta nebo za tmy (případně oboje dohromady), ale takové obrázky jsme zatím na webu neměli. Fotky autobusů jsou pořízeny v Solothurnu, trolejbus je z Curychu.
Curych

Poslední tři fotky pořídil kolega JP a je na nich provizorní točna Dubina, penzion. Najdete na stránce autobusu 58.
 26. 11. 2006v 18:33 | odkaz
22. 11. 2006 - Vykradený web 2
Při psaní příspěvku o Vykradeném webu jsem zapomněl, že už před pár dny jsem podobnou věc řešil někde na diskusi k-reportu. Opět se jedná o Deník - vyšlo to ve víc jeho mutacích. Stačí opět krátce porovnat tuhle fotku kolegy Martina_J z tohoto webu s obrázkem použitým na webu Deníku i v tištěné formě s popiskem "autor: deník".
Aktualizace 29.11..- redakce Deníku se nám omluvila
Ukradené foto 3

Kromě toho jsem doplnil tak trochu nesystémovou stránku fotek od kolegy LuTepa > Hradec Králové od LuTepa. Jsou to pěkné obrázky, tak jsem je nechal pohromadě....
Fotky od LuTepa
 22. 11. 2006v 22:16 | odkaz
22. 11. 2006 - Vykradený web
Tak nás zase vykradli... Tedy tento web. Kradení fotek z webu se nedá zabránit, a proto na tomto webu jsou stanovená jasná pravidla - zde na stránce o autorech. Mimochodem každý, kdo se na mne zatím obrátil, povolení dostal, případně jsem dodal danou fotku v lepší kvalitě. Zeptat se - to je ale viditelně pod úroveň redaktorům Pardubického deníku (či Hradeckého, článek je údajně z hradecké redakce). Stačí totiž porovnat toto - http://www.trolejbus.cz/pohlednice/ip-2.jpg a tuto fotku:
Ukradené foto 1
Nikdo mi nevsugeruje, že redakce si ofotila publikaci úplně se stejným ořezem jako je foka z tohoto webu. Takže nikoliv Reprofoto: redakce, jak je uvedeno - ale reprofoto provedl kolega Ivan Panuška, redakce si jen stáhla fotku ode mne.

Druhá část článku a ještě lepší zlodějina - jako ilustraci k houstnoucímu provozu na východočeských silnicích se redaktor ukradl fotku kolegy Lp, pořízenou ovšem před 15 lety v Opavě!!! Porovnej fotku s článkem:

Ukradené foto 2
Tady popiska praví Foto: archiv. To je možná pravda, ale archiv redakce to určitě nebyl. Navíc tato fotka je uveřejněná bez souhlasu autora a určitě nepochází odjinud, než z tohoto webu.
Aktualizace 29.11..- redakce Deníku se nám omluvila.

= = konec házení hrachu na zeď = =
Ještě něco příjemnějšího - včera jsem byl tady - a bylo to super. Navíc jsem cestou experimentálně zjistil, že Sadská u Poděbrad je město a dokonce má i Městskou policii.
 22. 11. 2006v 17:36 | odkaz
20. 11. 2006 - Příliš velký vánoční strom
Dnes se odpoledne u benzinky Shell na silnici I/36 od Holic "zasekl" pod trolejovým vedením nadměrný náklad. Tím nákladem je vánoční strom pro Pernštýnské náměstí. Nejsem oprávněn šířit detaily, ale ačkoliv transport doprovázela policie a Služby města, tak Dopravní podnik o převozu stromu, zasahujícího až do vedení informován nebyl. Fotografie najdete zde. Jízda pod vedením pod napětím byla transportu zakázána, a jak to dopadlo dál zatím nevíme...
Stromeček
 20. 11. 2006v 17:58 | odkaz
19. 11. 2006 - Hádanka z Pardubic
Od kolegy OČ - kdepak to jde ta spokojená rodinka? Upozorňujeme, že ani my neznáme správnou odpověď na 100%. Vodítkem pro správné určení by měl být samozřejmě ten označník DP Pardubice na plotě. Fotka je bohužel hodně nekvalitní:
Kde to je?
Kliknutím zvětšíš...

Další stará pohlednice se záběrem na MHD Pardubice je doplněna na tuto stránku úplně dole.
 19. 11. 2006v 14:34 | odkaz
17. 11. 2006 - Ještě jednou cizina
V zásilce z Lotyšska přišly i fotky z Rakouska - ze Salcburku. Globalizaci nezastavíme :)) Přidal jsem 4 fotky z Lince a vyrobil jsem z toho stránku s obrázky Trolejbusů v Rakousku. Nemám ambice se pokoušet o nějaké komplexní podchycení trolejbusů v cizině, obzvlášť když nestíhám ani pořádně změny v Pardubicích, ale když už ty fotky mám...
Rakousko - trolejbusy

A ještě maličkost - byl jsem okolnostmi posunut k tomu, že jsem si vyrobil něco jako banner. Pokud máte nutkání je použít, tak stáhnout si můžete tady > Bannery.
 17. 11. 2006v 22:59 | odkaz
16. 11. 2006 - Riga ir Latvijas galvaspilseta.
Omlouvám se američanům, kteří si pletou Slovensko a Slovinsko, případně Česko a Čečensko... Podařilo se mi něco podobného, když jsem v minulém příspěvku přestěhoval Rigu do Litvy. A ona Latvija je Lotyšsko. Takže ještě jednou - Riga je hlavní město Lotyšska. Což je ostatně domorodě napsáno i v nadpisu tohoto příspěvku. A k tomu je na stránku o MHD v Rize doplněno hned 18 dalších fotek. Zamíchaly se mezi ostatní, ale především pracovní tramvaje stojí za to.
T3M Riga
Tramvaji T6B5 se pro export říkalo T3M - tahle je ještě vytuněná
Za upřesnění ohledně typu děkuji čtenářům webu.
 16. 11. 2006v 16:13 | odkaz
15. 11. 2006 - Pozdrav z Rigy
Ačkoliv zahraničí je zastoupeno na tomto webu minimálně, dnes dělám vyjímku - dostal jsem z Litvy Lotyšska zásilku fotek z Rigy. A to dokonce od člověka, pracujícícho tam v dílnách - proto jsou tam i zajímavé záběry "remontu" trolejbusu 14Tr. Protože už jsem pár fotek z Rigy měl od kolegy KFo, tak jsem fotky doplnil do této galerie - Tramvaje a trolejbusy Riga. A na okraj - v řešení hádanek zatím není nikdo úspěšný. Takže nápověda k fotce číslo 1. Most je na trati, na které byl dlouhá léta elektrifikován jen její malinký kousek do první stanice. A druhá fotka je z Evropy, nikoliv však z Velké Británie...

Riga
 15. 11. 2006v 19:20 | odkaz
13. 11. 2006 - Dvě hádanky
Hádanka číslo 1 je místní od kolegy OČ - kdepak to je šestikolák E699.0002?
Hádanka
Kliknutím zvětšíš

Hádanka číslo 2 je zahraniční od kolegy Lp - kdepak to je?
Výřez z obrázku
Výřez z fotky - kliknutím otevři celou. Snímek byl pořízen v létě 1947, jezdí se vlevo a na označníku trolejbusové zastávky jsou uvedené linky číslo 32, 41 a 42. Nad čísly linek je nadpis BUSS. Zajímavé je členění trolejového vedení. Trolejbusová stopa vede nejprve mezi tramvajovými dráty a za křižovatkou se probojuje na levou stranu.
 13. 11. 2006v 22:25 | odkaz
12. 11. 2006 - Nové rychlé pruhy i na 21Tr!
Nové "rychlé pruhy" se po čtrnáctce číslo 341 a třech čtyřiadvacítkách objevily na prvním trolejbusu 21Tr - na voze 397 (2 x foto). I tomuto typu to sluší a doufejme, že se polep brzy rozšíří i na další bílé vozy.
397
kliknutím otevři stránku vozu s dvěma fotkami rychlých pruhů
 12. 11. 2006v 23:17 | odkaz
12. 11. 2006 - Nehoda autobusu 147
Dnes dopoledne došlo k nehodě osobního automobilu a autobusu 147 u divadla. 3 x foto zde. Podle ústního podání jel osobák "jak utržená vráteň", v zatáčce na náměstí Republiky se dostal do protisměru a trefil autobus na lince 6.
Nehoda a-147
Kliknutím otevři stránku a-147 s třemi fotkami z nehody
 12. 11. 2006v 13:08 | odkaz
12. 11. 2006 - LInky 103, 107, 111?
Nové značení odklonových linek mohli dnes poprvé v praxi vidět cestujícící, kteří požívali spoje pro dnešek odkloněné z mostu Pavla Wonky (tam totiž dnes probíhala zatěžkávací zkouška). Autobusy a trolejbusy na odklonových tratích měly totiž k číslu linky přidánou "stovku" - tedy místo 3 to byla 103, místo 7 - 107 a místo 11 linka 111. Je to určitě logické a žádané upozornění na změnu trasy. Škoda jen, že do letáčku pro cestujícící se nějak informace o tom, že odklony pojedou takhle označené nedostala.
linka 107 . 103
Výřezy - kliknutím otevři celé foto
 12. 11. 2006v 13:00 | odkaz
11. 11. 2006 - Větší přídavek fotek
Snažím se na tomto webu přinášet i další informace než jenom fotografie. Ale dnes dopoledne jsem se po dlouhé době vypravil "šotoušit" do města a tak je tady porce nových fotografií. Nejsou na nich nijak extra zajímavé věci, prostě jsou to provozní fotky. Kromě jedné archivní a jedné ze včerejška 10.11. (a-161 v Doubravicích) jsou ostatní fotky z dneška.

346 - Na Drážce

Kromě toho jsou na stránku o manipulační trati Na Kamenci dodány tři snímky i s fundovaným komentářem autora všech popisů starých projektů a plánů, kolegy Lp > Trať Na Kamenci. Několik dalších pohlednic je doplněno na už třetí stránku o MHD na pohlednicích.

312 Na Kamenci
Fotka t-312 z článku o trati Na Kamenci je doplněná i do fotogalerie 9Tr a rozšířila nemnoho barevných záběrů devítek v ní...
 11. 11. 2006v 22:41 | odkaz
09. 11. 2006 - Dva veteráni
Po odstavení trolejbusů 307, 308, 314, 337 a 344 do pravidelného provozu zasahuej už jen 8 "ceduláků". Jsou to vozy 305, 306, 351, 355-7, 361 a 362 (i když zrovna 362 jsem delší dobu na lince neviděl). S pokračujícími generálkami čtrnáctek bude asi společné foto dvou vozů bez displejů na lince stále vzácnější. Ve středu se mi takový záběr povedl na Dubině - jsou na něm trolejbusy 14Tr11/6 356 (r.v. 1992) a 306 (r.v. 1991).
356 a 306 na Dubině
klinutím otevři větší fotku...
 09. 11. 2006v 00:21 | odkaz
06. 11. 2006 - Další dávka plánků a fotek
Už třetí pokračování pojednání o křižovatce u Veselky (Domu služeb) je doplněno sem > Veselka 3. Na stránce jsou především plánky změn křižovatky po roce 1976 - ať už plánované nebo i uskutečněné. Jako vždy mám od plánků mnohem lepší kopie, takže zase opět - kdo chce originální velikost, pošlu mejlem. Další fotky jsou doplněny i na první stranu pojednání o Veselce. A ještě tady máme tři barevné obrázky cca 25 let staré - skenoval z knížky kolega IP.

Ešemka na náměstí Budovatelů :))
 06. 11. 2006v 23:38 | odkaz
05. 11. 2006 - Ještě pár fotek z poslední akce
Ještě pár fotek z poslední akce našich trolejbusů bylo doplněno na stránku v archivu akcí. Jedna nová stránka se objevila na webu DPmP - je to předělaný popis obsluhy terminálů a najdete ho tady > Odbavení ve vozidle. Uvítám jakékoliv upřesnění informací na té stránce uvedených. A včera jsem jezdil s 397 na pětce - hlášení, terminály, tiskárna, displeje ... vše fungovalo OK. Aby nebylo vše veselé, tak jsem přišel o peněženku plnou už neplatných řidičských lístků. Tedy pro lidi neplatných, já je samozřejmě budu muset při vyúčtování zacálovat. Ach jo...
353 na jedničce
 05. 11. 2006v 19:30 | odkaz
03. 11. 2006 - Veselka - díl 2 a další
Věrný zásobovatel a čím dál víc výraznější spoluautor tohoto webu Lp poslal další část pojednání o Křižovatce u Veselky po roce 1976. Prozatím autor nedodal přílohy, takže zatím jsem na stránku přidal jen pár mých tématu blízkých fotek z nedávno minulé doby. Na druhé stránce starých pohlednic je doplněna jedna nová (první nahoře).
Nastování kódů
A tady je po delší době hádanečka ... na první pohled spojená se starým odbavovacím systémem. To ale není pravda - nehledám odpověď na otázku kde to onen muž mění kódy, ani kdy tak činí (je to 9Tr číslo 351 v roce 1989 na Slovanech. Otázka zní - kdopak je ten muž? Pamětnící v DP buď poznají, nebo pro něbude nápovědou to, že bratr tohoto muže se loni po mnoha letech do DP vrátil (jako brigádník). Kdo ví, může poslat odpověď poštovním holubem, telepaticky nebo mejlem, případně ji napsat do komentářů nebo si ji také může samozřejmě nechat pro sebe.
 03. 11. 2006v 22:44 | odkaz
02. 11. 2006 - Historie křižovatky u Veselky
Zpracoval jsem další materiály od kolegy Lp - tentokrát o Historii trolejbusové křižovatky u Veselky v letech 1952 - 1975. I zde mám od zveřejněných schémat mnohem větší kopie, takže kdo by měl zájem - pošlu. Stránka s odkazy na mapky a projekty se docela rozrůstá, takže jsem na ni doplnil i seznam map, plánků a projektů textově > Plánky, mapy, schémata. Dále jsem na tuhle stránku doplnil moje plánky, které dávám na web DPmP, takže by zde měl časem vzniknout archiv změn linkového vedení včetně plánků. Na příslušnou stránku v Archivu akcí jsem dal pár fotek trolejbusu 353 z akce "Zítra si už necvaknete".
Veselka
 02. 11. 2006v 14:47 | odkaz
01. 11. 2006 - Novinky od 1.11.2006
Novinky nejprve obrazem. Dnes byla obnovena trolejbusová linka 33. Proč obnovena? Pod tímto číslem už jednou posila linky 3 totiž jezdila - od září 1999 do června 2000. Dnešní linka 33 jezdí až na UMU, ta původní končila na Globusu. V první den provozu byly na lince trolejbusy 385 a 389:

Dále je ode dnešního dne obnovena linka 4, a to v polookružní variantě Polabiny točna - třída Míru - Masarykovo nám. - Polabiny točna. Poprvé od roku 2000 se tak vrací plnohodnotná linka MHD do Sladkovského ulice. Navíc je to vlastně jediný jednostopý úsek s pravidelným provozem. Stopa opačným směrem sice v ulici vede, slouží ale pouze jako napájecí vedení trati na Sukově třídě. Změny nastaly i u autobusů - linka 10 je prodloužena k Univerzitě, linka 16 omezena pouze na spoje na Fáblovku, pod Kunětickou Horu a do Němčic. Dále několik spojů linky 28 nově obsluhuje Staročernsko. Tohle vše jsem už před časem dával i na web DpmP a.s., kde se dají najít i moje plánky linek s vyznačením změn.
Jedna novinka technická - jak už jsem psal - trolejbusy 365, 367 a 368 opravdu už nemají originální displeje ZMA Ostrov. Kvůli novému OS byly nahrazeny displeji EM-Test s typickými oranžovými diodami. Celkem bylo vozů s transparenty ZMA šest, ale vozy 366 a 370 už mají delší čas displeje BUSE a vůz 369 je vyřazený. Dnes jsem zachytil t-367 s funkčním novým displejem.
367 u Kostelíčka
Kliknutím otevřete fotku celého trolejbusu :))

A nakonec shrnutí změn v odbavování od 1.11.2006
Byl spuštěn nový odbavovací systém (OS) a také změněny tarifní podmínky. Nyní máte při cestách v MHD Pardubice následující možnosti:
- papírové jízdenky. Jsou nepřestupní a existují v ceně 14 Kč (zlev. 7 Kč) pro cestu bez omezení počtu projetých zastávek a 12 Kč (zlev. 6 Kč) pro jízdu do 10 zastávek. Ve vozech už nejsou kolíčkové děrovací strojky. Nahradily je elektronické označovače, ve kterých se na jízdenku natisknou údaje. Mimo jiné se natiskne datum, číslo spoje a číslo nástupní zastávky. Ve všech vozech jsou nyní digitální hodiny, u kterých je ještě jedno číslo - to znázorňuje pořadí zastávky na lince. Slouží právě pro kontrolu, kolik stanic jedete.
- jízdenky zakoupené u řidiče. Doplňkový prodej u řidiče funguje i nyní - jízdenka stojí 15 Kč a platí na jednu jízdu bez omezení poštu stanic. Po zaplacení ji řidič vytiskne na tiskárně u předních dveří.
- předplatní jízdenky. I tzv. lítačky platí i nadále. Prozatím platí i původní papírové, nové se ale už nahrávají na čipovou kartu. S předplatní jízdenkou nahranou na kartě není nutné se ve voze nijak odbavovat u strojků, pouze večer se přikládá při nástupu předem ke čtečce u prvních dveří.
- elektronická peněženka. Opravdovou novinkou je možnost platit jízdné pomocí "peněz na kartě", tedy elektronické peněženky. S čipovou kartou je potom nutné se při nástupu do vozidla přihlásit na čtečce a při výstupu se zase odhlásit. Cestování na "peněženku" na rozdíl od zdražených jízdenek a lítaček je levnější než dosavadní tarif. Jízda do 10 zastávek stojí 10 Kč, bez omezení potom 12 Kč. Kromě toho ale karta umožňuje jet úsek do tří zastávek pouze za 6 Kč, zvýhodňuje přestup - při další jízde do 30 minut od předešlé jedete se slevou 50%, umožňuje bezhotovostně zakoupit jízdné pro spolucestujícící atd.

A ještě jedna aktualizace - je obnovena stránka s nástupy kurzů od 1.11.2006 včetně verze pro stažení. Děkuji dodavatelům - pánům Kucejovi a Savincovi.
 01. 11. 2006v 16:49 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz