Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - února 2006

28. února 2006 - Nový web DPMP
Tak jsme to ani nemuseli tajit moc dlouho. Před pár desítkami minut byl zprovozněn nový web pardubického dopravního podniku na www.dpmp.cz. Moje maličkost je jedním z jeho tvůrců, takže kritika webu už bude padat i na moji hlavu. Na webu už není ten mockrát kritizovaný vyhledávač spojení, jeho funkci přebírá IDOS. Pro IDOS jsou připravené formuláře, které s hledáním trochu pomůžou. Takže klikejte, zkoušejte a pište ... Co by tam mělo podle Vás ještě být a co se zdá zbytečné? Neblbne něco v nějakém prohlížeči? Funguje čeština? ... atd.
A jedna zpráva od zdroje - z Drážního úřadu dorazily papíry k trolejbusu 346 a snad by měl do konce týdne vyjet na linky. Po 341 a 345, které jsou v Plzni teď, se uvažuje o "modernizaci recyklací" - o vyslání již jednou recyklovaných trolejbusů 342 a 348. Ze série 340-348 už zbývá jen t-344 a u něj se už o opravě neuvažuje. "Rusáci" 14Tr11/6 se k modernizaci nehodí kvůli odlišnostem, veteráni 307, 308 a 337 zřejmě dojezdí s příjezdem 24Tr.
 28. února 2006v 20:40 | odkaz
28. února 2006 - Návrh křižovatky na Stavařově
Agentura Šotopress přináší první zjednodušený návrh křižovatky Stavařov. Protože se tam nepodaří postavit projektované sloupy na kotvení výhybek, budou použity sloupy staré. Mechanické a elektromagnetické výhybky díky tomu nebudou moci být stejně daleko od křižovatky, což mi ani nevadí.
Pro kolegy řidiče: autor by rád slyšel názory na rozmístění izolací ve výhybkách a křížích. Stejně by rád prokonzultovat směr izolace na budoucí sjížděcí výhybce u nádraží. Pokud se pojede bez proudu ze třetí stopy, jak je na mém obrázku z minula, budou moci projíždějící linky (2,11,13) topit bez vypínání. Ale trolejbus ze třetí stopy bude muset hned po rozjezdu sundat nohu z jízdy a nesmí uváznout na výhybce (těch sedm měsíců se bude parkovat asi blízko před výhybkou, pak už nejspíš ne). Pokud to otočíme, tak ze třetí stopy se vyjede krásně, ale projíždějící vozy dobržďující do zastávky a také vozy, co si budou překládat z první na druhou, budou mít v cestě mrtvé místo. Tak co je lepší?
S pozdravem Lp

První návrh - Stavařov
 28. února 2006v 20:35 | odkaz
26. února 2006 - Další fotky z archivu a ještě něco
Do fotogalerie 14Tr je doplněno a částečně nově přeskenováno asi 30 fotek. Děkuji kolegovi LC, který si se skenerem hrál. Jsou to fotky z let 1995-6, malinká upoutávka je zde:
Trolejbusy u nádraží

Včera jsem absolvoval deset hodin za volantem trolejbusu 361. A protože na poradě bylo zdůrazňováno, že řidiči píšou opravenky jen na svůj přidělený vůz a že se má psát vše, tak jsem něco napsal. Po dlouhé době mě ježdění vysloveně nebavilo - viz první závada na opravence. Uzavírka mostu se blíží víc a víc. Pokud nejste místní, tak i v sobotu odpoledne je na mostě a na silnici k němu takovýhle provoz a přes most jezdí takové množství spojů MHD. Poslední týdny provozu má před sebou také vedení na křižovatce u zimáku. Zatím vypadá takhle: 334 u zimáku, 174 u zimáku - po rekonstrukci budou oblouky větší a křížení stop se "otočí" - křížení oblouků bude na opačné straně od přímé stopy.
 26. února 2006v 17:06 | odkaz
26. února 2006 - Montážní plánky vrchního vedení
Z počítače Lp se nám podařilo získat (v podstatě nám je vnutil) několik plánků trolejového vedení. Všechny zaslané plánky najdete na této stránce. Prvním z nich je 3.stopa u nádraží. Není to projekt v měřítku, ale pomůcka pro montéry, kteří si sem zpravidla zapisují ještě další údaje, jako např.délky lan a pod. Už dnes jsou na vozovce vyměřeny nenápadné značky, podle kterých se vytvoří lanové sítě, pověsí izolátory a výhybková tělesa. Nové věci jsou označeny barevně: červená barva pro novou trolej a nosná lana, zelená pro nosné sítě výhybek a modrá pro přikotvení sloupů. To však není pravidlo a grafická podoba plánků bývá pokaždé jiná. Při vlastní montáži se navíc občas provedou i nějaké drobné změny – viz například první a velmi podrobný návrh nové stopy do „trolejbusového nebe“. Stopa je nakonec poněkud delší, odpojovač je na jiném stožáru a po zkoušce stability bylo upuštěno od spodního jištění výložníků i izolační desky na vjezdové traverze. Dnes kolem navíc vede ještě propojka s výhybkami od 10. a 11.stopy.
Takové a mnohé jiné obrázky se připravují před každou akcí. Viz např. loňský kruháček U Kalvodů v Trnové. Tam jsou už i délky lan a závěsné výšky.
Poslední ukázka je z roku 1994, kdy probíhala výměna trolejového vedení v části vozovny. Staré haly tehdy ještě nebyly pro trolejbusy zprovozněny. Tento obrázek řeší pořadí tažení jednotlivých trolejových stop tak, aby na trubkových výhybkách a kříženích bylo dosaženo kýženého pořadí „vrstev“ vodičů s co nejmenší námahou při rozvinování trolejového drátu. To je u podvěsných armatur na rozdíl od tahových, kde jsou ovšem zapotřebí úplně jiné postupy, velmi důležité. Číslicí 0 jsou označeny stopy, které byly nataženy v mírném předstihu tak, aby bylo kam umístit vracející se trolejbusy.
Plánek 3. stopy
Kliknutím otevřete plánek 3. stopy u nádraží. Další plánky otevřete buď kliknutím na odkazy v textu, nebo ze stránky Mapy a plánky

Omlouvám se za takový přísun kultu osobnosti, ale snad to bude někoho zajímat.
Lp
 26. února 2006v 02:07 | odkaz
23. února 2006 - MHD Pardubice na IDOS.cz
Konečně. IDOS není sice poslední výkřik techniky, ale konečně jsou na něm funkční i jízdní řády MHD Pardubice. Najdete je tady. Můžete otestovat další funkce IDOSu, například zastávkové jízdní řády nebo spojení.
 23. února 2006v 22:13 | odkaz
21. února 2006 - Tramvaje ve Vysokém Mýtě?
Ano! Ale ne proto, že by třeba Karosa rozšířila svůj výrobní program. Pouze přes město dnes projížděl transport dvou rekonstruovaných libereckých tramvají T3R.PLF do svého domovského dopravního podniku. Pár fotek je na stránce o Liberci. Focené to je mobilem, ale kvalita je slušná.
Převoz dvou tramvají do Liberce - foceno u Vysokého Mýta 21.2.2006 (foto -dis-)

Ke stažení je také připraven oficiální leták s harmonogramem výluk kolem mostu Pavla Wonky. Ke stažení zde (PDF 70kB)
 21. února 2006v 18:04 | odkaz
20. února 2006 - Tisková zpráva o mostu P. Wonky a bonus
Náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu Ivo Toman svolal na pondělí 20. února 2006 schůzku představitelů Pardubického kraje, města Pardubice, dopravního podniku, stavitelů, projektantů a dalších, kteří se podílejí na rekonstrukci páteřní komunikace města Pardubice – mostu Pavla Wonky. Cílem schůzky bylo najít kompromis v délce uzavírky mostu.
„Chápu, že uzavření mostu je velký zásah do života města i dopravního podniku. Právě proto se snažíme najít kompromisní řešení a most uzavřít opravdu jen na tu nejnutnější dobu. A myslím, že se nám to podařilo,“ řekl Ivo Toman. Délka uzavírky pro osobní dopravu totiž bude trvat přibližně jeden měsíc, pro autobusovou a trolejbusovou dopravu se podařilo termín zkrátit oproti původním plánům, což ocenili i náměstek primátora Jaroslav Deml a ředitel Dopravního podniku města Pardubice Tomáš Pelikán.
„Termíny uzávěry jsou dány technickými podmínkami rekonstrukce. Že nebude jednoduchá, jsme věděli hned v počátcích přípravy prací. Dokonce nás čeká zcela unikátní krok, budeme jako první v České republice zvedat mostní konstrukci o váze 8 tisíc tun. Je totiž nutno opravit pod ní ležící ložiska a úložné prahy,“ dodal Toman.
Nejdelší uzavírka bude pro trolejbusovou dopravu, a to od 25. března do 31. října 2006. Autobusy nebudou smět na most od 25. dubna do 3. září a pro osobní dopravu bude most uzavřen od 4. července do 10. srpna. V ostatních termínech rekonstrukce bude provoz pro osobní dopravu pouze částečně omezen. V době zvedání mostu začátkem července bude vstup znemožněn i chodcům a cyklistům, ale jen na dobu přibližně tří dnů.
Od 13. března 2006 začnou také související práce na křižovatce u ČEZ Arény, kde bude vybudována provizorní kruhová křižovatka. Úplná uzavírka této lokality je plánována ve dnech 24. – 28. března.
O termínech uzávěrek budou občané Pardubic informováni prostřednictvím zpravodajů města a městských obvodů, internetových stránek i prostřednictvím médií.
Zdroj: Zasláno webmasterovi z nejvyšších míst DPmP.

Překlad do češtiny a doplnění: Ve dnech 11.a 12.3.2006 budou na linkách 3, 7 a 11 jezdit autobusy, protože na Stavařově se bude křižovatka doplňovat o odbočku a chybějící výhybky. Ještě před 25.3. začnou práce na křižovatce u zimáku. Mj. se vypnou semafory. Během několikadenní úplné uzavírky křižovatky by měla jezdit auta po třídě Míru. Trolejbusy na mostě dojezdí v pátek 24.3.2006. V noci bude odstřiženo vedení na mostě a ráno začne výluka na rekonstrukci trolejového vedení na křižovatce u ZS. Vše pojede po svých trasách kromě linky 3, která buď od 25.3. nebo až od 27.3.vyjede po zadní polabinské trase pouze k nádraží. Ve fázi od 25.4. (bez autobusů) - číslo 4 bude zrušeno bez náhrady, na linku 7 nastoupí autobusy (DP – Zborovské – Palackého – nádraží – a dále jako rychlík do stanice Polabiny, hotel – Hradecká – Globus / UMA – zpět stejně), linka 11 bude trolejbusová !!! (Dubina – Okrouhlík – tř.Míru !!! – nádraží – Kpt.Bartoše – Polabiny, točna – Globus / UMA) – nejspíš bude proložená s t-3, linka 14 se klasicky zlomí k nádraží, kde budou končit její původně polabinské spoje, linky 16 a 17 pojedou od nádraží zadem a asi budou stavět jak před nádražím, tak i u lihovaru, kde má být zastávka rozdělená na dvě za sebou podle směrů, linka 23 pojede také zadem a bude mít zajímavý a pro řidiče mimořádně chutný průjezd okolo nádraží : do Polabin bude stavět na stanici nádraží ČD (pro busy), pak se otočí a kolem lihovaru projede bez zastavení, do Čivic najede před nádraží, zde nezastaví, otočí se a zastaví až u lihovaru. Změny potkají snad všechny kurzy autobusových šejdrů + obě noční linky – bude to řešeno kus po kuse.
Následně se v září a říjnu všechny linky kromě trojky vrátí na své trasy, ovšem t-4, 7 a 11 opět autobusové. A do toho bude od půlky května zavřená Dašická - bude to perný půlrok a trolejbusy si moc nezajezdí...
Zdroj: Agentura Pressšoto / agent Lp.

 20. února 2006v 20:35 | odkaz
19. února 2006 - O počasí a trolejbusech
Nejdřív k počasí. Máte pocit, že letos je zima nějaká strašná, krutá a dlouhá? Hodně lidí ten pocit má a tak se můžete podívat na tuhle fotku, kde je ještě loni 25.října skoro o půlnoci patnáct stupňů nad nulou. To také nebylo moc normální a přitom si moc lidí nestěžovalo :-) Pokud už máte opravdu absťák po kytičkách a sluníčku, můžu sloužit fotkou kolegy LuTepa z loňského září, kde je Sanos ozdobený celou záplavou kytek:
Kytičky a trolejbusy
Zkouška kruháku OBI - přestávka u nádraží

A teď k trolejbusům. Při všelijakém ekonomickém porovnávání trolejbusů a autobusů se podle mne docela dost zapomíná na jednu pozitivní trolejbusovou vlastnost - opotřebování elektromotoru víceméně nezvyšuje spotřebu a tím i zprostředkovaně znečištění ovzduší, zatímco u spalovacích motorů se o stejné spotřebě paliva a kvalitě výfukových plynů po celou dobu životnosti dá s úspěchem pochybovat. A co teprve, když provozujete autobus tak trochu po jeho klinické smrti, jako je pardubická a-113 stará již 18 let ...

Euro -4
Autobus 113 si "vyrábí vzduch" a přitom ho také kolem sebe pěkně otravuje. Na vlevo stojícím trolejbusu 391 si všimněte "adaptéru" pro tažnou, či spíše tlačnou tyč. Během provozu má být to vykrojení nárazníku zakryté "špuntem", který také výrobce dodával, ale nepoužívá se to. Ke cti DPmP nutno říct, že se to nepoužívá téměř nikde.
 19. února 2006v 00:11 | odkaz
17. února 2006 - Změny ve vedení PSHŽD
Dnes proběhla schůze PSHŽD. Jednání bylo bouřlivé, ale korektní a nakonec dospělo i k nějakým závěrům. Více najdete na webu PSHŽD. Každopádně má ode dneška spolek nového předsedu, kolegu Bc. Tomáše Hodra, kolega Čížek byl potvrzen ve funkci jednatele. Další informace budou doplňovány na web PSHŽD.
 17. února 2006v 21:10 | odkaz
16. února 2006 - Nová pravidla
Normálně tady jiným stránkám reklamu nedělám, ale na www.novapravidla.cz by se asi měl podívat každý, kdo oplývá řidičákem vyšší skupiny než na koloběžku. Protože přece jen jsem alespoň částečně řidič z povolání, sedím každý půlrok celý den na školení a potom denně potkávám na ulici lidi, kteří mají řidičáky 10 - 20 - 30 let a od zkoušky v autoškole nikdy předpisy neviděli. Takže prosím čtenáře - alespoň vy se koukněte na nejnovější změny na uvedené adrese.
 16. února 2006v 19:46 | odkaz
14. února 2006 - 122.024 na osobáku
Jedna malá železniční zajímavost. V neděli 12.2.2006 byla na páru osobních vlaků z Pardubic do Jaroměře vidět velice neobvyklá nákladní lokomotiva 122.024. Obě fotky jsou z Pardubic při příjezdu vlaku z Jaroměře. Potom už na soupravu nastoupila běžná řada 130. Kliknutím otevřete lepší fotku (900 px na šířku, asi 120 kB)

 14. února 2006v 19:04 | odkaz
13. února 2006 - Nová trolejbusová linka 27
Od 1.4.2006 bude zavedena nová trolejbusová linka číslo 27. Bude vedená z Pardubiček přes třídu Míru do stanice Na Spravedlnosti, pokračovat bude polookružně po Teplého ulici, přes stanici Dukla, náměstí dále do ulice Demokratické mládeže a na Zborovské náměstí, odtud potom pojede zpět do Pardubiček. Na lince bude prozatím pouze jeden vůz v intervalu 60 minut a jejím hlavním úkolem je spojení jižní části města a Krajské nemocnice. V provozu bude v pracovní dny - přibližně v hlavní pracovní době nemocnice. Příkládám výřez z plánku se zakreslením trasy nové linky. O dalších změnách připravovaných především v souvislosti s uzavřením mostu Pavla Wonky zatím nejsem zplnomocněn informovat. Na radnici se vedou dost bouřlivá jednání a tak zatím nejsou především termíny uzavírky a její rozsah stále potvrzeny na 100%. Pro zajímavost si přečtěte příspěvek na městském webu, ve kterém se radnice staví za DPmP. Každopádně běží přípravy na již avizované úpravy trolejového vedení - doplnění 3. stopy k nádraží (do 25.3.), doplnění křižovatky na Stavařově (11.+12.3.). Termíny těchto oprav by neměly být případnou změnou termínu uzavírky dotčeny. Kompletní rekonstrukce křižovatky u zimního stadionu proběhne až po začátku výluky mostu.
Mám také první náznak toho, jak to bude vypadat s uzávěrou Dašické ulice. Pravděpodobně v první etapě (cca od 10. května do konce června) bude uzavřen úsek Na Okrouhlíku - křižovatka "Rychlodráha" a linka t-1 bude končit na Kamenci a dále pojede výpomoc a-1 (jako již mnohokrát). V druhé etapě (přes prázdniny) bude neprůjezdný úsek Kostelíček - Na Okrouhlíku a linka t-1 bude buď odkloněna do Pardubiček, nebo celá nahrazena autobusy (letní JŘ). Linky t-11 a t-13 budou zřejmě po dobu uzavírky odkloněny přes Židov, ale to nemám potrvrzené ani z agentury JPP.
Linka 27
 13. února 2006v 23:17 | odkaz
12. února 2006 - Další fotky Citybusů
Do fotogalerie Citybusů je doplněno 7 nových fotek - jsou to vozy 154, 157, 159, 165, 167, 169 a 179. Fotil kolega PB. Omlouvám se další, že nedoplňuju fotky, které mi posílají, ale momentálně nestíhám. Jenom jedna upoutávka od kolegy LuTepa - v roce 2004 fotil předváděcí 24Tr číslo 301 a tady je fotka tzv. negativního kneelingu, kdy trolejbus naopak na stanici podlahu zvedá nad terén :-)
Negativní kneeling
 12. února 2006v 23:07 | odkaz
9. února 2006 - Tři autobusové zprávy
Zpráva číslo 1: Dnes jsem definitivně dokončil projetí všech pravidelných tras MHD Pardubice za volantem. Poprvé jsem totiž byl na stanici Opočinek, rozvodna:
Konečná Opočinek, rozvodna

Zpráva číslo 2: nedávno jsem psal o zastávce v Srnojedech, ve které se nezastavuje (tady). Ale exkluzívně se už teď můžete podívat, jak autobus v zálivu vypadá :-)
a-137 v zálivu

Zpráva číslo 3: Autobus 179 má nejen zánovní totální reklamu, ale také nabořený zadní nárazník a částečně i zadní čelo a světlo:
Kliknutím otevři fotku ...
 9. února 2006v 00:09 | odkaz
7. února 2006 - Diodové děliče
V diskuzi k-reportu o trolejovém vedení diskutující řešili problematiku diodového děliče, přes který se dá jezdit "s proudem". A nebyl by to náš trolejbusový guru Lp, aby neuvedl informace na pravou míru. Tady je tedy výtah z jeho elaborátu:

Dělič je zapojen podle obrázku níže. Na druhém drátě jsou diody namontovány obráceně nebo jsou použity diody opačné. Kummler a Matter dělá děliče se čtyřmi diodami a se čtyřmi segmenty. V Teplicích si to montují z dílů vyráběných firmou ESKO (v Pardubicích na Teplého ulici). Problém je v tom, že při vjezdu s našlápnutím do vypnutého a zkratovaného úseku nesmí dělič shořet. K tomu slouží ty růžkové bleskojistky, které musí rychle roztrhnout oblouk (pokud dřív nevypne rychlovypínač úseku na příjezdu). Další problém je v tom, že při vjezdu s našlápnutím do vypnutého a nezkratovaného úseku, kde stojí trolejbusy s nasazenými sběrači, přes dělič teče jeho vzduchovými mezerami relativně malý proud, který předchozí úsek nevyhodí a bleskojistky jej nevyplivnou a nepřeruší. Na Sukovce se nám takhle jednou opékala jedna z diod. Kummler a Matter to má nějak vyřešené, ale dokud si to od něj za hříšné peníze někdo nekoupí, tak na to asi nepřijdeme. Ještě je třeba dodat, že přes standardně zapojený diodový dělič se nedá rekuperovat a také se takové děliče nemohou dávat do výhybek a křížení, kde zpravidla oddělují dvě živé části s opačnou polaritou. Vyhazování měnírny přejetím přes běžný dělič s proudem - reagují na to hlavně měnírny, kde pracují vedle maximálních nadproudových ochran i tzv. ochrany derivační, které reagují na strmost náběhu odběru. DPmP tyto ochrany nepoužívá hlavně proto, že se dá jen velmi těžko zjistit, jaké parametry strmostí jsou pro provoz trolejbusů vyhovující (prostě to furt vylítávalo, tak jsme je deaktivovali).
Základní schéma děliče

Autor zprávy - Lp © 2006
 7. února 2006v 21:21 | odkaz
6. února 2006 - A teď ještě autobusy
Po přírůstku archívních fotek trolejbusů ještě přibylo 25 fotek autobusů z let 1996-1998. Nic extra mezi novými fotkami nehledejte, ale ve fotogalerii Karosa jsou doplněny mj. stránky autobusů 35, 39 a 76 - zatím chyběly. Kromě toho se povedlo neuvěřitelné - část webu o Vojenských polních drahách má validní HTML :-) Jen jsem si zkusil, že to jde. U zbytku stránek (částečně s kódem pět let starým) to je tak šílená práce, že se do ní určitě nepustím. Tato aktualizace je asi na čas poslední větší - vypadá to, že budu věnovat volný čas projektu, o němž nemůžu zatím nic ani naznačit :-).
První displeják ...
A zase upoutávka - takhle vypadal první autobus s digitálními orientacemi. Je to původní a-100 s reklamním nátěrem tehdejší Metry Blansko (dnes Buse).
 6. února 2006v 18:54 | odkaz
5. února 2006 - 43 dalších fotek
Uf. Tak jsem se zastyděl, že sa mne skenují kolegové a především do fotogalerie 14Tr je doplněno dalších 43 fotek z let 1998-2002. Nějaké další jsou nově přeskenované. Je to u spousty vozů, takže to nebudu rozepisovat a kdo chce, najde si to procházením galerie. Kromě toho je něco doplněno i jinam a především pro Terezku Ujcovou jsou tady jediné dvě další fotky a-176, které jsem ještě našel.
I tohle u nás jezdilo ...
A opět jedna upoutávka - pamatujete si třeba na takhle příšerně barevný trolejbus? Není to tak dávno, a možná že tyhle vozy byly lepší než bílé. Ale divné to bylo dost ...
 5. února 2006v 21:18 | odkaz
5. února 2006 - Když za mne skenují jiní ...
Někde tady na webu píšu, že spoustu fotek z před-digitálního věku jsem zatím neměl sílu naskenovat a proto tady chybí. Když se do toho ale pustili jiní, rád to využiju. Půjčil jsem album kolegovi Tr_manovi a tak jsou na webu doplněné (přípaně nově přeskenované) nějaké moje fotky z let 1995-1997. Jedná se o trolejbusy 316, 319, 325, 340, 346. Snímky najdete ve fotogalerii 14Tr. Jako malá upoutávka trolejbus 346 na lince 11 ještě Sladkovského ulicí v roce 1995:
346 odbočuje v roce 1995 do Sladkovského
 5. února 2006v 00:59 | odkaz
2. února 2006 - Změny trolejového vedení
Dostal jsem balík informací ohledně uzávěry mostu Pavla Wonky. Prozatím jsem hlavním štábem zplnomocněn zveřejnit následující: ve dnech 11. a 12. března dojde k výluce na linkách t-3, t-7 a t-11. Beze změny trasy budou nahrazeny autobusy, protože na Stavařově proběhne doplnění chybějících stop a výhybek na kompletní trojúhelník. Přibližně ve stejných dnech dojde před nádražím k výstavbě třetí stopy vlevo od dnešní průjezdné. Umožní odstavovat trolejbusy linky 3 během odklonu při uzavření mostu bez ručního překládání sběračů. Zajímavé bude řešení ovládání výhybek - nová výhybka bude vybavena červenou signalizací. Aby se nehádaly dvě "červené výhybky" bude výhybka na odbočení k lihovaru přeladěna na "modrou frekvenci". Z finančních důvodů se ale nebude kupovat nová "modrá šipka", po uzavření mostu totiž bude volná modrá signalizace od zimního stadionu. Po zahájení výluky mostu dojde k rekonstrukci TV na křižovatce u zimáku. Tou dobou tam nebude jezdit žádná pravidelná tr linka, takže to provoz nenaruší.
V květnu následně začne výluka úseku Dašické ulice Kostelíček - Na Drážce. Opatření při výluce neznám, pravděpodobná je varianta t-11 a t-13 odklon Sakařovou ulicí, linka 1 odkloněna na Židov a dále výpomoc a-1, pokud to práce dovolí tak přestup mezi t-1 a a-1 Na Okrouhlíku. To ale je jenom moje úvaha. Faktem ale je, že se začně konečně budovat zastávka U Soudu směrem od centra a to pravděpodobně ještě na jaře.
A co můžete čekat příště: po uvolnění embarga ze strany vrchního velení zveřejním vedení linek během uzavírky mostu Pavla Wonky, termíny uzavírky a změn jízdních řádů a hlavně něco víc o trolejbusové nízkopodlažní lince 27. Zatím jen tolik, že bude zavedena v intervalu 60 minut buď od května nebo už od dubna a že nesouvisí s objížďkou. Pokud si někdo už něco domyslí, jeho problém :-)

ucho
A jednu obrazem: V některých autobusech se objevily tyto držáky na reklamní letáky. Ale dokud se v Pardubicích lepí letáky zvenku na neotevřené kastlíky a na skříni vozu přes znaky DP, tak moc nevěřím, že se do "ucha" reklamy dávat budou. Stylovější bude je pohodit na sedadla... Ale možná se konečně něco změní.
 2. února 2006v 20:44 | odkaz
1. února 2006 - Most Pavla Wonky
Most přes Labe u zimního stadionu bude pravděpodobně pro MHD neprůjezdný už od března, na most nebudou smět ani autobusy. Přes most vedou trolejbusové linky 3, 4, 7 a 11 a dále autobusové linky 14, 16, 17 a 23. Tím padá původní záměr nahradit trolejbusové linky autobusy po stejné trase. V DPmP zatím není rozhodnuto o způsobu řešení tohoto problému. Problémem je mimo jiné i krytí vícenákladů na dlouhodobý provoz po objížďce, ze zákona totiž nemusí kraj jako investor opravy mostu tyto ztráty hradit.
Kolega Petrásek už má na webu jízdní řády opravené na stav k 1.2.2006. Dopravní podnik nikoliv :-) a proto vždy aktuální jízdní řády hledejete tady.
Malinko jsem upravil stránku Aktuální stav vozového parku. Pomaličku mají náhledy i autobusy. Takhle třeba vypadá a-106 > 106, takhle zase Citybus 177 > 177 Je to tedy naprostá ptákovina, ale když už udržuju náhledy u trolejbusů, tak jsem si chvíli hrál.
 1. února 2006v 22:15 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz