Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - března 2007

30. března 2007 - Nová reklama na 388
Včera se na denním ošetření lepila po delší době reklama také na trolejbus. "Obětí" se stal trolejbus 388, reklama je na hypermarket Globus. Jedná se už o třetí reklamu na tuto firmu, dříve byla reklama na trolejbusech 14Tr číslo 347 a 305.
Nová reklama na 388
 30. března 2007v 18:44 | odkaz
29. března 2007 - 353 opět provozuschopná
Náš historický trolejbus 353 je opět v pořádku. Opravu provedla dílna těžké údržby trolejbusů - tímto děkujeme Dopravnímu podniku za pomoc. Nám se totiž nepodařilo minulou neděli vadnou hydraulickou trubku demontovat a tak jsme museli vyhledat pomoc odborníků. Těm se práce podařila a neděli 1.4.2007 vyjede tři-pět-trojka opět po 5 měsících k veřejné jízdě.
Předpokládaná trasa akce "Na Apríla trolejbusem":
Dubina, sever - Na Drážce - tř. Míru - nádraží - Polabiny (kpt. Bartoše, Bělehradská, Hotel) - zimní stadion - Sladkovského - U Grandu - Na Drážce - Dubina, sever
Odjezd z Dubiny 13.25, 14.25, 15.25, 16.25
třída míru směr nádraží 13.37, 14.37, 15.37, 16.37
nádraží 13.42, 14.42, 15.42, 16.42
Polabiny Bělehradská 13.46, 14.46, 15.46, 16.46
U Grandu (směr Dubina) 13.53, 14.53, 15.53, 16.53
Dubina příj. 14.04, 15.04, 16.04, 17.04.
Vzhledem ke stáří našeho stroje se předem omlouváme, pokud by se nám snad plánovaný rozsah jízd nepodařilo dodržet. Jezdíme zdarma a zveme Vás všechny na tuto naší první letošní veřejnou jízdu.
Sraz zájemců o přípravu vozidla na akci je v neděli ve 12 hodin ve vozovně, já tam budu ještě o něco dříve.
Trolejbus 353

Aktualitka z vozovny: dnes areál DP opustily vlastní silou dva prodané autobusy Karosa - čísla 50 a 82 a tak byly také vymazány z Aktuálního stavu.
 29. března 2007v 21:06 | odkaz
28. března 2007 - Všechny 24Tr v provozu
Do pravidelného provozu MHD zasahují už všechny tři nové trolejbusy 24Tr. Jako poslední byl předán vůz 322. Dneska ráno jsem měl možnost se na lince 1 povozit v jeho sourozenci číslo 321. Jezdí se s tím opravdu moc příjemně, vozy jsou tišší než 317-319. Osobně mi vadí jen několik drobností. Jednak nevypnutelné denní svícení (světla svítí prostě zároveň se zapnutím 600V) - to je drobnost. Zaráží mně jiná věc, a ta je daná už výrobcem skříně. I když mám sedačku hodně nízko, do obou vnějších zrcátek mám částečně zakrytý výhled horní hranou okna. U Citelisu - autobusu to možná ani řidičům nepřijde, v trolejbusu ale občas potřebuju vědět, co se děje nahoře nad vozem a tam teda je vidět opravdu blbě. Dovolil jsem si vyfotit 2 x pohled z místa řidiče: porovnání zrcátek. Oboje je focené dnes - vpravo je to citybus 181 z poslední dodávky, vlevo pak trolejbus 321. U něj je žlutě vyznačená část zrcátka, do které není vidět - a je také vidět, že zrcátko Citelisu je menší než u předchůdce. Moc tomu teda nerozumím, stejně jako tomu, proč je ve voze dodaném už 4 měsíce po najetí EM testu namontována i ovládací jednotka BUSE. Obrázek 321 v Jesničánkách dnes je na straně t-321.
Když jsem včera přidal na web foto nehody a-61, byl jsem podezírán, že fotím za jízdy. Kromě toho, že to opravdu nedělám a navíc před očima dispečera (to ten pán vpravo od autobusu), tak tady je důkaz o ucpanosti té silnce. Opravdu jsem spíš stál, než jel a na tu fotku během postávání v koloně bylo času spousta. Ostatně to dnes také, jenom trochu na jiném místě. Na nadjezdu v Doubravicích zůstal stát porouchaný kamion. A hned to tam vypadalo takhle:
kolona...
Cestu blokoval ten kamion Holcimu nahoře, sběrače na obrázku patří trolejbusu jedoucímu směrem do Semtína a objíždějícímu překážku po protisměrné stopě
 28. března 2007v 21:13 | odkaz
27. března 2007 - Doplnění ke včerejšku
Článek z MfD je k nalezení zde. Obrázek z nehody autobusu 61 je na jeho stránce ve fotogalerii. Do třetice jseště slibovaná fotka t-348 na vagoně před odjezdem na GO. Protože koleje k obvyklým rampám jsou stále nesjízdné, nakládalo se na "vojenské" rampě, kde se před nedávnem skládaly nové 24Tr.
348 na vagoně
 27. března 2007v 21:20 | odkaz
27. března 2007 - Poslední červenobílý
Dneska se moje jméno objevilo v regionální příloze MfD. Ten článek na téma "trolejbusoví šotouši" sem někam přidám zítra. Na rozdíl od minulých zmínek o nás v tisku tenhle článek obsahuje relativně málo nepřesností.
Z důvodů časové tísně jen jedna fotka posledního vozidla MHD v originálním laku v běžném provozu. Zatímco originální škodovácké nátěry na trolejbusch zmizely už před více než deseti lety, na autobusech vydržely déle. Ale po odstavení autobusů 7 a 50 už zbývá jenom Karosa číslo 133. Doufám, že se nepletu a 130 už je bílá... Další informace přidám večer, napříkad drobnou nehodu busu 62 na rychlodráze či trolejbus 348 už na vagóně.
a-133, Dubina, točna
a-133 na Dubině 26.3.2007
 27. března 2007v 00:23 | odkaz
25. března 2007 - Špionážní záběry
Především pro čtenáře autobusové přináším směs fotek z depozitáře nejmenované autobusové firmy v nejmenované vesnici. Nepokoušejte se ode mne zjstit, kde to je - ani v jakém detailním stavu autobusy jsou. Kdo to potřebuje vědět, ten to ví. Prostě přináším pouze obrazové svěděctví. Najdete jej na stránce další dopravci ve spodní části stránky. Na expediční cestu posloužila Škoda 100L, kterou koupil kolega MK. Kdybych tušil, jak pěkné to auto je, nikdy jsem mu tu nabídku nedohodil a šel bych do toho sám. Cena byla víc než dobrá a stav auta je také moc pěkný.
Nejmenovaná vesnice

Zpráva z vozovny - trolejbus 348 je odstrojený k transportu na generálku do Plzně. Jeho stránku v galerii 14Tr otevřete kliknutím na obrázek. Na stranách trolejbusů 334 a 355 pak najdete foto aktuálního stavu těchto odstavených vozidel. Pokud se podle obrázků někomu zdá odstavení modernizovaného trolejbusu 334 jako špatný krok, tak se plete. I když má dnes BUSE a látkové sedačky, trolejbus je opravdu dvacet let starý a bylo to na něm - především při jízdě - výrazně poznat...
348

A jedna drobnost - k pozornosti stálých čtenářů doporučuji loňský archiv pardubické diskuse na K-reportu. Po delší době jsem si část přečetl a docela jsem koukal, jak se spousta věcí vyřešila a jiné zase vůbec ne. Zajímavé čtení!
 25. března 2007v 22:19 | odkaz
22. března 2007 - Další 24Tr v provozu
Dnes odpoledne se na linky po trolejbusu 321 poprvé dostala další letos zařazená Škoda 24Tr - číslo 320. Dva obrázky z Dubiny sever jsou na stránce trolejbusu 320 ve fotogalerii. Jedno nekvalitní video je potom tady na Youtube.com.

jaro
Jaro sice letos bylo už v únoru, ale i dnes se příroda snaží...
 22. března 2007v 18:23 | odkaz
21. března 2007 - Autobusy a trolejbusy na prodej
Pokud se mezi čtenáři webu nacházejí tací šotouši, kteří dosud alespoň nespoluvlastní ani jeden trolejbus nebo alespoň autobus a přitom by to rádi změnili, tak potom právě pro ně je určena nabídka vozidel DP Pardubice k prodeji. Nabízíme pět Karos B731 - čísla 7, 50, 52, 82, 101 a trolejbusy 307, 308, 314, 337, 339 a 344. Takže pokud jste náhodou na rozdíl ode mne při penězích, hurá na to!
Náhled stránky z webu DP

A souhrn informací z provozu: odstaven a připraven k odjezdu do Plzně na GO je trolejbus 348, odstaven je nově také trolejbus 334. Naopak do provozu je již nasazován první z letošní dodávky 24Tr - vůz 321. Změny zachyceny v Aktuálním přehledu vozového parku.
 21. března 2007v 10:38 | odkaz
20. března 2007 - Opět pardubické tramvaje
Historie pardubických tramvají má stále ještě mnoho a mnoho neprozkoumaných míst. Přesto se výzkumně-autorské rytmické dvojici OČ+JR podařilo aktualizovat první vydání naší pyramidálně - epochální publikace a vydat vydání druhé. Knihu o historii tramvají v našem městě je možné zakoupit v našem e-shopu za lidovou cenu. Protože se do knihy nevešel bonus, aneb alternativní konec alternativní knihy, můžete si ho stáhnout zde z webu jako pdf - odkaz v rubrice Pardubické tramvaje na stránce "Bonus". Zcela nová je také stránka s bokorysy vybraných pardubických tramvajových vozidel z pera odborníka z nejpovolanějších - nákresy pořídil totiž Lubomír Kysela z Muzea DP Praha.
Motorový vůz Ganz číslo 10
Ukázka - motorový vůz číslo 10 v nátěru dle K. Š. Tarhy
 20. března 2007v 01:17 | odkaz
17. března 2007 - Nadjezd Paramo
O tragické dopravní situaci kolem tzv. nadjezdu Paramo, neboli nadjezdu u hlavního nádraží jsem tady na webu psal už v roce 2005. V pátek 16.3.2007 se odpoledne proměnil nadjezd a příjezdové cesty opět v parkoviště. K pátečnímu odpoledni se přidalo ještě hokejové utkání play-off a nakonec ještě dopravní nehoda přímo na nadjezdu. Poprvé jsem měl zpoždění i přes 20 minut. Při stání v kolonách jsem pořídil několik fotek, prohlédnout si je můžete na stránce o Kalamitě na nadjezdu. A na okraj - tomu pánovi, co mi na Masarykáči hrozil fyzickou inzultací i všem ostatním sděluji, že při zpoždění 15 minut na dobíhající fakt nečekám...

To nám to pěkně nejede...
To nám to pěkně nejede...
 17. března 2007v 00:42 | odkaz
15. března 2007 - Točna ve Spojile a jiné novinky
Pár obrázku z podivné provizorní točny linky 9 v obci Spojil najdete na stránce Točna Spojil. Stávající asfaltová točna je delší dobu zablokována stavbou (a z té už dlouho stojí pouze základy) a tak se devítka otáčí na panelové točně položené vlastně na louce. Obec Spojil leží sice velice blízko Pardubic - k městu také dlouho patřila, od roku 1992 je ale samostatná a tak linka 9 zajíždí do obce méně než dříve - pouze podle požadavků obce.
Dále tady mám další blízké setkání stejných reklam - po dvou Českých rozhlasech a dvou Autosklech se mi teď náhodou před objektiv dostala jediná dvojice, kde se liší typ vozidel - stejnou reklamu Grand má totiž Karosa 134 a 14Tr číslo 362:
Jsou to Grandi
Dva Grandi kousek od sebe :)
Ze sobotní jízdy Sanosem pro Plzeňáky už je konečně stránečka s pár obrázky > Akce - jízda 12.3.2007.
Přeskenoval jsem také něco z prvních akcí před skoro deseti lety - například první jízda po TBZ (srpen 1998). Trolejbus 353 je ale momentálně mimo provoz - problém na hydraulickém potrubí posilovače vypadá takhle nějak. Jinak ale 353 dostala alespoň zase vzduch do pneumatik, nové provazy do stahováků a pár drobností. Mimo jiné by si trolejbus zasloužil nové kryty zadních světel. Kdopak by chtěl sponzorovat? Třeba se někomu válí v garáži - jsou stejné jako Š1202 a Š706RTO.
 15. března 2007v 21:16 | odkaz
10. března 2007 - Nová reklama na t-346 a další věci
Nějak stále nestíhám aktualizovat plynule, takže dnes to bude spíš jen seznam doplněných věcí: Trolejbus 346 dostal novou reklamu, na jeho stránce jsou tři fotky - dvakrát od Lp, jednou ode mně z ranní vozovny:
346 - vozovna
Jsem zvědavý na první stížnost na to, že trolejbus v nátěru Léčebných lázní Bohdaneč a s nápisem Bohdaneč na předním čele jel třeba do Pardubiček

Mám trvale v mejlech spoustu obrázků, které nestíhám pořádně asni třídit - dneska vybírám něco od LuTepa. Jednu fotku autobusu 159 na Dubinské jsem přidal do fotogalerie a na zajímavé fotce 24Tr číslo 318 je vidět, že plastové "ploutve" jsou v zadní části 24Tr opravdu úplně zbytečné. A ještě jedna fotka nezařaditelná:
Trolejbusy pod Kunětickou horou
Prý trolejbusy pod Kunětickou horu nejezdí...

Další dvě fotky jsou opět moje. V pátek 9.3.2007 jsem s a-176 jezdil na lince 28 a podíval se tak po douhé době zase do Hostovic. Protože první záběr je klasická šotouší fotka ze šotoúhlu, přidávám ještě jednu z úhlu méně obvyklého.
176 176

Jako poslední příspěvek od Lp. Je to obrázek nového děliče u Kostelíčka - fotka souvisí s nedávným článkem.
Dělič
.
 10. března 2007v 14:29 | odkaz
6. března 2007 - Pár aktualit
Dneska jsem kromě šejdrů 2001 a 2051 ještě poprvé jel tzv. hokej - neboli jízdy pro ZŠ Resslova mezi zimním stadionem a školou. Nic extra zajímavého to není, ale podíval jsem se s autobusem ke škole, kam jsem chodil od páté do osmé třídy. To se ještě ale ulice a škola nesla název Hakenova a mezi školou a školní zahradou stál pionýrská klubovna z trolejbusu 9Tr. Mimochodem - nemáte někdo jeho fotku? Vyšla kdysi i v časopisu ABC.
a-175 a škola v pozadí
Autobus 175 a škola v pozadí
Dneska ráno došlo také k nehodě na vrchním vedení na křižovatce ulic Kosmonautů a Bělehradské zvané též "u pergoly". Oprava proběhla rychle, ale provoz na linkách 2, 4 a 11 to v ranní špičce rozhodilo pěkně, ačkoliv ihned vyjely obě zálohy i náhradní spoj a-173. Dva obrázky k tématu jsou tady.
A nakonec jeden postřeh drážní - pardubické nádraží (minimálně jeho osobní část) patří u nás určitě k těm úhledným a čistým a i okolí nákladního obvodu je celkem v normě. Ovšem i my máme hned na dohled od Pendolín, écéček a Regionov takovýhle bordel a hlavně nevyužitý prostor:
Moc pěkné
Poněkud bezútěšný kout u nepoužívané vlečky do lihovaru leží vlastně ve velmi atraktivním místě kousek od centra. Místo toho je tady nepoužívaná spěšninová rampa, nesmyslná skládka sdělovacího a zabezpečovacího šrotu a okolo spoustu "civilního" nepořádku.
 6. března 2007v 19:25 | odkaz
2. března 2007 - Děliče křtěné ohněm (od Lp)
Poznámka úvodem: je půl druhé v noci, ale tento článek od Lp musím ještě zveřejnit. Kromě něj je vywebena také aktuální Jandova kurzová analýza platná od 1.3.2007.

V úterý 27.2.2007 dopoledne úderná skupina našich montérů instalovala jeden pár originálních švýcarských diodových děličů ke křižovatce U Kostelíčka ve směru od Dašické ulice. Chvíli poté, co se vrátili z akce, zastavil mne na dvoře jeden vyděšený řidič, který skončil dělenou směnu, a ptal se, co jsme to na těch děličích vyváděli, že po odjezdu montážní plošiny to tam přestalo pípat.
Zatímco jedna parta zápasila U Kostelíčka, druhá skupina prováděla zkoušky s diodovými děliči typu Elektroline ve vratech vozovny. S trolejbusem 305 jsme jezdili přes děliče sem a tam a zjišťovali, jak se budou chovat při vjezdu pod proudem do vypnutého úseku, kde není zkrat, ale „hlad po odběru“. Přitom jsme na boky děličů dávali různé silné magnety a sledovali, kterak ovlivňují roztržení elektrického oblouku. Pokoušeli jsme se také nalézt proud, který by růžky nedokázaly roztrhnout a který by v mezerách mezi segmenty zůstal hořet a pozvolna tak celý dělič opékal, jak už se nám jednou stalo na Sukově třídě. Bohužel, takový proud jsme při našich pokusech nenašli. Víme jen, že by mohl ležet někde mezi 50 až 100 A. Zjistili jsme také, že vliv magnetů je poměrně velký a že dovedou výrazně modelovat elektrický oblouk na opalovacích růžcích do potřebné křivky. Teď zbývá navrhnout „vyfukovací“ magnety nového tvaru, aby se vešly do míst, kde působí nejlépe, a přitom aby nepřekážely průjezdu sběračů.

točna & 361
Zde dovolte malou odbočku od tématu. Zatímco jsme se v hustém dešti houpali na plošině u vjezdu do vozovny, nemohli jsme přehlédnout malá dramata, která se odehrávala přímo pod námi na točně před DP. Než abych to všechno pracně popisoval, přikládám trochu rozhýbaný obrázek. Jestlipak tušíte, proč se trolejbus číslo 361 na lince číslo 7 nemohl dost dobře otočit a vyrazit na trať? Maličko napovím: kvůli odbavovacímu systému to tentokrát nebylo. Ale zpátky k hlavnímu ději.

Švýcarské diodové děliče se od těch českých liší dvojnásobným počtem diod, čemuž odpovídá i počet čtyř segmentů a pěti mezer mezi nimi. Děliče nejsou vybaveny žádnými „bleskorůžky“ a výrobce K&M na naše dotazy, zda zkoušel, co takový dělič v extrémní situaci vydrží, odpověděl něco v tom smyslu, co by se dalo přeložit přibližně jako NE. Proto jsme se s pracovníky firmy Elektroline rozhodli udělat takové ohňové zkoušky sami.
O půlnoci z 27. na 28.2.2007 jsme na místo vyjeli s trolejbusem číslo 349. Úsek od Dašické ulice (tj. 44 Okrouhlík) zůstal pod napětím a navazující část za děličem (302 Jahnova) byla vypnuta a zazkratována. Provedli jsme pak asi 15 přejezdů přes děliče různými rychlostmi pod proudem a nikdy se nám nepodařilo přetáhnout elektrické oblouky tak dlouhé, abychom jimi oba úseky propojili a buď vyrazili napáječ N44 v měnírně MR4 Drážka nebo dělič dovedli do stavu permanentního plápolu. Všechno bylo zblízka snímáno kamerou a záběry potvrdily, že vždy minimálně jedna až dvě mezery mezi kovovými segmenty na izolačních lištách buď vůbec nezahořely, nebo zhasly dřív, než byly zapáleny ty následující.
Nadělali jsme tam tu noc opravdu mnoho smradu spáleniny, hluku z elektrocentrály a světla z reflektorů. Hekali jsme při ručním tlačení trolejbusu zpátky za dělič, ale naštěstí z okolních domů na nás nikdo nevyběhl. Děliče zůstaly vítězně očouzené a celé. Snad se později někomu z našich řidičů po výpadku proudu v Jahnově ulici nepodaří to, co jsme tu noc nedokázali my, to jest, zapálit a zlikvidovat tuto velmi drahou armaturu.
Nový dělič U Kostelíčka se stal záhy značně populární. Svědčí o tom i výtah ze dvou SMS zpráv od jednoho nejmenovaného řidiče (je to ten, co nejraději jezdí v noci). Obsah lze lakonicky zkompimovat do jediného souvětí: „Ten nový nedělič je príma, ten z vozovny bys mohl dát hned vedle kvůli knedlení z křižovatky.“
Fando, děkujeme za ohlas. Ale přeci jen bychom ten z vozovny, po dokončení ohňových zkoušek, dali raději do Sakařovky, nebo ne?
Fotky nových děličů od Kostelíčka ještě nemám, tak si je tam běžte prohlédnout a vyšotit sami.
S pozdravem Lp
 2. března 2007v 01:26 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz